• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Abortus

DeletedUser16774

Gast
Wat vinden jullie van een abortus?
Mag je kinderen 'vermoorden' voor ze geboren zijn?

IK vind dat iedereen het recht heeft om te leven, dus zouden ze abortussen moeten verbieden.
 

DeletedUser14965

Gast
Bestaat deze discussie niet al op het AF?

Hoe dan ook, ik ben ook tegen abortus, tenzij een meisje is verkracht en zwanger raakt.
 

DeletedUser9104

Gast
Ik heb net even snel gezocht en ik kon er geen vinden.

Zelf vind ik niet dat abortus verboden moet zijn. Iedereen heeft wel het recht om te leven, maar op deze manier kun je een ongewenste zwangerschap beëindigen. Zeker omdat een tijdje terug je heel veel hoorde over moeders die hun ongewenste baby na de geboorte vermoord hebben
 

DeletedUser

Gast
Ik ben voor Abortus, maar dan wel met enorm strenge regels, zodat mensen niet een meisje gaan dodenomdat ze een jongen wouden.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben voor Abortus, maar dan wel met enorm strenge regels, zodat mensen niet een meisje gaan dodenomdat ze een jongen wouden.

met de huidige regels kan dat niet omdat je voor de 20e week moet aangeven dat je abortus wil plrgen en pas bij de 20 weken echo krijg je te weten welk geslacht t word, alleen in t geval van een zeer zieke baby kan je na de 20e week nog abortus laten plegen.

zelf vind ik dat abortus toegestaan moet blijven volgens het hu9idige systeem ik zie er persoonlijk niks in dat fout is, en ik heb liever dat een baby die zig niet bewust is van wat de "buitenwereld" is beter tegen gehouden kan worden om geboren te worden dan vermoord na de geboorte
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dat het niet helemaal verboden zou moeten worden; er zouden uitzonderingen moeten zijn. Nier zoals Maarten al zei, omdat ze een ander geslacht wouden.

Als in je familie een zeer dodelijke ziekte zit die alleen op meisjes overgaat en je weet dat er een meisje gaat komen, moet dit mogelijk zijn.

Als iemand verkracht wordt en zwanger raakt, vind ik dat dit mogelijk moet zijn.

En zo misschien nog een paar uitzonderingen
 

DeletedUser16774

Gast
Als in je familie een zeer dodelijke ziekte zit die alleen op meisjes overgaat en je weet dat er een meisje gaat komen, moet dit mogelijk zijn.

dan vind ik niet dat je abortus moet plegen, ik vind dat je beter even kunt leven met een ziekte, dan meteen sterven.
 

DeletedUser

Gast
Ja leuk voor dat kind. Misschien leeft het maar 5 jaar, nee daar wordt je als ouders gelukkig van.. Je kind verliezen is het ergste wat er is lijkt mij, die pijn moet niemand krijgen..

Ik ben voor abortussen, vrouwen moeten kunnen doen wat ze willen als ze maar alle opties afwegen. Vrouwen die verkracht worden, ernstig ziek zijn, een zwangerschap niet kunnen overleven, een ziek kind maken moeten abortus kunnen plegen. Vrouwen (en mannen daarbij) die een kind krijgen dat ze niet willen ook vind ik. De man vertrekt meestal en de vrouw blijft over met een kind dat ze niet wil. Dat gaat ze of te weinig aandacht geven, geen goede opvoeding geven etc. of ze gaat het laten adopteren en dan gaat het door een serie pleeggezinnen. Daar is nog geen enkel kind gelukkiger van geworden (tenzij de biologische ouders er echt niet voor zorgen). We moeten blij zijn met de pleeggezinnen die er zijn en dat er mensen zijn die kinderen willen opvangen, maar we moeten ook juist voorkomen dat kinderen bij pleeggezinnen komen.
 
Bovenaan