• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Account Hacken

DeletedUser

Gast
Een korte uitleg.

Er was een speler die plotseling stopte.
De keuze was spook worden of het account door iemand laten beheren.

Nu was er een speler binnen de alliantie die wilde dit account wel beheren tot er een speler voor gevonden zou worden.
Onder tussen had hij het ww vernanderd.
Hij heeft de email met de informatie om het ww te veranderen bewaard.

De nieuwe speler die het account van hem heeft overgenomen dacht het email adres veranderd te hebben maar dat bleek niet het geval te zijn.

Toen hij uit de alliantie was gezet en daar bijzonder over verbolgen was heeft hij haar account gehackt om zo mee te kunnen lezen op het forum.

Uit informatie die hij mij stuurde in pb wist ik dat hij mee las alleen ik wist niet hoe.

Support heeft onderzoek gedaan en in eens beide account geblokkeerd.
Zij heeft haar account terug gehad.

Toen zij haar account weer in beheer had zag ze bij internet delen zijn naam staan.
Dit was voor ons voldoende bewijs dat hij het gehackt had.

Support heeft hier niets mee gedaan om dat de account overdracht niet via hun was verlopen.
Hier gaat het verder ook niet om.

Zij is nu officieel eigenaar van het account.

internet%2520delen%2520asterix%2520bewerkt.jpg


Wat vinden jullie ervan dat iemand zoiets doet.
 

DeletedUser

Gast
Tja moeilijk te zeggen eigenlijk.

Officieel mag het natuurlijk nooit op deze manier, zonder tussenkomst van Support geen acc overdracht. Dus je ging eigenlijk al zelf in de fout.

Dat het gebeurt is een ander verhaal, ik denk dat het op elke wereld wel gebeurt. (heb zelf wel eens een acc op Beta overgenomen om te helpen) Ik zorg er alleen voor dat ik geen acc op dezelfde wereld als de mijne overneem.

Tja, als je iemand vertrouwt en hem/haar een 2de acc laat beheren en je zet hem even later uit de alliantie heb je kans dat dit gebeurt. Ik zeg niet dat het goed is, maar dat zijn de loopholes in dit spel.

Je krijgt namelijk als beheerder een mailtje dat je e-mail adres en WW is veranderd. Klopt dit niet dan kan je dat nog terug draaien via die mail. Het is niet chique dat het gebeurt is, en wij hebben met elkaar gestreden en tegen elkaar gestreden. Ik weet altijd dat je tegen onrecht strijdt.

Ik denk dat het in dit geval voor support een gulden middenweg is. Je kan 2 spelers blokkeren en bannen. Of je kan het op deze manier oplossen.

Conclusie: Ik praat spionage nooit goed. Wij als alliantie en spelers zijn er altijd op tegen geweest. Echter, tja als een speler de mazen in de wet misbruikt. (in dit geval was het 2de acc in handen gekregen door de regels te overtreden) dan moet je niet raar opkijken als de speler er gebruik van maakt.
 

DeletedUser

Gast
er wordt te veel gerommeld , zelf een akkefietje gehad met een speler met 8 ( misschien wel 12 ) accounts , bullshit(sorry voor het woord) , maar het verziekt het hele spel..., elke vorm van niet reeel spelen , laat de moderatoren ze straffen op nooit meer inloggen !
 

DeletedUser

Gast
Tja, als je iemand vertrouwt en hem/haar een 2de acc laat beheren en je zet hem even later uit de alliantie heb je kans dat dit gebeurt. Ik zeg niet dat het goed is, maar dat zijn de loopholes in dit spel.

Dit account was overgedragen aan een andere speler en die speelde er al een tijdje op.
Hij heeft het dus gedaan terwijl het van iemand anders was.

Ik denk dat het in dit geval voor support een gulden middenweg is. Je kan 2 spelers blokkeren en bannen. Of je kan het op deze manier oplossen.

Twee spelers bannen. Dit begrijp ik niet?

Dus iemand heeft zijn account illegaal verkregen overdracht zonder support speel er maanden op en dan zou ik ook een ban krijgen.
Omdat het account door een tijdeljke beheerder wordt gehackt.

Hij heeft het niet gebruikt voor spionage om de alliantie kapot te maken.
Nu hoop ik dat hij het ook bij zijn huidige alliantie probeert te doen.
Zou me erg goed uitkomen.:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Laat ik één ding hier duidelijk stellen:
Er bestaat géén programma of trucje om achter gebruikersnaam of wachtwoord van spelers te komen om zo het account te 'kapen' / 'hacken' op Grepolis. Dit heeft tot op de dag van vandaag nog nooit plaatsgevonden en daar zijn wij goed genoeg voor beveiligd.

Wat wél voorkomt:
Dat personen achter het wachtwoord zijn gekomen omdat deze simpelweg te makkelijk is of dat dit bijvoorbeeld onder elkaar gecommuniceerd is geworden. Geef je accountgegevens (wachtwoord) nóóit aan derden. Niet aan je alliantie, niet aan je alliantieleider(s), niet aan vrienden en ook niet aan supportmedewerkers!

Ook zijn spelers slachtoffers geworden van externe pagina's waarbij gratis goud, een 'hack' om grondstoffen toe te voegen aan je account, etc. wordt aangeboden. Men vraagt op dit soort websites account gegevens van je, waardoor de 'hacker' dus vrij spel heeft tot jouw account. Dus deze zogenaamde 'lokkertjes' of 'hacks' werken helemaal niet, of geven enkel visueel bedrog. Geef je accountgegevens (wachtwoord) nóóit op een externe pagina, anders dan Grepolis, in.

En uiteraard vallen er vaak genoeg slachtoffers na foutieve accountovernames. Uiteindelijk ben je hier zelf verantwoordelijk voor, gezien de spelregels aangeven dat dit ten alle tijden via de support dient te gebeuren. Wij kunnen dit op een veilige manier voor je regelen, waarbij wachtwoord doorgeven niet aan de orde komt en beide partijen zich ten alle tijden dienen te verifiëren.
 

DeletedUser

Gast
[
Ook zijn spelers slachtoffers geworden van externe pagina's waarbij gratis goud, een 'hack' om grondstoffen toe te voegen aan je account, etc. wordt aangeboden. Men vraagt op dit soort websites account gegevens van je, waardoor de 'hacker' dus vrij spel heeft tot jouw account. Dus deze zogenaamde 'lokkertjes' of 'hacks' werken helemaal niet, of geven enkel visueel bedrog. Geef je accountgegevens (wachtwoord) nóóit op een externe pagina, anders dan Grepolis, in.

Volgens mij moet je ook bij de support inloggen hoor.
 

DeletedUser

Gast
Hier is absoluut geen spraken van een programma of hacken via het raden van het wachtwoord.

En uiteraard vallen er vaak genoeg slachtoffers na foutieve accountovernames. Uiteindelijk ben je hier zelf verantwoordelijk voor, gezien de spelregels aangeven dat dit ten alle tijden via de support dient te gebeuren. Wij kunnen dit op een veilige manier voor je regelen, waarbij wachtwoord doorgeven niet aan de orde komt en beide partijen zich ten alle tijden dienen te verifiëren.

Dit was inderdaad aan de orde.
Ik ga op mijn handen zitten om niet in discussie te gaan over wat ik vind van de handelswijze van support in deze.
Als je toestemming vraagt en het wordt geweigerd zit je als alliantie met 250 spook waar door je onwijs verzwakt wordt.
Ik heb alweer te veel gezegd.

De doelstelling voor mij van dit topic is hoe men als spelers van dit spel over zulke dingen denkt

Heeft iemand het recht om een account terug in beheer te nemen zonder toestemming van de huidige eigenaar,
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
..
Heeft iemand het recht om een account terug in beheer te nemen zonder toestemming van de huidige eigenaar,
Hier KAN geen mogelijkheid in zijn wanneer de accountovername via de support is verlopen, vandaar dat het zo belangrijk is dat dit via de support gaat.
Uiteraard heeft niemand het recht om zomaar een account (al dan niet terug) te nemen, bij de supportdienst sluiten we deze mogelijkheid uit.

En heel simpel gezegd: In de regels staat dat een accountovername via de supportdienst dient te gaan, kies je hier niet voor zijn alle gevolgen van dien voor jezelf.
 

DeletedUser

Gast
En heel simpel gezegd: In de regels staat dat een accountovername via de supportdienst dient te gaan, kies je hier niet voor zijn alle gevolgen van dien voor jezelf.

Wat bedoel je hier mee?
Wat houd dit in de praktijk in?
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Wat bedoel je hier mee?
Wat houd dit in de praktijk in?
Dit houdt simpelweg in dat wanneer accountovername niet via de support loopt, je de regels aan de laars lapt.

Het is onmogelijk voor ons om alle illegale accountovernames te kunnen onderscheppen, we weten dat het heel veel voorkomt. Echter zullen wij situaties zoals die jij omschrijft niet helpen gezien dit simpelweg niet volgens de regels is verlopen.

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van je account. Wij bieden een veilige accountovername aan via de supportdienst, voor je eigen bestwil en veiligheid kies je die weg wanneer je hier interesse in hebt.
 

DeletedUser5716

Gast
Als een accountovername bij de support wordt gemeld, is er voor de oude eigenaar geen kans meer om het account via bepaalde manieren terug te krijgen. De support heeft de mogelijkheid om het account definitief om te zetten naar de nieuwe eigenaar.

Indien de overname niet via de support is gelopen, is de oude eigenaar nog steeds de beheerder van het account. Op het moment dat deze lukt om in te loggen en daar binnen de alliantie of op het account zaken verstoord is dat helaas pindakaas. De nieuwe speler heeft in dat geval pech dat dit gebeurt.
 

DeletedUser

Gast
Omdat het niet zinvol is inhoudelijk op je bericht in te gaan laat ik dit dan ook achter wegen.
Het draagt niet bij aan de discussie die ik hier op het forum wil voeren.
Wat ik heel jammer vind is dat ik nimmer de gelegenheid zou krijgen om eens persoonlijk te praten met iemand van support. Dit even ter zijde.
Dat de world communetie manager voor mij als speler onbereikbaar is.

Dank je wel voor je antwoord het is mij geheel duidelijk.

Ben benieuwd hoe andere spelers over dit soort praktijken denken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
..
Dat de world communetie manager voor mij als speler onbereikbaar is.

Dank je wel voor je antwoord het is mij geheel duidelijk.

Ben benieuwd hoe andere spelers over dit soort praktijken denken.
Volgens mij ben ik toch al een tijdje met je in discussie en heeft mijn collega supportmedewerker ook net geantwoord. ;)
 

DeletedUser

Gast
Volgens mij ben ik toch al een tijdje met je in discussie en heeft mijn collega supportmedewerker ook net geantwoord. ;)

Klopt alleen ik vind je laatste post een beetje tegenstrijdig.

In het begin geef je aan dat het verplicht is om het via support te doen.

Vervolgens praat je over wij bieden het aan.

Het is geen aanbod mijn inziens het is een verplichting.

De illegale accounts overdracht komen voort uit verhalen zoals deze.

Dat een zoon verder wil spelen op het account van zijn vader die overleden is en dit door support is geweigerd.

Dat men weet dat epsilon gesloten gaat worden en om te zorgen dat de sluiting versneld wordt door accounts te sluiten.
Is een gedachte die bij vele spelers leeft die het zonde vinden dat hun account spook word waar ze met hart en ziel aan gebouwd hebben.
En ze een veel kleinere speler de kans geven om op een groot account te spelen. Dat hun account voort leeft.

Het probleem is kroenuh dat vele spelers geen vertrouwen meer hebben in support nl.
Ik heb vele pb van spelers op epsilon over de objectiviteit van support.
Ook reacties op een voorstel hoe het anders zou kunnen.

Ook zie ik dat support medewerkers moeilijk het onderscheit kunnen maken tussen hun persoon en de functie die ze bekleden.

Als bijstandmaatschappelijkwerker maakte ik een onderscheid zij zijn niet boos op mij persoonlijk maar op de bijstandmaatschapelijkwerker die de sociale dienst vertegenwoordigd.
Hierdoor krijg je medewerkers die zich persoonlijk aangesproken voelen en zich persoonlijk gaan verdedigen en dan wordt en een persoonlijk verhaal.

Dit wilde ik even kwijt. Omdat ik merk dat jij en saartje mischien wel open staan voor dit soort zaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan