• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie anti time regel

DeletedUser18747

Gast
beste grepolis Community,

ik hoor meer en meer 'klachten' over de anti time regel die hier al een tijdje actief is...

als ik de game mods daarover aanspreek kreeg ik deze vriendelijke mail terug:

De anti-timing houdt in, dat bij elke gestuurde aanval gemiddeld 10 seconden bij elk bevel toegevoegd of afgehaald wordt. Bij Grepolis gaat het er namelijk om strategisch te werk te gaan, niet de vijand op een simpele manier met aanvallen vlak achter elkaar te bombarderen.

Spelers die de aanvallen strategisch in de goede volgorde plannen, worden door deze regeling niet beïnvloed zolang het verschil in de aanvallen niet op 0 komt te liggen.

Dit systeem is al sinds het begin van Grepolis in werking en zal in die zin dus ook niet snel veranderen. Daarnaast zorgt dit systeem ervoor dat je niet volledig afhankelijk bent van bijvoorbeeld langzaam internet of een haperende computer. Dat zou namelijk niet eerlijk zijn. Dit is dus in werking om alle spelers een zo eerlijke mogelijke kans te geven.


eerlijk gezegd vind ik dat niet echt eerlijk voor de mensen die wel een goed internet hebben
en ook vind ik dat timen,snipen,backtimen,cancelsnipen,enz deel van het spel zijn,en dat die niet mogen afgeschaft worden...
ik heb gemerkt dat veel mensen het spelen van dit spel laten,doordat die regel er is...

is het ev mogelijk om nog eens een wereld te maken waar er GEEN anti time regel is

wat vinden jullie van dit idee

mvg
laurens
 

DeletedUser20277

Gast
De anti timing maakt het nog een beetje spannend. Altijd wat puzzelen of het wel gaat lukken.

Op de sec laten aankomen is ook saai.
Slecht idee dus.
 

Gollum Returns

Manticore
Soms haat ik de anti-timing omdat er wel eens wat verkeerd daardoor gaat, maar het hoort erbij.

Anders krijg je een aftreksel van TW met een grieks sausje.
 

DeletedUser23992

Gast
Of eens een wereld met een anti-timing van 5 seconden in plaats van 10?
 

DeletedUser18747

Gast
De anti timing maakt het nog een beetje spannend. Altijd wat puzzelen of het wel gaat lukken.

Op de sec laten aankomen is ook saai.
Slecht idee dus.
persoonlijk vind ikbhet juist spannender dat aanvallen op seconde getimd kunnen worden
zo kan je je nog verdedigen mochten er meerdere aanvallen binnnenkomen
nu kan dat niet
 

DeletedUser23442

Gast
persoonlijk vind ikbhet juist spannender dat aanvallen op seconde getimd kunnen worden
zo kan je je nog verdedigen mochten er meerdere aanvallen binnnenkomen
nu kan dat niet

Dat kan best hoor.

Zeker omdat je troepen uit een stad zelf met backsnipes wel op de seconde precies kan timen
 

DeletedUser19428

Gast
van mij hoeft er geen wereld te komen zonder anti-timing want dan is het al helemaal pay to win nu heb je nog kans om de kolo te snipen en te backsnipen mooi zo laten dus.
 

DeletedUser25952

Gast
Tegen!!
Als je op de seconde kan timen is het bijna onmogelijk om stadjes te veroveren van snipers.
Dit is het nu ook al het geval van exhte snipers :).
Waarom afschaffen het bestaat sinds het begin van grepolis en hoort bij het spel nu is het tenminste spannend of je kolo haalt of niet
 
persoonlijk vind ikbhet juist spannender dat aanvallen op seconde getimd kunnen worden
zo kan je je nog verdedigen mochten er meerdere aanvallen binnnenkomen
nu kan dat niet

Dat is nu het mooie van timen, er is maar 1 aanval die telt en dat is de kolo aanval. Zeker met belegering als systeem heb je dan 2 mogelijkheden. Blokken of aanval timen.

Juist timen maakt Grepolis leuk hoe frustrerend het soms ook kan zijn als anti-timing tegenzit maar dat geldt zowel voor de aanvaller als verdediger.
 

DeletedUser22728

Gast
Dat is nu het mooie van timen, er is maar 1 aanval die telt en dat is de kolo aanval. Zeker met belegering als systeem heb je dan 2 mogelijkheden. Blokken of aanval timen.

Juist timen maakt Grepolis leuk hoe frustrerend het soms ook kan zijn als anti-timing tegenzit maar dat geldt zowel voor de aanvaller als verdediger.

Precies!!!
 

DeletedUser22289

Gast
De anti timing maakt het nog een beetje spannend. Altijd wat puzzelen of het wel gaat lukken.

Op de sec laten aankomen is ook saai.
Slecht idee dus.

Of je hebt mensen die bots gaan installeren die dat voor je doen, als we die regel afschaffen zijn we in één klap daar ook vanaf.
 

DeletedUser14801

Gast
Of je hebt mensen die bots gaan installeren die dat voor je doen, als we die regel afschaffen zijn we in één klap daar ook vanaf.

Laat die mensen dan lekker die bots installeren, die kunnen blijkbaar slecht tegen hun verlies.
Om Grepolis nog verder af te breken, ten opzichte van het oude Grepolis ( wat er nog van over is ), lijkt me niet aantrekkelijk.
 

DeletedUser7531

Gast
Of je hebt mensen die bots gaan installeren die dat voor je doen, als we die regel afschaffen zijn we in één klap daar ook vanaf.

typische opmerking voor iemand zonder skills
smiley_emoticons_lol.gif
 

Nighteyess

Gamemoderator
Grepolis Team
tegen, anders wordt het spel te gemakkelijk ;)
denk niet dat het prettig is om 100 aanvallen op 2 sec te krijgen, en ook nog eens 100 OS'n op diezelfde seconde, zal ook grepo van gaan haperen, als je zoiets met een MA doet en fake aanvalt maar wel timed =/
 

DeletedUser18747

Gast
Dat is nu het mooie van timen, er is maar 1 aanval die telt en dat is de kolo aanval. Zeker met belegering als systeem heb je dan 2 mogelijkheden. Blokken of aanval timen.

Juist timen maakt Grepolis leuk hoe frustrerend het soms ook kan zijn als anti-timing tegenzit maar dat geldt zowel voor de aanvaller als verdediger.



idd,timen,enz is deel van het spel,dat mag je niet wegdoen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23653

Gast
Tegen
als ik slecht internet heb stuur ik het gewoon 2 a 3 sec voor ik het moet sturen - zonder dat opnieuw te doen
en lukt prima

timen maakt juist het verdedigen mogelijk
wat wel leuk zou zijn - zal iets apart zijn van dit topic - is dat aanvallen die op dezelfde seconde komen in exponentie tellen
in een later fase van het spel zijn vuurschepen tegen biremen ZO kansloos als er 10k+ in een opstand/belegering staan, op die manier hebben ze nog waarde
 

DeletedUser26265

Gast
Tegen
als ik slecht internet heb stuur ik het gewoon 2 a 3 sec voor ik het moet sturen - zonder dat opnieuw te doen
en lukt prima

timen maakt juist het verdedigen mogelijk
wat wel leuk zou zijn - zal iets apart zijn van dit topic - is dat aanvallen die op dezelfde seconde komen in exponentie tellen
in een later fase van het spel zijn vuurschepen tegen biremen ZO kansloos als er 10k+ in een opstand/belegering staan, op die manier hebben ze nog waarde

dat is wel een intressant idee, dan word aanvallen van steden die goed verdedigt zijn veel interessanter
 

Nighteyess

Gamemoderator
Grepolis Team
Tegen
als ik slecht internet heb stuur ik het gewoon 2 a 3 sec voor ik het moet sturen - zonder dat opnieuw te doen
en lukt prima

timen maakt juist het verdedigen mogelijk
wat wel leuk zou zijn - zal iets apart zijn van dit topic - is dat aanvallen die op dezelfde seconde komen in exponentie tellen
in een later fase van het spel zijn vuurschepen tegen biremen ZO kansloos als er 10k+ in een opstand/belegering staan, op die manier hebben ze nog waarde

Dit zie ik wel zitten, moet eens getest worden op een wereld ;)
 

DeletedUser18985

Gast
Het lopen klungelen met de anti-timing hoort bij Grepolis
smiley_emoticons_bussi2.gif


Ik ben zeker tegen dit voorstel.
 

DeletedUser25936

Gast
Dat kan best hoor.

Zeker omdat je troepen uit een stad zelf met backsnipes wel op de seconde precies kan timen

Dit is het probleem met het gehele systeem, ik ben dan ook van mening dat ook hierop een anti-timing regel moet komen. Iedereen hoort een gelijke kans te hebben maar de verdediger heeft nog een extra kansje als het ware. Erg jammer want de verdediger heeft al zoveel voordeel in grepo :(
 
Bovenaan