• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Bloedt Grepolis dood?

DeletedUser20586

Gast
Hallo allemaal,

Tijdje geleden dat ik voor het laatst hier zat, maar ik kon het niet laten om dit topic te maken. Je ziet al aan de titel wat mijn vraag is: bloedt Grepolis dood?
Ik ben laatst begonnen op Troje en zie dat ik al zonder enige moeite in de top 3000 sta. Ik kan me herinneren dat ik op vroegere werelden daar veel meer voor moest doen. Nu is dat misschien niet zo een goed voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel. 'Het valt me op dat er steeds minder en minder spelers zijn. Het zou echt jammer zijn als het spel "uitsterft", want ik speel al vijf jaar met heel veel plezier Grepolis.

Wat denken jullie? Is Grepolis langzaam aan zijn einde begonnen? Of valt het allemaal wel mee?

Gr.

GeS
 

DeletedUser22289

Gast
Volgens mij heeft het gewoon te maken dat grepolis steeds meer pay2win aan het worden is.
 

DeletedUser20586

Gast
Volgens mij heeft het gewoon te maken dat grepolis steeds meer pay2win aan het worden is.
Daar ben ik het ook mee eens. Die top 100 is Troje is echt belachelijk hoog. Nooit meer in te halen... Ik snap dan dat spelers snel opgeven.
 

DeletedUser22798

Gast
Het lijkt er ook een beetje op dat ze liever hebben dat 100 mensen veel goud uitgeven dan 1000 een beetje. Terwijl ik las dat ze het begin stadium juist makkelijker willen maken zodat nieuwe spelers langer blijven spelen. Maar dat gaat niet echt als ze geen enkele kans hebben zoals je zegt de top 100 nog in te halen.
 

DeletedUser25952

Gast
Vind dit zeer grappig.
Ik sta ook in de top 100 zonder €1 aan dit spel heb gegeven.
Dus wat zagen jullie dan.
Jullie zagen over da markt dat ze met goud gs kunnen komen door dit erbij is gekomen kan ik een gewone speler die geen geld geeft aan dit spel ook mee draaien in de top 100.
 

DeletedUser22289

Gast
Vind dit zeer grappig.
Ik sta ook in de top 100 zonder €1 aan dit spel heb gegeven.
Dus wat zagen jullie dan.
Jullie zagen over da markt dat ze met goud gs kunnen komen door dit erbij is gekomen kan ik een gewone speler die geen geld geeft aan dit spel ook mee draaien in de top 100.

Als ge geen ene rosse cent hebt uitgegeven dan heb je alles mooi via de goudhandel via de markt gehaald waardoor je mooi de Pay4win acties steunt.
 

DeletedUser812

Gast
Ik ben van mening dat goudhandel juist de kleinere spelers helpt.
Al het goud dat verdiend wordt dmv goudhandel, kan door de kleinere spelers aan bestuurders gegeven worden.
Dit goud levert in verhouding een veel groter voordeel aan de kleine speler dan wat de gs doet voor de goudgebruiker.

In de beginfase van de wereld kunnen spelers benadeeld zijn hierdoor, maar dat weegt niet op tegen de voordelen dat ze over de lange termijn hebben lijkt me.
 

DeletedUser26399

Gast
Kan idd kloppen, 4000GS tegen 100Goud is redelijk flauw, de speler die zijn GS verhandelt heeft iets positiefs, de goudspeler ...
 

DeletedUser7531

Gast
Je kan gewoon prima meedraaien zonder goud als je gewoon beetje slim speelt :)
 

AriChibi

Hydra
Ik denk dat veel mensen door het goud ook wel lui zijn geworden en dan maar op reset drukken als ze worden ingehaald. De volgende maand is er toch weer een nieuwe wereld.
 

DeletedUser25952

Gast
Als ge geen ene rosse cent hebt uitgegeven dan heb je alles mooi via de goudhandel via de markt gehaald waardoor je mooi de Pay4win acties steunt.


Eerlijk gezegt steun ik het niet zo, ik was eerst ook tegen goud markt omdat het goud koop is.
Maar nu dat je max 2k gs voor 50 goud kunt vragen verdien je ontzettend veel goud als je slim speelt.
 

latdekat

Harpij
Ik wil even hier mijn mening achterlaten. Meer bepaald over die goudhandel. (Overigens heb ik nog nooit geld uitgegeven aan Grepolis).

Stel nu dat je een kolo wilt bouwen. 30 000 gs in totaal. 750 goud dus indien je die volledig via goudhandel koopt. Wat neerkomt op zo'n €9 ongeveer. Dus ongelofelijk duur. Zeker als je nog eens IB gaat gebruiken.
 

DeletedUser24788

Gast
Onzin ik speel zonder goud en sta toch op plaats 26.

Dus als je het spel snapt en je hebt tijd dan kan je prima mee in de top
 

DeletedUser26265

Gast
ik speel ook zonder goud en zal grumpy nog wel inhalen.

maar het verschil tussen slechte spelers en goeie spelers word wel vergrooit door die premium functies. ook merk ik ook dat de werelden steeds minder druk worden maar dat kom misschien ook wel doordat ze zoveel werelden hebben... ze mogen wel wat minder snel nieuwe werelden openen
 

DeletedUser19428

Gast
ik speel ook zonder goud en zal grumpy nog wel inhalen.

maar het verschil tussen slechte spelers en goeie spelers word wel vergrooit door die premium functies. ook merk ik ook dat de werelden steeds minder druk worden maar dat kom misschien ook wel doordat ze zoveel werelden hebben... ze mogen wel wat minder snel nieuwe werelden openen

dit komt door de vele pay-to- win events ben zeker niet tegen goudhandel maar wel tegen instan-buy ik zou graag zien dat het oude concept van het halveren van bouwtijden terug kwam.
En het wordt er in de toekomst zeker niet beter op als je boerendorpen moet gaan kopen met gp zodat de spelers, ook de beginnende spelers, verplicht goud moeten gaan gebruiken om olympische spelen aan te zetten want anders krijg je echt een giga achterstand die nooit meer in te halen is.
 

DeletedUser13371

Gast
Na een paar potjes heb ik geen behoefte aan een slome start en met een fulltime baan mag ik dat begin graag wat versnellen met goud anders zou ik al geen zin meer hebben om te starten.. maar sommige dingen is de balans compleet zoek. Ipv bouw versnellen kan je gebouwen kopen zonder bouwtijd dat slaat gewoon nergens op. Bouwtijd halveren was beter.
Complete legers en vloten kopen is weer zoiets raars.. introduceer dan huurlingen en zeerovers met wat minder kracht die je kunt huren daar zou ik me nog iets bij kunnen voorstellen dat is vrij normaal in oorlog.
Evenementen die te lang duren en een dusdanige spelinvloed hebben dat het gewoon nergens meer over gaat..
Grepolis is als schaken maar van dat schaakspel blijft weinig over als je in een half uur muur 25 bouwt of in 5 min afbreekt of als er uit het niets ineens 1000 nieuwe zwaardvechters staan.. strak timen en geluk maar van het schaakspel blijft weinig over als je een week hebt voorbereid op een perfecte overname en onderweg 8 zuivering en 16 zeestorm krijgt.
Het gaat echt nergens meer over zo. Strategie taktiek samenwerking een ally ondethouden. Teamspel allemaal steeds minder waard.. gewoon troepen ruilen tot zn gs en gunsten op zijn en om de 4 min aanvallen zodat ze niet kuñen rushen.. spammen en app alarm nutteloos maken. Op vm timen en op i.o.s jagen.
Het gaat nergens over.

Het was eerlijk leuker en had meer waarde als je slimmer moest spelen als je kleinere voordelen kon kopen met goud maar niet zo extreem dat het spel veranderd in blind darten en een wedstrijdje troepen rushen.

Veel leuke opties en evenementen en verbeteringen maar dol enthousiast slaan we door en dat is erg jammer soms.
Goudopties zijn super leuk en er is zo ontzettend veel mogelijk zonder het spel compleet uit balans te halen? Zoveel tijd en energie in 1 potje grepolis misschien hebben mensen daar geen zin meer in als het zo uit balans raakt dat het nergens meer over gaat?
 

DeletedUser15809

Gast
Bloedt Grepolis dood?

Ja, Volgens Grepolis Intel waren er de afgelopen 2 weken 19.229 spelers actief op 13 NL-werelden. Er zijn tijden geweest dat er meer dan twee keer zoveel op 1 wereld speelden.
Er waren de afgelopen twee weken slechts 2 werelden waar meer dan 3.000 spelers speelden.
Duizenden spelers is niet per se nodig om het spel leuk te houden, maar zijn wel nodig voor de funding van Inno.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Ja, Volgens Grepolis Intel waren er de afgelopen 2 weken 19.229 spelers actief op 13 NL-werelden. Er zijn tijden geweest dat er meer dan twee keer zoveel op 1 wereld speelden.
Er waren de afgelopen twee weken slechts 2 werelden waar meer dan 3.000 spelers speelden.
Duizenden spelers is niet per se nodig om het spel leuk te houden, maar zijn wel nodig voor de funding van Inno.
Dan vraag ik me toch af waar jouw "intel" die informatie vandaan haalt :p
 
Dan vraag ik me toch af waar jouw "intel" die informatie vandaan haalt :p

Siert je niet om je van de "domme" te houden, Grepolis Intel kan je precies zien hoeveel spelers per wereld en hoeveel er 1 of meerdere keren per 2 week inloggen.

Als deze info niet juist is (accepteer rustig 10% afwijking) dan worden de spelers misleid door Innogames. Maar als ik alleen in de ranglijst van Olympia kijk (wereld nog geen jaar oud) en zie dat er net iets meer dan 1000 accounts aanwezig zijn is het toch om te janken en kan je van alles verzinnen maar duidelijk is dat "klantenbinding" faalt.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Vergeet niet dat het spel ook al 5 jaar oud is en in een enorm competitieve markt zitten. Wat betreft levenscyclus van een browsergame in onze setting en genre, doen we het nog bijzonder goed. Er speelt uiteindelijk altijd meer dan een zogenaamde 'falende klantenbinding'.

Wat betreft activiteitscyclus van een spelwereld: terecht puntje wat jullie hier aanhalen. Ik denk persoonlijk dat een degelijk eindspel hier al aardig wat aan zou verbeteren.
 
Bovenaan