• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Branders VS Kolo

DeletedUser26715

Gast
ik heb lang rondgekeken op wiki's en forums van grepolis maar kan het nergens vinden,
dus hierbij de vraag
ik speel op het oude veroveringssysteem en zo'n vent heeft 20 branders gemaakt (nog niet zover in de wereld)
dus ik keek ff op forums of de kolo dan ligt voor de verovering
het antwoord was JA maar dan kwam uit 2011
op de wiki stond dat je een zeeschip (geen ts) en lt moest hebben liggen
maar met branders lukt dat dan niet....

dus als je branders hebt liggen
en al zijn vs zijn dood en er leven nog branders
wordt de verovering dan gestart?
 

DeletedUser26399

Gast
Er moet minstens een gevechtsschip blijven leven voor een succesvolle overname, die branders moeten dus door, tenzijn je hydra's gaat sturen, die zijn niet vatbaar voor branders, waardoor je toch een vechtende zee-eenheid overhoud.

Je stuurt dus best hydra's mee met je kolo, dan mogen er branders liggen. Nog een nadeel van branders is dat je er geen kolo mee kan verdedigen eenmaal ie ligt
 

DeletedUser23653

Gast
Dude

je kunt niet aanvallen met branders dus hoe kom je hier in godsnaam op
Overigens zijn branders waardeloos daar want die verdedigen je kolo niet, enkel met een massa bir (ook al durf ik dat niet 100% te zeggen dat branders meeverdedigen, maar ik weet wel dat als er geen bir en wel branders staan de kolo met 1 vs down gaat)
 

DeletedUser25975

Gast
Dude

je kunt niet aanvallen met branders dus hoe kom je hier in godsnaam op
Overigens zijn branders waardeloos daar want die verdedigen je kolo niet, enkel met een massa bir (ook al durf ik dat niet 100% te zeggen dat branders meeverdedigen, maar ik weet wel dat als er geen bir en wel branders staan de kolo met 1 vs down gaat)
Hij bedoelt dat er verdedigd wordt met branders, dus 20 branders tegen 18 VS of de verovering dan gestart wordt. En met hydras vraagt hij het zich ook af, dus als er 5 hydras bij een kolo een stad met 10 branders aanvallen of dan de verovering start.

Ik weet het antwoord niet, maar met VS tegen branders ben ik vrij zeker dat de verovering niet wordt gestart
 

DeletedUser23442

Gast
Hij bedoelt dat er verdedigd wordt met branders, dus 20 branders tegen 18 VS of de verovering dan gestart wordt. En met hydras vraagt hij het zich ook af, dus als er 5 hydras bij een kolo een stad met 10 branders aanvallen of dan de verovering start.

Ik weet het antwoord niet, maar met VS tegen branders ben ik vrij zeker dat de verovering niet wordt gestart
De verovering start als de kolo + tenminste 1 zeeëenheid + tenminste 1 landeenheid in leven zijn na het gevecht.

Als er verdedigende schepen in een haven liggen zullen de aanvallende schepen altijd eerst de normale verdedigende eenheden aanvallen (bir/trir/vs/hydra)
Wanneer deze allemaal stuk zijn komen de branders in actie.

Branders zullen 1 op 1 vs/bir/trir slopen, maar tegen hydra's (en kolo's) kunnen ze niets.

Wanneer je dus aanvalt en er blijven enkel hydra en een kolo over tegen branders, zal de kolo gewoon landen.
De branders blijven dan liggen als 'verdediging' tijdens de belegering.

Je hebt er alleen vrij weinig aan want de kolo zal eerder gesloopt worden dan de branders.
 

DeletedUser26889

Gast
Met andere woorden: Branders zijn schepen waar je in werkelijkheid dus helemaal niks aan hebt. Bouw gewoon biremen die verdedigen veel beter :)
 
Bovenaan