• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Branders

DeletedUser

Gast
Branders zijn voor de kracht die ze maar hebben vrij duur?
Hebben ze een verborgen kwaliteit of zo.
Zijn ze voor nuttig voor iets iets heel specifieks ?
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders

een brander maakt samen met zijn eigen leven 1 ander schip kapot dus;
er vallen 20 schepen aan en jij hebt 20 branders, is hij alles kwijt en jij ook je branders,
eig dus zelfmoordschepen... wiki?
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders

Ze verdedigen 1 op 1, tja dat is alleen goed bij aanvallen met enkel vuurschepen. Want je kan er geen kolo's of transport mee laten zinken. Ik vind ze maar slecht ;)
 

DeletedUser6667

Gast
AW: Branders

Ze verdedigen 1 op 1, tja dat is alleen goed bij aanvallen met enkel vuurschepen. Want je kan er geen kolo's of transport mee laten zinken. Ik vind ze maar slecht ;)

vuurschepen of triremen natuurlijk :d
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders

als je met triremen gaat aanvallen snap je het spel niet.

als je verdedigt met triremen ook niet trouwens. :rolleyes:

Daar valt goed over te praten :)
Voornamelijk met het oude overname systeem ken ik mensen die dat erg oneens met je zijn (ik met die instellingen ook trouwens).


Maar branders zijn nutteloos :), koste altijd meer dan het je uiteindelijk zal opleveren, of er loopt gewoon een kolo langs...
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders

OK heb een beter zicht op branders. merci

Wat is er bedoeld met
"als je met triremen gaat aanvallen snap je het spel niet.
als je verdedigt met triremen ook niet trouwens."

Met dan wat wel ? Alles met vuurschepen ?
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders

Nee tuurlijk niet :p

Aanvallen met vuurschepen.

Vededigen met biremen.

Zo denk ik er ten minste over.
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders

je moet drie schepen onderzoeken

-vuurschip

-bireem

-kolo

en natuurlijk transportboten maar die heb je al als je een haven hebt
 

Araluen

Manticore
AW: Branders

je moet drie schepen onderzoeken

-vuurschip

-bireem

-kolo

en natuurlijk transportboten maar die heb je al als je een haven hebt

in sommige steden (volgens sommigen verdedigingsteden maar volgens anderen aanvalsteden) zijn snelle transportboten handig

iig, polpol, nu heb je antwoorden gekregen op gestelde en ongestelde vragen, hoe vindt je die :)
 

DeletedUser11561

Gast
AW: Branders

Aanvallen met vuurschepen.

Vededigen met biremen.

Zo denk ik er ten minste over.
+1!

En aangaande triremen voor het oude veroveringssysteem:

Een kwestie van timen. als je goed timed, heb je geen triremen nodig, en kan je het af met vuurschepen en biremen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders

in sommige steden (volgens sommigen verdedigingsteden maar volgens anderen aanvalsteden) zijn snelle transportboten handig

Veel mensen gebruiken ze gewoon in beide steden.. Is ook handig als je er 1 normale tb bij hebt, kan je makkelijker timen..(Als de 1e timing met alleen snelle tb je niet bevalt, kan je het later met die ene normale tb erbij sturen..)

Ot: Branders zijn nutteloos.. Al zijn ze wel fijn als er vs-clears aankomen:)
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders

heb nog altijd vragen: Als je ziet wat biremen en trimeren kosten en wat ze hebben als aanvals- en verdedigingspunten, lijken triremen toch veel economiser besteedde GS ?
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders

Nee, je moet ook kijken naar hoeveel inwoners het kost. Plus als je triremen verdedigend gebruikt zijn ze nog altijd slechter als biremen. Dus moet je er meer bouwen, dus kost het je uiteindelijk meer gs ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders

Branders worden geproclameerd in de haven als 1 op 1 boot die vernietigd. Daar heb ik mijn vraagtekens bij.
Als de aanvals waarde 24 is van een Bireem en die van een brander 20 dan mis ik de logica.
Als je 1 op 1 aanvallen wil weren zul je minimaal 1 op 1 moeten zijn in kracht. Of heb ik dat mis?
Bovendien zouden alle vijandelijke schepen aangevallen moeten worden door branders. Dus ook kolo's.
Vijandelijk schip bij uitstek.
Ik denk dat er iets stevig mis is in de redenatie en ontwikkeling van de Brander.
 

DeletedUser

Gast
AW: Branders

Branders worden geproclameerd in de haven als 1 op 1 boot die vernietigd. Daar heb ik mijn vraagtekens bij.
Als de aanvals waarde 24 is van een Bireem en die van een brander 20 dan mis ik de logica.
Als je 1 op 1 aanvallen wil weren zul je minimaal 1 op 1 moeten zijn in kracht. Of heb ik dat mis?
Bovendien zouden alle vijandelijke schepen aangevallen moeten worden door branders. Dus ook kolo's.
Vijandelijk schip bij uitstek.
Ik denk dat er iets stevig mis is in de redenatie en ontwikkeling van de Brander.

Weet je wel wat branders doen? Die varen op een schip af en steken die in de brand inclusief zichzelf. Logisch dus dat voor elke brander die je stuurt 1 schip afbrandt. Aanvals- en verdedigingswaarden moet je bij branders, net als bij transportsschepen en kolo's, niet naar kijken.
En kolonisatieschepen zijn zo groot dat ze niet vatbaar zijn voor een brand. Die kunnen ze gewoon blussen met al het spul dat op het schip is.
Dus nee, er is niks mis met de redenatie en ontwikkeling van de brander.
 

DeletedUser15329

Gast
AW: Branders

als je met triremen gaat aanvallen snap je het spel niet.

als je verdedigt met triremen ook niet trouwens. :rolleyes:

het zijn dure biremen, je hebt het mis want die kun je bter met KOLO meesturen kost wel veel :zilver:, :hout: en :steen: je hebt het wel mis wat je zij
 
Bovenaan