• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Buit

DeletedUser

Gast
Ik speel op epsilon, en ik dacht altijd dat het academische onderzoek 'Buit' alleen maar gold bij aanvallen op andere steden, maar krijg ik ook 30% meer buit bij het farmen van boerendorpen? :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Buit

Bedankt voor het snelle antwoordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Buit

Ik speel op Kappa en naar aanleiding van dit thema ben ik eens de Wiki Grepolis gaan kijken wat precies voor mij geldt en volgens mij staat er een fout op de Wiki.

In de Academie krijg je als tekst "boerendorpen bieden je een selectie van acht grondstoffen in plaats van vier.".
Dit klopt omdat je nu naast iedere 5, 20, 90 en 240 minuten nu ook nog de keus heb om iedere 10, 40, 180 en 480 minuten grondstoffen op te eisen.
Tot zover klopt de Wiki Grepolis...

Daaronder daaraantegen staat een statement die volgens mij niet klopt.
"Bij een uitgebouwd boerendorp (level 6) kan je zonder buit 80 grondstoffen opeisen op 20 minuten; met buit duurt dit slechts 10 minuten."
Het maakt voor mij geen verschil qua op te eisen grondstoffen of ik naar het boerendorp kijkt via een stad met buit of een stad zonder buit (beide steden zijn gevestigd op hetzelfde eiland).
De stad met buit geeft mij:
66 grondstoffen per type (totaal 198 grondstoffen) iedere 10 minuten.
86 grondstoffen per type (totaal 258 grondstoffen) iedere 20 minuten.
De stad zonder buit geeft mij:
86 grondstoffen per type (totaal 258 grondstoffen) iedere 20 minuten.

Als ik bovenstaande cijfers bekijk... Waar komen dan die 80 grondstoffen per 10 minuten vandaan die op de Wiki Grepolis staan? :confused:
 

rbm007

Hopliet
AW: Buit

Als ik bovenstaande cijfers bekijk... Waar komen dan die 80 grondstoffen per 10 minuten vandaan die op de Wiki Grepolis staan? :confused:

Verschil zit hem tussen plunderen en opeisen.
boerendorp1.jpg

boerendorp2.jpg
 
Bovenaan