• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Captcha beveiliging

Noorddam

Harpij
Wat vinden jullie van de nieuwe captcha beveiliging? Opzich vind ik hem wat onhandig, ookal is het een ontzettend simpele rekensom heb ik daar echt geen zin in.
Meer informatie vind je hier: "Link"
 

DeletedUser

Gast
Ik vind ze helemaal niets, want na 30x invullen kwam ik er nog niet in.
Todat ik er achter kwam dat enkel het antwoord volstond. hahahaha
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9104

Gast
Ik vind het goed dat ze er zijn. Ik hoop wel dat hij nu ook niet meer vastloopt, want daar had je met de oude wel veel last van.
 

DeletedUser8726

Gast
Ik heb er nog geen gehad, hoe en wanneer verschijnen ze? (aantal clicks, minuten online, opdrachten) of is het gewoon random?
 

DeletedUser11011

Gast
ik vind ze dus erg vervelend, zeker als je aanvallen krijgt en dan op dat moment zijn ze daar :(:kolonisatieschip:
 

DeletedUser

Gast
Ik zat zo op jullie forum te lezen, maar wat zijn Captcha beveiligingen eigenlijk? Ben er al achter heb de "link"aangeklikt. bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3865

Gast
Dat is om te zorgen dat je geen bots gebruikt.
Eens in de zoveel tijd (of bij bepaalde handelingen zoals rondschrijvingen) komt er dan een schermpje in beeld met een plaatje met allemaal letters en/of cijfers
Dan moet je of deze overschrijven in het vakje er onder, of je moet de som uitrekenen en het antwoord er onder neer zetten.
Hierna kan je weer gewoon verder spelen :)
 

DeletedUser

Gast
Bedankt voor je uitleg. Heb inmiddels ook de "link" gelezen die op 13.10.12, 20:04 door Noorddam op deze forum site gezet is.
 

DeletedUser

Gast
nog geen gehad maar faalt denk ik.
en dan denken ze het hiermee op te lossen?
de mensen die die bots gebruiken kunnen dat zo programmeren dat dit niets werkt.
dan moet je gaan kijken naar activiteit en aantal kliks
komt iemand 20 uur per dag online dan klopt er iets niet.
zo pak je dat aan
 

DeletedUser13380

Gast
Ik denk dat de echte freaks dat wel eens zouden durven ;)
Maar de captcha, ook nog niets van gezien, ik krijg de oude captcha zoals die was.
 

DeletedUser

Gast
Captcha beveiliging

Beste spelers,

Jullie zullen het vast al gemerkt hebben; sinds update 2.30 wordt jullie gevraagd een veiligheidsvraag te beantwoorden, in de vorm van een simpele rekensom.



Wij begrijpen dat er vele vraagtekens worden gesteld bij dit 'onhandige' nieuwe systeem, echter is dit zeer noodzakelijk voor het verder valsspeel-vrij houden van het spel. Dit betreft namelijk ter bot bescherming. Het is noodzakelijk dat jullie verifiëren dat jullie menselijke spelers zijn en dus deze rekensom beantwoorden. Enkel het antwoord invullen is voldoende!

Wij zijn erg geschrokken van de hoeveelheid speler die gebruik maken van geautomatiseerde bots (scripts), die automatisch acties uitvoeren op een account. Naast het feit dat dit niet eerlijk is ten opzichte van spelers die gewoon volledig zelf (manueel) spelen, brengen bot-gebruikers het spel drastisch uit balans door het inbrengen van onmenselijk gedrag op de betreffende wereld(en).

Bovenstaande heeft ervoor gezorgd dat onze hulpmiddelen om bot-gebruikers te detecteren, drastisch verbeterd zijn. Daarnaast zullen met ingang van vandaag strenge patrouilles en straffen in gang gezet worden om dit alles tegen te gaan. Wij streven namelijk naar een eerlijk spel en handelen altijd naar de spelregels (in dit geval §6).

Hopende jullie hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Kroenuh
Community Manager Grepolis.nl



Ik heb het sinds een week of zo.
Naja, ms helpt het tegen de bots.

Bots kunnen wel rekenen maar ze herkennen de vorm van de cijfers ni. Dus da gaat wel goed
 
Bovenaan