• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie casual worlds

DeletedUser28974

Gast
Dag mensen
Ik denk ik start ook even en nieuwe discussie

Er is naast het nieuwe eindspel clausule "dominatie" wereld een andere soort spelers wereld in aantocht
Dit speelt momenteel af op de beta server dat is een engels talige testserver van Grepolis daar test men nieuwe spelonderdelen

Meestal komt vrijwel alles wat daar getest word op alle talen servers

Ik weet nog niet hoe ze casual worlds hier op de Nederlandse servers gaan noemen

Ik noem ze voor het gemak even schakel werelden
Regels van Schakel werelden
Elke speler in een schakel wereld zal 1 stad hebben die altijd onoverwinnelijk is. De beschermde (gezegende) stad kan in Agora worden veranderd. naarmate je meerdere steden hebt

Hoe werkt de bescherming?
De stad kan worden aangevallen.
De stad kan worden ondersteund.
De stad kan toverspreuken hebben (bliksemschicht is een uitzondering op deze regel)
In deze stad vinden gevechten normaal plaats.

Wat gebeurt er als
Spelers sturen kolonisatie schepen er naartoe?
→ Het gevecht gebeurt normaal maar de belegering / opstand wordt nooit geactiveerd.
Spelers sturen opstandsaanvallen er op af?
→ Het gevecht gebeurt normaal, maar een opstand zal niet beginnen.
Spelers sturen katapulten er naartoe?
→ De aanval gebeurt normaal, maar de onderzoek steenhagel zal niet worden geactiveerd maar de muur zal wel nog steeds worden vernietigd.

Casual_world_island.png

Gezegende stad wordt gemarkeerd door een animatie op Agora en door een heldere luchtbel op de kaartweergave van de Oceaan.

Als een speler één stad heeft, is die stad beschermd.
Als speler meer dan één stad heeft, kunnen ze kiezen welke stad wordt beschermd.
De beschermde stad kan gratis worden veranderd.
De stad kan niet worden ingesteld als beschermd als er een binnenkomende aanval is (inclusief illusies).
De stad kan niet worden ingesteld als beschermd als er voortdurende opstand of belegering plaats vind.
Na het veranderen van de beschermde stad is er een afkoelperiode van 7 dagen, totdat deze weer kan worden gewijzigd.

Aanvalspreventie
Op schakel werelden kunnen spelers andere spelers niet aanvallen wanneer er meer dan 20% verschil in punten tussen hen is. Dit verbetert de ervaring van kleinere spelers omdat ze alleen kunnen worden aangevallen door spelers met hetzelfde bereik.

Eindspel
In de regel beginnen losse werelden zonder eindspel. Het kan in de toekomst veranderen als dat nodig is.

Overdracht naar een schakel wereld
Wanneer een speler zijn laatste stad op een gewone wereld verliest, krijgt hij de optie om het over te dragen naar een schakel wereld. Zijn stad wordt vervolgens met de huidige staat overgebracht naar een beschikbare plek met veroveringsbescherming. Gebouwniveaus, Onderzoeken, items in inventarissen, Helden, Adviseurs, Instellingen, plaatsnamen Evenement bevoegdheden en andere, meer waardevolle krachten worden overgedragen met de stad. Het is alleen mogelijk om één stad over te dragen naar een schakel-wereld.
nou is mijn vertaling cq engels ook niet dat wat het mag zijn dus klik hier voor de engelse wiki

Dus ik ben wel benieuwd naar reacties van de echte die-hard grepo fanatenkrijg dit op de Nederlandse server toekomst?
 

DeletedUser29588

Gast
Leuk voor de nieuwe spelers om het spel te leren spelen / te wennen. Denk niet dat iemand die het spel serieus speelt interesse heeft in dit.
 
Hyperboring 2.0.

Wat je er leert is stichten en bouwen. Beperking van targets niet door moraal maar simpel weg door je puntentotaal. Je kan niet omhoog (20% of meer) je kan niet naar beneden (20% of minder) aanvallen.
 
Marge is niet alleen relatief klein, hoe ga je een stad veroveren als kleine speler terwijl je medespelers in de alliantie waarschijnlijk niet kunnen helpen maar het target wel van medespelers (ongeacht grootte) OS kan krijgen.
Lees net op Beta dat bij belegering er wel kolo's gekickt kunnen worden uit stad(jes) van veel kleinere spelers (geen idee hoe ze dat bedacht hebben, blijkbaar telt dan de 20% +- niet). Logisch zou dan zijn dat alleen spelers de troepen//bootjes aan kunnen vallen mocht de OS van een ongeveer gelijkwaardige speler zijn maar hierover ontbreekt de informatie.


Overigens dit concept wat morgen van start gaat op Beta komt ook voor de council uit de lucht vallen.
 

DeletedUser28974

Gast
Ik zag er ook al niks over hier op de nl forum dus kwilde de voors en tegens wel eens horen
voor goudfarmers is dit de ideale werelden denk ik
 
Ik zag er ook al niks over hier op de nl forum dus kwilde de voors en tegens wel eens horen
voor goudfarmers is dit de ideale werelden denk ik

Hoe zo, je eerste stad kan je voor eeuwig beschermd houden. Te snel "groeien" betekend dat je geen targets gaat hebben dus welke noodzaak, voordeel zit er aan "goud voor gs" als je alleen maar kunt stichten.
 

Armand0

Manticore
Toch leuk dat ze het concept proberen op een beta toch? Beetje aanpassen kan geen kwaad, maar ik vind het idee wel aardig.

Als wereld erbij natuurlijk, niet dat 1 om de 2 of 3 werelden zoiets moet worden, maar net als Hyperborea en Achilles, een alternatief wereldje.
 

DeletedUser28974

Gast
Hoe zo, je eerste stad kan je voor eeuwig beschermd houden. Te snel "groeien" betekend dat je geen targets gaat hebben dus welke noodzaak, voordeel zit er aan "goud voor gs" als je alleen maar kunt stichten.

Het is maar net van welke kant je dit bekijken kunt een glas is half vol of half leeg
kijk als je snel groeit kan niemand je ook steden afhandig maken die concurrentie blijft er altijd bovendien zijn er genoeg vriendjes en vriendnetjes die je door dik en dun steunen om je groot te maken
het begin zal dan wat lastig worden omdat je geen kant uit kan maar ik ben wel benieuwd je verliest in ieder geval niet al je gp als je weg gespeeld word dertig steden stichten gaat al vlugger dan 1 stad

niet dat ik zo'n spel leuker vind en je geen gelijk geef in je reden maar ik ken wel mensen die alleen beetje wil stichten
 
Bovenaan