• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community CM Update - 1

DeletedUser20686

Gast
CM Update - 1

Waar staan we nu?
Welkom allemaal bij een nieuwe CM weekly, alhoewel, weekly mag ik het geloof ik niet meer noemen. Door een combinatie van verschillende factoren hebben jullie een lange tijd op mijn ‘blog’post mogen wachten. Dat komt nu dan eindelijk tot een eind, maar first things first. Ten tijde van de laatste Weekly waren zowel Kroenuh als ik zo ontzettend druk bezig met onze respectievelijke opleidingen dat het er echt even niet meer tussen kwam. Vervolgens zijn we nogmaals gaan nadenken over het huidige format van de Weekly. Wat vertellen we eigenlijk? En past dat nog bij de achterliggende boodschap die we hadden toen we ermee startte?

Ons originele standpunt was als volgt: We wilden meer inzicht geven in wat wij achter de schermen doen om zodoende de afstand tussen Community en Community Manager te verkleinen. Aantonen dat ook wij eigenlijk stiekem maar mensen zijn en we niet bijten! Maar al met al dat al het werk dat wij verzetten ten behoeve is van jullie, de community. In mijn ogen het belangrijkste element van het spel. Dit deden wij eerst door kort aan te halen wat er zich de afgelopen tijd had afgespeeld (achterhaald, het staat immers al op het forum) en wat er zich de komende tijd nog gaat afspelen. Dat laatste konden we echter nooit veel over aankaartten. Vandaar dat wij deze absentieperiode gebruikt hebben om eerst nog eens goed te reflecteren op ons concept en hebben we gesprekken gevoerd met diverse leden van de community omtrent dit onderwerp.

Daar is toch wel uitgekomen dat we terug willen naar ons oorspronkelijke idee, namelijk het inzicht geven in wat wij doen.

Voor deze return of the weekly zal ik jullie wat meer inzicht geven in waar ik momenteel zelf mee bezig ben (naast mijn vele dagelijkse Grepolis taken, waar ik gewoon in de volgende edities op ga terug komen)


Tribalwars 2
Zoals sommige van jullie al weten ben ik na een rigoureuze sollicitatieronde, gekozen voor de nieuwe CoMa positie van TribalWars 2. Naast mijn (in vergelijking tot collega CM’s beperkte) ervaring als CM draag ik echter ook nog een hele hoop kennis en ervaring mee vanuit mijn opleiding. Dit heeft vervolgens geleid tot mijn positie binnen de TW2 focusgroep. Een focusgroep is een kleine selecte club: De LCM, Product Manager en 2-4 ervaren CM’s die eigenlijk al het voorwerk voor de Community doen. Wij maken de eerste opzet voor alles en hebben uitgebreide vergaderingen / discussies over de feedback die we samen met de CM’s verzamelen over de verschillende fases van het project (zoals bijvoorbeeld een Alpha of Beta versie). Deze koppelt de Product Manager, de verantwoordelijke van de gamedesigners weer terug aan het designteam. Uiteraard krijg ik door die positie nóg meer informatie die ik het liefst nu al aan de community zou delen maar zullen jullie helaas net als ik daar nog even op moeten wachten. Ik kan alleen een ding garanderen, het wordt revolutionair en het wordt echt een super spel! In mijn ogen althans ;)

Momenteel zijn wij (de CM’s) dus ook al de fora aan het opzetten, de spelregels en guides vertalen, alvast eens kijken naar een opzet voor een moderator team, enzovoort.


Binnenkort:
  • Een dag uit het leven van… Relax
  • Een dag uit het leven van… Kroenuh
  • Opleiden van nieuwe teamleden
Verder zou ik graag onder de nieuwe blogposts een discussie starten, enerzijds met vragen over het bovenstaande, anderzijds waar jullie op dat moment gewoon specifiek naar nieuwsgierig zijn. Zie het als een direct, informeel kanaal naar het Community Management toe. (Mits dit binnen de forumregels blijft, ik ga hier geen uitspraken doen over lopende appeals e.d.)
 

Concealed

Harpij
He Relax.. het wachten was de moeite meer dan waard, top dat jullie even de reflectie hebben genomen en terug naar de bron gaan, ons (de community) binden aan de CM activiteiten.. Lof, lof, lof!
 

DeletedUser20686

Gast
Ach, een beetje reflectie moet kunnen! Wanneer jullie suggesties hebben voor komende stukken en dingen die jullie graag zouden zien, hoor ik dat graag! Mocht dat het uitleggen van een bepaalde CM taak zijn of iets dergelijks wil ik daar best een stuk over schrijven.


Vergeten te vermelden in het topic: We zullen 1x per 2 weken updaten, vandaar de naamswijziging.
Enerzijds om ons eigen takenpakket niet al te veel uit te breiden, anderzijds om de kwaliteit van alle stukken te waarborgen.
 

Gollum Returns

Manticore
Stukjes worden altijd netjes gelezen hoor, weinig reacties van mijn kant.

Tja, discussie`s? Ik ben er dol op ;)

Start ze soms wel eens op, op het algemeen forum. ;) Veel lezen, denk dat er genoeg onderwerpen zijn die we binnen de community kunnen bespreken.
 

DeletedUser20686

Gast
Je mag er tevens van uit gaan dat Kroenuh en ik ook alles lezen, echter vinden we het soms interessanter om de spelers onderling eerst te laten discussiëren :)
 

DeletedUser20686

Gast
Vervolg op de CM-update volgt deze week. En @Gollum, ik ga ook nog inhoudelijk op jouw topic reageren. ;)
 

DeletedUser20686

Gast
Echt hè? Sorry mannen, drukte! Hoe langer je moet wachten hoe beter het wordt zullen we maar hopen?
 
Bovenaan