• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community CM Weekly - 47

DeletedUser20686

Gast
CM Weekly - week 47

Beste spelers,

Nieuwe week, nieuwe weekly!

Afgelopen week
Zoals jullie al vernomen hebben zijn de afgelopen dagen sollicitatierondes geweest. Dus het leek ons interessant om hier daar wat meer over te vertellen. Wij hebben een mooie nieuwe recruitment tool gekregen van Innogames die we nu voor het eerst gebruikt hebben. Hier hebben wij rond de 50 sollicitanten zien langskomen en konden wij samen met het team deze spelers beoordelen. We hebben vanuit de diverse moderator functies vrijwilligers gevonden die een korte review hebben geschreven over alle sollicitanten waarin hun professionele kijk op de speler werd losgelaten. Dit gecombineerd met de beschikbare tools (een sollicitant met een 'file' wat langer is dan deze post heeft natuurlijk weinig kans van slagen) helpt dat ons om deze 50 wat uit te dunnen. Vervolgens zijn we nu in de fase aangekomen dat Kroenuh en ik een interview ronde gaan houden. Binnenkort kunnen jullie dan onze nieuwe moderators verwelkomen!

Afgelopen week heb ik ook weer wat feedback momenten gehad met Innogames, niet alleen voor spelideeën vanuit de community maar ook een UI specifieke feedbackronde. Hier heb ik uiteraard aangekaart dat we zeker een aantal positieve reacties hadden, maar heb ik me voornamelijk gefocust op de opbouwende kritiek die veel spelers aanleverde.
Met een hele lijst aan tips en hekelpunten heb ik ze dan ook hopelijk weer aan het denken gezet.

Daarnaast zag ik ook 2-3 concepten voor een aanpassing in het wereldwonder tijdperk. Zoals wij al eerder aangekondigd hebben en jullie ook van andere spelers ondertussen al vernomen hebben gaat hier een verandering in plaatsvinden.
Innogames heeft al gemeld dat hier momenteel aan wordt gewerkt. Helaas zijn wij als CM's niet op de hoogte van de vorderingen hiervan. Wel hebben we vernomen dat het concept zelf al staat. Het daarop volgende proces is natuurlijk even lang en dit kan naast de andere updates (helden, kerstevent enz. ) wel enige tijd kosten. Al begrijp ik dat de meeste spelers (en ikzelf stiekem ook wel) het meest uitkijken naar die update.

De komende tijd
Deze week staat er iets groots te gebeuren. Wat dit precies is kan ik nog niet prijsgeven. Wel zal het voor velen een complete verrassing zijn. (Anderen zal het niemand interesseren) Maar het is spannend nieuws kan ik vertellen!

Ander interessant nieuws voor deze week is dat Kroenuh en ik een paar dagen naar Hamburg gaan. Hier wordt een grote Grepolis CM meeting gehouden waarbij alle CM's van de 23 deelnemende Grepolis markets voor zijn uitgenodigd.
Gezamenlijk zullen wij met de developers en gamedesigners om de tafel gaan zitten om diverse zaken te bespreken.
Uiteraard worden daar door de CM's ook een groot aantal communityvragen gesteld. Dus aan jullie de vraag, wat zouden jullie graag aan die groep vragen? Alle personen die direct invloed hebben op Grepolis zijn daar aanwezig. Welke vraag zou ik namens jullie kunnen stellen? Ja, je kan hier natuurlijk een semi- komische opmerking onder plaatsen, maar die vraag stellen we niet. Dus grijp hier echt je kans om met een sterke vraag te komen die ik namens jullie ga stellen.

We zullen hier ook een hoop leren en interessante dingen meemaken, dus volgende week mogen jullie een klein reisverslag (met foto's? ) verwachten! Ik ben toch redelijk incognito altijd in November.

Community-vragen
Q: Telkens als iemand Relax zegt, denk ik aan het woord "relax" in de context van, hey doe rustig! Anyway, waarschijnlijk al eerder gevraagd :x, waarom de naam Relax?
A: Deze naam heb ik hier genomen omdat ik diezelfde naam al jaaaaren gebruik als (game)alias. De oorsprong van de naam zelf kan ik me al bijna niet meer herinneren. Ik heb het woord destijds een keer op tv gehoord in een film en vond het wel stoer klinken. (lees: 16 jaar terug.)

Q: Hoeveel agressieve stieren denk jij te kunnen doden met een katana? binnen een tijdslimiet van 15 minuten.
A: Dat ligt aan de hoeveelheid beschikbare tie wraps om die stieren eerst goed vast te binden!

Heb jij een brandende vraag voor het community management die inhoud kan geven aan de eerstvolgende CM weekly? Laat het ons weten in een reactie of PM en wie weet kiezen we jouw vraag!

Statistieken week 46
Totale ticket replies - 607
Gemiddelde reactietijd mods - 3,56 (+ 1,12)

Tot zover de CM Weekly voor deze week.

Met vriendelijke groet,
Het Community Management
 

DeletedUser

Gast
Ben benieuwd naar dat nieuws :)

Ik heb wel wat vragen, ik zal trachten om ze vandaag nog neer te pennen

bedankt Relax voor de CM weekly
 

DeletedUser12160

Gast
Leuk om weer te weten waar jullie bezig mee zijn! Jullie doen het volgensmij erg goed.

Ik neem aan dat er geen nieuws over een nieuwe wereld is?
 

Concealed

Harpij
De Weekly lijkt iedere week weer beter te worden. Compliment.
Leuk om te delen wat jullie samen met Innogames doen en hoe dat verloopt.
Natuurlijk zie ik ook uit naar het bezoek verslag... en verrassingen zijn altijd leuk!
 

DeletedUser

Gast
waren die veranderingen in helden die vandaag bekend zijn geworden op de DevBlog die 'grote verandering' waar je het over had?
 

DeletedUser12160

Gast
Ik ben tegen. Spelers die er toevallig achter komen hebben dan heel veel voorsprong op spelers die er dagen later achter komen. Ook kunnen er dan bijna geen goede allys voorbereid worden.

Dus beter niet.
 

DeletedUser11295

Gast
Hoe willen spelers er achter komen? Alleen Relax en Kroenuh weten het. Daarnaast is het ook nog zo dat pre-mades eigenlijk bijna nooit slagen.
 

DeletedUser20686

Gast
Jongens, ik was redelijk sarcastisch.. Al kwam Kroenuh naar me toe dat hij het al eens had uitgezocht.
Echter zijn hier richtlijnen voor en moeten werelden gewoon gecommuniceerd worden.
 

DeletedUser20048

Gast
Jongens, ik was redelijk sarcastisch.. Al kwam Kroenuh naar me toe dat hij het al eens had uitgezocht.
Echter zijn hier richtlijnen voor en moeten werelden gewoon gecommuniceerd worden.

Sarcasme is moeilijk te ontdekken als iemand typt ;)
 

DeletedUser20686

Gast
Meestal ligt de hint dan in het meegaan met onmogelijke dingen.
Want ja natuurlijk mag Semmie komende week mee werken als Co-Co-CM!

See what I did there?
 
Bovenaan