• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Cyberoorlog?

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Geen idee wat de gevolgen hier van zijn. We zullen het eens aanzien... het zal iig het hele verhaal rond SOPA/PIPA nog verder aanzwengelen denk ik.
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Cyberoorlog?

Geen idee wat de gevolgen hier van zijn. We zullen het eens aanzien... het zal iig het hele verhaal rond SOPA/PIPA nog verder aanzwengelen denk ik.

Internet plat,(Ergste geval) Is al een keer keer bijna gebeurt met zogenaamde DOS aanvallen en injecties ect. OFtewel het netwerk Flooden met data. igg was een van de hoofdservers van europa.

Informatie van staten worden gehackt en vrijgegeven. Ik denk dat de hacker zo gedreven is dat de beveiligers er niet tegen opgewassen zijn.

Was laatst iets op het nieuws over, dacht ik of ik had het ergens gelezen. Bijna alles word computer gestuurd bij de overheid tegenwoordig. Dus ik denk dat het nare gevolgen gaat hebben. Uiteindelijk doe nze het toch zelf ^^ Moeten ze zelf de concequenties maar onder gaan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Kan het kloppen dat ik ook niet meer op megaupload kan :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Het internet is zoals Pandora's doos. Eenmaal geopend, kan je nooit meer terug. Ze kunnen nu één of twee sites offline halen, maar voor je het weet zijn er wel weer
184.png
nieuwe. En aangezien de digitalisering op zich een sneeuwbal is, die de laatste halve eeuw goed en wel aan het rollen is gegaan, zie ik dat niet meteen stoppen. Ik herinner me nog toen ze de oorlog tegen Napster begonnen, en zeiden dat het weldra voorbij was met illegaal mp3s te downloaden. We zijn ondertussen jaren verder en aanbod aan al dan niet legale sites is er niet echt op achteruit gegaan.
 

DeletedUser5716

Gast
AW: Cyberoorlog?

92.png


Er werd daar ook mega veel geupload....maar een tegenactie zal niet veel effect hebben
 

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Uiteindelijk is Anonymous gewoon kansloos tegen de FBI, aangezien zij je altijd nog gewoon kunnen arresteren. Megaupload gebruikte ik sowieso al niet, maar Piratebay wel, en het is wel jammer dat dit verdwijnt in Nederland. Natuurlijk zijn er nog genoeg andere torrent sites, maar niet allemaal even betrouwbaar. Gelukkig zijn er ook nog nieuwsgroepen, maar dat zal ook wel eens aangepakt worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Uiteindelijk is Anonymous gewoon kansloos tegen de FBI, aangezien zij je altijd nog gewoon kunnen arresteren. Megaupload gebruikte ik sowieso al niet, maar Piratebay wel, en het is wel jammer dat dit verdwijnt in Nederland. Natuurlijk zijn er nog genoeg andere torrent sites, maar niet allemaal even betrouwbaar. Gelukkig zijn er ook nog nieuwsgroepen, maar dat zal ook wel eens aangepakt worden.

Anonymous kansloos? Lijkt me vrijwel een onmogelijke opgave voor de FBI om die mensen allemaal te traceren en alle sites uit de lucht te halen, overstappen van server en de site is er weer. De FBI staat er naar mijn mening zwakker voor.
 

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Anonymous kansloos? Lijkt me vrijwel een onmogelijke opgave voor de FBI om die mensen allemaal te traceren en alle sites uit de lucht te halen, overstappen van server en de site is er weer. De FBI staat er naar mijn mening zwakker voor.

Je vergeet dat de FBI de wet achter zich heeft staan, dus als providers wettelijk de opdracht krijgen om bepaalde soort sites te blokkeren dan kan het hard gaan. Dan gaan we praktijken krijgen zoals in China. Daarnaast is het het de FBI ook gelukt om de eigenaar van Megaupload te arresteren. Kim Schmitz had zichzelf opgesloten in zijn saferoom, maar dat mocht niet baten.

Anonymous kan wel websites blijven aanvallen, maar dat houdt organisaties als FBI, Brein, etc echt niet tegen. Mocht je overigens interesse hebben je kan Anonymous ook helpen, en daarvoor hoef je niet eens verstand te hebben van hacken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Het verschil tussen een website neerhalen en Anonymous bevechten, is dat websites officieel geregistreerd zijn en er vaak een officieel bedrijf achter zit. Iedereen kan uitzoeken wie de eigenaar van een site of bedrijf is.

Anon daarentegen werkt zoveel mogelijk zonder registraties waar dan ook. Het is heel lastig te achterhalen wie er achter Anon zit, en er is geen centraal punt waar je ze in een keer kunt pakken.

Het beste wat je kunt hopen te doen is ze afschrikken of een key figuur oppakken, maar dat is het ook wel. En als de wereld zich echt tegen je keert komen er een heleboel Anons bij.
 

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Maar die DDoS aanvallen van Anonymous, zijn zinloos. De website van de FBI neerhalen levert echt geen bal op, aangezien dat enkel een uithangbord is. De achterliggende organisatie wordt namelijk niet aangetast.

Als je echt een goede protest wil opzetten, moet je mensen oproepen om massaal geen producten zoals films, boeken, muziek, software, etc meer te kopen en dat dus te boycotten. Als iedereen echt geeft om hun internet vrijheid, dan zal zo'n oproep ook beantwoordt worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Jep. Dat werkt uiteindelijk natuurlijk gewoon beter. En natuurlijk, als ze zo'n wet er door drukken, per direct de websites van dat soort bedrijven offline laten halen door massaal links naar pirated movies er op te zetten. :)

Ik weet wel dat ik iig een heel stuk minder spul zal kopen als zo'n wet in effect is. Denk niet dat ik minder zou piraten though :)
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Cyberoorlog?

Maar die DDoS aanvallen van Anonymous, zijn zinloos. De website van de FBI neerhalen levert echt geen bal op, aangezien dat enkel een uithangbord is. De achterliggende organisatie wordt namelijk niet aangetast.

Als je echt een goede protest wil opzetten, moet je mensen oproepen om massaal geen producten zoals films, boeken, muziek, software, etc meer te kopen en dat dus te boycotten. Als iedereen echt geeft om hun internet vrijheid, dan zal zo'n oproep ook beantwoordt worden.


Maar an0nym0us doet meer dan alleen ddos aanvallen.
Ze hebben acties als
  • Free hugs
  • Stickerbommen
  • Flyer acties
  • Fax bommen
 

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Maar die DDoS aanvallen van Anonymous, zijn zinloos. De website van de FBI neerhalen levert echt geen bal op, aangezien dat enkel een uithangbord is. De achterliggende organisatie wordt namelijk niet aangetast.

Als je echt een goede protest wil opzetten, moet je mensen oproepen om massaal geen producten zoals films, boeken, muziek, software, etc meer te kopen en dat dus te boycotten. Als iedereen echt geeft om hun internet vrijheid, dan zal zo'n oproep ook beantwoordt worden.

das symbolisch he, reactie op korte termijn, meteen tegenaanval, en dan is de beste optie DDos aanvallen op die sites.

Maar om echt iets te kunnen uithalen zou iedereen inderdaad moeten stoppen met het kopen van die producten.

Maar denk wel dat Anonymous haast onmogelijk neer te halen zal zijn, door o.a. SOPA en het neerhalen van Megaupload zullen ze wel meer en meer sympathisanten krijgen.

Het zal volgens mij enkel escaleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Anonymous is bijna onmogelijk omver te werpen. Ze zijn anoniem. Iedereen kan bij hun aansluiten. Natuurlijk oraganiseren bepaalde figuren wel iets. Maar goed ook bijvoorbeeld jij kan erbij. Alle beetjes helpen volgens hun. Zo zijn het er duizenden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Anonymous is bijna onmogelijk omver te werpen. Ze zijn anoniem. Iedereen kan bij hun aansluiten. Natuurlijk oraganiseren bepaalde figuren wel iets. Maar goed ook bijvoorbeeld jij kan erbij. Alle beetjes helpen volgens hun. Zo zijn het er duizenden.

Ja ik weet het, dan kun je een programma installeren waardoor je jouw PC beschikbaar kunt stellen en dan bepaalt er iemand (een organisator) van Anonymous welke sites er aangevallen worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Cyberoorlog?

Ja ik weet het, dan kun je een programma installeren waardoor je jouw PC beschikbaar kunt stellen en dan bepaalt er iemand (een organisator) van Anonymous welke sites er aangevallen worden.

Ja, en als ze jouw IP-adres tegenkomen ben je de pineut.
 
Bovenaan