• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

De Piramides

DeletedUser19689

Gast
De Piramides
296.jpg

Piramiden zijn bouwwerken die in vele oude beschavingen gebouwd werden. De grote overeenkomst tussen de piramiden van de oude beschavingen is dat ze een brede basis hebben en dan schuin toe lopen. De reden voor de brede basis is dat oude beschavingen geen lichte maar stevige materialen zoals staal kenden die hen in staat stelden om hoge bouwwerken te maken die recht naar boven gaan.
De piramides, iedereen kent ze wel. Maar hoe zijn ze in godsnaam gebouwd?
Is het mogelijk dat de Egyptenaren ze enkel met bijl en een sikkel bouwden?
Ik denk het niet...

Maar om nu echt naar de kern van de zaak te komen. Onlangs heb ik de documentaire The Revelation of the Pyramids gezien. Deze interessante en vlot kijkende documentaire kijkt op een kritische manier naar andere manieren om de bouw van deze toch wel ongelooflijke monumenten te verklaren (op het einde ietsje minder maar swat).
Enkele interessante dingen die ik ontdekt heb:
-Piramides zijn niet vierhoekig maar achthoekig, dit is veel moeilijker om te construeren.
Dit is enkel te zien tijdens de equinox.
-Gangen die perfect recht zijn, dit geld ook voor de kamers.
Volgens de docu zou het vandaag de dag nog moeilijk zijn om deze precisie te halen.
-Het snel bouwen van de piramide van Cheops, deze is in slechts 20 jaar gebouwd.
-De positionering naar het noorden scheelt zeer weinig met de perfectie
-Heeft tig aardbevingen in zo goed als perfecte staat overleeft
-Wat je ook uitrekent in de piramide, je komt altijd terug op de getallen pi en de gulden snede.
-Verschillende belangrijke monumenten liggen op 1 lijn: Piramides van Cheops, Paaseilanden, Piramides in Zuid-Amerika
-...

Deze lijst gaat eindeloos verder, helaas laat mijn geheugen me in de steek.
Maar nu mijn standpunt.
De Egyptenaren waren veel geciviliseerde dan dat we toch nu toe dachten.
Kijk bv. maar naar pi, we dachten dat dit pas bij de Grieken was ontdekt.
Graag jullie mening...

Om echt goed mee te discussiëren zou je best de zeer interessante docu kijken.


A JustAPlayer Production
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
De Egyptenaren lijken mij inderdaad een heel belangrijk volk. Met die piramides enzo. En het grootste deel van die dingen zullen ze wel uitgerekend hebben. Maar het lijkt mij toch wel dat sommige dingen gewoon 'toeval' zijn.
3 Punten colinear is in mijn opzicht gewoon puur toeval. Ze gingen niet met hun nijlbootjes naar Zuid-Amerika om het op '1 lijn' te zetten ;)
 

DeletedUser19689

Gast
De Egyptenaren lijken mij inderdaad een heel belangrijk volk. Met die piramides enzo. En het grootste deel van die dingen zullen ze wel uitgerekend hebben. Maar het lijkt mij toch wel dat sommige dingen gewoon 'toeval' zijn.
3 Punten colinear is in mijn opzicht gewoon puur toeval. Ze gingen niet met hun nijlbootjes naar Zuid-Amerika om het op '1 lijn' te zetten ;)

Het waren veel meer dan 3 punten, ik heb een youtube video gevonden met de monumenten op.
 

DeletedUser

Gast
Hebben ze dan niet gewoon allemaal gebruikgemaakt van dezelfde berekeningen?
Ik zie niet echt hoe ze dat anders zouden hebben gefixed, of met sterren ofzo?
 

DeletedUser19689

Gast
Dat is het juist, hoe komen ze op 1 lijn als ze niet allemaal door de Egyptenaren zijn gebouwd?
En dan deze perfecte snede
n3vzh0.png
Met een bijtel?
 

DeletedUser15593

Gast
Het oude Egypte :O

Ik heb de laatste tijd veel over Egypte gehoord in het nieuws :O

OT:
Ik denk dat alles is berekend zo niet dan bestonden die dingen echt geen > 2000 jaar lang!
Daar moet dus een hoop reken werk in zitten :O
 

DeletedUser19689

Gast
Beeldhouwwerken als die van Michelangelo zijn veel later gemaakt, toen hadden ze al betere materialen en kennis.
 

DeletedUser15593

Gast
Ik durf te wedden dat niemand van deze tijd zonder machines een piramide kan bouwen :O
 

DeletedUser

Gast
Ik durf te wedden dat niemand van deze tijd zonder machines een piramide kan bouwen :O

Waarom niet? Jij kan wel een kasteel van blokjes bouwen.

Vergeet niet dat het Oude Egypte onder de farao's een enorme slavernij kende. Aan die piramides werd elke dag gewerkt door een heleboel slaven of eigenlijk gewoon de meerderheid van de bevolking. Alles werd ook heel nauw georganiseerd.

Daarbij hadden de piramides ook een religieuze betekenis. In de piramide van cheops zijn 2 gaten of hollen gevonden die naar 2 specifieke sterren wijze. Volgens de egyptenaren zou de farao in de vorm van een vuurvogel via deze 2 gangen zich bij de andere goden voegen. Mensen vreesden dus voor plagen en misoogsten als de piramide niet op tijd afgeraakte.

Over de volgorde en manier waarop ze gebouwd zijn bestaat veel discussie. Er zijn verschillende mogelijkheden en manieren. Als ik nog tijd heb straks zal ik ze ff zoeken.

Beeldhouwden was voor de egyptenaren ook geen probleem.
klik
Je zou verbaast zijn wat je allemaal kan doen met een bijtel en andere primitieve werktuigen.

Wat betreft die specifieke lijn. Ik wil geen voorbarige conclusies trekken maar ik zou direct denken aan de sterrenhemel. Vele culture waren gefascineerd door astronomie. (Dit kan natuurlijk compleet fout zijn maar ik dacht er gewoon ff aan)
 

Araluen

Manticore
Beeldhouwwerken als die van Michelangelo zijn veel later gemaakt, toen hadden ze al betere materialen en kennis.

je kan ook spreken over de grieken, die waren eerder en hun beeldhouwwerken waren zo ontzetten precies dat we er nu nog steeds versteld van staan.

Ik durf te wedden dat niemand van deze tijd zonder machines een piramide kan bouwen :O

ik ook, want we hebben nu geen slaven.

ik ga een andere keer verder met deze intressante discusie, maar nu moet ik gaan :p
 

DeletedUser

Gast
Wat betreft die specifieke lijn. Ik wil geen voorbarige conclusies trekken maar ik zou direct denken aan de sterrenhemel. Vele culture waren gefascineerd door astronomie. (Dit kan natuurlijk compleet fout zijn maar ik dacht er gewoon ff aan)

Dat lijkt mij inderdaad één van de belangrijkste mogelijkheden waarom ze dit alles zo hebben gemaakt. Er is in veel documentaires te zien dat deze bouwwerken vaak werden gemaakt in een bepaald opzicht van de sterren en dat volgens mij ook de piramides van Gizeh zo t.o.v. elkaar geplaatst zijn dat er een aantal opzienbarende lijnen uitkwamen. Ik geloof niet dat dit alles door puur toeval is gebeurd, maar het fascineert mij altijd hoe verschillende volkeren vroeger al zo veel kennis hadden en hoeveel daar later weer van verloren is gegaan.
 

DeletedUser

Gast
Ik durf te wedden dat niemand van deze tijd zonder machines een piramide kan bouwen :O

In alle redelijkheid kan je zeggen dat het met de blote handen herbouwen niet eenvoudig is, zeker met de methodes die we tegenwoordig hanteren om bouwvakkers te motiveren.

Het beantwoorden van alle vragen vereist gewoon meer onderzoek denk ik. Veel is door grafrovers vernietigd uit vrees voor de goden. Men dacht dat door beelden en gypfen kapot te maken dat de goden hen niet konden zien, zodat een hoop kennis niet meer te achterhalen is. Gellukkig ligt nog genoeg onder het zand verborgen.

http://io9.com/5805637/how-a-satellites-infrared-scanner-discovered-the-lost-egyptian-pyramids
 

DeletedUser

Gast
Geen slaven maar seizoen's arbeiders.
het slaven idee is allang achterhaald ;)

mocht je er zin in hebben, kijk dan eens naar "JP Houdin piramide" op Youtube
er zijn vele filmpies van en die verteld hoe de piramide gebouwd werd.
tenminste de meest logische manier en mogelijk binnen 20 jaar.
 
Bovenaan