• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Easy players

DeletedUser

Gast
INLEIDING;

ik vind GREPO heel leuk om ter onspanning te spelen, nu is het nadeel van GREPO dat je na goud kopen / weken / maanden spelen EINDELIJK een paar steden heb opgebouwd, en zodra je in de buurt komt van 10.000 punten, kom je uit je werk en ben je all je steden kwijt omdat je tussendoor ZONDER enige waarschuwing door een > ALLY+s ( geplits of niet ) MET EEN AANTAL BG's < door een stad of tien bent aangevallen.....terwijl je aan het werk of wahtever bent, dit is naar mijn opinie niet spelen, maar een leuk spel verzieken.

VOORSTEL;

1 of 2 werelden >

GEEN ALLY / BG gedoe.
waar je op punten nivo elkaar 1 op 1 kunt aanvallen.
voorafgaand een oorlogsverklaring die 12/24 uur staat.
spooksteden en lege plaatsen zijn altijd ter overname ter beschikking.

ik denk dat iedereen wel weet dat er in het huidige GREPO, er allys onstaan met deze insteek die ...GEWOON LEKKER WILLEN SPELEN.

helaas in de huidige vorm kan dat niet.

GRT. B112
 

DeletedUser6663

Gast
INLEIDING;

ik vind GREPO heel leuk om ter onspanning te spelen, nu is het nadeel van GREPO dat je na goud kopen / weken / maanden spelen EINDELIJK een paar steden heb opgebouwd, en zodra je in de buurt komt van 10.000 punten, kom je uit je werk en ben je all je steden kwijt omdat je tussendoor ZONDER enige waarschuwing door een > ALLY+s ( geplits of niet ) MET EEN AANTAL BG's < door een stad of tien bent aangevallen.....terwijl je aan het werk of wahtever bent, dit is naar mijn opinie niet spelen, maar een leuk spel verzieken.

VOORSTEL;

1 of 2 werelden >

GEEN ALLY / BG gedoe.
waar je op punten nivo elkaar 1 op 1 kunt aanvallen.
voorafgaand een oorlogsverklaring die 12/24 uur staat.
spooksteden en lege plaatsen zijn altijd ter overname ter beschikking.

ik denk dat iedereen wel weet dat er in het huidige GREPO, er allys onstaan met deze insteek die ...GEWOON LEKKER WILLEN SPELEN.

helaas in de huidige vorm kan dat niet.

GRT. B112

Zoals jij het nu brengt gaat alle tacktiek er uit, je moet naar een goede alliantie in jouw gebied waar ze met tripewire werken en je moet ook goede BG's hebben. Ik ben ook ooit begonnen, het is een kwestie van doorzetten. Ik ben toen ik klein was ook aangevallen, maar geen stad verloren door mijn alliantie. Je moet het gewoon beter regelen.
 

DeletedUser

Gast
Als dat je gebeurt, moet je zorgen dat je van je ally tripwire in je steden hebt staan, dan kunneen die ingrijpen als jij niet online bent.
Dat heeft mij nameelijk meermaals van een stad gered.
En als je neit meer massaaanvallen mag doen, word het saai want mensen binnen ally en hun bg's willen met zijn alleen een dorp aanvallen om het dorp in bezit te krijgen.
 

DeletedUser

Gast
Massa-aanval en massa-verdediging is juist een kracht van de alliantie. Het is juist het mooie wanneer een alliantie het voor elkaar krijgt op enkele dag het lukt om zoveel steden te pakken. Daar gaat altijd al een periode aan vooraf. En hoort nou eenmaal bij een dergelijk spel, maar maakt Grepolis ook juist leuk om te spelen
 

DeletedUser

Gast
ben ik niet GEHEEL met je eens,

1. je kunt ook groeien door lege plaatsen te kolo'en.
2. tactiek hoeft niet per deffinitie grootschalig te zijn...kan ook in een kleine vorm.
3. tijd gebrek.

nu zijn ALLE werelden op samenwerking en tacktiek gebaseerd....daar mankeert NIKS aan, maar voor somige spelers die hier geen tijd voor hebben is er verder geen keus.

terwijl GREPO een heel leuk spel is.

daarom het idee om twee werelden ZONDER ALLY EN BG gedoe, waar je met een iets langer tijdsbestek 1op1 > gerelateerd < op punten kunt spelen.

de rest van de werelden kunnen zo blijven , maar dan krijgen anderen meer ...spelplezier.

Grt. B112.
 

DeletedUser

Gast
Grepolis is een spel om te veroveren, groot te worden en uiteindelijk de beste te zijn. Als je alleen spooksteden overneemt of alleen sticht zal je nooit de beste van een wereld worden, wat toch het doel is van dit spel. Spooksteden overnemen gebeurd veel, maar om CP te krijgen om die spooksteden of te kúnnen nemen, moet je toch steden aanvallen (wil je niet alleen stadsfeesten doen). Stadsfeesten duren langer dan zegetochten, dus om sneller te groeien is zegetochten de beste optie.
Als je die stad toch aanvalt en gevechtspunten binnenhaalt, is het toch veel makkelijker om ook gelijk die stad over te nemen?

Tactiek is lang niet altijd grootschalig. Misschien was dit in jou geval zo, maar ik weet dan ook niet hoe groot jij bent/was. Op de grotere spelers moet de tactiek bijna wel grootschalig zijn, anders lukt het je misschien wel nooit om door zijn verdediging te komen.
Maar in mijn ervaring zie ik toch dat de meeste spelers in hun eentje, of met twee of drie een speler proberen over te nemen. Dit is niet grootschalig.
Daarnaast denk ik dat je de verkeerde alliantie hebt gekozen. Een alliantie zou je moeten helpen om je steden te behouden. Meestal met een berichtje op het alliantieforum, of een pm naar een lid die dichtbij ligt, krijg je al genoeg OS om de aanval te stoppen. Als de aanvaller een grootschalige aanval opzet, wat belet jou om een grootschalige verdediging te organiseren binnen je alliantie?

Tijd gebrek.. Heb je dat op een 1 vs 1 wereld niet? Dan kan je ook snel worden overgenomen als je weinig online bent. Een grotere speler dan jij heeft je ook zo overgenomen op een 1 vs 1 wereld, dat is niet alleen op de gewone werelden.

Als je 1 tegen 1 speelt gaan ook veel mensen samenwerken en elkaar helpen anderen te veroveren. Kijk maar naar de alliantielimieten, allianties nemen gewoon wings/opleidingsallianties, om zo toch een grotere alliantie te worden.
Als je een wereld zonder allianties doet, komen er alsnog allianties, alleen niet 'officieel'.
 

DeletedUser

Gast
waardeloos voorstel. grepo draait om teamwork, niet om individuen. je moet als groep samenwerken. samenwerken maakt het juist leuk want tesamen presteer je. je gaat toch ook niet in je uppie hockyen? of voetballen?
 

DeletedUser

Gast
ik ben het helemaal met je eens, maar je kan wel in je uppie biljarten !!!!

tuurlijk is Grepo in eerste instantie een veroverspel....dat is het punt ook niet, maar ik heb niet zo veel tijd om alles te volgen terwijl ik Grepo een heel leuk spel vind.

daarom 1a'2 EASY PLAYER werelden.

effe als reacktie op Mark 200;
ik heb het niet over 1 vs 1 wereld maar over 1- 10.000 punten speler tegen 1- 10.000 punten speler.

misschien is Grepo het verkeerde spel voor mij...dat kan maar als ik met m,n 13.000 punten al wordt aangevallen door 1 persoon met 102.041 punten ????? en dan tel ik de rest van de 25 steden nog niet eens mee, maar dan ben ik er jammer genoeg een beetje klaar mee.

ik hoop alleen dat het Grepo team hier iets mee doet.

2 werelden...van de ???? niks meer en dan kunnen spelers kiezen WAAR ze willen spelen, HARD of EASY.

Grt.
 

DeletedUser6663

Gast
ik ben het helemaal met je eens, maar je kan wel in je uppie biljarten !!!!

tuurlijk is Grepo in eerste instantie een veroverspel....dat is het punt ook niet, maar ik heb niet zo veel tijd om alles te volgen terwijl ik Grepo een heel leuk spel vind.

daarom 1a'2 EASY PLAYER werelden.

effe als reacktie op Mark 200;
ik heb het niet over 1 vs 1 wereld maar over 1- 10.000 punten speler tegen 1- 10.000 punten speler.

misschien is Grepo het verkeerde spel voor mij...dat kan maar als ik met m,n 13.000 punten al wordt aangevallen door 1 persoon met 102.041 punten ????? en dan tel ik de rest van de 25 steden nog niet eens mee, maar dan ben ik er jammer genoeg een beetje klaar mee.

ik hoop alleen dat het Grepo team hier iets mee doet.

2 werelden...van de ???? niks meer en dan kunnen spelers kiezen WAAR ze willen spelen, HARD of EASY.

Grt.
Ga anders op een moraal wereld spelen, daar ben jij in het voordeel...
 

DeletedUser

Gast
dat is wat ik bedoel...een moraal wereld als je het zo wil noemen, uit je reaktie lijkt het dat die al bestaat ??.

in mijn spelende tijd, heb ik div. spelers zien afhaken om de zelfde reden als ik dat nu doe, deze spelers doen nu niet mee aan deze discussie omdat ze zijn gestopt met GREPO, ik denk en ben ervan overtuigt dat deze groep veel groter is dan men op dit moment denkt.

er worden werelden gesloten en gecreert waarom niet 1 wereld met ( iets ) andere spelregels, zodat ook deze spelers een plek bij GREPO hebben.

bij geen animo...sluiten we de wereld, maar ik denk dat er een tweede bij komt.

het gaat niet over spooksteden het gaat om gelijkwaardigheid.......iedereen kan elkaar OS geven ( grdst / verdediging troepen ect.) maar kunnen niet ACTIEF deelnemen met een aanval, zodat je niet 30 steden over je heen krijgt in 5 uur tijd BV.

de rest van de werelden kunnen blijven zoals ze zijn....maar dan is er een keus.

Grt.
 

DeletedUser

Gast
en wat is dan nog de lol van grepolis ik ben verschijdende keren aangevallen en veroverd in de meeste gevallen was dat via een grote aanval of omdat ik neit meer actief speelde maar als je een beetje strategie hebt kan je n je eentje het grootste gedeelte van deze aanvallen dodgen. zodat er maar een aanval van overblijft de kolo aanval die je zo verslaat. bij moraal ben je ook in het voordeel of met een wereld met een lage snelheid.
 

DeletedUser

Gast
Wel opvallend dat de meeste negatieve reacties op dit voorstel zijn geplaatst door leden van grote allianties. Als je net als ik de pech hebt niet meteen bij een grote alliantie te komen en dan door een mega-alliantie massaal wordt aangevallen blijkt het onmogelijk om nog tot een andere sterke alli toe te treden, die branden zich daar liever de vingers niet aan blijkbaar. Grote allianties kunnen iedereen in Grepolis kapotspelen. Zeker de werkende mensen zoals ik die niet de hele dag tijd hebben om te bouwen. Een 1 op 1 wereld lijkt mij niet het antwoord, maar een limiet aan het aantal leden en punten van een alliantie zou het spel wel wat eerlijker maken. Grepolis leek me een leuk spel, maar de lol begint er wel af te gaan zo. Recht van de sterkste? Nee, gebrek aan gevoel voor fair play (en veel dubbele accounts bij bondgenoten)
 

DeletedUser

Gast
Voor de beginnende speler is het ook meestal aan te raden om een week na opening pas beginnen te spelen, ikzelf heb dit ook ooit gedaan dan zit je net wat verder weg uit de kern. Hierdoor zit je net iets minder tussen het geweld van de spelers die in het begin meteen mee willen doen met de top en er dus ook grof geld in gooien om dat te bereiken.

Hierdoor kon ik lekker rustig groeien, het helpt wel als je tenminste 1 ervaren speler in de buurt hebt zitten die je de fijne kneepjes leert. Ikzelf heb volgens mij honderden zwaardjes de dood in gejaagd om proberen aan te vallen, dit leer je met vallen en opstaan.

Daarna, mijn eerste verloren verovering kwam pas nadat ik een 4de stadje had gepakt. Echter, kon ook meteen weer 2 stadjes van alle GP pakken en ik had meteen geleerd dat ruiters geen goeie deff units waren...

Toen heb ik de wiki eens goed doorgelezen, beetje rond gemaild. en via via kwam ik in contact met mensen die helemaal ergens anders zaten. Zo leuke klik mee gehad dat ik zelfs 3 OC`s ben doorgereisd om aan te sluiten bij hun cluster. Uiteindelijk zit ik nog steeds bij dezelfde spelers al hebben hier en daar natuurlijk ook wel mensen het strijdtoneel verlaten en staan we op no.6 in het alliantie klassement waar toch wel als 1 van de top alliantie`s gelden.

Belangrijkste is dus. never give up.

En zogenaamde moraal werelden bestaan. Pi en Rho zijn nog redelijk nieuw. Als je daar begint zal je waarschijnlijk ergens in OC65 of OC75 beginnen. (ligt aan je windrichting) Daar gaat het meestal wat langzamer waardoor je meer tijd hebt om te groeien en zelf ook een grote speler kan worden.

Als je vanwege RL minder tijd hebt om te spelen is het ook wijs om te kijken naar de snelheid van een wereld. Dan kan je beter op een langzamere wereld gaan spelen waar het niet zo snel gaat. Hierdoor krijg je meer tijd om een leuke stad met een goeie defence op te bouwen.

Ik denk persoonlijk dat je voorstel niet gaat werken omdat mensen toch gaan samenwerken, maar ik hoop dat je iets aan de tips hebt.
 
Bovenaan