• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Een duidelijk wereldeinde

Klokslag12

Slingeraar
Ik wil hier een topic openen waar je je ideeën kwijt kunt over een ander wereldeinde.
Dus geen zeurtopic, maar alleen positieve ideeën.

Ik snap wel dat er een soort van verdienmodel voor Inno in moet zitten, maar we kunnen toch wel iets beters verzinnen dan domweg stoppen bij -300 spelers.

Bijvoorbeeld als één alliantie alle steden in 1 oceaan bezit? Met een minimum van 3000 steden?
Of als 1 alliantie alle WW in bezit heeft?

Beide geen geweldige ideeën, maar je moet ergens beginnen.
 

DeletedUser

Gast
Wat dacht je van het volgende......

Duidelijk dat een wereld moet sluiten als inno er te weinig aan overhoud, het is niet anders.
Laat dan bijvoorbeeld de laatste week of 2 weken alle limieten vrij, dus grondstoffen, bouwtijd, trainingtijd enz.
Zo krijg je op het eind van een wereld nog een kolossale strijd om een oceaan, en iedereen die wil kan hiervoor natuurlijk ook nog het nodige goud voor gebruiken/kopen.
Enige restrictie is dan wel dat de servers van inno dit allemaal aan kunnen.
 

DeletedUser

Gast
eigenlijk hoort dit in het ideëenforum, maar ik neem aan dat je hier een groep ideëen wilt verzamelen om vervolgens de beste naar het ideëenforum te verplaatsen? Als dat zo is zal ik deze hier laten staan
 

DeletedUser

Gast
Wat dacht je van het volgende......

Duidelijk dat een wereld moet sluiten als inno er te weinig aan overhoud, het is niet anders.
Laat dan bijvoorbeeld de laatste week of 2 weken alle limieten vrij, dus grondstoffen, bouwtijd, trainingtijd enz.
Zo krijg je op het eind van een wereld nog een kolossale strijd om een oceaan, en iedereen die wil kan hiervoor natuurlijk ook nog het nodige goud voor gebruiken/kopen.
Enige restrictie is dan wel dat de servers van inno dit allemaal aan kunnen.

Zoals je laatste zin al aangaf zullen zullen ze dat moeten aankunnen, dan zullen ze wel moeten uitbreiden.

eigenlijk hoort dit in het ideëenforum, maar ik neem aan dat je hier een groep ideëen wilt verzamelen om vervolgens de beste naar het ideëenforum te verplaatsen? Als dat zo is zal ik deze hier laten staan

Ik denk dat dat de bedoeling is.



Verder kan je het spelerslimiet misschien naar 250 spelers brengen, dan zal een wereld nog een aantal weken extra open kunnen blijven.
 

DeletedUser9104

Gast
Spelerslimieten omlaag brengen is geen oplossing, want een week extra op ruim een jaar (voor sommige werelden zelfs langer).
Dat lijkt mij ook niet echt opschieten. Plus dat er onvrede zal blijven, want dan zal volgens de meeste het limiet nog verder omlaag moeten.

Een ander eindspel lijkt me daarentegen wel leuk. De wereldwonderen zijn naar mijn idee het net niet. Het had veel beter gekund.
Misschien is het een idee om een oud concept uit de kast te halen. Ik weet niet of iedereen het nog kende, maar het concept met Xerxes.
Dus als alliantie oninneembare steden proberen over te nemen. Wie dat lukt is de ultieme overwinnaar en daarna kan een wereld sluiten.
Ik denk dat het handig is om dat te koppelen aan een maximaal aantal spelers. Misschien de 300 grens die nu wordt aangehouden.
 

Klokslag12

Slingeraar
eigenlijk hoort dit in het ideëenforum, maar ik neem aan dat je hier een groep ideëen wilt verzamelen om vervolgens de beste naar het ideëenforum te verplaatsen? Als dat zo is zal ik deze hier laten staan

Dat is inderdaad de bedoeling. Maar Omikron en KSI zijn nu definitief gesloten, de spelers die het aangang zijn voor een gedeelte gestopt, en de rest speelt op werelden die nog lang niet sluiten.
Ik denk dat bij het sluiten van de volgende wereld hetzelfde probleem (onvrede) weer optreed.

Ik probeer hier te kijken of we toch niet iets beters kunnen verzinnen.
 

DeletedUser

Gast
Wat nou als je de wereld zal sluiten als het aantal spelers onder de 500 komt ennn een alliantie alle steden in 1 oceaan bezit met een minimum van 2000 steden. Mocht het aantal spelers onder de 500 komen voordat dit het geval is zouden alle snelheden die het spel heeft omhoog moeten gaan. Allianties zullen op de eerste plaats ook na de ww een doel hebben en langer bij elkaar blijven. Bondgenootschappen krijgen een nieuwe reden om stuk te lopen wat het totle spel altijd ten goede komt. Er onstaat een grotere strijd richting het einde waarbij de wereld zeker om die laatste steden in een oceaan ongelofelijk druk ezocht zal worden door de overgebleven spelers.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat ik hier maar eens mijn vrije tijd in ga steken, een tot op de puntjes uitgewerkt nieuw concept..
 

DeletedUser

Gast
Wat nou als je de wereld zal sluiten als het aantal spelers onder de 500 komt ennn een alliantie alle steden in 1 oceaan bezit met een minimum van 2000 steden. Mocht het aantal spelers onder de 500 komen voordat dit het geval is zouden alle snelheden die het spel heeft omhoog moeten gaan. Allianties zullen op de eerste plaats ook na de ww een doel hebben en langer bij elkaar blijven. Bondgenootschappen krijgen een nieuwe reden om stuk te lopen wat het totle spel altijd ten goede komt. Er onstaat een grotere strijd richting het einde waarbij de wereld zeker om die laatste steden in een oceaan ongelofelijk druk ezocht zal worden door de overgebleven spelers.

houd het dan wel op 300 spelers, bij 500 spelers al de snelheid omhoog, zal wel wat te snel gaan
 

DeletedUser

Gast
zou best kunnen dat er een hoop mensen niet echt stoppen maar wel heel inactief gaan spelen als er een heel leuk eindspel word bedacht..
DAn heb je nog steeds een vervelende wereld en duurt het eindeloos voordat die 500 of 300 spelers worden bereikt.
Dus er moet ook nog een andere limiet worden ingebouwd, bijvoorbeeld 6 maanden na start van de WW.

Dan heeft iedereen de tijd om de WW te spelen en dan na 6 maanden volgt het eindspel. lekker duidelijk lijkt me
 

DeletedUser19654

Gast
Waarom die WW's...
Tot op heden is het nu eigenlijk zodra een alliantie de 7 WW's voltooid hebben de spelers langzaam weggaan en onder de 300 komt en uiteindelijk zal gaan sluiten.

Waarom stellen we niet gewoon een doel in. Zoiets als een alliantie moet 65% van alle dorpen in de wereld bemachtigen voor 1 week. Neem maar van mij aan dat je dan nog lang genoeg kan doorspelen! Op deze manier krijg je ook de oude strijd terug. Vraag me af of dit percentage niet wat te hoog is ingesteld, maar word stil aan toch een beetje beu van die WW's... Overwinnaar van de wereld omdat je een flut gebouwtje heb gemaakt met je alliantie, wat voor mij gezien een race is wie het snelst de meeste gs bij elkaar sprokkelt.
 

DeletedUser

Gast
Waarom komt er geen eind eiland met 20 steden, diegene die de meeste steden veroverd heeft gewonnen, lastig is dan wel de verschillende vaartijden van elke ally, misschien moet die gewoon vast gesteld worden op max 20 uur voor elke ally ofzo.
 

DeletedUser19654

Gast
Dat vind ik een beetje raar... waarom per se de strijd om alweer een eiland.
Daar gaat het ook niet echt over.

Want op deze manier krijg je weer hetzelfde als de WW's... weer een eiland slopen en proberen voor de alliantie te behouden. Daar heb ik dus niet echt zin in.
 

DeletedUser20048

Gast
Waarom stellen we niet gewoon een doel in. Zoiets als een alliantie moet 65% van alle dorpen in de wereld bemachtigen voor 1 week. Neem maar van mij aan dat je dan nog lang genoeg kan doorspelen! Op deze manier krijg je ook de oude strijd terug. Vraag me af of dit percentage niet wat te hoog is ingesteld, maar word stil aan toch een beetje beu van die WW's... Overwinnaar van de wereld omdat je een flut gebouwtje heb gemaakt met je alliantie, wat voor mij gezien een race is wie het snelst de meeste gs bij elkaar sprokkelt.

Eerlijk gezegd vind ik dit een donders goed idee!!!!! :D
Gewoon dat een alliantie pas heeft gewonnen nadat ze een (hoog) percentage steden hebben....
 

DeletedUser20048

Gast
Misschien moet er dan ook een percentage v/d steden overgenomen zijn ofzo.
50% ofzo....
Hmm hier heb je wel gelijk.
 

DeletedUser13380

Gast
Leve de massa dan maar!

Als er nog max 500 spelers zijn? :p ;) Je hebt wel een punt uiteraard.

Waarom die WW's...
Tot op heden is het nu eigenlijk zodra een alliantie de 7 WW's voltooid hebben de spelers langzaam weggaan en onder de 300 komt en uiteindelijk zal gaan sluiten.

Waarom stellen we niet gewoon een doel in. Zoiets als een alliantie moet 65% van alle dorpen in de wereld bemachtigen voor 1 week. Neem maar van mij aan dat je dan nog lang genoeg kan doorspelen! Op deze manier krijg je ook de oude strijd terug. Vraag me af of dit percentage niet wat te hoog is ingesteld, maar word stil aan toch een beetje beu van die WW's... Overwinnaar van de wereld omdat je een flut gebouwtje heb gemaakt met je alliantie, wat voor mij gezien een race is wie het snelst de meeste gs bij elkaar sprokkelt.
-> Goed idee

Waarom komt er geen eind eiland met 20 steden, diegene die de meeste steden veroverd heeft gewonnen, lastig is dan wel de verschillende vaartijden van elke ally, misschien moet die gewoon vast gesteld worden op max 20 uur voor elke ally ofzo.

Gewoon volproppen met def lijkt me iets te veel op de ww, ik zeg dus nee ;)
 

DeletedUser19654

Gast
Leve de massa dan maar!
Denk niet dat je met een massa dat kan halen hoor!
Het is echt veel.

VB wereld Athene:
Totaal aantal steden (ongeveer... is top 15 bij elkaar): 26.112
Steden top 3 alliantie's bij elkaar: 8725
Steden top 1 alliantie: 3545

Dit betekent dus dat de top 3 allianties van de wereld Athene samen maar 33,4% van de steden in handen hebben, nog niet eens!
Kun je inschatting maken dat massa's nog moeite moeten doen.
 

Armand0

Manticore
Die gaan die 65% gewoon halen met fusie's hoor, gaat zeker gebeuren;)

Als je dat niet wilt zien moet je dat zeker niet doen haha, maar dat is wel behoorlijk naïef.

Bedenk maar eens een leuk einde waar de kleinere actieve (elite?) groepjes van ca. 20 man ook een kans maken. Dat soort allianties houden een wereld namelijk het langste in leven. Massa's vallen altijd, vroeg of laat, dood.

Daar zit een uitdaging in. Niet in een of ander plan dat je met GS proppen of recruiten kan behalen. We hebben al gezien hoe dat met de WW's is gegaan.

Bedenk nou gewoon eens iets echt leuks, of niets:)
 
Bovenaan