• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Einde FTD????

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Neuh. Wetgeving wint het niet van internet-piraterij.

Helaas duurt het voor heel veel bedrijven heel lang voor ze daar achter komen en eens met hun tijd meegaan in plaats van te blijven miepen over nutteloze regelgevingen die niet uit te voeren zijn en moeiteloos omzeild worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Het is spijtig dat FTD in het ongelijk is gesteld, maar wat pluisjen zegt klopt wel. Wetgeving gaat op dit gebied niet winnen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Wetgeving wint dit niet. Er zijn erg veel trucjes die verzonnen kunnen worden. Misschien is het wel het einde van FTD, maar niet het einde van het downloaden.

Mvg,
Fenus
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Ja maar ik snap de uitspraak niet

Dit is een uitspraak die model gaat staan voor andere soortgelijke rechtzaken

Terwijl FTD GEEN download proggie is
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Niemand snapt het nog, dat komt omdat de huidige online wetgeving gewoon niet logisch meer is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Probleem is wel dat als deze uitspraak echt erdoorheen is....dan kan het toch hele grote gevolgen hebben vermoed ik zo
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Voor FTD ongetwijfeld, maar voor downloaden en piracy in het algemeen? Lijkt me heel sterk.
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Zeker omdat het 'maar' in NL gebeurt. Gaat geen grote invloed hebben op de internationale piraterij, waarschijnlijk ook niet eens op de nationale.
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Voor FTD ongetwijfeld, maar voor downloaden en piracy in het algemeen? Lijkt me heel sterk.

Het gaat niet om HET downloaden maar om het linken ervan
Er gaat een Forum down, door een uitspraak waar ik echt vraagtekens bij zet

Brein pakt het eigenlijk nog verkeerd aan ook, de bedrijven die de binaries hosten, die blijven zo buiten schot
Nu komen met het down gaan van FTD natuurlijk alternatieven, of anderen krijgen het drukker, de leden van FTD zullen zometeen wel ergens anders heen moeten

Brein zal dan de volgende aanpakken en de volgende...deze zaak kan echt wel een impact hebben! Als linken al wordt afgestraft???
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Linken is al afgeschaft. Het kost 15 minuten om een forum op te zetten, Brein kan sluiten wat ze willen maar het is een koud kunstje om een nieuw, gratis, ontraceerbaar forum op te zetten.

Brein probeert te dweilen met de kraan open, en dat lukt gewoon niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Linken is al afgeschaft. Het kost 15 minuten om een forum op te zetten, Brein kan sluiten wat ze willen maar het is een koud kunstje om een nieuw, gratis, ontraceerbaar forum op te zetten.

Brein probeert te dweilen met de kraan open, en dat lukt gewoon niet.

daar heb je ook wel weer gelijk in, maar toch, vreemde uitspraak
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Zeker een vreemde uitspraak, en een duidelijk teken dat de politiek het ook niet snapt en dat de zakenwereld het niet wil begrijpen. Maar geen oplossing voor het piraterij probleem.
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

dit is heel simpel en makkelijk opgelost,het enige wat hun moeten doen is een link maken naar een andere site die uit het buitenland komt en daar op die side pas de download opzetten dus dan moet de genie die een gratis film wil van hun site naar een andere site en zijn hun van hun problemen af.en als de download site uit het buitenland komt en via een buitenlandse surfer loopt kan de Nederlandse staat niks doen. :p ( gebruik hier wel een een land voor waar het niet illegaal is)
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Dit is in principe een onzin uitspraak. FTD doet niets wat door de NL wet verboden is.

De rechter beroept zich op "volgens de rechter stimuleert FTD het uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal."

Veel rechters zijn trouwens lid van stichtingen zoals BREIN. Dit bleek al in Zweden tijdens de "Pirate Bay" rechtzaken waar 2 rechters vooringenomen waren.

Dit is hetzelfde alsof een Rechter elke auto verkoper een straf zou willen geven want deze maakt het mogelijk dat iemand met deze auto te hard gaat rijden en daarmee de NL wet breekt.

Verder is BREIN gewoon een particuliere stichting die zichzelf in het leven geroepen heeft en veel van de personen waar zij zeggen voor op te treden er niet eens hun accoord voor gegeven hebben.

Google voor de lol eens Tim Kruik en hoe het er bij "BREIN" aan toe gaat. Onze moraalridders en beschermers van het auteursrechtelijk beschermd materiaal gaan zelf heel anders met deze materie om zodra het hun gebruik ervan betreft.

Downloaden is volgens de NL wet toegestaan en alleen het uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal is verboden maar Kruik en co weten dat ze dat niet kunnen of willen aanpakken aangezien ze dan tegen Google, UPC etc aan moeten treden die over voldoende geld en advocaten beschikken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Wel zuur mocht FTD verdwijnen, vooral omdat zij zo zeker waren dat ze de rechtszaak zouden gaan winnen tegen Brein. Maar goed het geeft wel aan dat Brein nogal wanhopig is om resultaat te boeken, al is maar een kleine overwinning. In principe veranderd er niks, en heeft Brein moeite gedaan voor iets heel weinig.

Piraterij is gewoon niet tegen te houden. Ik lach me ook vaak rot om Sony, denken ze dat ze iets gevonden hebben om hun Playstation 3 te beveiligen, is het een dag later al weer gekraakt. Al is dit natuurlijk wel wat anders dan wat FTD doet.

Hoe zit het trouwens met Pirate Bay? Ik dacht dat dit ook opgedoekt zou worden, maar blijkbaar hebben die rechtszaken weinig geholpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Hoe de wet nu is zal de piraterij inderdaad gewoon doorgaan, maar je weet het nooit, de wet kan immers ook aangepast worden.:p

Ik heb het de laatste dagen niet meer echt gevolgd, maar ik ben benieuwd of FTD nog een oplossing vind. Ik zou het toch wel lastig vinden om dat programma te missen, hoewel er natuurlijk genoeg andere communities/fora's zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

Krijg nu toch wel een beetje gelijk he!

DBP is ook per direct gestopt.....Nu kan je je nzb-tjes alleen gaan zoeken op een nzb site

Ben in staat om die DB op te vragen zelf wat te scripten en dan hop verder gaan :p

Maar waar het om gaat is dat de wet hier ook niet van toepassing is, dus een eigen oordeel.. van de rechter. Wat op zijn beurt weer betekend dat zelfs JIJ strafbaar zou kunnen zijn....als jij een link ergens post....

FTD zou downloaden en uploaden stimuleren
Uhm dankzij Google vind ik FTD en vele andere illigale zaken.....


Die site van Brein eens plat laten liggen....je hebt er wel niets aan ....
of met ze allen ddos attacken :D...of gewoon die Tim op zijn bek rammen LOL!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

FTD stopt per 01/03/11. De reden waarom de rechter FTD verboden is is echt lachwekkend. Het feit dat men Kudo's kon geven werd door de rechter geinterpreteerd als aanmoediging tot uploaden.

Wat ook vreemd is is het feit dat FTD per 01/03/11 uit de lucht moet zijn ongeacht of men tegen deze idiote uitspraak in beroep gaat of niet.

Voor de duidelijkheid FTD doet niets verkeerd volgens de tekst van de NL wet alleen heeft Brein een rechter gevonden die of erg dom, omgekocht of lid van de Brein stichting is (is tijdens de rechtzaken van Pirate Bay in Zweden ook gebleken dat rechters lid waren van het zweedse "Brein").

Vreemd is ook dat Brein niet het lef heeft Google aan te klagen aangezien Google hetzelfde als Pirate Bay en FTD doet maar dit nu eenmaal een Miljarden bedrijf met de bijhorende Juristen en invloed is.

Voor iedereen die verder van usenet gebruik wil maken google eens op: spotnet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Einde FTD????

FTD stopt per 01/03/11. De reden waarom de rechter FTD verboden is is echt lachwekkend. Het feit dat men Kudo's kon geven werd door de rechter geinterpreteerd als aanmoediging tot uploaden.

Wat ook vreemd is is het feit dat FTD per 01/03/11 uit de lucht moet zijn ongeacht of men tegen deze idiote uitspraak in beroep gaat of niet.

Voor de duidelijkheid FTD doet niets verkeerd volgens de tekst van de NL wet alleen heeft Brein een rechter gevonden die of erg dom, omgekocht of lid van de Brein stichting is (is tijdens de rechtzaken van Pirate Bay in Zweden ook gebleken dat rechters lid waren van het zweedse "Brein").

Vreemd is ook dat Brein niet het lef heeft Google aan te klagen aangezien Google hetzelfde als Pirate Bay en FTD doet maar dit nu eenmaal een Miljarden bedrijf met de bijhorende Juristen en invloed is.

Voor iedereen die verder van usenet gebruik wil maken google eens op: spotnet.
Dat probeer ik al een tijdje uit te leggen......Opmerkingen van Ahh dat valt wel mee, komt men nog van terug

Kijk downloaden zal altijd blijven bestaan in welke hoedanigheid dan ook
sterker nog

alt.binaries zit zo verweven in het "web" dat KAN je niet meer wegdenken
Sterker nog, internet bestond 40 jaar geleden alleen maar uit binaries
Maar goed dat daar gelaten, waar het mij om ging is Brein, die TOTAAL geen juridische basis heeft, maar wel mag uit oefenen

Ik heb al vernomen dat ook de uploaders aan de beurt zijn, sterker nog, er stonden een paar sterke jongens een en 1 mannetje die Brein vertegenwoordigd en zo een groot uploader onder druk heeft gezet....
(Zeer betrouwbare bron)
Uiteindelijk is HIJ diegene geweest om de politie te bellen waardoor dat mannetje en zijn makkers een beetje indammen....maar toch...

Waar het mij omgaat, is dat Brein onder de noemer van het download bestrijden tegen te gaan TEVEEL, juridische grond gaat krijgen waardoor een rechter meer zijn oordeel laat hangen aan de woorden van Brein...

Ben blij dat ik bij xs4all zit, dat ik nog GEEN brief thuis heb gehad....
Uploaden zal je mij ook niet meer zien doen....

Underground gaan heeft ook geen zin, server in het buitenland zetten heeft ook geen zin, want dit oordeel zal zometeen als voorbeeld worden genomen in rechtzaken zoals deze

Dus.......wen er nog maar HEEL even ....want ook Spotnet zal er op den duur aan gaan geloven....
FTN2day - down
DPB - down
shreknzb - down
ftaclub - down
twillightnzb - down


Echter de nzb sites zijn in de lucht, enkel en alleen omdat dit buitenlandse sites zijn (thank god,...oh nee geen god want die bestaat niet, had ie wel bestaan dan was er ook geen Brein geweest)

Maar je kan er op rekenen dat Spotnet ook een der dage eruit klapt...simpel omdat ze hetzelfde principe uit oefenen....Het in kaart brengen van downloads
 
Bovenaan