• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Einde wereld

DeletedUser19577

Gast
Beste Grepolis-kenners,

Ik bemerk over op dit forum, dat de wereldwonderen niet DE oplossing is om een wereld te beëindigen, want zo zien velen dat. Mijn vraag is of er geen betere manier is, met meer spektakel en actie.

Bij de WW's hebben de top 3 allianties een mooie tijd, de rest kijkt kansloos toe hoe de wereld ten einde raakt.

Mijn voorstel is:

Kun je niet een datum aangeven en dat de alliantie die op die datum nog op nr. 1 staat, de wereld wint.

Hierdoor krijg je meer actie en tactiek, het vereist meer kunde in Grepolis en het biedt meer perspectief.
Ik zag dat velen deze vraag hadden maar toch zijn de antwoorden nooit echt goed genoeg, voor mij.

Wat vinden jullie hiervan?

MVG,
FC
Rangers of Redmont
 

DeletedUser19363

Gast
als je bedoelt dat je de ww's af wil schaffen en dit invoeren zeg ik nee
 

DeletedUser19577

Gast
Zeker niet afschaffen...maar dat je het niet als het einde beschouwd...Een WW vind ik een nogal lullig einde, dat is niet iets waar je die hele tijd naartoe werkt
 

DeletedUser15574

Gast
met dit idee blijft het meestal hetzelfde
want bij de WW's blijven de top 3 allianties meestal ook daar staan en na de WW's meestal ook dus dan is het alsnog een strijd die eigenlijk alleen voor de 3 top allianties geldt
 

DeletedUser

Gast
Het enigste wat er kan veranderen is dat mensen 4 WW`s niet meer als het einde van de wereld zien. Voorheen op de 1.x servers hadden we ook geen einddoel en speelden we om grondgebied en de ranglijsten. Zodra mensen de WW`s gaan zien als iets tussendoor, of als een extra opdracht waarvoor je tactiek moet ontwikkelen dan komt het wel goed.

Ik zeg in feite, je hoeft het spel niet te veranderen. Maar de instelling waarmee je het speelt. Tegenwoordig weten sommige spelers zichzelf geen doel meer op te leggen waardoor ze idd na de WW`s afhaken.

Ikzelf heb eigenlijk op Epsilon al de meeste doelstellingen voor mijzelf al behaald, de enigste die ik nog wil behalen is het licht uitdoen ;)
 

DeletedUser19577

Gast
Mooi slot :D...
Gelukkig zijn er mensen, zoal jij, die de WW's niet als het einde zien..als we die instelling nou eens konden veranderen...
 

DeletedUser19577

Gast
maar toch stoppen er al velen omdat ze de WW's wel als einde zien
 

DeletedUser

Gast
ik denk niet dat 1e staan aan het einde van de wereld een goed oplossing is...
Want dan gaan alle allianties aan het eind gigantisch fuseren, een massa alliantie hebben anderen toch maar weinig tijd voor om te zeggen dat het laf is...
 

DeletedUser

Gast
op een een of andere manier moet men duidelijk gemaakt worden dat dit niet het einde is maar hoe?
kan dat winnen van de ww's niet naar 7?
en dat je dan pas die voordelen krijgt+ certificaat
dan schuif je het al op en word het al moeilijker hou je de wereld langer levend.
maar het gevaar is dan dat de wereld helemaal instort
maar gebeurd nu ook :(
 

DeletedUser13380

Gast
Zo is dat.

En... Een einspel zou toch beter zijn. Vele gevechten e.d.
Ik wacht nu op Gamma speciaal op het eindspel, als ik eerlijk mag zijn.
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Op Iota zijn recent de 7 WW's door onze vijanden voltooid nadat ze vrij spel kregen omdat de grote tegenhanger van CQ werd ontbonden. Nu verwacht ik dat velen dit als STOP zullen zien van de wereld helaas. Nu al regent het spooksteden in mijn oceaan en ik vrees dat die 7 WW's enkel dat stop-effect zullen versterken.
Ikzelf blijf spelen tot de wereld stilvalt. Ik moet en zal mijn vijanden een laatste lesje leren. Weinigen zien daar het nut nog van in helaas. Als je de WW's als eindspel gaat beschouwen vrees ik dat er al verschillende werelden aan hun einde zijn gekomen en dat het nu gewoon uitbollen is tot de deuren sluiten.
 

DeletedUser

Gast
Op Iota zijn recent de 7 WW's door onze vijanden voltooid nadat ze vrij spel kregen omdat de grote tegenhanger van CQ werd ontbonden. Nu verwacht ik dat velen dit als STOP zullen zien van de wereld helaas. Nu al regent het spooksteden in mijn oceaan en ik vrees dat die 7 WW's enkel dat stop-effect zullen versterken.
Ikzelf blijf spelen tot de wereld stilvalt. Ik moet en zal mijn vijanden een laatste lesje leren. Weinigen zien daar het nut nog van in helaas. Als je de WW's als eindspel gaat beschouwen vrees ik dat er al verschillende werelden aan hun einde zijn gekomen en dat het nu gewoon uitbollen is tot de deuren sluiten.

nja, een server voor een wereld openhouden kost ook geld.
En als ze dit zouden doen, zou er na een tijdje gewoon nog 100? spelers overzijn en die zouden naar elkaar moeten stichten en dan nog vechten en zo zou het allemaal ZEER saai worden, de enige goede verandering die ze zouden kunnen doen is een betere moeilijke heldenwereld maken!
De eisen waren gewoon te laag
 

DeletedUser

Gast
Q: Wat is de reden dat 80% van de spelers in de periode na de WW afhaken?
A: 80% van de spelers zie de WWs als het einde van de wereld

Vanaf het moment dat je op een wereld start, is duidelijk dat de WWs het einddoel is.

Wat wel is, is dat de WWs een alliantiewedstrijd is, dus tussen allianties. Je kan wel een soort ultieme eindstrijd maken voor de spelers zelf. Zie hiervoor: http://forum.nl.grepolis.com/showthread.php?21513-and-the-winners-is-(ultiem-eindspel)
 

DeletedUser19577

Gast
Denk wel dat je als alliantie moet afsluiten, het is het hele spel door je familie van het spel en ik vind dat je met hen het spel moet beëindigen
 

DeletedUser

Gast
Denk wel dat je als alliantie moet afsluiten, het is het hele spel door je familie van het spel en ik vind dat je met hen het spel moet beëindigen
Als dat bedoeld is als reactie op mijn suggesties die ik heb gedaan in het andere forum, dan heb je mijn idee niet goed gelezen/begrepen. Allianties blijven bestaan tot het moment dat de wereld op slot gaat en de top300 (of top100 of top500) gaat over naar een (nieuwe) speedworld, daar bestaan geen allianties omdat het doel van de speedworld is om tot de beste speler te komen en niet tot de beste alliantie (die is namelijk al bekend in de gesloten wereld).
 

DeletedUser19577

Gast
Dat is een aardig idee, dan kom je als speler uit die "veilige" omgeving van je alliantie en moet je op eigen benen staan. Ik denk echter dat je daar toch groepsverbanden krijgt
 

DeletedUser

Gast
Ik denk echter dat je daar toch groepsverbanden krijgt
Samen spelen kan je niet verbieden, echter door spelers willekeurig te spreiden in de Speedworld en geen allianties toe te staan, wordt het samen spelen met oude vertrouwde vrienden moeilijk gemaakt en de levensduur van de Speedworld is dusdanig kort, dat je weinig tot geen tijd zult hebben voor het sluiten van nieuwe PBGs.
 
Bovenaan