• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Gedeeld account, wat mag wel en wat mag niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser16624

Gast
Een hele simpele vraag over regel !.
Wat mag wel en wat mag niet?

ps: lees de titel voor je reageert :p
 

DeletedUser

Gast
Wat je niet mag? Je mag niet valsspelen!
Als je een verbinding deelt met andere spelers dan mag je die spelers niet ondersteunen, geen spreuken op hen loslaten, geen grondstoffen toesturen, niet bespioneren en eigenlijk ook niet mee samenwerken tegen een gezamelijke vijand. (Dat laatste is moeilijk te controleren.) In principe kun je elkaar dus niet helpen om gesamelijk sterker te worden.
Je kunt wel berichten uitwisselen en samen in dezelfde alliantie zitten en als je het handig aanpakt is er nog wel enige samenwerking mogelijk.

En het meest belangrijke voordeel: de spelleiding weet dan dat er twee spelers dezelfde internet-verbinding delen waardoor je niet geschorst wordt wegens valsspelen. Want met twee of meer accounts dezelfde internet verbinding gebruiken wordt gezien als vals spel.

Dit is ook belangrijk voor studenten (of collega's) die samen op dezelfde wereld zitten en regelmatig vanaf een schoolcomputer (werkcomputer) gaan Grepolissen. Ook dan deel je een computer en loop je het risico geschorst te worden. Door dan je collega's/medestudenten als gedeelde verbinding op te geven kun je dat voorkomen, maar dan is de samenwerking ook lastiger. Het spel wordt er wel eerlijker door omdat het lastiger wordt voor hele groepen om gesamelijk Grepolis te gaan veroveren, of straffe van schorsing en mogelijk eeuwige ban.
 

DeletedUser

Gast
Wat je niet mag? Je mag niet valsspelen!
Als je een verbinding deelt met andere spelers dan mag je die spelers niet ondersteunen, geen spreuken op hen loslaten, geen grondstoffen toesturen, niet bespioneren en eigenlijk ook niet mee samenwerken tegen een gezamelijke vijand. (Dat laatste is moeilijk te controleren.) In principe kun je elkaar dus niet helpen om gesamelijk sterker te worden.
Je kunt wel berichten uitwisselen en samen in dezelfde alliantie zitten en als je het handig aanpakt is er nog wel enige samenwerking mogelijk.

En het meest belangrijke voordeel: de spelleiding weet dan dat er twee spelers dezelfde internet-verbinding delen waardoor je niet geschorst wordt wegens valsspelen. Want met twee of meer accounts dezelfde internet verbinding gebruiken wordt gezien als vals spel.

Dit is ook belangrijk voor studenten (of collega's) die samen op dezelfde wereld zitten en regelmatig vanaf een schoolcomputer (werkcomputer) gaan Grepolissen. Ook dan deel je een computer en loop je het risico geschorst te worden. Door dan je collega's/medestudenten als gedeelde verbinding op te geven kun je dat voorkomen, maar dan is de samenwerking ook lastiger. Het spel wordt er wel eerlijker door omdat het lastiger wordt voor hele groepen om gesamelijk Grepolis te gaan veroveren, of straffe van schorsing en mogelijk eeuwige ban.

Dat is dan heel mooi dat je dat zegt:)
Maar waarom hebben wij dan een ban gekregen omdat we 1 en dezelfde speler zouden zijn? wij hebben namelijk alles gedeeld!?
Je moet er ook rekening mee houden dat je niet 1 min na elkaar inlogd...omdat de een even vlug wat aanklikt op dezelfde pc en degene erna gaat er gelijk achteraan...
En je mag niet op dezelfde wereld spelen en ook niet in dezelfde alliantie...
Dat is iets wat ons nu duidelijk is geworden........
 

DeletedUser16624

Gast
De leiders van dit spel gaan niet inhoudelijk in op een ban en dat zal ik dus ook niet doen. Ik heb deze post puur gemaakt omdat ik wel eens wil weten hoe andere spelers hier tegenover staan. Ik heb gisteren bij mijn allianties aangekondigd dat ik vanavond de delete-knop in zal drukken en toen ik vanmorgen mijn inbox opende las ik een tal ven berichten van spelers die hetzelfde meegemaakt hebben als ik. Zij kozen er echter voor de ban te accepteren waar ik/wij dat niet doen.

WimTenBrink geeft het correcte antwoord op de vraag gesteld in de titel van dit topic maar toch schijnt dit niet uit te maken. Ook als je deelt met elkaar loop je alsnog het risico een ban te krijgen.
 

DeletedUser

Gast
§2) Meerdere spelers met dezelfde internetverbinding

Indien twee of meerdere spelers dezelfde internetverbinding of dezelfde computer delen, zijn gemeenschappelijke acties met een derde persoon enkel toegestaan indien deze ten minste 48 uur na aankomst verzonden zijn. Pas na 48 uur mag men van een andere account deze actie uitvoeren.


Ter verduidelijking:

Deze regel geldt voor iedereen die op een LAN of netwerk speelt. Het maakt niet uit of dit één keer of regelmatig gebeurt. Als LAN geldt bijvoorbeeld hetzelfde huishouden, dezelfde werkgever of school.
Voorbeelden:


- Bij het delen van dezelfde internetverbinding moeten alle jou bekende spelers zich onder "Instellingen" -> "Internetverbinding delen" inschrijven. Dit moet op elke wereld waarop die spelers spelen gebeuren.
- Meerdere spelers op dezelfde internetverbinding mogen dezelfde speler niet aanvallen. Dit is enkel toegestaan indien na aankomst van de aanval van speler A en voor het vertrek van de aanval van speler B, minstens 48 uur gewacht is.
- Het is toegestaan aan spelers die dezelfde internetverbinding delen om dezelfde alliantie aan te vallen.
- Twee of meerdere spelers die een internetverbinding delen mogen dezelfde speler grondstoffen sturen, echter moet er minstens 48 uur gewacht worden tussen het aankomen van de verzonden grondstoffen van speler A en het vertrek van de grondstoffen van speler B.
- Twee of meerdere spelers die een internetverbinding delen mogen nooit acties uitvoeren met elkaar. Grondstoffen handelen, elkaar ondersteunen, gunsten uitspreken etc., zijn ten alle tijde verboden.

regels: http://nl.grepolis.com/start/rules
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16624

Gast
Dat is heel mooi Kopiëer- en plakwerk Vyaka maar het is geen duidelijk antwoord. De regels kent iedereen maar ik heb het hier over het feit dat de regels nageleefd worden (al 15 maanden lang) en dat door een verkeerde interpretatie van deze regels het nog kan leiden tot een ban met het resultaat dat één van de twee spelers gedwongen word een wereld te beëindigen.
 

DeletedUser

Gast
De regels zijn heel duidelijk omschreven en met voorbeelden uitgelegd. Verkeerde interpretatie zal dan ook eerder het niet goed doorlezen van de regels inhouden. Bij onduidelijkheden kun je altijd support benaderen of zoals bij deze je vraag stellen op het algemene forum.

Mocht je verbeteringen willen zien in uitleg van de spelregels omdat deze naar jouw mening onduidelijk zijn omschreven verzoek ik jou om een topic te openen bij het forum onderdeel Feedback & Feature Requests.
http://forum.nl.grepolis.com/forumdisplay.php?110-Feedback-amp-Feature-Requests

Graag daar duidelijk aangeven en uitwerken hoe volgens jou de regels beter kunnen worden geformuleerd om verkeerde interpretatie van de regels te voorkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Hier is al veel vaker over gesproken. Op dit forum onderdeel maar ook op anderen. Steeds weer wordt er een forum geopend wanneer een situatie zich voordoet. Wat wel of niet mag lijkt zo nu en dan inderdaad wel een keuze van de Moderator die de ban uitschrijft. Eerlijk spel van jaren wordt dan teniet gedaan met een simpele misstap.
 

DeletedUser16624

Gast
De reactie van edwin25 geeft precies aan wat ik aan probeer te geven middels een discussie. Vyake omschrijft de regels zeer duidelijk zoals die netjes door Innogames gesteld zijn maar wat nou als je het spelgedrag uit kan leggen wat afwijkend is van het normale spelgedrag van twee spelers op een gedeelde verbinding? De discussie word via een support ticket gevoerdt en er word antwoord gegeven op alle vragen die door de supporter gesteld word. Wat zou dan de uitkomst horen te zijn?

Om misverstanden te voorkomen wil ik even benadrukken dat dit puur en alleen een discussie topic is.
 

DeletedUser

Gast
Zelf houd ik alles in de gaten wat over verbetering gaat van het internet delen aangezien ik met me vriendin samen internet verbinding deel. Je moet zelf echt goed in de gaten houden wie je aanvalt en alles overleggen aangezien we in zelfde alliantie zitten worden duidelijke doelwitten gesteld zodat we de regels niet breken. Maar een haven check moet je ook aan elkaar door geven en dat soort kleine dingetjes kunnen er soms insluipen. Het is wel te doen maar een fout is snel gemaakt en zou spijtig zijn als 1 van ons zijn of haar account moet opgeven.

Er is pas een idee goedgekeurt over het verbeteren ervan.

Lees het eens als je het intersant lijkt.

http://forum.nl.grepolis.com/showthread.php?15549-nadeligheid-van-quot-internet-delen-quot-verbeteren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16624

Gast
Beste ZRosaN,

Ik ken de regels en er is geen enkele sprake van regelschending. Jouw situatie is vergelijkbaar met degene die ik schets. Stel nou dat jij en je vriendin tegelijk naar elkaar inloggen, dan is dat verdacht. Als je dat een aantal keer in zeer korte tijd doet om te farmen of je pm's te beantwoorden kan het zelfs lijken dat het niet om twee spelers gaat maar om één speler.
Hoe zou jij dat oplossen als spelleider?
 

DeletedUser

Gast
De reactie van edwin25 geeft precies aan wat ik aan probeer te geven middels een discussie. Vyake omschrijft de regels zeer duidelijk zoals die netjes door Innogames gesteld zijn maar wat nou als je het spelgedrag uit kan leggen wat afwijkend is van het normale spelgedrag van twee spelers op een gedeelde verbinding? De discussie word via een support ticket gevoerdt en er word antwoord gegeven op alle vragen die door de supporter gesteld word. Wat zou dan de uitkomst horen te zijn?

Om misverstanden te voorkomen wil ik even benadrukken dat dit puur en alleen een discussie topic is.

Mijn antwoord zou dan zijn, we kijken naar het verhaal van deze speler, leggen dat naast zijn verleden van Grepolis. Welke acties heeft hij uitgevoerd, is hij eerder in aanmerking gekomen met de support vanwege zoiets en kijken dan naar een passende oplossing. Wanneer er echt iets is gebeurd wat is bepraat via een support ticket en er is niets te vinden van eerdere delicten, (om het zo maar even te noemen) waarom dan inderdaad een ban en/ of verwijdering. Voorwaardelijke straf, misschien als er binnen 6 maanden nog keer iets voorvalt direct uitsluiting zonder een kans op een tijdelijke ban???
 

DeletedUser

Gast
Beste ZRosaN,

Ik ken de regels en er is geen enkele sprake van regelschending. Jouw situatie is vergelijkbaar met degene die ik schets. Stel nou dat jij en je vriendin tegelijk naar elkaar inloggen, dan is dat verdacht. Als je dat een aantal keer in zeer korte tijd doet om te farmen of je pm's te beantwoorden kan het zelfs lijken dat het niet om twee spelers gaat maar om één speler.
Hoe zou jij dat oplossen als spelleider?

Je zal meer onderzoek moeten doen. Want dat komt altijd wel voor als je laptop doorgeeft dat duurt geen 5min namelijk.
 

DeletedUser16624

Gast
Je zal meer onderzoek moeten doen. Want dat komt altijd wel voor als je laptop doorgeeft dat duurt geen 5min namelijk.
Het word nu lastig om deze discussie te voeren onder het mom van "wat nou als".
Wat nou als je pc gewoon in de huiskamer staat en je klikt even snel wat dorpjes aan om te farmen en je vriend of vriendin doet dat ook en tussendoor beantwoord je nog even een pm of leest een rapportje? Er word ingelogd op dezelfde PC door twee verschillende spelers die wel conform de regels gedeeld zijn.Elkaar dus niet kunnen ondersteunen, aan kunnen vallen of grondstoffen kunnen sturen.
 

DeletedUser

Gast
Het word nu lastig om deze discussie te voeren onder het mom van "wat nou als".
Wat nou als je pc gewoon in de huiskamer staat en je klikt even snel wat dorpjes aan om te farmen en je vriend of vriendin doet dat ook en tussendoor beantwoord je nog even een pm of leest een rapportje? Er word ingelogd op dezelfde PC door twee verschillende spelers die wel conform de regels gedeeld zijn.Elkaar dus niet kunnen ondersteunen, aan kunnen vallen of grondstoffen kunnen sturen.

Zou je geen ban voor moeten kunnen krijgen. Dit alleen om de 'reden' dat het niet in de regels staat dat er een minimale tijd moet zitten tussen het inloggen van 2 spelers die aan internet delen doen.

Dat iemand van support het wel als reden zou opgeven houd niet stand in een rechtzaak.

Weet je wat het is met online games. Support is slecht bemand altijd en het is eigenlijk zo dat het een slager is die zijn eigen vlees keurt. Als je zo admin met zijn neus op de feiten drukt loop je tegen een ego op en dat heeft iedereen in zo functie. Tenminste wel bij de meeste games zo heb zelf nog geen support van grepolis mee gemaakt. Dan pakken ze je gewoon om een stomme reden.
 

DeletedUser16624

Gast
Redelijkheid is in dit geval waar we vanuit gaan. Ik denk niet dat er iemand bereid is hier over een recht-zaak te beginnen.
Supporters zijn ook gewoon mensen. Ik ben het zelf een aantal jaar geweest. Het kan soms zeer belastend zijn en soms trek je niet altijd de juiste conclusie en moet je je daarvoor verantwoorden en het op zien te lossen.
Lukt dit door het copy/pasten van standaard reacties of door daadwerkelijk met de spelers in gesprek te gaan en naar hun verhaal te luisteren?
 

DeletedUser

Gast
Redelijkheid is in dit geval waar we vanuit gaan. Ik denk niet dat er iemand bereid is hier over een recht-zaak te beginnen.
Supporters zijn ook gewoon mensen. Ik ben het zelf een aantal jaar geweest. Het kan soms zeer belastend zijn en soms trek je niet altijd de juiste conclusie en moet je je daarvoor verantwoorden en het op zien te lossen.
Lukt dit door het copy/pasten van standaard reacties of door daadwerkelijk met de spelers in gesprek te gaan en naar hun verhaal te luisteren?

Eens moet de eerste keer zijn. Mensen stoppen hier tijd en geld in. Het zal een kwestie van tijd worden en spel ontwikkelaars moet dit voor zijn als ze slim zijn.

Het blijft mensen werk en ego, macht misbruik, fouten, te weinig tijd blijven altijd een factor. Naar wie moet je dan?

999/1000 keer krijg je een standaard mail van we kunnen je niet verder helpen hij spijt ons. Was je eigen fout en zoek het maar uit. Dat laatste zeggen ze dan niet letterlijk.
 

DeletedUser16624

Gast
Nee inderdaad. Dat laatste is nou de beweegruimte binnen de regel die vrij is voor interpretatie door een admin. Zou dit op te lossen zijn door de regels duidelijker te maken en zo dus ook de richtlijnen voor de admins waarnaar ze dienen te handelen?
 

DeletedUser

Gast
Wat er wel en niet mag met gedeelde internetverbinding staat precies uitgelegd in de regels. Hier zul je er geen duidelijkere verklaring van krijgen, enkel een andere verwoording. Vraag beantwoord, topic kan dicht, aangezien mensen ook offtopic neigen te gaan.

Tevens wil ik eenieder er graag op wijzen dat klachten over moderatoren ook bij de support kunnen worden ingediend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan