• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

geen vijandigheden bij het overlijden Grepolis-speler (ster)

DeletedUser19005

Gast
Ik wil een discussie op gang brengen over het staakt het vuren voor het overlijden van een speler op Grepolis.

Ik vind dit erg genoeg.

Ik vind dat uit respect een staakt het vuren word gehouden op de wereld waar de speler actief was heel goed op de dag dat deze naar zijn of haar laatste rustplaats wordt gebracht.

Op een wereld waar de speler niet speelde vind ik het iets te ver gaan.

een verzoek op die werelden kan gedaan worden met de mededeling op vrijwillige basis.

Wat is jullie reactie hier op.
 

DeletedUser15593

Gast
Dit word ook meestal georganiseerd door de spelers van de ally waarin de overleden persoon in speelt.
Tijdje geleden nog georganiseerd in Theta omdat Titatover was overleden :(
Hij was lid van mijn ally.
 

DeletedUser

Gast
Om maar even een reactie te geven vanuit forummoderator-oogpunt omdat wij vaak genoeg moeten ingrijpen als men weer eens ruzie gaat maken over dit onderwerp:

Ik snap dat mensen een staakt-het-vuren mooi vinden passen bij het overlijden van een speler, en dat mag van mij best. Wat ik dan echter totaal niet vind passen is dat mensen hetzij ingame, hetzij op het forum spelers zwart gaan maken omdat zij zich niet aan het staakt-het-vuren houden. Wat heb ik voorbij zien komen? Spelers zijn laf, respectloos en er worden ook nog zat andere woorden gebruikt die ik dan helaas van een berisping moet voorzien. Heel mooi dat respect tonen aan de overleden speler, maar in sommige gevallen wordt het meer gebruikt om mensen zwart te maken. Mensen houden zich eraan of niet, maar ga hier geen ruzie over maken, want dan ga je lijnrecht in tegen het oorspronkelijke idee erachter, namelijk het even stilstaan bij het overlijden van deze persoon.

Persoonlijk vind ik een staakt-het-vuren van een week vind ik ook teveel van het goede en datzelfde geldt voor een staakt-het-vuren op andere werelden. Van personen die hem kennen als speler snap ik het, maar ik ga geen wapenstilstand houden op Hyperborea omdat Jantje de Onbekende van wereld Iota is gestorven of iets dergelijks. Hoewel ik Jantje heel veel geluk wens in het hiernamaals, heb daar geen behoefte aan, simpelweg omdat ik nooit met hem te maken had en hem dus ook niet ga missen in mijn leven.
 

DeletedUser

Gast
Hoe wil je controleren of ie echt is overleden?

Vraag hem de overlijdensakte afgestempeld door de gemeente....lol.

Weet je. Een NAP ter nagedachtenis vind ik wel een knap iets, nu Met WIlma is er een register geopend (forum) waar alle allianties op geinvite zijn, vriend en vijand samen onder 1 forum en eigenlijk is het daar nog redelijk aangenaam vertoeven. DAT is respect.

Wat ik dan weer een hoop zever vind is dat idd de eene maand met titatovenaar een alliantie ook iets regelt, velen doen hieraan mee. En als dan de vraag komt dat er dan toch weer een hoop zever in pakskes komt waardoor ze zich eruit lullen... Dat is dan weer een handeling die getuigd van weinig respect. Niet ten opzichte van de overledene maar ten opzichte van de allianties die jouw speler wel netjes herdacht hebben.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Weetje, dat idee van Titatover vond ik echter nogal brak.
Ten eerste vind ik best dat je een dagje wapenstilstand kan houden, maar een week vind ik er een beetje over gaan :p
En dan achteraf vanalle commentaar op je dak krijgen terwijl je niet eens een datum had :/
 

DeletedUser

Gast
Whoooohoooooo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan