• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

gevechtssysteem stad veroveren

DeletedUser

Gast
Ik wil een stad veroveren. Alle troepen en boten zijn daar dood. Mijn troepen en boten inclusief kolonisatieschip zijn bezig met de verovering.

Vraag: als een vijandelijke vloot in de aanval komt vernietigd die dan mijn vloot en daarmee ook mijn kolonisatieschip?

Vraag2: idem vraag 1 maar dan komt de vijandelijke vloot ondersteunen.

Vraag3: Als er een vijandelijke vloot aan komt wordt van mijn vloot dan de aanvals of verdedigings waardes gebruikt?
 

DeletedUser

Gast
1. Alleen als al je troepen dood zijn gaat je kolonisatieschip dood. Dus je grondtroepen moeten ook vernietigd worden.

2. Die komt je gewoon helpen verdedigen tegen eventuele aanvallen.

3. Verdedigingswaarde.
 

DeletedUser

Gast
Hoe zeker ben je over punt 2? Want ik krijg hier veel tegenstrijdige reacties over. Het lijkt mij dat jouw standpunt klopt want dat klinkt logischer als ik er over nadenk.
 

DeletedUser

Gast
AW: gevechtssysteem stad veroveren

ik heb iemand aangevallen op lota iedereen is dood ik maak een opstand ik wacht na de opstand dan doe ik een aanval met opstand weer en ik doe men kolonisatieschip er bij ik val aan er staat stadovername maar er ggebeurt niks ik val gewoon maar aan en kom terug
 

DeletedUser6663

Gast
AW: gevechtssysteem stad veroveren

ik heb iemand aangevallen op lota iedereen is dood ik maak een opstand ik wacht na de opstand dan doe ik een aanval met opstand weer en ik doe men kolonisatieschip er bij ik val aan er staat stadovername maar er ggebeurt niks ik val gewoon maar aan en kom terug

dan heb je niet goed getimed...
 

DeletedUser

Gast
AW: gevechtssysteem stad veroveren

ik heb iemand aangevallen op lota iedereen is dood ik maak een opstand ik wacht na de opstand dan doe ik een aanval met opstand weer en ik doe men kolonisatieschip er bij ik val aan er staat stadovername maar er ggebeurt niks ik val gewoon maar aan en kom terug

Kwam de kolo aan terwijl de opstand aan de gang was of toen de opstand nog ontketent werd?

PS: Mag je bij een kolo aanval opstand ontketenen kiezen? Ik dacht altijd dat dat niet mocht.
 

DeletedUser

Gast
AW: gevechtssysteem stad veroveren

ik heb iemand aangevallen op lota iedereen is dood ik maak een opstand ik wacht na de opstand dan doe ik een aanval met opstand weer en ik doe men kolonisatieschip er bij ik val aan er staat stadovername maar er ggebeurt niks ik val gewoon maar aan en kom terug
Kwam je kolonisatieschip aan terwijl de opstand aan de gang was (dus 12-24 uur na je opstandsaanval aankwam)? Won je wel het zee- en landgevecht? Anders heeft Neptunes waarschijnlijk gelijk met dat je niet opstand mag selecteren als je met je kolo aanvalt.

Nog een vraagje: waar staat stadsovername?
 

DeletedUser

Gast
AW: gevechtssysteem stad veroveren

Kwam je kolonisatieschip aan terwijl de opstand aan de gang was (dus 12-24 uur na je opstandsaanval aankwam)? Won je wel het zee- en landgevecht? Anders heeft Neptunes waarschijnlijk gelijk met dat je niet opstand mag selecteren als je met je kolo aanvalt.

Nog een vraagje: waar staat stadsovername?

De tech? Helemaal rechtsonder in de academie.
 

DeletedUser

Gast
AW: gevechtssysteem stad veroveren

De tech? Helemaal rechtsonder in de academie.
:rolleyes:
Dat snap ik. Muhmmed claimde dat er ergens stadsovername stond en ik vroeg me af waar dat dan stond...:
ik heb iemand aangevallen op lota iedereen is dood ik maak een opstand ik wacht na de opstand dan doe ik een aanval met opstand weer en ik doe men kolonisatieschip er bij ik val aan er staat stadovername maar er ggebeurt niks ik val gewoon maar aan en kom terug
 

DeletedUser

Gast
1. Alleen als al je troepen dood zijn gaat je kolonisatieschip dood. Dus je grondtroepen moeten ook vernietigd worden.

2. Die komt je gewoon helpen verdedigen tegen eventuele aanvallen.

3. Verdedigingswaarde.

punt 1 klopt niet. Je kunt ook de kolo vernietigen en het beleg beëindigen door alleen de grondtroepen te slopen. Ook door alleen zee te slopen kan dat.
 

DeletedUser15574

Gast
punt 1 klopt niet. Je kunt ook de kolo vernietigen en het beleg beëindigen door alleen de grondtroepen te slopen. Ook door alleen zee te slopen kan dat.
hier heb je wel gelijk
het valt me op dat je nu problemen opzoekt die al lang verholpen zijn en bij de meeste problemen is de topic starter al lang niet meer op het forum
 
Bovenaan