• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie God eerste stad

DeletedUser

Gast
Kunnen jullie een klassementje maken met de goden die jullie het best vinden,voor jullie 1ste stad en waarom?
Hou ook rekening et de mythische wezens!

alvast bedankt!!

Bvb:
1)Zeus (uitleg)
2)Hera(uitleg)
3)...
4)...
5)...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6663

Gast
1)poseidon, heel snel hout
2)Hades, snel zilver
3)artetemis snel steen
4)hera dan heb je alles, maar dan krijg je niet snel veel van 1 grondstof
5)Athene Snel eenheden
5)zeus snel strijdwagens
 

DeletedUser

Gast
1)poseidon, heel snel hout
2)Hades, snel zilver
3)artetemis snel steen
4)hera dan heb je alles, maar dan krijg je niet snel veel van 1 grondstof
5)Athene Snel eenheden
5)zeus snel strijdwagens

-ok, maar bij Hera kun je toch ook die 50% meer grondstoffen gebruiken (voor 120 gunst), gedurende enkele uren
-en wat vind je van de mythische wezens?
 

DeletedUser

Gast
Ikzelf ga meestal om te beginnen voor Hera en vervolgens kies ik Poseidon, Hades of Zeus, afhankelijk van mijn tactiek op dat moment. :p
Maar Hera geeft leuke grondstoffen en harpijen zijn zeker ook niet mis! Poseidon en Hades kies ook om de grondstoffen en Zeus heeft ook leuke krachten en mythische wezens. :p

Maar hier is al een topic over:
http://forum.nl.grepolis.com/showthread.php?14290-Welke-god
 

DeletedUser12972

Gast
wat ik in mn eerste stad doe:

1) hera, betere gs productie
2) poseidon, voor die haven naar 20
3) haden, voor zilver voor mn ruitertjes
 

DeletedUser5117

Gast
ik hebeen keer iets nieuws geprobeerd en dit beviel me wel.

1 : hades( voor de zilver om hiermee ruiters te kopen/ handelen met fenitsche handelaar)
2 : poseidon( voor het hout voor me schepen/haven, en ook handelen met fenitsche handelaar)
3 : athene( om 10% extra kracht te geven aan me landtroepen.)
4 : zeus( om meer kracht te geven aan me marine)
5 : hera(omdat je toch een 5de god nodig hebt.. indien je aangevallen word is deze wel handig)
 

DeletedUser

Gast
1. hera! vooral aanbidden in je 1ste stad. handig voor GS
2. hades. voor de sterke mytische eenheden
3. zeus. voor de strijdwagens
4. athene. voor snelle eenheden bouwen
5. poseidon. voor het snel bouwen van boten
 

DeletedUser6663

Gast
-ok, maar bij Hera kun je toch ook die 50% meer grondstoffen gebruiken (voor 120 gunst), gedurende enkele uren Duurt lang
-en wat vind je van de mythische wezens?Vind ik te duur en nemen te veel tijd in beslag, daaom maak ik weinig gebruik van mythische wezens.

Antwoorden in vet.
 

DeletedUser

Gast
Ik neem altijd 1 van deze 3:

Hera --> Snellere GS productie,
Poseidon --> Meer Hout voor goedkope gunst prijs kun je eventueel verhandele met boerendorpen,
Hades --> Meer Zilver ook voor een goedekope gunst prijs die je ook kunt verhandele met BR
 

DeletedUser

Gast
Als de wereld net nieuw is doe ik hera voor GS, maar als de wereld al langer bestaat doe ik zeus, voor de strijdwagens, en bij 5 steden doe ik 4 goden en bij 6 doe ik 5 goden en dan steeds het rijtje afmaken, dus de volgorde van de goden
 

DeletedUser

Gast
In een nieuwe wereld met allemaal kleine spelers: Hera! De harpijen zijn vrij goedkope aanvals-eenheden die flink kunnen helpen met het farmen van andere steden, zeker indien deze steden al bijna verlaten zijn. Dankzij Hera kon ik vooral in het begin hard groeien doordat ik steeds weer harpijen erop uit stuurde om op andere eilanden lege steden aan te vallen en de GS terug te brengen.
Later is Hera vooral handig wegens de Tevredenheid spreuk, die ik meestal vrijwel continu actief heb op 4, 5 verschillende steden.

Als je later in het spel begint en er zijn al enkele grote spelers in je omgeving dan is Athene een goed alternatief. Ook hier gevleugelde eenheden, maar wel eenheden die beter kunnen verdedigen. Maar de centaurs zijn ook goede defensie-eenheden. Athene geeft je de mogelijkheid om 5 extra eenheden in je stad te "poefen" via spreuken of om je stad tegen vijandige spreuken te beschermen. Wijsheid en Heroische kracht leveren ook voordelen op in het begin.

Zeus is ook een aardige maar het duurt lang voor je tempel hoog genoeg is om manticores te maken. De gratis strijdwagens zijn handig en de schichten die je ermee kunt gooien zijn interessant. Minotaurs zijn goede verdedigers maar persoonlijk vind ik Athene toch iets sterker in het begin.

Poseidon en Hades zijn ook twee goede goden maar leveren -helaas- geen vliegende eenheden. Wel leveren beide goden je extra grondstoffen op en de aardbeving en pest zijn mooie, offensieve spreuken. Toch raad ik deze af voor een beginnende stad.

Sowieso zou ik afraden om als speler goddelijke eenheden te bouwen wegens de prijs/prestatie verhouding. Ze zijn soms iets te duur voor de kracht die ze leveren. Alleen relatief op aantal inwoners zijn goddelijke eenheden soms net iets handiger. Maar denk aan de cycloop of de harpij, die beiden kwestbaar zijn voor bepaalde type wapens. Een cycloop kun je met 1 hopliet al omleggen als de cycloop verdedigt. Een harpij valt al uit de lucht als een slingeraar in de aanval naar de harpij spuugt.
 
Bovenaan