• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Goden in meerdere dorpen

DeletedUser

Gast
Ik heb nu twee dorpen waarin ik een god kan kiezen, nu heb ik ervoor gekozen dezelfde god in beide dorpen te aanbidden. Maar nu lijkt mijn gunst productie samen te zijn gesmolten in beiden dorpen en krijg ik minder gunst dat de twee dorpen samen zouden moeten geven.

Hoort dit zo?

(tempel niveau is 3 in het ene dorp en 12+standbeeld in het andere, dit zou uitkomen op 5.8 gunst per uur totaal en ik krijg 4.5)
mvg.
Simimar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Het smelt iig samen. Je moet de levels bij elkaar optellen. De bonus van het standbeeld is het aantal standbeelden / het aantal steden met die god * 20. Dat is dan de bonus in procenten.
 

DeletedUser

Gast
Ik weet dat het hier ergens staat, maar kon het niet zo snel vinden, excuus daarvoor.

Als je bvb in 3 dorpen dezelfde god aanbid, en je wilt in 1 van deze 3 dorpen je god wijzigen. Gaan dan in de andere twee dorpen (waar je dezelfde god blijft aanbidden) ook de mythische wezens verloren en wordt de totale gunst op 0 gezet, of blijven de mythische wezens in de twee dorpen waar geen wijziging wordt doorgevoerd?
 

DeletedUser

Gast
de mytische wezens in dorpen die de god blijven aanbidden blijven gewoon
 

DeletedUser1966

Gast
Ik weet dat het hier ergens staat, maar kon het niet zo snel vinden, excuus daarvoor.

Als je bvb in 3 dorpen dezelfde god aanbid, en je wilt in 1 van deze 3 dorpen je god wijzigen. Gaan dan in de andere twee dorpen (waar je dezelfde god blijft aanbidden) ook de mythische wezens verloren en wordt de totale gunst op 0 gezet, of blijven de mythische wezens in de twee dorpen waar geen wijziging wordt doorgevoerd?

Totale gunst gaat op 0, wezens blijven. Oh en je kan niet met mythische wezens naar een stad met een andere god heb ik gehoord
 

DeletedUser

Gast
Totale gunst gaat op 0, wezens blijven. Oh en je kan niet met mythische wezens naar een stad met een andere god heb ik gehoord

Klopt, al stuur jij een Minautaurus ( sorry voor de spelling ) en ik aanbid Hera kan je hem dus niet sturen.

groeten,
 

DeletedUser

Gast
Het smelt iig samen. Je moet de levels bij elkaar optellen. De bonus van het standbeeld is het aantal standbeelden / het aantal steden met die god * 20. Dat is dan de bonus in procenten.

De productie is gelijk aan de wortel van al je tempel levels (van dezelfde god) bij elkaar. Als je dus Hera aanbid in twee steden waarin bij de ene het level 15 is en in de ander level 10, dan heb je dus een gunsten productie van 5 (wortel van 10+15= wortel 25). Dat is inderdaad minder dan de twee apart namelijk wortel 10 + wortel 15 = iets meer dan 7.

Een standbeeld verhoogt de gunsten productie niet meer met 20%, maar geeft 5 extra levels dus in bovenstaande geval levert 1 standbeeld een level 30 tempel op en dus een gunsten productie van ongeveer 5.5 (dat is dus slechts 10% meer). Hoe hoger je tempel level hoe minder extra het standbeeld op gaat brengen , niet alleen relatief maar ook absoluut (bijvoorbeeld een level 12 tempel zonder beeld levert ongeveer 3.5 op, met standbeeld 4.1 dat is dus relatief bijna 20% meer en absoluut 0.6 meer en vergelijk dat maar met de getallen hierboven voor level 25).

Mijn conclusie hieruit is, ga voor verschillende goden!
 

DeletedUser

Gast
AW: Goden in meerdere dorpen

neeh neeh neeh enne leer zoeken, is hier al een topic van aangemaakt,

je tempellevels worden gwn bij mekaar opgeteld dus bvb tempel 3 + tempel 5 = tempel 8
 
Bovenaan