• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Goudhandel nieuwe update

DeletedUser23522

Gast
Niet de enige, voor dat ik wegging 8 keer erop gezet, nu kom ik terug en is alles verkocht.
 

Theogr

Boogschutter
dat bewijst nog niet dat anderen ook hebben kunnen handelen, maar dan nog, als je naar het aantal pagina's op de markt kijkt weet je wel genoeg.
ik zat me af te vragen of het mogelijk zou kunnen zijn om deze regel van grepo te omzeilen door zelf afspraken te maken. zeg maar een vaste gs leverancier op afroep en dan een normaal tarief leveren, dus zo ongeveer 1500-2000 gs per 10 goud.
dat zal toch niet verboden zijn?
ik zie de pm's wel verschijnen
 

DeletedUser10470

Gast
@ Theogr:

Dan krijg je alleen het probleem dat er soms niet wordt verstuurd (vanuit 2 kanten). Zie onderstaande voorbeeld:

- Persoon A (Goud) wilt handelen met Persoon B (GS)
- Persoon A zegt tegen persoon B: Stuur jij mij 10.000GS, doen we daarna via de marktplaats 2000GS voor 50 Goud.
- Persoon B stuurt de grondstoffen en maakt in de marktplaats het aanbod aan
- Persoon A doet niks en laat niks meer van zich horen. GS verloren.

Andersom ook:
- Persoon B (GS) wilt handelen met Persoon A (Goud)
- Persoon B zegt tegen persoon A: Maak een aanbod aan op de Marktplaats en ik stuur je daarna nog 10.000GS
- Persoon A gaat akkoord, persoon B stuurt vervolgens geen GS. Goud verloren.

Voorbeeld 1 is minder erg dan Voorbeeld 2 (Voorbeeld 2 bevat "echt" geld), maar dit soort situaties zijn dan niet te voorkomen.
Tevens is er daarna (met name bij voorbeeld 2) een kans op bedreigingen (ook al zijn die niet toegestaan), omdat persoon A zijn grondstoffen wilt.

Denk dus goed na voordat je handelt met wie je in zee gaat.
 
Bovenaan