• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[GP Songfestival] #7 Turkije, Ankara

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser21356

Gast
E: er zijn btw genoeg goede Franse liedjes in het Frans, dus waarom een Frans liedje in het Engels insturen Gekko?
Omdat het een Franse groep is met een Engelstalig liedje? En ik had zin om dat liedje te kiezen. Als ik zelf al niet meer mag beslissen... :x
 

DeletedUser

Gast
Overigens moet ik zeggen dat Alice wel gelijk heeft met dat soms (niet altijd) de taal een lied mooier kan maken (wat ik toevallig vond met mijn eigen lied, maar ok )
Het kan ook best wel eens verfrissend zijn om iets anders te horen dan t engels.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Klopt hoor, ik heb ook gewoon gezocht naar een lied in een taal van eigen land. Maar als ik na een uur zoeken er achter ben gekomen dat ik faal in opzoeken, dan geef ik het maar op hoor :p
 

DeletedUser

Gast
Voor mij was t gewoon zo, japan is er nog en de andere landen waar ik liedjes voor heb zijn al bezet, dus flikker ik deze, heb ook nog 2 van china xD
 

DeletedUser

Gast
Dan moet je gewoon even zoeken. Ik weet niet welke categorie muziek je voorkeur heeft, maar meestal is er in ieder land wel een band die muziek maakt die binnen die categorie valt (meestal wel meer dan één). Nu zal niet iedere band binnen die categorie jou ook echt bevallen, maar goede kans dat je iets vind wat je prima kan insturen. Er zijn nu voor mij bijvoorbeeld nog genoeg landen over waar ik een nummer uit zou kunnen opsturen.
 

DeletedUser19654

Gast
Nou, ik kan mezelf geen trotse Belg noemen, maar wel een trotse Vlaming. Aangezien Vlaanderen een deel van België is ken ik dus vrij veel goede Belgische muziek, maar eigenlijk is alles wat ik ken buiten Stromae Vlaams hoor :)

E: er zijn btw genoeg goede Franse liedjes in het Frans, dus waarom een Frans liedje in het Engels insturen Gekko? Of een nummer in het Spaans, Moon?
Neem eens een voorbeeld aan Marco en Fireas. Zij krijgen al goede punten van mij puur uit respect (+Fireas' nummer is gewoon goed)

Nu kan je inderdaad zeggen dat ik geen lied in het Nederlands heb ingestuurd, maar dat komt omdat ik efficiënt gebruik wil maken van mijn land. De meeste Nederlandstalige nummers zijn slecht, en het andere deel van de Nederlandstalige nummers kunnen de meesten hier wss niet appreciëren :p
Voorbeeld:
[video=youtube;SN_xh0lE62k]https://www.youtube.com/watch?v=SN_xh0lE62k[/video]

Als tegenargument, vorige editie stuurde ik een Japans nummer in ;)
Alice ik wil niet moeilijk doen, maar mijn vorige 2 nummers werden al afgekeurd.
Als telkens je nummer word afgekeurd heb ik niet zin om weer hele research naar een derde te gaan doen...

Dus bedankt dat je me minder punten geeft omdat je denkt dat ik er geen moeite in doe.

Pech dat ik dan een lagere score krijg, maar vind wel dat als je nog eens zoiets gaat zeggen, doe eerst even fatsoenlijke research want als iemand dan ook maar tijd in deze songfestival heeft gestoken dan ben ik het die uit 3 verschillenden landen liedjes is gaan zoeken al dan niet in de specifieke taal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Moon, ik geef je geen lagere score omdat je een Engelstalig nummer instuurt. Ik geef de mensen die dit niet doen een hogere score. Groot verschil ;)
 

DeletedUser

Gast
Beetje onzinnig imo Alice

Als een Engels liedje beter is dan een Frans liedje dan stuur je die toch in? Of als een Engels liedje door een Franse zanger beter is dan een liedje in het Ijslands (oid), dan stem je toch daarop?

Dat lijkt mij namelijk het belangrijkste criterium. Niet het genre. Niet de taal. Het liedje zelf.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het hierin wel met POTG eens, maar zoals ik al zei vind ik andere talen vaak best mooi en verfrissend om te horen, dus is er best een kans dat sommige van die liedjes mij dan meer aanspreken dan anderen. (er zijn ook genoeg liedjes in een andere taal die me totaal niet aanspreken en dan krijgen ze gewoon geen punten)
misschien is dat ook meer hoe Alice het bedoeld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik ben het hierin wel met POTG eens, maar zoals ik al zei vind ik andere talen vaak best mooi en verfrissend om te horen, dus is er best een kans dat sommige van die liedjes mij dan meer aanspreken dan anderen. (er zijn ook genoeg liedjes in een andere taal die me totaal niet aanspreken en dan krijgen ze gewoon geen punten)
misschien is dat ook meer hoe Alice het bedoeld?
Dat is wat ik bedoel ja :p
 

DeletedUser

Gast
Als je het liedje leuker vindt omdat hij in een bepaalde taal is, mag je die imo meer punten geven. Je mag dus wel meer punten geven voor de taal maar niet meer punten voor de taal(dit klinkt logisch:p, ik bedoel dat je dus echt op 'leukheid', subjectief maar toch, moet beoordelen imo en natuurlijk kan de taal daarop van invloed zijn maar je moet niet meer punten geven voor een bepaalde taal als je het liedje niet leuk vindt)

Maar goed het is sowieso vrij subjectief.
 

DeletedUser

Gast
Veel inzendingen zullen er niet meer komen, dus als iemand een playlist zou willen maken, graag :)
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Neem eens een voorbeeld aan Marco en Fireas. Zij krijgen al goede punten van mij puur uit respect (+Fireas' nummer is gewoon goed)

Als tegenargument, vorige editie stuurde ik een Japans nummer in ;)

1. Dus de muziek zelf is niet het belangrijkste maar de achtergrond? Dan mag ik ook punten geven op basis van de persoon die erachter zit? Is even scheef tbh. Ik vind persoonlijk dat je hier niet zo hard op mag gaan haten. Je bent nu in mijn ogen iemand die een hipster wilt zijn. Mensen vinden over het algemeen momenteel vooral Engelstalige muziek mooier? Wel pech, das niet origineel. Die muziek is slecht, die krijgt sws meer punten. Lekker puh. Ook al is de muziek mooi, het is mainstream, daar kom ik niet aan hoor. Das de indruk die ik dus krijg :p

2. Dat was dan ook afschuwelijk.

Afspeellijst enzo.
 

DeletedUser

Gast
LandArtiestNummer
NederlandJohn CoffeyFeatherless Redheads
DuitslandRammsteinDu Hast
Verenigde StatenRise AgainstSatellite
AustraliëFlumeDrop The Game
EngelandDavid Cameron/CassetteboyConference Rap
SchotlandThe ProclaimersI'm Gonna Be(500 Miles)
CanadaSteppenwolfDon't Step On The Grass, Sam
WalesBonnie TylerTotal Eclipse of the Heart
IjslandSkálmöldGleipnir
Trinidad en TobagoHaddawayWhat Is Love
ArmeniëSystem Of A DownChop Suey!
BelgiëEditorsPapillon
SpanjeEnrique IglesiasDo You Know
FrankrijkM83Wait
JapanSekai no owariスターライトパレード

Stemmen kan tot 2 december 20:30!
 

DeletedUser

Gast
Je hebt me 4 minuten lang gemarteld met je lied herriepiet D:

Dat vond ik wel meevallen. Ik vond t eigenlijk wel jammer dat er vanuit Engeland nu opeens een cameron rap kwam ipv weet ik veel wat voor goeds ze daar wel niet allemaal hebben... (sorry yde :( )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan