• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Grepolis API

DeletedUser21178

Gast
Ik vroeg me af of er ergens een API beschikbaar is voor Grepolis, bij het zoeken vond ik dit topic maar de meeste JSON bestanden die daarin genoemd worden kan ik niet bereiken.

Met API bedoel ik dus een beschrijving van de functies/bestanden om wereld-data op te vragen zoals spelers, steden en allianties.(zoals grepostats ed.)

Kan iemand hier misschien mee helpen?

Alvast bedankt
-Venomy
 

DeletedUser17789

Gast
Deze data kan ik ophalen en uitlezen geen probleem
dit is openbare wereld data
Maar een beschrijving en of er nog meer zijn zou inderdaad wel welkom zijn
 

DeletedUser10470

Gast
2013... Late reactie.

Maar goed, je kan alle data halen van grepostats.
 

DeletedUser10470

Gast
Ik zal je even een korte uitleg geven van hoe ik het zie en wat ik denk dat je bedoeld.

Via PHP kan je de functie file_get_contents() gebruiken. Je kan dan strippen achter een bepaald teken. Stel, je wilt het totale aantal spelers op je eigen website zetten, kan je van http://nl.grepostats.com/ de file_get_contents() toepassen en dan strip je na de "<b>" en voor de "</b> spelers geregistreerd". Je krijgt dan het getal terug, die kan je vervolgens in een string zetten en publiceren.

Wat je krijgt met rapporten maken op maat is dat je verschillende API-Sleutels moet hebben. Ik moet namelijk niet zomaar jouw rapporten in kunnen zien, anders weet ik ook hoeveel troepen je hebt en dat kan dan weer een tactisch voordeel hebben.

Heb ik zo je vraag beantwoord?
 

DeletedUser17789

Gast
Niet echt eigenlijk xD

Ik haal data op bij grepo (is gewoon openbaar)
voorbeeld uit mijn code :
Dim urlPlayers As String = "http://" + Trim(Form1.cmbLand.Text) + Trim(Form1.cmbWereld.Text) + ".grepolis.com/data/players.txt.gz"
De om schrijving die ik op een UK forum heb gevonden =: '$id, $name, $alliance_id, $points, $rank, $towns

Ik kan zo alle spelers ophalen van elke land servers en alle werelden
Ik haal zo ook alliances.txt.gz", towns.txt.gz", islands.txt.gz, player_kills_all.txt.gz, player_kills_att.txt.gz, player_kills_def.txt.gz, alliance_kills_all.txt.gz, alliance_kills_att.txt.gz, alliance_kills_def.txt.gz, conquers.txt.gz, buildings.json.gz, units.json.gz, researches.json.gz op

Alleen de omschrijvingen van de bestanden kloppen niet helemaal
Players zou '$id, $name, $alliance_id, $points, $rank, $towns moeten bevatten
echter bestand bevat maar 5 kolommen 451903,Spelersnaam,7363,1007037,230

Dus mijn vraag is eigenlijk
1: is er een goede omschrijving van de bestands indeling (scheelt hoop werk)
2: Is er nog meer (openbare) data die ik kan ophalen
 
Bovenaan