• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Grepolis Performance

DeletedUser24057

Gast
hoe meer steden ik beheer hoe zwaarder de performance er onder lijdt, waarbij het simpel wisselen tussen twee steden makkelijk 5 seconden laadtijd in beslag neemt. (met 90 steden mag je op een ww-stortrondje dus rekenen rond een totaal ~ 22minuten laadtijd

ik gebruik dan misschien wel dio tools, quack toolsammlung & report converter maar heb m'n bedenkingen dat de oorzaak hier bij ligt
de cache clearen helpt meestal wel eventjes maar het is toch zotjes hoeveel resources er gevraagd worden van een browsergame
smiley_emoticons_irre.gif


De vragen zijn dus aan grepolis/community:
- op welke browser mag je de beste performance verwachten?
- zijn er addons die de performance kunnen verbeteren?
- zijn er andere mogelijkheden ? (bepaalde java instellingen/....)

ik geef met plezier eens wat interface weg als m'n stedenbeheer erdoor wat vlotter gaat...
 

DeletedUser20048

Gast
En daar komt ook nog eens bij dat je op instantbuy werelden zo'n oneindig lang balkje krijgt van je getrainde troepen die alleen weg gaat als je refresht. En die neemt ook altijd 1 rekruteringsslotje in.
Ik ben het met Nervicii eens, dit spel kan kwa performance wel verbeteren.

PS: Van een troetelbeertje had ik geen geklaag verwacht :p
 

DeletedUser23442

Gast
Rekenen is vgm niet je sterkste punt.

Maar ik ben het wel met je eens dat er aan dit spel nog vrij veel mankeert, waaronder dit
 

DeletedUser24057

Gast
Rekenen is vgm niet je sterkste punt.

Maar ik ben het wel met je eens dat er aan dit spel nog vrij veel mankeert, waaronder dit

nja het handelsvenstertje kruipt ook weer tijd in om de gs in te pompen en versturen, de 22min laadtijd was een inschatting gebaseerd op feiten
 

DeletedUser23789

Gast
Met 130 steden heb ik hier geen merkbaar verschil ten opzichte van 2 steden. Als ik op het pijltje naar rechts druk, krijg ik zonder laadicoontje direct de volgende stad te zien. Veel spelers horen het niet graag, maar scripts en extensies vertragen je browser significant. Op dit moment gebruik ik Chrome Versie 50.0.2661.57 beta-m (64-bit) met als enige scripts de Converter en Ad-Blocker (heeft geen invloed). Zeker uitgebreidere scripts als DIO kunnen je snelheid flink omlaag halen, naar mijn mening is de toegevoegde waarde van de meeste scripts overigens ook erg klein.

Daarnaast is helpt het natuurlijk als je een snelle, stabiele internetverbinding hebt en speelt op een goede pc / operating system. Met dat laatste bedoel ik vooral een up-to-date OS, denk dus aan Windows 7 of hoger (het liefst hoger) voor Windows gebruikers. Ik kan hier alle specificaties wel neerzetten, maar bovenstaande maakt denk ik al een groot verschil.
 

DeletedUser24057

Gast
ik had al eens geprobeerd zonder saumlung te spelen, zonder zichtbaar verschil terug geactiveerd
heb nu de instellingen eens nagekeken en aangepast eens kijken of dat beter loopt...
anders zal ik eens proberen spelen zonder dio tools

elk van deze 3 scripts heeft toch enkele onmisbare functies voor mij
 

AriChibi

Hydra
Ligt het ook niet aan je computer? Grepo was bij mij ook veel langzamer op mijn crappy 1.4 ghz quad core met 4 gb ram dan op mn nieuwe skylake met 8 gb ram
 

DeletedUser24057

Gast
Ligt het ook niet aan je computer? Grepo was bij mij ook veel langzamer op mijn crappy 1.4 ghz quad core met 4 gb ram dan op mn nieuwe skylake met 8 gb ram

is mss wel 4j oud maar nog vrij cava:
i7-3610QM@2.3 Ghz
12 Gb RAM
AMD Radeon 7970

tziet er naar uit dat inderdaad DIO tools de grote boosdoener is
 
Bovenaan