• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grepolis Times - Uitgave #73

Na een lange en saaie maand wachten zijn we er weer met de decembereditie van de Grepolis Times.
In deze 73e uitgave vinden jullie artikelen over Olympia, Zakros en veel meer!
Vergeet ook niet om je blik te laten vallen op de columns van deze maand.
Laat zeker jullie opbouwende kritiek achter, daar worden de reporters blij van.
We wensen jullie veel leesplezier en zien jullie terug in 2017!
Door privéredenen iets later dan normaal

Proficiat aan alle Grepolis Times medewerkers!

De link naar de Times vind je hier

https://www.yumpu.com/nl/document/view/56450331/grepolis-times-73

 

DeletedUser25006

Gast
De Times ziet er wat beter uit als afgelopen keren, goed bezig! Ook de reporters voor hun inzet, goedzo!

toch vind ik het wel wat hebben, die contacten met de andere taalversies, dit maal Spanje, het is rustig en goed te lezen, misschien kun je wel nog een plaatje invoegen van de spaanse vlag :p.

Stukje over Amerika, het is dan wel niet echt op ons van toepassing maar het is wel een happening in de wereld. Goed dat jullie ook aan zulke dingen aandacht besteden en dat jullie de community erin hebben betrokken!

Graag toch enkele tips nog en die doe ik in een spoiler zodat niet de hele pagina vol raakt.

- Probeer met de cover verschillend te blijven en niet een gebruikte cover te nemen (deze cover was er bij #70 ook al);
- Bij vacatures is de hyperlink nog in een blauwe schijn, probeer dat te voorkomen;
- Probeer artikelen niet te splitsen, dat is onoverzichtelijk zoals nu bij Zakros;
- Let op verspringingen zoals nu bij de keuken column;

Vragen mogen jullie altijd via PB of op skype aan me stellen.
 

DeletedUser22926

Gast
Ligt het nou aan mij of is dat nederland vs andere landen nou gewoon een wedstrijdje opscheppen over wie beter is? XD want spanje klinkt wel echt heel droog van: "bij ons is het wel extremer"

Voor de rest is dat nl vs andere landen wel prima hoor, wel grappig om te lezen
 

DeletedUser25975

Gast
De ranglijsten van wereld Delos hadden er voor mij wel bij mogen zijn, van Olympia niet per se maar toch altijd leuk voor mensen die er niet spelen dat ze kunnen volgen hoe het er aan toe gaat

Verder vind ik het wel een mooie editie, met betere artikels.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23442

Gast
Zoals elke maand keurig optijd ook mijn opbouwende kritiek:

COVER
Een cover van een oude Times nemen/hergebruiken is jammer, maar opzich een slimme oplossing als er niemand beschikbaar is om een nieuwe te maken.
Maar gebruik dan wel een echt oude, en niet eentje van 3 edities geleden die mensen gewoon nog herkennen.
Ook had een iets mooier en leesbaarder lettertype wel leuk geweest. Vooral de kleuren. Waarom blauw op blauw? En waarom lelijk groengeel op een achtergrond waar dat ook moeilijk te lezen is?

INLEIDING
Heeft beslist besloten.
Verder worden je metaforen al een stuk beter dan de vorige editie, maar het blijft een beetje 'geforceerd'/raar overkomen.

INHOUDSTAFEL???
Mag ook best in het Nederlands ipv Belgisch zoals altijd :x

VACATURES
Goed om te zien dat er een soort van moeite wordt gedaan om nieuwe schrijvers te vinden. Ik hoop dat dat op de achtergrond nog wat pro-actiever ook gebeurd.

HYPERBOREA
Wederom knap hoeveel je hebt weten te maken van zo'n wereld :O

NAXOS
Een laatste artikel van een wereld moet toch wel meer van te maken zijn?
Interviews met verschillende spelers met terugblikken of wat dan ook?

TIMES MEETS SPAIN
Het wordt steeds beter...
Maar ik blijf het behoorlijk oppervlakkig vinden. Ik heb het stuk gelezen, en het enige wat ik nu weet is dat er iets vaags is met buren overnemen en iets met belegeringen en alles slopen. Erg duidelijk is het allemaal niet en ik heb dus eigenlijk geen idee wat ik precies gelezen heb.
Vraag een volgende keer eens wat meer door op een onderwerp tot het echt duidelijk is, ipv dat je maar zoveel mogelijk onderwerpen wilt hebben in zo weinig mogelijk tijd. Het voelt voor mij echt alsof je telkens spelers interviewt die net eventjes 5 minuten tijd hebben, eigenlijk helemaal niet geinteresseerd zijn en bijna iedere seconde lijken te willen wegrennen. Of dat echt zo is weet ik niet, maar dat het zo overkomt is jammer.

OLYMPIA
Prima artikel!
Heel fijn om te lezen en goed opgebouwd.
Of het inhoudelijk klopt weet ik niet, maar ga ik dan maar vanuit :p (hoewel er 1 stukje bijzit waar ik een beetje aan twijfel)

ZAKROS
Mooi uitgebreid artikel. (voor wie geinteresseerd is in deze wereld en het volhoudt om het helemaal te lezen).
Klein puntje: Een titel staat normaal gesproken boven waar het op slaat, niet eronder (Ranglijsten Zakros)'

AMERIKAANSE VERKIEZINGEN
Tsja, persoonlijk lees ik feiten en meningen over zoiets liever van mensen die er 'echt' verstand van hebben, op het moment dat het nog 'nieuws' is.
Niet een hele tijd later van random mensen die een spelletje op internet spelen.
Maargoed, er zijn wellicht ook spelers voor wie dit de enige manier is om zulke wereldgebeurtenissen mee te krijgen. Die zijn hier vast blij mee.

NOG MEER ZAKROS?
Opzich top dat er meer inhoud is over een wereld. Maar 2 losse artikelen is een beetje vreemd.
Laat dan de twee reporters op elkaar afstemmen wie wat vertelt zodat die niet dubbelop gebeurt en voeg de stukken samen tot 1 artikel.

Wel wederom een prima artikel. Opmaak met plaatjes goed gebruikt. Persoonlijk vind ik alleen de schrijfstijl een beetje 'too much'/overdreven de lezers aanspreken. Maar kan zijn dat ik de enige ben.

BARIS
Ten eerst vond ik het vooral heel grappig dat Raxacory trots is op z'n 7 wereldwonderen op Knossos. :p
Hij vergat erbij te zetten dat ze dit pas gelukt is toen de wereld al lang door een andere ally was gewonnen (met 7WW) maar dat toen van deze ally bijna iedereen gestopt was tegen het einde van de wereld zijn ally het ook maar nog eens heeft gedaan.
Maar goed, het is niet feitelijk onjuist, dus als dat is waar je trots op bent prima.

Verder bestaat het artikel uit een hele boel losse flarden die totaal niet samenhangen en totaal geen beeld geven van de wereld.
Voor een wereld waarop zo veel gebeurt is dat een beetje jammer.

Verder zeg je zelf al dat je ranglijsten redelijk oud zijn. Maar dat is toch nergens voor nodig? Zeker als je zelf eindredacteur bent kan je die er makkelijk op het laatst nog ff inplakken.

DELOS
Opzich prima voor een wereld die nog maar net begonnen is.
Maar eventueel had je hetzelfde met nog wat ally's kunnen doen.
Er zijn namelijk heel erg veel ally's op Delos op dit moment,
dus een paar extra was vast niet heel moeilijk geweest en had een wat uitgebreider artikel gegeven.

KOOKHOEK
Nou, top, het is niet meer lettelijk gekopieerd van de libelle!
Maar ook als je het synoniemenwoordenboek gebruikt om in iedere zin net 1 of 2 woordjes te veranderen aan een bestaand recept van de allerhande/albert heijn hoort daar een bronvermelding bij, anders is het nogsteeds plagiaat.

En buiten dat ben ik nogsteeds van mening dat ik recepten wel opzoek als ik ze nodig heb en dat het echt totaal nutteloos is om zoiets in de Times te stoppen.

CREDITS
Wauw, die zijn geschreven door Lukss :O goed om te weten...

Verder wel mooi om te zien dat er bijna net zo veel spellingscontroleurs zijn als reporters x)
 

DeletedUser27509

Gast
Wederom goed gemaakt hoor!
Het kwaliteitsverschil tussen artikels onderling valt wel op, maar voor een tijdschrift dat op vrijwillige basis wordt geschreven door een bonte verzameling Grepolisspelers van alle leeftijden (denk ik althans) vind ik dat jullie het prima doen!

Misschien moet ik ook eens solliciteren ;)
 

DeletedUser27167

Gast
de cover is van mij zoals je weet. was ook voor mij de eerste keer van de cover, maar je bent nooit te oud om te leren he. over 2 zakros artiekelen... ben ik met je eens. waren totaal 24 bladzijdes en ook daarbij dat ik als (hoofd)reporter van zakros ook niet wist tot vorige week dat er een gast artikel zou komen. ik had mijn deel al klaar toen en dus was het daarom wat dubbel op voor wat dingen
het stuk ranglijsten zakros was al aangegeven met het kopje "statistieken'' echter was het plaatje ranglijsten zakros door mij zelf gemaakt en was het echt als bijvoeging van een plaatje bedoeld
niet als kopje

Opbouwende kritiek en complimenten zijn altijd welkom.

Mvg.

Zakros reporter

Nimosammie
 

DeletedUser25975

Gast
OLYMPIA
Prima artikel!
Heel fijn om te lezen en goed opgebouwd.
Of het inhoudelijk klopt weet ik niet, maar ga ik dan maar vanuit :p (hoewel er 1 stukje bijzit waar ik een beetje aan twijfel)
Kan wel dat er een fout in zit, had niet veel tijd om het te maken. Wat denk je dat niet klopt?
 

DeletedUser23782

Gast
TIMES MEETS SPAIN
Het wordt steeds beter...
Maar ik blijf het behoorlijk oppervlakkig vinden. Ik heb het stuk gelezen, en het enige wat ik nu weet is dat er iets vaags is met buren overnemen en iets met belegeringen en alles slopen. Erg duidelijk is het allemaal niet en ik heb dus eigenlijk geen idee wat ik precies gelezen heb.
Vraag een volgende keer eens wat meer door op een onderwerp tot het echt duidelijk is, ipv dat je maar zoveel mogelijk onderwerpen wilt hebben in zo weinig mogelijk tijd. Het voelt voor mij echt alsof je telkens spelers interviewt die net eventjes 5 minuten tijd hebben, eigenlijk helemaal niet geinteresseerd zijn en bijna iedere seconde lijken te willen wegrennen. Of dat echt zo is weet ik niet, maar dat het zo overkomt is jammer.

Hee,
Even om het te beperken tot het Times meets stuk, bij Naxos volgen de interviews later maar daar wou ik voldoende aandacht aan besteden dus doe houden jullie van mij tegoed. Had ik erin moeten zetten, vergeten, excuses.

Maar ik zou me beperken. Voor Times meets worden over het algemeen interviews afgenomen van ongeveer een kwartier in de taal van de speler die geïnterviewd wordt. Daarna haal ik een redelijk deel van de informatie die veel op ons lijkt eruit omdat dat niet de bedoeling van Times meets is, misschien heb ik er deze keer iets te veel uitgehaald. Ik zal er de volgende keer rekening mee houden. Maar dank voor de feedback, er wordt zeker wat mee gedaan.

Wat ik overigens vergeten was was dat Zweden als volgende aan de beurt is.

Gr.
Jeroen
 

DeletedUser22289

Gast
En buiten dat ben ik nogsteeds van mening dat ik recepten wel opzoek als ik ze nodig heb en dat het echt totaal nutteloos is om zoiets in de Times te stoppen.

Dat moet je met de leiding bespreken, daarbij moet je gerecht op iets kunnen baseren, als er bijvoorbeeld "verwarm de oven op 175°C" staat kan ik daar moeilijk iets anders van maken.
 

DeletedUser18363

Gast
Vond het opzich wel lachen om over een onderwerp te schrijven zonder enige diepte kennis.
Als jullie nog een OG opiniestuk nodig hebben over een generic onderwerp mag je in het vervolg wel aankloppen.
 

svenboy9

Winnaar Adventskalender 2020
In het Delos artikel staat de hele tijd Byzanthon ipv Byzantion, hebben alle 3 de spellingscontroleurs dit niet gezien?
smiley_emoticons_daumendreh2.gif

Verder wel een redelijk goede GT (naast het feit dat bijna de helft over Zakros gaat) :)
 

DeletedUser26004

Gast
Naxos kon er net zo goed uit, aangezien er toch geen ene moer gezegd werd. Was meer een hele slechte afscheidsbrief dan een artikel. Wat jammer is, want er zijn zoveel leuke ideeën te bedenken voor een artikel voor een wereld die sluit.

Overigens complimenten voor Neus. Mooi stuk, al niet de beste van het zooitje ongeregeld. Helaas een niet Grepolis gerelateerd stuk, waar de GT wel omdraait, al vond ik dat niet heel veel uitmaken deze keer.

Verder gouden tip: lees zelf je artikels meerdere malen door en laat anderen (mensen buiten de GT om, alliantie leden bijvoorbeeld) je artikels doorlezen / beoordelen. Veel stuken lazen niet lekker, zat geen doorlopend verhaal in of komt de schrijver gewoon knullig uit zijn worden.

En voor de intro: doe daar eens wat aan. Met poëtisch gelul, haakt de lezer van de eerste minuut al af ;)
 

DeletedUser27518

Gast
als liefhebber van Zakros een mooie uitgave van deze times. totaal geen moeite met de twee bijdrage in deze times. juist mooi om.de twee verschillende kijken op de onderwerpen te zien.
bedankt reporters van grepolis. weer flink werk aan gehad natuurlijk en daar verdienen jullie de eer voor. ik kan er niet bij. maar misschien ook niet zo prettig als ik de veren er werkelijk in zou steken... applaus dan maar..
 

DeletedUser27528

Gast
Wie is de reporter van Sparta?
Nu al 2 grepolis times dat er niets over deze wereld in vermeld wordt.
Zelf niets over de ww's. Of is hier een andere uitleg voor?
 

DeletedUser22289

Gast
Wie is de reporter van Sparta?
Nu al 2 grepolis times dat er niets over deze wereld in vermeld wordt.
Zelf niets over de ww's. Of is hier een andere uitleg voor?

WW is niet veel over te vertellen... Rebels hebben smerig gespeeld voor die ene WW en Sol heeft de pech dat je kan stichten op op ww eilanden met 1 stad.
 
Bovenaan