• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grepolis Times - uitgave #74 Happy new year

Beste lezers,
Tussen de feestdagen van december door is het Grepolis Times team druk bezig geweest om weer optijd een goed gevuld tijdschrift voor jullie neer te zetten.

Het team heeft een aantal verliezen te verduren gehad en dit zullen jullie dus merken in de inhoud maar de kwaliteit bukt er niet onder.

Wij zijn altijd druk bezig met het vernieuwen van de Grepolis Times en de kwaliteit van het tijdschrift te verbeteren. Maar dit kunnen wij uiteraard niet zonder jullie, dus wil je iets kwijt of wil je ons versterken laat het ons dan weten.

De Grepolis Times vind je hier :


Een feestelijke nieuwjaarsgroet,
Het Grepolis Times team
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser26399

Gast
Niet slecht zou ik zo zeggen

Om toch iets van feedback te geven, de moppentrommel vond ik ietwat tegenvallen. De moppen waren al een beetje afgezaagd en in sommige moppen werden de Belgen vervangen door Nederlanders en omgekeerd.
 

latdekat

Harpij
Niet slecht zou ik zo zeggen

Om toch iets van feedback te geven, de moppentrommel vond ik ietwat tegenvallen. De moppen waren al een beetje afgezaagd en in sommige moppen werden de Belgen vervangen door Nederlanders en omgekeerd.

Dit komt doordat Rabbid dit niet gedaan heeft (momenteel staat hij op non-actief) waardoor er een soort van vervangartikel is geschreven. Hiervoor was niet evenveel tijd als normaal waardoor het misschien iets minder kan lijken.
 

DeletedUser13653

Gast
Damn, is dit nou een geintje om het nieuwe jaar in te luiden of zijn jullie serieus?

Een reporter die niet eens weet welk overnamesysteem Baris heeft, openlijk twijfelt over onze manier van spelen en wederom? geen fatsoenlijk Nederlands kan typen.
 
Het klopt dat de reporter van Baris een mindere dag had. Je bent niet de eerste die dit terecht meldt. Ik had zijn artikel moeten nalezen en het moeten afkeuren, ik neem de verantwoordelijkheid dan ook volledig op mij.
 

DeletedUser23653

Gast
Misschien dat er niet voor niets staat dat er een vacature open komt

Ik heb in de times altijd al willen lezen over moppen, berlijn, recepten, sterrenbeeld en andere zooi niet gerelateerd aan grepo
Als het motto is 'Kwantiteit boven kwaliteit', vooral doorgaan dan zo!

Ik heb het 100x eerder gezegd en blijf het zeggen
De meeste mensen kijken voor artikelen in hun eigen werelden dus schrijf daar beter wat kwalitatiefs over ipv hoe je veilig omga met vuurwerk
 

DeletedUser18363

Gast
Ook even wat kritiek van mij:

- De 3 (!!!!!!) spellingcontroleurs hebben allemaal niet gezien dat Scandinavië fout is gespeld in de inhoudsopgave? 3 Mensen??? Jullie moeten je schamen. Het is trouwens spellingcontroleurs, zonder de tussen s, staat ook zo knullig in de colofon.

- De cover is een van de slechtste tot nu toe, ziet eruit alsof er geen werk in is gestopt en is gerushed, matig.

- Dusdavids kookhoekje is vrij kansloos. Vooral omdat het allemaal letterlijk gekopieerd is van websites. Het enige authentieke aan die rommel is dat Griekse wijf wat je erbij hebt geplakt met simpele kreten.

- De moppentrommel was om te janken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Neus en Persistant, de opmerkingen worden opgeslagen en besproken op de eerstvolgende vergadering. Zo'n fouten (zoals Scandinavië en spellingcontroleurs) kunnen natuurlijk niet.
 

DeletedUser23782

Gast
Misschien dat er niet voor niets staat dat er een vacature open komt

Ik heb in de times altijd al willen lezen over moppen, berlijn, recepten, sterrenbeeld en andere zooi niet gerelateerd aan grepo
Als het motto is 'Kwantiteit boven kwaliteit', vooral doorgaan dan zo!

Ik heb het 100x eerder gezegd en blijf het zeggen
De meeste mensen kijken voor artikelen in hun eigen werelden dus schrijf daar beter wat kwalitatiefs over ipv hoe je veilig omga met vuurwerk

Beste @Persistant ,
Uit verschillende hoeken blijkt dat de niet-gerelateerde artikelen wel veel gelezen worden. Het artikel over berlijn was zelfs een initiatief van een van de leden van de community. Persoonlijk vond ik het nodig om onder het betreffende artikel wat tips te zetten over wat te doen bij aanslagen, dat jij dat vuurwerk noemt is aan jou.

Maar ik zal aan de redactie doorgeven dat het van jou iets minder mag met niet-gerelateerde.
 

DeletedUser23782

Gast
Ook even wat kritiek van mij:

- De 3 (!!!!!!) spellingcontroleurs hebben allemaal niet gezien dat Scandinavië fout is gespeld in de inhoudsopgave? 3 Mensen??? Jullie moeten je schamen. Het is trouwens spellingcontroleurs, zonder de tussen s, staat ook zo knullig in de colofon.

- De cover is een van de slechtste tot nu toe, ziet eruit alsof er geen werk in is gestopt en is gerushed, matig.

- Dusdavids kookhoekje is vrij kansloos. Vooral omdat het allemaal letterlijk gekopieerd is van websites. Het enige authentieke aan die rommel is dat Griekse wijf wat je erbij hebt geplakt met simpele kreten.

- De moppentrommel was om te janken.

Zulke spellingsfouten mogen inderdaad niet gebeuren en worden teruggekoppeld. De overige kritiek zal ook aan de juiste personen worden teruggekoppeld.
 

DeletedUser9429

Gast
De cover die een verleider van de lezer moet zijn is niet mooi, simpel en slordig. Dat is jammer en daar verlies je veel lezers mee al vanaf de eerste pagina.
Artikels zoals de recepten, moppen, of "Times meets Scandinavië" zijn opvulsel en ik denk niet dat iemand ze echt leest. Besteed die moeite aan wereldartikelen. Ook reporters die niet op een bepaalde wereld spelen kunnen er toch een artikel over schrijven, eventueel door gewoon spelers van die wereld aan het woord te laten.
Wat dus wel leuk is, is een breed gamma aan wereldartikelen - wat ook voor 99% de lezers de reden is dat ze de link naar de Grepolis Times openen.
Ook interessant was de Q&A met Kroenuh, altijd leuk om te weten wat die gabber uitspookt.
"Wat te doen bij een aanslag." hoort helemaal niet in de Grepolis Times thuis. Het kan nog zo actueel en goed bedoeld zijn, maar dergelijke artikels zijn hier niet echt gepast. Daar hebben we er genoeg van in andere krantjes.
 

DeletedUser27632

Gast
Beste @Persistant ,
Uit verschillende hoeken blijkt dat de niet-gerelateerde artikelen wel veel gelezen worden.

Ja door die kneuzen die hun hele dag hier doorbrengen op het spellenforum zeker? Dit is de Times he, niet de Dag Allemaal.

Ge zou er beter eerst voor zorgen dat de wereldartikels op orde zijn en dat de lay-out en spelling op niveau zitten, in plaats van te zitten lullen over mini-quiches en wat moppen.

Delos artikel wat luchtig om te lezen, met hier en daar de nodige humor ertussen, dewelke ik wel kon smaken. Mooi eerste artikel voor deze wereld.
 

DeletedUser25975

Gast
Olympia en Delos zijn leuke artikels, het stuk over Calydon heb ik niet gelezen, maar de verschillende kleuren van de tekst maken het eerlijk gezegd moeilijk om te lezen.
 

DeletedUser26004

Gast
Mee eens met bovenstaande kritiek. De cover was veruit waardeloos en ik heb me mateloos kunnen irriteren aan die headers met gelukkig 2017 ofzoiets boven elke pagina.

Ik neem aan dat je ondanks dat jullie dit vrijwillig doen en geen officieel tijdschrift / magazine, het er toch een beetje professioneel uit willen laten zien. Want dat trekt niet alleen meer lezers, het is ook iets om trots op te kunnen zijn. In die zin past de huidige cover en die header totaal niet in het professionele plaatje.

Verder waren er 2 inleidingen. Eentje van lukss en ander van Jeroen. Probeer dat samen te voegen. Het Berlijn artikel is in de posts boven mij al bekritiseerd. Daar sta ik helemaal achter ;)

Het artikel "times meet: scandinavia" vond ik tegenvallen. Halverwege het eerste interview, als je het zo wilt noemen, met zweden haakte ik al af. Simpelweg omdat er te weinig vragen met diepte gesteld werden. Die ikea grap hoort totaal niet thuis in een professioneel blad!

Afijn, ik zou zoals ik jullie was focussen op de wereld artikelen. Daar komen toch de meeste lezers voor en dat zijn de indien goed geschreven meest vermakelijke artikelen. Rest is bladvulling zoals eerder genoemd in voorgaande posts.

Deze editie was veruit onprofessioneel en er is zeker heel veel ruimte voor progressie ;)
 

DeletedUser23442

Gast
Jeuj, gaan we weer

Cover
Telkens als het dieptepunt bereikt lijkt weten jullie daar in de volgende Times toch weer onder te duiken.
Ik snap het thema, maar het hoeft echt niet zo lelijk...
Lelijke lettertype's, random lelijke plaatjes in het midden en een random witte streep in een verder helemaal zwarte achtergrond.

Dat thema op iedere pagina bovenin terug laten komen is leuk bedacht maar ook lelijk uitgevoerd.
Hou het dan desnoods bij een klein plaatje bovenin ipv zo'n opvallend vlak.

Openingswoord
"Een nieuwe start maken" klinkt als nietszeggende grootspraak.
Jammer dat het in de praktijk neerkomt op helemaal opnieuw beginnen op niveau 0...

Inhoudsopgave
Zelfs alle "p's" netjes op 1 lijn onder elkaar zetten was te moeilijk...

Vacatures
Mja, beetje het zelfde verhaal als de vorige edities.
Nogsteeds beetje weinig reporters.

Berlijn
Heel sneu allemaal, en heel erg.
Maar niet iets wat verder erg nuttig is om in de Times verder op zo'n manier te bespreken.

Dat plaatje op pagina 6 is er ook maar gewoon ingekwakt op een random plek waardoor de tekst allemaal kanten op verspringt.
Had wel wat beter neergezet mogen worden.

"wat te doen bij een aanslag" in de Times is al helemaal te random/misplaatst voor woorden.

Verder, hou je stuk nou eens bij elkaar ipv dat het door de hele Times heen verspreid staat.

Hyperboa
Tsja, over deze wereld kan je vast niet veel meer zeggen dan dit...

Olympia
Er gaat veel te veel aandacht naar iemand die dat imo niet verdient, te weinig naar de wel relevante gebeurtenissen en er staan wederom weer allerlei dingen in die niet waar zijn.

Maar de opzet ziet er ok uit

Zakros
Zijn dat screenshots of foto's van een scherm? Iig zijn ze wel erg wazig.

Verder denk ik ok artikel, niet heel uitgebreid maar voor een wereld als Zakros is dat denk ik ook niet te verwachten.

Times meets zweden
Leuk dat je een Nederlander hebt gevonden hiervoor.

Verder hoef je niet letterlijk gesprekken te kopieren en mag je er best wel wat aan editten. "Ik kan er wel een Belg bij halen. Haha was een grapje" zijn gewoon gespreksverwarringen tussen jou en hem die voor ons enkel oninteressant en onprofessioneel zijn om te zien.

Ook jammer om te zien dat iemand die de Nederlandse server toch een soort van vertegenwoordigt blijkbaar niet eens echt weet hoe het er hier aan toe gaat.

Ik geloof ook niet dat je met aziaten aan het praten bent, dus het werkwoord 'reizen' mag je gewoon vervoegen met "reist" ipv met "rijst".

En je poging tot grappig doen met dat ikea gebeuren en die onzin lukt ook niet echt en is totaal niet interessant om te lezen.

Een interview met zo weinig inhoud hoef je vervolgens ook echt niet nog eens samen te vatten.

Times meets denemarken
Jezelf voorstellen had beter voor je artikel gekund en niet erna.

Verder zijn jullie over en weer wel heel erg aan het "inderdaad" roepen en vragen aan het stellen als "echt waar?" met als antwoord "ja echt waar"

In een gesprek is dat evt mss normaal, maar in een uitgetypt interview is dat erg storend.

Een mislukte poging tot grappig zijn erin stoppen blijkbaar erfelijk.

En als iemand aanbiedt dat hij nog veel meer interessants te vertellen heeft, PLS MAAK DAAR GEBRUIK VAN.

Praat wat langer dan 2 minuten met iemand, en filter achteraf de interessante dingen eruit en zet die in het interview neer.

Dan voorkom je dit soort inhoudsloze flutgesprekjes die in z'n geheel worden overgenomen en niet interessant zijn.

Times meets norway
Opnieuw, een letterlijke kopië van een gesprek van 2 minuten met niet interssante opmerkingen als "heb je goed geslapen" en "je mag me wel 'je' noemen".

Ik krijg echt iedere editie meer en meer de indruk dat er gewoon bijna geen moeite in dit onderdeel zit en je gewoon een random speler 2 minuten lastig valt die het zelf ook niet echt interessant vindt of op dat moment geen tijd hebt. Hoewel je er wellicht veel meer moeite insteekt dat uit de artikelen blijkt, en dat is zonde.

Zorg dat je interessante mensen vindt die je op z'n minst wat langer dan 2 minuten te woord kunnen staan zodat je er echt wat interessants van kunt maken.

Times meets finland
Wederom dezelfde opmerkingen.

Na het lezen van 3 niet interessante gesprekken denk ik dat sws veel mensen deze gewoon niet meer lezen.
Dus als je er meerdere doet, prima, maar houdt ze dan interessant.

Enkel meer onzinnige kletspraat heeft niemand wat aan

Times meets Iceland
Oh, er komt nog meer...
Maar nogsteeds de zelfde opmerkingen.

Verder is het interviewen van een ijslander die op de Nederlandse server speelt interviewen, zeker op dit diepteniveau, echt niet interessant.

Helden
Opzich leuk om aandacht te besteden aan de nieuwe helden.
Maar ik denk dat er niemand is die de tekst gaat lezen bij helden die al lang in Grepolis zitten. Die kent iedereen wel.

En ook voor de nieuwe helden denk ik dat de meeste mensen dat al lang ingame of in de wiki opgezocht hebben. Weinigen zullen dat nu voor het eerst in de Times lezen.

Baris
Een artikel waar geen tijd/moeite aan besteed is ga ik ook geen tijd/moeite aan besteden...

Caldyon
De kleuren van de tekst zijn nogal ongelukkig gekozen. Ik weet niet wie daar de laatste hand aan gelegd heeft, maar het is echt heel slecht leesbaar en idioot dat dat door geen enkele eindredactie is opgemerkt.

Inhoudelijk is het eindelijk een fatsoenlijk artikel na zoveel onzin te hebben moeten doorspitten.

Delos
Heb dit artikel niet echt doorgelezen, maar als ik het zo snel bekijk ziet het er prima uit

Q&A met Kroenuh
Leuk bedacht, leuk dat de community vragen mocht verzinnen en leuk dat Kroenuh wilde meewerken.

Koken met DusDavid

Nou, top dat je de linkjes er als bronvermelding bij hebt gezet. Dat scheelt mij de tekst in google gooien om te zien waar het nu weer vandaan gekopieerd is.

Maar toch blijf ik van mening dat alleen de linkjes het artikel net zo goed gemaakt hadden.
Misschien had je ook de linkjes zelfs nog weg kunnen laten, want een recept google ik nogsteeds zelf wel als ik het nodig heb.

Moppen
Tl;dr.

En wat ik per ongeluk toch las was niet grappig

Colofon
Dat zelfs het woord spellingcontroleurs hier verkeerd gespeld is, geeft wel mooi weer hoeveel fouten daar doorheen komen.
Behalve dat reporters eigenlijk zelf zouden moeten kunnen zorgen voor correct Nederlands zijn spellingscontroleurs op deze manier vgm ook niet heel erg nuttig.

Nog wat algemene dingetjes
Die plaatjes bij de namen van de schrijvers zijn opzich grappig. Maar doe het dan ook consequent bij iedereen en niet random soms wel en soms niet.
Verder is het nogsteeds een Nederlandse Times. Dus mag je ook wel gewoon zeggen dat een artikel is "geschreven door ..." ipv "written by ..."

E. Ik had geprobeer zo weinig mogelijk te herhalen van wat al gezegd was, maar Shoving z'n post zag ik pas na het plaatsen van deze dus daar zitten wel wat dubbele dingen in
 

DeletedUser25006

Gast
Goed, in de Q&A met Kroenuh geeft hij aan dat het voor hem het belangrijkste is dat de communityleden en teamleden zich hiervoor inzetten en dat het niet uitmaakt of de ene editie wat beter is dan de andere, daar ben ik het in de basis mee eens hoewel het ook een onder grens kent.

Ik geef eerlijk toe dat er 2 hoogte punten zijn aan deze Times:
- De Q&A met Kroenuh
- Het gastartikel over Calydon van Niels DC

Aan de persoon van de layout wil ik nog de tip geven: less is more.
 

DeletedUser10508

Gast
Even nog mijn excuses voor de verschillende kleuren, achteraf is het inderdaad niet zo goed als ik dacht. Zal er in het vervolg rekening mee houden. : -)
 
Bovenaan