• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grepolis Times - uitgave #74 Happy new year

DeletedUser20232

Gast
Als eerste beste wensen voor 2017.
Dat je deze times om 4:39 plaatste hoefde voor mij niet perse en al zeker niet op nieuwjaar.
Maar het is wel goed dat je die deadline kost wat kost wil halen.

Layout/ontwerp:
Qua ontwerp kan ik niet TE erg streng zijn want Word is ook niet het geschikte programma om afbeeldingen mooi te schikken/covers/layout te ontwerpen.
De cover is inderdaad wat Jaspenia aanhaalt, niet het meest aantrekkelijke, in Word maak deze het best zo simpel mogelijk.
Laat die "gloed" beter voor wat het is.
Wat waarschijnlijk beter was geweest: de afbeelding van het vuurwerk over de hele pagina uitgetrokken, 25-50% dekking (lichter zetten) gezet en daarboven de tekst. (er is een optie zodat je de tekst boven een afbeelding kan plaatsen).
Of het vuurwerk met photoshop in één van de vele grepolis -goden- afbeeldingen, als achtergrond plaatsen, die afbeelding in jpg zetten en dan de hele afbeelding in Word plaatsen.

Afbeeldingen boven iedere pagina met 2017 hoeven ook niet. Die afbeelding kan 1x geplaatst worden maar na 70x heb ik het wel gezien.

Plaatjes bij "written by" hoeft echt niet, zorgt meer voor lay-out verschuivingen dan wat anders. Velen veranderen nu en dan eens hun profielfoto, wat heb je daar dan uiteindelijk nog aan?

Bij inhoud, hartje bij Berlijn weglaten als je ziet dat het zo’n tekstverschuivingen maakt.

De "p" van pagina die niet mooi onder elkaar staat kan maar volgens mij aan 1 ding liggen en dat is dat er niet gebruik gemaakt werd van tabs of de optie om inhoudstafel automatisch te plaatsen.

Plaatsen jullie elk apart jullie artikel in het sjabloon? Dat kan verklaren waarom sommige zaken er anders uitzien qua layout, lettertype, …

Alhoewel mij het meest de layout zal opvallen, is inhoud nog steeds het belangrijkste.

Inhoud:
Vorige keer had ik aangehaald dat het wel interessant kon zijn times meets…
Nu bleek het jammer genoeg dat je steeds afhaakte op het moment dat er interessante vragen konden gesteld worden.
Stel op voorhand vragen op die je evt kan vragen. Vraag ook aan de rest van grepolis times welke vragen je kan stellen. Je hebt een team voor iets.
Het is iets te letterlijk gekopieerd van je chat gesprek.
Wat wel goed is dat je eerst een korte voorstelling maakt van de persoon tegen wie je praat. Dat hoeft niet veel te zijn. Een paar zinnen was goed zoals het nu was.
Ik zou het niet erg vinden moest je de volgende keer een nieuw, beter interview, van dezelfde landen doen met dezelfde of andere personen, maar dat laat ik aan jullie keuze over.

Keuken en moppen kan ik niet over spreken, die lees ik niet.

Zoals Persistant zegt de wereld artikels zijn de kern van de times, schenk daar veel aandacht aan. Maar tegelijkertijd zorg dat je de andere artikels niet uit het oog verliest.

Reporters aantrekken is nog altijd een moeilijk punt. Vroeger werd er nog goud gegeven aan reporters (heb ik van horen zeggen), dat kan blijkbaar niet meer. Misschien is het eens tijd om uit te zoeken hoe je die plaatsen kan invullen, waardoor mensen heel graag reporter willen zijn. evt met beloningssysteem (!)

Kan er ook nog eens gekeken worden of er weer een ingame melding gemaakt kan worden bij het uitgeven van een nieuwe times? Waarom is dit niet meer zo?

Laat de gehele times eens door iemand anders lezen die het nog niet gezien heeft.
Soms kijk je over je fouten, doordat je er zelf teveel mee bezig bent.
Alle (kritiek)punten samen met het team en de vaste reporters overlopen en overleggen. Werk samen aan die punten!

Nog veel werkpunten, maar hier en daar worden wel al tips meegenomen, wat goed is. Hopelijk zal de volgende times beter worden en kunnen jullie steeds verder bouwen op een betere times.
Daarnaast nog steeds heel veel respect, tenslotte doen jullie het wel he!
 
Beste @-SkyLine- ,

Eerst en vooral bedankt voor uw uitgebreide feedback en uiteraard ook voor jou de beste wensen voor 2017. Ik zie dat met enkele onduidelijkheden zit waarop ik je gerust een antwoord kan geven.

Kan er ook nog eens gekeken worden of er weer een ingame melding gemaakt kan worden bij het uitgeven van een nieuwe times? Waarom is dit niet meer zo?

Het klopt dat de ingame melding, zoals die er enkele maanden geleden wel nog was, is geschrapt door Innogames. We hebben al op verschillende manieren geprobeerd Innogames hierover om uitleg te vragen maar tevergeefs. Nu is het zo dat er op de eindvergadering van 2016 een alternatief systeem is bedacht om dit verlies op te vangen. We hebben dit uitgetest op Delos, en het is de bedoeling dat we voor de komende editie op alle open werelden (werelden waar je begin deze maand nog kon registreren) dit alternatief systeem kunnen doorvoeren.

Zoals Persistant zegt de wereld artikels zijn de kern van de times, schenk daar veel aandacht aan. Maar tegelijkertijd zorg dat je de andere artikels niet uit het oog verliest.

Reporters aantrekken is nog altijd een moeilijk punt.

Reporters aanwerven was de laatste maanden een enorm probleem. Daarom hebben we eind 2016 (in diezelfde vergadering) ook beslist dat we, met de reporters die we hebben en geïnteresseerd waren om mee te helpen, een samenwerkende groep gaan creëren dat minimum artikelen maakt voor werelden waarvoor geen reporter is. Hiervan ook het resultaat in de februari editie.

Extra note: voor de werelden Baris, Calydon én Achilles hebben we in 2017 al sollicitaties ontvangen. Een aangename verassing waarvoor ik de community zeker wil bedanken!

Laat de gehele times eens door iemand anders lezen die het nog niet gezien heeft.
Soms kijk je over je fouten, doordat je er zelf teveel mee bezig bent.
Alle (kritiek)punten samen met het team en de vaste reporters overlopen en overleggen. Werk samen aan die punten!

Helemaal gelijk!


Hopelijk zal de volgende times beter worden en kunnen jullie steeds verder bouwen op een betere times.
Daarnaast nog steeds heel veel respect, tenslotte doen jullie het wel he!
Ook heel veel respect voor onze lezers, die (voorlopig) af en toe artikelen moeten aanvaarden waar grote fouten in staan. Een Times staat of valt dankzij enerzijds reporters, maar anderzijds en belangrijker ook de lezers! Bedankt!
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Ik heb het net gelezen. Proficiat! Ik herinner me dat de times al zeer moeilijke tijden heeft doorstaan. Heel fijn dat mensen vandaag nog steeds de tijd vinden om ons met interessante artikels te entertainen.
Ik denk wel dat de eerder kritische commentaren terecht zijn. Als je als interviewer erin slaagt meer tekst te krijgen op de hele pagina dan de geïnterviewde persoon zelf, denk ik dat je daar toch eens moet bij stilstaan.
De interviews op Calydon heb ik van genoten, zelfs als buitenstaander en ook Kroenuh vond ik zeer interessant. Vragen waarvan ik dacht dat je ze niet zou (durven) vragen, werden toch gevraagd, waarvoor dank! De uitgebreide antwoorden daarop worden evenzeer geapprecieerd.

Als de kritiek wordt meegenomen, dan denk ik dat we een steeds betere times te zien gaan krijgen. Ik zie alvast goede ideeën ontstaan :)

.
 

DeletedUser18363

Gast
Ik zie eerlijk gezegd de maandelijkse Jaspenia kritieklijst steeds groter worden. Heb niet het idee dat er veel verbetert.
 

DeletedUser18363

Gast
@Luksss
Over die aankondiging:
Werd tijd dat iemand die rommel ging lezen, ben alleen wel bang dat het weinig zin gaat hebben. Op het moment dat Jaspenios het leest zal het wel tegen het eind van de maand zijn, als er dan artikelen worden 'afgekeurd' is het te laat om iets nieuws te schrijven. Goed bedoeld idee, maar zolang de schrijvers incapabel zijn is het dweilen met de kraan open.
 
Het enige wat wij, het hele Team, onze lezers kunnen garanderen is dat alle leden zich 100% inzetten om een kwalitatief blad aan te bieden aan de lezers. Als Times leden zich hier niet aanhouden dan gaan ze hier geen 2 weken meer zitten.
Het is bovendien niet de bedoeling dat we de schrijfstijl van reporters gaan aanpassen, de enige bedoeling is dat we fouten eruit halen van het kaliber : stijlfouten (fout opgebouwde zinnen) / lay-out fouten / ... . Artikelen kunnen afgekeurd worden, maar dan moeten ze al zeer slecht / off-topic zijn. @neusje.
 

DeletedUser18363

Gast
Het enige wat wij, het hele Team, onze lezers kunnen garanderen is dat alle leden zich 100% inzetten om een kwalitatief blad aan te bieden aan de lezers. Als Times leden zich hier niet aanhouden dan gaan ze hier geen 2 weken meer zitten.
Het is bovendien niet de bedoeling dat we de schrijfstijl van reporters gaan aanpassen, de enige bedoeling is dat we fouten eruit halen van het kaliber : stijlfouten (fout opgebouwde zinnen) / lay-out fouten / ... . Artikelen kunnen afgekeurd worden, maar dan moeten ze al zeer slecht / off-topic zijn. @neusje.

Daar heb je die spellingcontroleurs toch voor? Zijn 3 mensen verdomme. Kunnen die nog niet eens even alles checken?
 

DeletedUser

Gast
Ik voel me even geroepen om te melden dat volgens Het Groene Boekje zowel de variant met, als die zonder bindings-s van het woord 'spellingcontroleur' correct zijn. 'Spellingscontroleur' kan dus prima.
 

DeletedUser25264

Gast
Ik kijk telkens uit naar een nieuwe Times, ik word dan treurig om de reacties van anderen die het beter weten, tja, er is altijd ruimte voor verbetering. Maar men lijkt te vergeten dat mensen die vrijwillig doen, het is niet hun broodwinning. Ik ben het eens met dat cover deze keer niet gaaf is, in eerdere Times waren deze echt sterker. En dat er af en toe een taalfout in zit dat mag. Ik vind dat wat er over de werelden geschreven word interessanter dan of er een spelfout in staat.
 

DeletedUser18363

Gast
En dat er af en toe een taalfout in zit dat mag. Ik vind dat wat er over de werelden geschreven word interessanter dan of er een spelfout in staat.

Met 3 mensen die speciaal ervoor zijn om spelfouten eruit te halen zou het hele blad foutloos moeten zijn.
 

DeletedUser25264

Gast
Werkelijk dat moet het foutloos zijn. Kijk een krant of een ander tijdschrift maar na, daar zitten ook fouten in.
 

DeletedUser

Gast
En ook kranten en tijdschriften worden op de opiniepagina helemaal gefileerd als er fouten in blijven staan. Dat gedoe over 'spellingscontroleurs' is natuurlijk onnodig gemierenneuk, dat ontkent niemand, maar er staan wel degelijk met enige regelmaat grove fouten in, die makkelijk voorkomen kunnen worden en die zo storend zijn dat ze afleiden van de boodschap.
 
Bovenaan