• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Griekeland

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Nog iemand die er geen verstand van heeft :D

waarom zou ik er geen verstand van hebben? wat ik zeg is gewoon waar als wij geld lenen en niet betalen raken we alles kwijt als landen of hele grote bedrijven het doen dan moet ineens de belasting betaler mee helpen.hun hebben het risico genomen om aan leningen geld te verdienen moet je ook niet komen zuren als je je geld verliest.en als je als bank zo dom ben dat je miljarden uit leent zonder dat je weet of een land het wel of niet kan terug betalen verdien je het om het verlies te pakken.of krijgen wij ook een gedeelte van de winst als ze dat gemaakt hadden.:O
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Nee, maar je bent wel je spaarcenten kwijt als je bank failliet gaat.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Tot en met 10 mei 1981 toen Francois Mitterand (minister-)president van Frankrijk werd.

Lees nog eens mijn tekst en dan de jouwe, be-grij-pend lezen.
De beslissing tot toetreding is niet na 10 mei genomen, dat is een proces van jaren en blijkbaar ken je het verschil niet tussen een president en een minister-president.
Een president is een direct gekozen staatshoofd, een minister-president (ook wel premier genoemd) is een indirect gekozen regeringsleider.
Een president zoals in Frankrijk en Duitsland heeft een ceremoniële functie, het is de premier (in Duitsland de Bondskanselier) die de feitelijke macht heeft.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Nee, maar je bent wel je spaarcenten kwijt als je bank failliet gaat.

dan nemen ze het verlies uit gesmeerd over 10 of 20 jaar voor mij part.zolang het ons maar geen geld kost zie ik het probleem niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

dan nemen ze het verlies uit gesmeerd over 10 of 20 jaar voor mij part.zolang het ons maar geen geld kost zie ik het probleem niet.

En dat is nou net het probleem tegenwoordig, het is alleen nog maar ikke, ikke, ikke.
En wie gaat er voor jou zorgen als jij een probleem hebt?
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

En dat is nou net het probleem tegenwoordig, het is alleen nog maar ikke, ikke, ikke.
En wie gaat er voor jou zorgen als jij een probleem hebt?

wie zorgt er voor mij dan,ik en niemand anders zorgt voor mij.ik zie het hele probleem niet als de banken het verlies zouden pakken.je ze kunnen het niet ineen keer pakken.dan smeren we het uit.hun hebben er geld aan verdiend of dat wouwen ze dus zullen hun ook het verlies moeten pakken.of is dat ineens niet meer normaal in de wereld.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Volgensmij heb je nog niet helemaal door wie het verlies pakt als een bank failliet gaat. Dat is iedereen die zijn geld daar heeft staan. Iedereen met een hypotheek bijvoorbeeld raakt zijn huis kwijt. Iedereen met spaarcenten raakt zijn spaarcenten kwijt. Iedereen met een lening raakt zijn lening kwijt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Volgensmij heb je nog niet helemaal door wie het verlies pakt als een bank failliet gaat. Dat is iedereen die zijn geld daar heeft staan. Iedereen met een hypotheek bijvoorbeeld raakt zijn huis kwijt. Iedereen met spaarcenten raakt zijn spaarcenten kwijt. Iedereen met een lening raakt zijn lening kwijt.

ja dat heb ik wel door daarom zeg ik ook dan smeren ze het uit over een x aantal jaar.banken kunnen ook gewoon blijven bestaan als ze de eerste 20 jaar maar een winstmarge hebben van 5% :O
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Hoe wil je dat uitsmeren? Als je geen geld hebt en wel geld moet betalen kun je niet zomaar zeggen "ik geef het je over 5 jaar wel", dat is de hele reden dat de economie naar de kloten gaat.

Het is niet alsof de winstmarge van banken omlaag gaat, ze lopen het risico helemaal failliet te gaan. Dat kun je niet uitsmeren, dan is het gewoon afgelopen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Hoe wil je dat uitsmeren? Als je geen geld hebt en wel geld moet betalen kun je niet zomaar zeggen "ik geef het je over 5 jaar wel", dat is de hele reden dat de economie naar de kloten gaat.

Het is niet alsof de winstmarge van banken omlaag gaat, ze lopen het risico helemaal failliet te gaan. Dat kun je niet uitsmeren, dan is het gewoon afgelopen.

dus volgens jou hebben de banken die geld hebben geleend aan Griekenland geen liquiditeit meer? lijkt me heel sterk maar oke
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Dat ligt eraan hoeveel geld ze in Griekenland geïnvesteerd hebben. Ze zullen ongetwijfeld wel iets hebben, maar er is volgensmij geen bank in de wereld meer die genoeg geld heeft liggen om haar uitstaande schulden te betalen, dus ze hoeven maar een deel van hun investeringen te verliezen of ze gaan onderuit.

Het is niet voor niets dat elke bank in de wereld vreest voor het moment waarop mensen het vertrouwen in ze verliezen en iedereen zijn geld terug wil, want dan gaan ze allemaal failliet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

ik zeg ook niet dat ze alle verlies in 1 keer moeten pakken daarom zullen ze het moeten uitsmeren over een x aantal jaar. ik zeg alleen dat ik het de omgekeerde wereld vind dat als iemand zijn rekeningen niet kan betalen maar even geret moet worden van onze belasting geld laat ze alles maar lekker verkopen en er met de banken uit zien te komen hoe of wat.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

ik zeg ook niet dat ze alle verlies in 1 keer moeten pakken daarom zullen ze het moeten uitsmeren over een x aantal jaar. ik zeg alleen dat ik het de omgekeerde wereld vind dat als iemand zijn rekeningen niet kan betalen maar even geret moet worden van onze belasting geld laat ze alles maar lekker verkopen en er met de banken uit zien te komen hoe of wat.

Je vergeet voor het gemak even dat diezelfde banken alleen maar kunnen inspringen omdat ze 2 jaar geleden zijn gered!!! Had er toen niemand de helpende hand uitgestoken, dan hadden de banken niet eens kunnen helpen bij deze crisis.
Ik ben trouwens benieuwd hoe jij verlies wilt gaan spreiden? Als een lening niet betaald wordt, is dat een direct verlies, het is boekhoudkundig niet eens mogelijk om dat verlies dan te spreiden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Je vergeet voor het gemak even dat diezelfde banken alleen maar kunnen inspringen omdat ze 2 jaar geleden zijn gered!!! Had er toen niemand de helpende hand uitgestoken, dan hadden de banken niet eens kunnen helpen bij deze crisis.
Ik ben trouwens benieuwd hoe jij verlies wilt gaan spreiden? Als een lening niet betaald wordt, is dat een direct verlies, het is boekhoudkundig niet eens mogelijk om dat verlies dan te spreiden.

herfinancieren. Griekenland kan ook hun roerende en onroerende zaken verkopen.meer en hogere belastingen heffen en de banken kunnen een x aantal jaar een gedeelte kwijtschelden.zo hoeven de banken niet al het verlies in 1 jaar te pakken maar spreid je het.simpel toch.kijk natuurlijk moeten de banken en Griekenland er samen uitkomen.ik vind dit niet een taak of plicht van de EU want hoe kan een politicus het verkopen dat wij met zen alle in Nederland min 18 miljard moeten bezuinigen maar wel even miljarden geven/lenen tegen belaggelijk lage rentes.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

herfinancieren. Griekenland kan ook hun roerende en onroerende zaken verkopen.meer en hogere belastingen heffen en de banken kunnen een x aantal jaar een gedeelte kwijtschelden.zo hoeven de banken niet al het verlies in 1 jaar te pakken maar spreid je het.simpel toch.kijk natuurlijk moeten de banken en Griekenland er samen uitkomen.ik vind dit niet een taak of plicht van de EU want hoe kan een politicus het verkopen dat wij met zen alle in Nederland min 18 miljard moeten bezuinigen maar wel even miljarden geven/lenen tegen belaggelijk lage rentes.

Er zit een enorm verschil tussen uitgaven en bezuinigingen. Bezuinigingen zijn namelijk niet eenmalig, maar werken door. Dat gaat over uitgaven die je structureel beperkt.
De lening die aan Griekenland gegeven wordt is wel eenmalig en wordt na verloop van tijd terugbetaald met interest. Overigens valt de daadwerkelijke bijdrage van Nederland wel mee t.o.v. landen als Frankrijk en Duitsland.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Er zit een enorm verschil tussen uitgaven en bezuinigingen. Bezuinigingen zijn namelijk niet eenmalig, maar werken door. Dat gaat over uitgaven die je structureel beperkt.
De lening die aan Griekenland gegeven wordt is wel eenmalig en wordt na verloop van tijd terugbetaald met interest. Overigens valt de daadwerkelijke bijdrage van Nederland wel mee t.o.v. landen als Frankrijk en Duitsland.

klopt helemaal dat wij minder betalen dan de grotere landen onze banken hebben ook minder geleend dan hun ( gelukkig ) ze kunnen toch nog steeds herfinancieren? desnoods tijdelijk.want ik vin dat griekeland wel al hun schulden moeten betalen moeten wij ook :)
 
Bovenaan