• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Griekeland

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Griekenland Loog over hun inkomen, en vervolgens roepen ze hulp

Spanje raakt failliet door Griekenland, Por la puta Mierda, en ze liegen daar niet over.
Wie zou je het eerst helpen?

Diegene die het het hardste nodig hebben.
Het is namelijk de Griekse bevolking die er last van heeft en niet de leiders die het veroorzaakt hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Diegene die het het hardste nodig hebben.
Het is namelijk de Griekse bevolking die er last van heeft en niet de leiders die het veroorzaakt hebben.

Klopt, met het feit is, en blijft dat die schulde onbetaalbaar is voor Griekenland

Het is geld stoppen in een zwart gat, je krijgt het nooit meer terug
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Het is geld stoppen in een zwart gat, je krijgt het nooit meer terug

Dat is bij jouw schoolcarrière blijkbaar ook het geval geweest, wat jou school gekost hebt verdient de maatschappij waarschijnlijk in de rest van je leven niet meer terug.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Griekeland

Klopt, met het feit is, en blijft dat die schulde onbetaalbaar is voor Griekenland

Het is geld stoppen in een zwart gat, je krijgt het nooit meer terug

Kijk af en toe eens naar het nieuws, daar leggen ze nog eens wat uit.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: AW: Griekeland

Kijk af en toe eens naar het nieuws, daar leggen ze nog eens wat uit.

He Nieuws maakt hele mooie praatjes.
Reporters maken verhalen, als er geen verhalen zijn.
Of ze helpen de staat met Propaganda
 

DeletedUser11507

Gast
AW: Griekeland

Pluisje nee, het is een huis. Je kan je het niet voorstellen, ik stond er ook versteld van toen ik het zag;) Maar als je meer wild weten over de economie daar in griekenland en wat er aan de hand is.

Moet je kijken op BNN nieuws(Dacht ik) Zag het toen zelf in grieknland, toen het aan de orde was en de maatregelen getroffen werden ergens 30 juni). Oftewel euro nieuws. Of typ maar in google in DEBT crisis.
Link: http://www.fas.org/sgp/crs/row/R41167.pdf
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

ik vind dat we Griekenland uit de euro moeten zetten.we kunnen er nog wel een paar honderd miljard tegen aangooien maar zolang ze hun belasting stelsel en de corruptie niet aan pakken is het dweilen met de kraan open.en wie gaan we allemaal helpen na Griekenland want Spanje Portugal en Italië hebben ook al moeite om hun rekeningen te betalen.en als laatste Amerika daar zitten ook een hoop Europese banken die leningen hebben lopen aan hun gaan we hun ook meer geld geven.laat de banken maar het verlies nemen of anders gaan de landen maar wat verkopen moeten wij ook als we onze rekeningen niet betalen.

Nog iemand die er geen verstand van heeft :D
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: Re: AW: Griekeland

He Nieuws maakt hele mooie praatjes.
Reporters maken verhalen, als er geen verhalen zijn.
Of ze helpen de staat met Propaganda

Als jij denkt dat economen bij het NOS nieuws propaganda lopen te verkopen dan zou ik echt maar eens wat beter na gaan denken. Reporters die verhalen maken lopen rond bij roddelblaadjes en niet bij 's lands grootste nieuwsstation.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Diegene die het het hardste nodig hebben.
Het is namelijk de Griekse bevolking die er last van heeft en niet de leiders die het veroorzaakt hebben.

Wat een kul de Griekse bevolking heeft er gigantisch van geprofiteerd, voor hun zestigste konden ze al met pensioen en de belastingen waren in vergelijking met andere EU landen laag. Hoezo wanbeleid...

Het is duidelijk te zien dat de EU gewoon niet werkt, vooral niet door armoedige landen als Spanje, Portugal, Griekenland, Ierland, Roemenië, etc toe te laten. Eigenlijk had Nederland beter een unie kunnen vormen met Scandinavië, Luxemburg en Duitsland, maar daar is het nu helaas te laat voor.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

#1 Wat een kul de Griekse bevolking heeft er gigantisch van geprofiteerd, voor hun zestigste konden ze al met pensioen en de belastingen waren in vergelijking met andere EU landen laag. Hoezo wanbeleid...

#2 Het is duidelijk te zien dat de EU gewoon niet werkt, vooral niet door armoedige landen als Spanje, Portugal, Griekenland, Ierland, Roemenië, etc toe te laten. Eigenlijk had Nederland beter een unie kunnen vormen met Scandinavië, Luxemburg en Duitsland, maar daar is het nu helaas te laat voor.

#1 Volgens mij moet je ook even weten hoelang de Grieken wel niet werken? Het gemiddelde van elke Nederlander in 2010 zat op 32 uur(Lage gemiddelde komt omdat vooral veel vrouwen veel parttime werken). Dit in tegendeel tot de Grieken. De Grieken werkten gemiddeld in 2010 41 uur per week. Tevens is het gemiddelde van alle Nederlanders die met pension gaan van Nederland op zo'n 62 jaar, dus het gemiddelde van Nederland qua pensioen leeftijd is dus 62. Nu gaan de Grieken een jaar eerder met pensioen. Op 61 jarige leeftijd dus. Zoals je merkt werkt een gemiddelde Nederlander qua jaren langer, maar als je alle uren bij elkaar op telt zal je merken dat de gemiddelde Griek toch langer werkt.

Maar nu moet je vergeten dat bij ons de belasting ook niet hoog is. Alleen in Nederland is de productiviteit veel (en veel) hoger dan in Griekenland. Daardoor hebben wij nog een (goede) economie.

#2 Het is toch wel jammer dat je zegt dat de EU niet werkt. Toch zie je dat de EU er allemaal voor elkaar is. Je steunt elkaar zoals een bond hoort te doen. Dit gebeuren is allemaal, of gedeeltelijk, ontstaan door de crisis. Daarom moeten we elkaar er gewoon door helpen. Al heeft de EU wel maatregelen genomen en de Grieken onder tripartiet toezicht gezet.
 

DeletedUser11295

Gast
AW: Griekeland

het was al fout van de EU om griekenland op te nemen Frankrijk zat te pushen en als ik het goed heb waren Finland, Nederland en Duitsland tegen dezelfde die nu ook andere plannen hebben Griekenland was toen al en nu nog steeds een economisch onstabiel land en omdat Sarkozy heeft gezegd dat Griekenland erin mocht moeten wij dus boeten
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

het was al fout van de EU om griekenland op te nemen Frankrijk zat te pushen en als ik het goed heb waren Finland, Nederland en Duitsland tegen dezelfde die nu ook andere plannen hebben Griekenland was toen al en nu nog steeds een economisch onstabiel land en omdat Sarkozy heeft gezegd dat Griekenland erin mocht moeten wij dus boeten

Mmmmmm....... Dit is toch wel de grootste fail die ik ooit heb meegemaakt. Griekenland trad in 1981 al toe tot de EU. Toen was Sarkozy nog niet eens president van Frankrijk.
 

DeletedUser11295

Gast
AW: Griekeland

sarkozy dan niet ik weet niet welke president zo goed doe ik mijn research niet zeg maar welke dan wel
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Het is soms wel een goed idee om je research goed te doen als je uitspraken doet die het leven heel moeilijk kunnen maken voor miljoenen mensen.

Of anders gewoon je mond houdt.
 

DeletedUser11295

Gast
AW: Griekeland

mijn uitspraken maken het niet moeilijk voor miljoenen mensen de uitspraken die francois nog iets heeft gedaan nu wel aangezien wij daar meer belastingen voor moeten gaan betalen omdat griekenland zo nodig bij de eu moest
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Nee gelukkig luisteren mensen niet naar je, dat is de enige reden dat het niet moeilijk wordt. Het probleem is wel dat mensen met een ongefundeerde mening de regering kiezen en dat die vervolgens enigsinds verplicht is naar dat soort mensen te luisteren.

Daarom zou een goed idee zijn voor iedereen om gewoon even na te denken voor je iets zegt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Griekeland

Nee gelukkig luisteren mensen niet naar je, dat is de enige reden dat het niet moeilijk wordt. Het probleem is wel dat mensen met een ongefundeerde mening de regering kiezen en dat die vervolgens enigsinds verplicht is naar dat soort mensen te luisteren.

Daarom zou een goed idee zijn voor iedereen om gewoon even na te denken voor je iets zegt.

Niet druk maken pluisjen, het is gewoon weer eentje die praat naar zijn verstand.
En om het verhaal even compleet te maken:
De toetreding van Griekenland tot de EU had niets met Francois Mitterand te maken.
Ten eerste was Giscard d'Espaign toen president van Frankrijk,
Ten tweede heeft de president van Frankrijk geen ene moer in te brengen. Het is de minister-president van Frankrijk die iets te vertellen heeft. Het proces wat tot toetreding van Griekenland heeft geleid is gestart door Jacques Girac, en ten tijde van de het daadwerkelijk toetreden was Raymond Barre premier van Frankrijk.

Het is niet zo moeilijk hoor, om een beetje parate kennis in huis te hebben. Misschien een tip voor een aantal posters hier, verdiep je eens in de materie voordat je een "mening" begint te spuien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan