• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grote spelers onevenredig machtig

DeletedUser14634

Gast
ik heb op verschillende werelden expres gezorgt dat ik veel kleine steden heb zodat als je me aanviel als stad met meer dan 10.000 punten je gewoon een laag moraal en ben je dus niet interessant terwijl je toch veel punten kan hebben (muur: 25 toren:ja) genoeg gs opslag en bouw en een groot leger achter je muur
 

DeletedUser

Gast
Wat je zegt klopt wel. Maar denk er ook aan dat teveel NAP's en BG's kan leiden tot een schaarste aan over te nemen steden en ook een schaarste aan plezier. Het is gewoon leuk om een vijand te hebben. Zeker als deze ongeveer even sterk is als jouw ally.

Mijn advies zou zijn, Kies 1 of 2 sterke BG's uit en eventueel een paar sterke PBG's. Deze verkrijg je door respect en ook door je pm's steeds ordelijk op te stellen. bv niet: PLIEEEESE, kben teklein, val mij nie lastig!!!!!!. Hierdoor geef je spelers zelfs een reden meer om je aan te vallen. Door steeds beleefd en onderbouwd te communiceren bouw je respect uit en dan kunnen vrienden maar zeker ook vijanden apprecieren want het is en blijft tenslotte een spelletje.
 

DeletedUser

Gast
Wat je zegt klopt wel. Maar denk er ook aan dat teveel NAP's en BG's kan leiden tot een schaarste aan over te nemen steden en ook een schaarste aan plezier. Het is gewoon leuk om een vijand te hebben. Zeker als deze ongeveer even sterk is als jouw ally.

Mijn advies zou zijn, Kies 1 of 2 sterke BG's uit en eventueel een paar sterke PBG's. Deze verkrijg je door respect en ook door je pm's steeds ordelijk op te stellen. bv niet: PLIEEEESE, kben teklein, val mij nie lastig!!!!!!. Hierdoor geef je spelers zelfs een reden meer om je aan te vallen. Door steeds beleefd en onderbouwd te communiceren bouw je respect uit en dan kunnen vrienden maar zeker ook vijanden apprecieren want het is en blijft tenslotte een spelletje.

U heeft gelijk, doch is het nog beter om zelf in een actieve, communicatieve, samenwerkende alliantie te zitten waar je vaak een goede band opbouwt met enkele spelers en de rest een beetje daarom heen hangt. Vertrouwen is een belangrijk woord. Een externe NAP/BG buiten de alliantie is leuk, toch weet je vaak niet wat er zich daadwerkelijk afspeelt, ondanks het feit of je spelers persoonlijk kent of niet. Bedenk maar eens hoe het toch kan dat er desondanks allerlei PBG's toch oorlogen ontstaan... het is simpelweg 2 much!
 

DeletedUser

Gast
ik heb op verschillende werelden expres gezorgt dat ik veel kleine steden heb zodat als je me aanviel als stad met meer dan 10.000 punten je gewoon een laag moraal en ben je dus niet interessant terwijl je toch veel punten kan hebben (muur: 25 toren:ja) genoeg gs opslag en bouw en een groot leger achter je muur

Dan zou ik die steden toch snel uitbouwen aangezien moraal berekent wordt dmv. de punten die de spelers hebben en niet per stad.
 

DeletedUser

Gast
Dan zou ik die steden toch snel uitbouwen aangezien moraal berekent wordt dmv. de punten die de spelers hebben en niet per stad.

Blijft me verbazen dat er spelers zijn die denken dat het moraal gebaseerd wordt op de grootte van 1 stad. Dan zou het wel erg saai worden met al die uitgebouwde steden haha
 

DeletedUser

Gast
De reacties na mijn vorige post bevestigen mijn stelling alleen maar, dat deze tread zinloos is.

Ten eerste gaat de discussie bijna constant over andere dingen, dan de vraag of de grote spelers/allianties te veel macht hebben.

Ten tweede leid ik uit meeste reacties af, dat het meeste gaat om reacties zijn van spelers met diverse steden, bijvoorbeeld omdat er gesproken wordt over een biremenstad. Dit noem ik al geen kleine spelers meer, maar spelers die al een tijd bezig zijn.

Ten slotte blijkt dat er ook niet altijd goed wordt gelezen.
-Zo heb ik gezegd dat mijns inziens de verhoudingen zo scheef kunnen zijn dat moraal niet meer helpt. In een reactie hierop wordt gezegd dat als "oplossing" er moraal is. tja...
 

DeletedUser

Gast
Ik begrijp je wel maar je moet er ook rekening mee houden dat grepolis reeds maatregelen heeft getroffen voor de kleinere spelers zoals idd moraal en dat je als nieuwe speler altijd ver uit het centrum ligt bijvoorbeeld.
Daarbij kan je ook een punt maken dat de grote spelers ook een voordeel verdienen aangezien zij er over het algemeen meer achter zitten en/of geld uitgeven aan dit spel.
Zou toch een beetje vreemd zijn dat net de kleinere speler een voordeel heeft over iemand die meer moeite gedaan heeft...

En als puntje bij paaltje komt doet Innogames het nog steeds voor de centjes dus de nieuwe spelers die meestal zonder goud spelen krijgen waarschijnlijk minder aandacht dan de spelers die wel goud kopen.
 

DeletedUser

Gast
Jij hebt ook wel een punt Chillbeir.

Waarschijnlijk heb ik ook wel pech gehad dat ik in een extreme situatie terecht ben gekomen, waarbij de sterkste alliantie in de oceaan inmiddels meer dan 6x sterker is dan de nummer 2. Al is het mijns inziens wel een fout in het spel, dat het mogelijk is dat er zo'n groot verschil kan ontstaan. De allianties kunnen iiig in Tau veel te groot worden!

Het geheel is voor mij echter wel aanleiding om er mee te stoppen. Het is een spel en daar doe ik alleen aan mee, als het leuk is. En dat is het al een tijdje niet meer en ik verwacht ook niet het weer leuk wordt.

Ze zeggen wel dat je gewoon opnieuw kunt beginnen, maar dat ben je wel weken of maanden werk kwijt, terwijl de anderen gewoon kunnen doorbouwen op hun eerdere successen. Je komt dus alleen maar op een grotere achterstand, zodat je kansen nog kleiner zijn.

Ik ga mijn tijd dan liever in iets anders steken. Er zijn genoeg andere spellen waar je wel een eerlijke kans krijgt.

Ten slotte, als het echt alleen om de centjes zou gaan – waar ik overigens niet van uit ga –, is deze discussie eigenlijk ook compleet overbodig, want dan is het spel zo gebouwd dat je een overwinning gewoon kunt kopen. Dan heeft het ook weinig meer te maken met vaardigheden, geluk of wat dan ook.
 

DeletedUser

Gast
Ach, zou zonde zijn als je hiervoor stopt vind ik.
Naar aanleiding van je posts heb ik een vrij goede indruk van je en kan jij prima fungeren en bijleren in een topalliantie...
Als het op Tau (of waar dan ook) naar jouw inziens het oneerlijk is tov. de grotere allianties kan je het prima vinden op een nieuwere server.
Ik denk namelijk dat als jij aan de "goede kant" staat van het domineren dat jij voor een topalliantie zeker kan dienen of zelfs verbeteren.
Als je activiteit goed is kom je al een heel eind, als je daarbij een goede alliantie vindt is het helemaal mooi en krijg je een eerlijke kans.
Indien je activiteit bestaat uit 1x per dag wat aanklikken dan verdien je (vind ik zelf) ook geen dominante positie in het spel.

Kort samengevat: als er een nieuwe wereld opent en je kan er snel bij zijn en een goede alliantie vinden zal je ervaren dat je een heel eind kan komen !
 

DeletedUser

Gast
Dat is knap dat jij met 1 bireem een overname kan stoppen :O!

zo knap is dat niet hoor. Ik heb pas nog een mislukte overname gezien op Achilles van iemand die op 15 vuurschepen een overname stukliep! (er stond overigens ook nog een flinke landdef achter) Maar die is niet aan land gekomen aangezien aanvallerlief alleen met biremen als aanvalsschepen aanviel.
 

DeletedUser

Gast
Sorry,

maar on-topic. Grote spelers hebben hun grootte verdiend door actief te spelen.

Actief spelen is o.a. flink aanvallen.

Wanneer je dan als nieuwe speler start in een wereld die al een tijdje aan de gang is moet je inderdaad wel wat vrienden hebben die je rug in de gaten kunnen houden en OS kunnen geven. Alleen red je het niet.
Grepolis is een teamspel. Individueel kun je pas een vuist maken wanneer je over een flink aantal (50+) steden beschikt)

Op werelden met Moraal kun je klein blijven. Maar of dat leuk is.... Actief spelen heeft automatisch tot gevolg dat je ook groter wordt. En dan volg je in principe de grote spelers.

Dus ik kan werkelijk niet inzien waarom grotere spelers onevenredig machtiger zijn.
 

DeletedUser199

Gast
Zoals Muts inderdaad zei komt het door skills & activiteit.
Het is in theorie mogelijk dat je een groot account kan kopen, maar ik betwijfel of er vanaf 20 steden spelers zijn die alleen maar olympische spelen gebruiken.
 

DeletedUser

Gast
Das gewoon zwaar balen als je als kleine speler zonder vrienden of behulpzame alli wordt aangevallen door de nr 1 alli. Kan jij zelf niet veel aan doen dan... :)

Begin op een andere wereld met moraal tot je 't wat onder de knie krijgt, dan kan je terugkeren naar je werelden zonder moraal... Dat is wat ik zou doen in jouw plek :)


@muts: ben je DE muts? Of de jonge muts?
 

DeletedUser

Gast
Zie ook het probleem niet, zeker op de werelden met moraal kan je als kleine speler prima groeien als je maar actief bent, want de meeste grote spelers laten je wel met rust omdat het idd stomweg teveel kost om een kleine speler aan te vallen en als ze het wel doen krijg je in een keer een enorme berg cp die je dan zelf weer kan gebruiken om te groeien!!!
 

DeletedUser14052

Gast
Het ligt er zeker aan hoe actief je bent en hoe je speelt.
De meeste spelers zullen kijken op Grepolis Stats hoe snel je groeit en of je veel aanvalt of niet.
Als je veel aanvalt zullen hun jou niet snel aanvallen aangezien ze weten dat ze dan wat kunnen terug verwachten.
Val je veel aan maar ben je bv maar elke dag 1 keer online en zij weten dat dan zullen ze je wss wel aanvallen.
Om te overleven en groot te worden moet je zeker een aantal dingen doen en hebben.
Een alliantie, BG's, NAP's.
Elke dag meerdere keren online komen en legers bouwen/aanvallen.
Wat ook erg belangrijk is alliantie mede leden en BG's helpen met aanvallen/ondersteunen als je dit niet doet en je vraagt om hulp zullen zij wss geen hulp geven omdat jij dat ook niet doet bij hun.
En zeker geen angst hebben om grotere spelers dan jou aan te vallen.
Ik heb in het begin gemerkt toen ik op Achilles begon dat er veel spelers bang waren, ik heb een tijdje op 1 gestaan en toen ik spelers aanviel kreeg ik een PM of ik wilde stoppen, dat is puur uit angst je moet gewoon terug aanvallen.
Ik sta nu op rang 15 op Achilles en bijna nr 1 aanvaller met bijna 1 miljoen punten krijg eigenlijk nooit aanvallen omdat ze bang zijn dat ik hun dan aanval.

Net zo als IRL zal je vast ook wel is vroeger of nu op school hebben gehad, een groep die jou de hele tijd zit te pesten, je duwt en van alles, ze zullen niet stoppen als je het hun vraagt of niks doet, op het moment dat je het 2 x zo hard terug doet zullen hun 9 van de 10 keer stoppen.
 

DeletedUser7531

Gast
Niet vergeten dat je op geen moraal werelden maar beter geen grote spelers kan aanvallen :p

En over het IRL gedeelte, je moet gewoon sterk overkomen en het je niet te veel aan trekken, anders word je overlopen.
 
Bovenaan