• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het Geheime Spel #2 - Wiyu

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Rode Veter draaide zich om, daar stond ie, Gele bizon. Hij beefde. Dit kon niet, Gele bizon was vorige maand gestorven, hoe kon hij hier staan? Hij was de enige medicijnman in het dorp, de enige die ook maar enigszins in de buurt kon komen van iemand terug tot leven te wekken. En zelfs voor hem was het onmogelijk. Hoe kon het? Hoe kon Gele bizon hier en nu aanwezig zijn. Zijn hoofd kronkelde en raakte verstrikt. Ook hij wist hier geen antwoord op. Hij kon nog net zijn mond open trekken, niet dat er een woord zou uitkomen, toen de zware houten staf van Gele Bizon hem trof en zijn borstkas met de scherpe punt doorboord. Een laatste boodschap van Gele Bizon aan de stervende Rode Veter. Een enkel woord, dat toch zo veel vrees deed oplaaien in de lege ogen van de medicijnman. "Wiyu"

i1z5p2.jpg

Een Geheim Spel

Dus, wat is het basisidee van een geheim spel? Simpel, een geheim spel is een spel waarvan nergens duidelijk uitleg staat geschreven. Elke persoon krijgt een duidelijk overzicht met wat hij/zij kan/moet doen. Verder zullen er enkele regels staan, maar voor de rest is alles van het spel geheim. De opdracht is nu eigenlijk om uit te vissen hoe het spel in elkaar zit, hoe het werkt en hoe je ervoor kunt zorgen dat jij niet afvalt en overleeft en wint. Enkel op die manier zal je kunnen winnen. Je kan ook gewoon willekeurige dingen gaan doen, maar de kans dat je op die manier wint, is vrij tot zeer onbestaand.

Waar komt dit op neer? Dat jullie moeten vertrouwen in het vermogen van mij om succesvol een spel in elkaar te steken en het ten uitvoer brengen. Ik heb dit spel zo simpel gehouden dat ik heel de uitleg in een vijftal regels kan samenvatten, met alle details er nog bij vermeld ook. Door de eenvoud ben ik er vrij zeker van dat dit spel wel speelbaar moet zijn. En zoniet, wel, weer een faaltje meer. Wat ik kan adviseren om elke post, elke brok informatie die ik hier ergens over het spel post op te slagen. In ieder verhaal, iedere mededeling, iedere regel van deze post kan informatie zitten die het verschil tussen winnen en verliezen kan betekenen.

Wat verschilt er van de eerste spellen? Alles kan anders zijn, het verhaal kan gewoon anders zijn. Er kunnen kleine verschillen zijn, geen verschillen. Enkele gelijkenissen of geen enkele gelijkenissen. Het probleem is gewoon dat niemand het weet. Dus, het kan ook een heel nieuw spel zijn. Er kunnen links zijn naar vorige spellen. In die verhalen hints zitten naar dit spel en omgekeerd. Veel puzzelplezier.

Ik kan in ieder geval zeggen dat dit spel duidelijker is op bijna alle vlakken tegenover het vorige ^^.​

Wiyu
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Speler Tokens
1. mcg00 1
2. vinie15 2
3. Marcoknight 0
4. owen666 1
5. Sanhal 1
6. Alice 0
7. PartOfTheGame 0
8. Gekko 2
9. Donny 2
10. Genius 1
11. Animal 0
12. Ydeger 0
13. Genade 2
14. Harryp19 1
15. Kyraco 3
16. Gerbentjee 0
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Gebeurtenissen:

Dag 2 - Deadline Zaterdag 20.00 uur
Dag 3 - Deadline Zondag 20.00 uur
Dag 4 - Deadline Maandag 20.00 uur
Dag 5 - Deadline Dinsdag 20.00 uur
Dag 6 - Deadline Woensdag 20.00 uur
Dag 7 - Deadline Donderdag 20.00 uur
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Jullie mogen posten. Donderdag 20.00 uur is het de eerste deadline. Tegen dan wil ik een pm van iedereen die een pm moet sturen. De rest valt onverbiddelijk dood. Verder wil ik ook dat iedereen 2 stemmen in het topic zet. Eentje in het Paars en eentje in het Geel. Verder wens ik iedereen veel succes. Vragen mogen niet gesteld worden, de info die je nodig hebt is gegeven of wordt nog gegeven.
 

DeletedUser

Gast
Genade
Sanhal

Ik vond die vorige al vrij duidelijk, dus dit kan niet mis gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Kyraco
Vinie
Ik weet niet wat dit doet maar kyra met 3 runen weet ik niet zeker of dat zo goed is.
 

DeletedUser

Gast
Bij een eerdere editie heb ik niet meegedaan. Wat houden die tokens in?

In ieder geval, iedereen veel succes! :)
 

DeletedUser

Gast
Volgens mij heeft het eerder iets met teams te makn dan met doden ofzo... :x
 

DeletedUser20542

Gast
POTG
Alice

Omdat mensen met nul tokens me minder gevaarlijk lijken met een paarse of gele positie. Niet dat ik weet wat het is :x
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Mannenstem
Vrouwenstem
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
POTG
Alice

Omdat mensen met nul tokens me minder gevaarlijk lijken met een paarse of gele positie. Niet dat ik weet wat het is :x

En stel, dit boven is niet de bedoeling:
Alt en Bas.

Mochten er tegen vanavond nog steeds 2 verschillende dingen in het paars/geel staan, zal je stem niet als geldig worden verklaard.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dit een beetje eng. Het vorige potje stuurde ik Scorpiones naam in zonder te weten wat er met hem zou gebeuren, en pardoes was hij dood. Hopelijk is er nu niet weer zoiets aan de hand.
 

DeletedUser20542

Gast
Zou het niet slim zijn als we ervoor zorgen dat iedereen 1 keer in het paars staat en iedereen 1 keer in het geel?
Als je stemt, maak je dan degene boven je op de spelerslijst (1 gaat naar 14) paars en geel.
 

DeletedUser

Gast
Zou het niet slim zijn als we ervoor zorgen dat iedereen 1 keer in het paars staat en iedereen 1 keer in het geel?
Als je stemt, maak je dan degene boven je op de spelerslijst (1 gaat naar 14) paars en geel.

Nee, aangezien we geen idee hebben wat de stemmen inhouden, ook niet wat voor stem hij bedoelt.
 

DeletedUser20542

Gast
Iedereen gelijk en zo. Je weet niet wat er gebeurt. Meestal is een stem een stem op een persoon die meedoet. Straks krijgen gevaarlijke personen enorme voordelen zonder dat we het weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan