• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Het nut van katapults?

DeletedUser

Gast
Hallo iedereen, ik vroeg me het volgende af.

1) Is de stadsmuur alleen af te breken met katapults of kan dat bv ook met slingeraars?

2) Als de stadsmuur ook af te breken is met slingeraars dan zijn 5 slingeraars toch productiever dan 1 katapult (is 15 bewoners) en heeft het ook een hogere over-all verdedigingswaarde omgerekend per bewoner (1 katapult = 15 bewoners/5 slingeraars = 5 bewoners).

3) Kortom, wat is het nut van een katapult als het weinig aanvals- en verdedigingswaarde heeft en daar bovenop de slechtste tool is voor farmen? (Rekening houdende natuurlijk dat de stadsmuur ook door slingeraars afgebroken kan worden)

Benieuwd of jullie mij begrijpen en kunnen helpen met bovenstaande.
 

DeletedUser3865

Gast
AW: Het nut van katapults?

Hallo iedereen, ik vroeg me het volgende af.

1) Is de stadsmuur alleen af te breken met katapults of kan dat bv ook met slingeraars?

2) Als de stadsmuur ook af te breken is met slingeraars dan zijn 5 slingeraars toch productiever dan 1 katapult (is 15 bewoners) en heeft het ook een hogere over-all verdedigingswaarde omgerekend per bewoner (1 katapult = 15 bewoners/5 slingeraars = 5 bewoners).

3) Kortom, wat is het nut van een katapult als het weinig aanvals- en verdedigingswaarde heeft en daar bovenop de slechtste tool is voor farmen? (Rekening houdende natuurlijk dat de stadsmuur ook door slingeraars afgebroken kan worden)

Benieuwd of jullie mij begrijpen en kunnen helpen met bovenstaande.

stadsmuur kan alleen worden afgebroken door katapulten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het nut van katapults?

De muur kan natuurlijk ook afgebroken worden d.m.v. aardbeving (via Poseidon)
Maar dat kan slechts om de 2 uur denk ik dus katapulten is iets productiever ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Het nut van katapults?

3) Kortom, wat is het nut van een katapult als het weinig aanvals- en verdedigingswaarde heeft en daar bovenop de slechtste tool is voor farmen? (Rekening houdende natuurlijk dat de stadsmuur ook door slingeraars afgebroken kan worden)

Benieuwd of jullie mij begrijpen en kunnen helpen met bovenstaande.

Eigenlijk is de katapult een van de beste farmers (mytische niet meegerekent) (als het niet de beste is..)
Alleen zijn ze niet handig om over land te sturen, maar des te meer bij een leger in een transportschip.
 

DeletedUser

Gast
AW: Het nut van katapults?

vroeger was dat toch ook ?


dat via de zee de havens,andere gebouwen en muur dan aavgevallen werden met transpoortschepen die katapulten meehadden
 
Bovenaan