• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Hydra

DeletedUser

Gast
Ik hoor veel mensen zeggen dat hydra's goed zijn voor de verdediging en aanval. Maar is dat wel zo? Is het niet gewoon goedkoper als je biremen aanmaakt. En ze zeggen ook dat het goed is voor de aanval maar is het net zoals de biremen niet goedkoper om vuurschepen aan te maken? Welke mythische eenheden en of schepen zijn goed voor verdediging en voor aanval qua kosten en man.

Mvg keiz1
 

DeletedUser

Gast
Je hebt helemaal gelijk met de Hydra.

Ik weet niet van wie je hebt gehoord dat ze goed zijn, maar het zijn de grootste fluteenheden in de geschiedenis imo.

Manticore en Pegasus vind ik zelf de enige goede ;)
 

DeletedUser

Gast
vuurschepen en biremen zijn de beter in vergelijking. bij mythische eenheden zoals hierboven is gezegd alleen maticore en pegasus aanmaken.
 

DeletedUser

Gast
Eerlijk gezegd vind ik pegasi ook niet zo hee goed, ze zijn alleen goed tegen slagwapens. Ik snap niet echt wat mensen in die mythische eenheid zijn. Dus....., mensen die als god Athene aanbidden en pegasi hebben kunnen ze even zeggen wat ze er zo goed aan vinden?

Mvg keiz1
 

DeletedUser

Gast
Ik hoor veel mensen zeggen dat hydra's goed zijn voor de verdediging en aanval. Maar is dat wel zo? Is het niet gewoon goedkoper als je biremen aanmaakt. En ze zeggen ook dat het goed is voor de aanval maar is het net zoals de biremen niet goedkoper om vuurschepen aan te maken? Welke mythische eenheden en of schepen zijn goed voor verdediging en voor aanval qua kosten en man.

Mvg keiz1
qua aanval kan je net zo goed hydra maken als vs, hydra's kosten qua inwoners dan evenveel per aanvalspunt, ze zijn alleen wat langzamer.
als je het zo bekijkt zou je dus eigenlijk beter hydra's kunnen maken dan vs, want dan heb je evenveel aanvalskracht per stad, maar ook nog verdedigende kracht.
Eerlijk gezegd vind ik pegasi ook niet zo hee goed, ze zijn alleen goed tegen slagwapens. Ik snap niet echt wat mensen in die mythische eenheid zijn. Dus....., mensen die als god Athene aanbidden en pegasi hebben kunnen ze even zeggen wat ze er zo goed aan vinden?

Mvg keiz1
ze zijn idd vooral goed tegen slagwapens, maar niet alleen goed tegen slagwapens.
tegen de andere zijn ze ook erg goed, en ze zijn ook nog eens heel snel waardoor je ze snel als os kan sturen, en dan komen ze ook snel aan.
 

DeletedUser

Gast
precies en ze kunnen vliegen en dat bespaart inwoners voor transportschepen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
qua aanval kan je net zo goed hydra maken als vs, hydra's kosten qua inwoners dan evenveel per aanvalspunt, ze zijn alleen wat langzamer.
als je het zo bekijkt zou je dus eigenlijk beter hydra's kunnen maken dan vs, want dan heb je evenveel aanvalskracht per stad, maar ook nog verdedigende kracht.

Je hebt wel nog gunst nodig.
 

DeletedUser

Gast
en deze gunst kan je gebruien voor andere dingen waaronder nieuwe grondstoffen
 

DeletedUser

Gast
Een hydra krijg je met Poseidon...

En die heeft ook 800 :hout: per 25 :gunst:
 

DeletedUser

Gast
Je hebt helemaal gelijk met de Hydra.
Ik weet niet van wie je hebt gehoord dat ze goed zijn, maar het zijn de grootste fluteenheden in de geschiedenis imo.
Manticore en Pegasus vind ik zelf de enige goede ;)

Helemaal mee eens, daarnaast gebruik ik de gunsten van Poseidon liever voor snellere havens om mijn vuursteden weer sneller opgebouwd te hebben.

En Hydra`s zijn niet een beetje traag, maar super traag...

Net zo traag als normale TB, die ik enkel soms gebruik om te timen.
 

DeletedUser15809

Gast
Hydra's zijn sterk in aanval en verdediging, maar duur. Ze zijn daarom wel handig als begeleiding van een kolo. JE hebt een sterke aanvalseenheid bij je die als je de stad overneemt meteen kan functioneren als sterke verdedigingseenheid. Zelfde met triremen en op land bijvoorbeeld strijdwagens.
Maar onderschat de hydra niet. Hij geeft 20 aanvalskracht per geïnvesteerde vrije bewoner, dat is gelijk aan de bireem. De bireem is wel qua grondstoffen goedkoper.
Centaur en Pegasus zijn de sterkste verdedigers per geïnvesteerde vrije bewoner op respectivelijk steek en slag en (voordeel) beide Athene. Als je ze combineerd met zwaardvechters heb je de meest efficiënte verdediging.
Cerberus (Hades) is de meest efficiënte verdediger per geïnvesteerde vrije bewoner op schietwapens.
Qua grondstoffen en gunsten liggen de verhoudingen wat anders, maar die zijn in principe oneindig beschikbaar. Vrije bewoners niet. Dat is de enige harde grens aan je leger per stad.
 

Araluen

Manticore
vuurschepen en biremen zijn de beter in vergelijking. bij mythische eenheden zoals hierboven is gezegd alleen maticore en pegasus aanmaken.

het beste in de vorm van pegasi steden en manticore steden

Je hebt wel nog gunst nodig.

ja, maar eenheden kosten ook grondstoffen en inwoners, je hebt trouwens wel waar voor je geld

en deze gunst kan je gebruien voor andere dingen waaronder nieuwe grondstoffen

ja, maar dat heb je niet altijd nodig

Nee athene geeft geen grondstoffen.

ook dat :p
zeus trouwens ook niet.
 

DeletedUser3865

Gast
Ik hoor veel mensen zeggen dat hydra's goed zijn voor de verdediging en aanval. Maar is dat wel zo? Is het niet gewoon goedkoper als je biremen aanmaakt. En ze zeggen ook dat het goed is voor de aanval maar is het net zoals de biremen niet goedkoper om vuurschepen aan te maken? Welke mythische eenheden en of schepen zijn goed voor verdediging en voor aanval qua kosten en man.

Mvg keiz1
Als verdediging zijn ze idd flut, als aanval zijn ze even sterk als vs per inwoner, dus ook niet duurder.
misschien kosten ze wel wat meer gs, en een beetje gunst, maar dat krijg je net zo snel weer terug, inwoners niet ;)

Het enige grote nadeel is dat ze verschrikkelijk sloom zijn, dus daarom kan je beter gewoon vs bouwen.
Hydra's zijn sterk in aanval en verdediging, maar duur. Ze zijn daarom wel handig als begeleiding van een kolo. JE hebt een sterke aanvalseenheid bij je die als je de stad overneemt meteen kan functioneren als sterke verdedigingseenheid. Zelfde met triremen en op land bijvoorbeeld strijdwagens.
Maar onderschat de hydra niet. Hij geeft 20 aanvalskracht per geïnvesteerde vrije bewoner, dat is gelijk aan de bireem. De bireem is wel qua grondstoffen goedkoper.
Centaur en Pegasus zijn de sterkste verdedigers per geïnvesteerde vrije bewoner op respectivelijk steek en slag en (voordeel) beide Athene. Als je ze combineerd met zwaardvechters heb je de meest efficiënte verdediging.
Cerberus (Hades) is de meest efficiënte verdediger per geïnvesteerde vrije bewoner op schietwapens.
Qua grondstoffen en gunsten liggen de verhoudingen wat anders, maar die zijn in principe oneindig beschikbaar. Vrije bewoners niet. Dat is de enige harde grens aan je leger per stad.
hier klopt echt helemaal niks van,
ten eerste is de bireem verdedigend, en niet aanvallend.
ten tweede is de hydra even sterk in aanvallen per inwoner als vs, en niet als biremen.
enneuh, centaurs?
die zijn echt slecht...
 
Bovenaan