• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Hyperborea

DeletedUser

Gast
Deze spelwereld is dan ook lang niet voor iedereen bedoeld, laat staat voor iedereen verplicht om op te spelen.

Wij zijn er zeker van dat dit een fijn alternatief gaat zijn voor nieuwe spelers, die starten op een krijgerswereld en direct weggevaagd worden door de ervaren spelers, om op een leuke en eerlijke manier het spel te kunnen leren kennen. Wanneer dit systeem volledig af is, kunnen wij dit voor de nieuwe spelers introduceren en helpen we weer een belangrijke doelgroep in het spel.

En zoals aangegeven: omdat wij weten dat deze wereld onmogelijk leuk of uitdagend zal zijn voor de ervaren en/of ouderen Grepolis spelers, zal er spoedig een nieuwe krijgerswereld volgen.

Dus het zou op prijs gesteld worden wanneer men, naast het alleen komen afkraken van iets waar men nog niet de helft van de informatie over beschikt, ook aan de rest van de spelers denkt in plaats van alleen in eigen belang.

Dus lees a.u.b voorgaande berichten terug, wij laten jullie heus niet in de steek.

Jullie zijn er zeker van dat dit een fijn alternatief gaat zijn voor nieuwe spelers, die starten op een krijgerswereld en direct weggevaagd worden door de ervaren spelers, om op een leuke en eerlijke manier het spel te kunnen leren kennen!?
En dit terwijl het belangrijkste deel van het spel ontbreekt ???
Hoe kan iemand ervaring opdoen terwijl er NIETS op het spel staat, op deze wereld zal totaal anders gespeeld worden dan op 'normale' werelden.
Hoewel dit louter mijn mening is zou ik toch binnen een paar maanden de interne evaluatie van deze wereld eens willen zien!


Aan de rest van de spelers denken ipv alleen in eigen belang !?
Kan je mij dan 1 ding opnoemen dat Innogames gedaan heeft enkel in het belang van de spelers en niet uit eigenbelang, alles wat ze doen is uit eigenbelang !?

Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.


John Petit-Senn

Frans schrijver 1790-1870

En natuurlijk laten jullie ons niet in de steek.
Een hond bijt ook niet in de hand die hem voedt!!! (volgens mij is dat ook eigenbelang!?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Onder de oorspronkelijke post van Kroenuh staat 'Laat je mening horen' dus ik denk niet dat degene die hier hun mening geven aan't spammen zijn.
Maar dat je hier speciaal een acc. voor aanmaakt zegt mss meer over jezelf dan over de rest!?

de reden wrm ik niet op me eigen account reageer is dat ik nu wel weet hoe spellers zijn in dit soort game''s na 9 jaar ervaring
0% respect
80% geeft een grote mond (om het netjes te houden ) als je met hem in gesprek bent
80% gaat gelijk lopen schelden of andere ziektes roepen als hij BV boos is dat iemand hem aanvalt laat staan als ik die post onder mij eigen naam had gedaan
40% gaat zelf dreigen dit is om te betreuren ik ben zelf ook ergens een admin en ik weet wel hoe de mesten in el kaar zitten
(dit geld niet voor iedereen )

en over die wereld largo2580
ik weet dat hij zij laat je Emming horen maar er is een paar keer gezegd hij is niet voor grote spellers en vervolgens 100X ik ga niet spelen dat weten we nu wel ;) we zou beter kunne mee denken voor andere instellingen ik weet zelf ook dat het geen super instellingen zijn
 

DeletedUser

Gast
@Kroenuh,
Ik snap het principe en heb er ook niets op tegen, vooral gezien zoals je al zei een volgende spelwereld er snel achteraan zal volgen met zover ik je reactie interpreteer spelinstellingen die je zelf als zeer positief ziet (neem aan geen moraal, leuke snelheid en met veroveren :p ) Idd, voor nieuwe spelers is het af en toe lastig gezien ze te maken krijgen met meer ervaren spelers die hen overnemen, maar ik denk niet dat een wereld als deze dat "gat in ervaring" weg zal nemen zeg maar. Het communicatieve en sociale aspect ingame, het elkaar stimuleren beter te worden in het spel en als ervaren spelers het betrekken van nieuwe spelers bij je alliantie om het spel te leren spelen meer oplevert. Mocht deze wereld het beoogde effect hebben waar jullie naar streven zie ik dat enkel als positief, denk alleen wel dat ervaring en leren van het spel ook een beetje samengaat met vallen en opstaan, leren van je eerdere fouten en eens te maken krijgen met een overname en opnieuw moeten beginnen. Ooit zijn we allemaal begonnen met grepolis en ooit zijn we allemaal eens overgenomen geweest, hoort bij het spel.

@Raymond112,
Tuurlijk zijn er onbeschofte spelers bij in het spel, maar wil niet zeggen dat iedereen zo is als je omschrijft. Ik vind het niet erg om met mijn ingame naam hier te schrijven, ook wanneer het kritisch is of wat dan ook, mochten spelers het als reden zien om me ingame lastig te vallen, block ik ze, mochten ze het als reden zien om me aan te vallen, des te beter.. lekker weer wat GP erbij. ;)
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Ik kan me vinden in bovenstaande argumenten, begrijp me niet verkeerd, echter hoop ik natuurlijk dat het wel degelijk een positief verschil zal maken voor de beginnende spelers.

Alleen al het idee/gevoel aan hen kunnen geven dat ze ergens terecht kunnen wanneer ze van de kaart geveegd worden, in plaats van al maar te stoppen, zal denk ik al een (kleine) stok achter de deur zijn. Meer over dit nieuwe idee/systeem volgt nog.

Uiteraard is overnemen een zéér groot spelelement wat zowat het belangrijkste is in Grepolis, echter is dit niet alles. We hebben verschillende manieren van (tactisch) aanvallen en technologieën die daarin het verschil kunnen maken bijvoorbeeld. Daarnaast de tactiek van welke eenheid tegen welke verdediging bijvoorbeeld. De kracht en 'usability' van de goden en haar gunsten en ga zo maar door. Wanneer je al ervaring en kennis over deze zaken hebt, zul je vast zelfverzekerder beginnen aan een krijgerswereld.

Want uiteindelijk laat ervaring ons weten: (nieuwe) spelers lezen geen hulppagina's zoals onze wiki om op te zoeken hoe een specifiek spelelement werkt en/of tactiek gebruikt kan worden. (nieuwe) Spelers willen zelf ervaren, en dat valt natuurlijk ook wel te begrijpen.

En werkt dit systeem uiteindelijk écht niet, dan bestaat er nog altijd het spreekwoord 'niet geschoten is altijd mis'. Ik zie in het starten van deze wereld geen enkele link naar eigen belang zoals sommigen beweren, want zoals vele al aangaven: het premiumgebruik zal op deze wereld achteruitgaan en toch stellen wij een nieuwe server beschikbaar hiervoor, om het maar heel zwart-wit te zeggen.
 

DeletedUser11295

Gast
Als het het beoogde effect heeft zal over een tijd het premuimgebruik omhoog gaan ;)

Daarvanaf gezien is het denk ik niet deze wereld die de community niet leuk vind en ik weet zeker dat veel ervaren spelers hier ook lol zullen hebben, de community wil deze wereld wel maar ik denk dat ze na4 maanden zonder wereld eerst een gewone wereld wouden zien.
 

DeletedUser14929

Gast
Opzich ik snap het doel wel. Beginners een kans geven en zorgen dat die ook goud gaan gebruiken. Betekend dus meer winst voor Innogames. Maar is de mogelijkheid er dat Hyperborea na bijvoorbeeld een half jaar de instellingen veranerd en dat we dan wel dan wel weer kunnen overnemen. Want dan hebben de beginnende spelers kennis gemaakt met grepolis en weten ze hoe je grepolis kan spelen.

En met spooksteden welk overname systeem wordt hier gebruikt?
 

DeletedUser12444

Gast
geen super wereld zo te horen zou het geen leuk idee zijn dat innogame's een keer een peiling houd zo dat er een sever komt waar iedereen te vrede over kan zijn zou wel leuk zijn nu zijn het standaard instellingen
(BV snelheid 5, geen moraa,l overnemen (nieuw of oud ), alle goden, ww in de game maar geen eind bedoeling,)
 

DeletedUser

Gast
Sjonge jonge jonge. Wat een hoop negativiteit allemaal weer.

Ik denk dat er zeker wel een markt is voor deze wereld.

En wat zit iedereen toch te zeuren over een nieuwe wereld... Waarom altijd maar die drang naar een nieuwe wereld? Ook ik start wel eens op een nieuwe wereld als de instellingen mij liggen, maar daarnaast speel ik nog op 2 oudere werelden. En stop ik eigenlijk net zo weer op de nieuwe wereld als ik het weer wat drukker krijg op Epsilon of Ksi.

En blijf ik daar lekker spelen tot het einde.

Ik ben van mening dat je juist de werelden rustig moet brengen om werelden lang actief te houden. (elke keer als er een nieuwe wereld komt zie je lui stoppen op de vorige).

Het enige wat mij echt tegenhoud om hier te starten is de snelheid. Die had wat mij betreft wel op 2 of 2,5 mogen liggen.

geen super wereld zo te horen zou het geen leuk idee zijn dat innogame's een keer een peiling houd zo dat er een sever komt waar iedereen te vrede over kan zijn zou wel leuk zijn nu zijn het standaard instellingen
(BV snelheid 5, geen moraa,l overnemen (nieuw of oud ), alle goden, ww in de game maar geen eind bedoeling,)


Dat is dus een probleem, er zijn verschillende soort spelers. De meerderheid zal wel op een snelle wereld willen spelen, maar er zijn ook zat mensen die het op Alpha en Eta naar hun zin hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2943

Gast
niet kunnen overnemen en de snelheid maar op 1.

voor somige zou dit een hele leuke wereld kunnen zijn maar echt niks voor mij
 

DeletedUser

Gast
't Enige nadeel aan niet kunnen overnemen is, het niet kunnen clusteren.
Wanneer je vroeg op deze wereld begint, lig je dus waarschijnlijk tussen veel (actieve) spelers.
Deze spelers zullen ook zo snel mogelijk richting een tweede stad willen, en dus zal je eiland vol komen te liggen.
Dus clusteren word een lastige :)
 

DeletedUser14965

Gast
't Enige nadeel aan niet kunnen overnemen is, het niet kunnen clusteren.
Wanneer je vroeg op deze wereld begint, lig je dus waarschijnlijk tussen veel (actieve) spelers.
Deze spelers zullen ook zo snel mogelijk richting een tweede stad willen, en dus zal je eiland vol komen te liggen.
Dus clusteren word een lastige :)

Maar goed, clusteren is ook manier om je te beschermen tegen overnames, wat ook niet het geval is :)
En wil je graag clusteren, dan moet je gewoon een leeg eiland opzoeken.
 

DeletedUser13380

Gast
idd, is niet moeilijk.

Ik ga meedoen... Zie geen enkele deftige ally bij de pre-mades, dus richt ik er zelf een op:


The Final Rush

Wie mee wil zeg het me maar ;)
 

arieduck

Hopliet
Pfff een wereld zonder overname, daar draait heel grepolis om volgens mij. Ik snap wel dat het slecht gaat met grepolis als ze zulke werelden gaan uitbrengen.

En dan nog met snelheid 1 dan ben je helemaal een jaar bezig voordat je een stad afhebt. Veel plezier met bouwen. Ik ga wel op een Engelse server beginnen.

fail-duck%5B2%5D.jpg
 

DeletedUser

Gast
Maar goed, clusteren is ook manier om je te beschermen tegen overnames, wat ook niet het geval is :)
En wil je graag clusteren, dan moet je gewoon een leeg eiland opzoeken.

Clusteren helpt ook qua verdedigen => troepen en vaartijden
en aanvallen => makkelijker plannen en timen ;)
 

DeletedUser13380

Gast
idd, is niet moeilijk.

Ik ga meedoen... Zie geen enkele deftige ally bij de pre-mades, dus richt ik er zelf een op:


The Final Rush

Wie mee wil zeg het me maar ;)

Wie wil? ;)

Pfff een wereld zonder overname, daar draait heel grepolis om volgens mij. Ik snap wel dat het slecht gaat met grepolis als ze zulke werelden gaan uitbrengen.

En dan nog met snelheid 1 dan ben je helemaal een jaar bezig voordat je een stad afhebt. Veel plezier met bouwen. Ik ga wel op een Engelse server beginnen.

fail-duck%5B2%5D.jpg

Voor beginners is dit handig, ik begrijp voor jou niet, maar niet alle werelden kunnen naar jouw tand staan :)
 

DeletedUser

Gast
Wie wil? ;)



Voor beginners is dit handig, ik begrijp voor jou niet, maar niet alle werelden kunnen naar jouw tand staan :)

Ik ga denk wel starten op deze wereld, gewoon om rustig aan te doen, samen best te combineren met mijn andere werelden denk ik.
Ik kijk alleen nog wel welke alliantie ik join, misschien start ik met wat maten van Epsilon.
Streven is in iedergeval top 50 ;)
 
Bovenaan