• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Ideale grote Alliantie

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Maar belangrijkste blijft natuurlijk dat die ally cap voor iedereen telt. Het zou echt wel een bijzondere dynamiek in het spel brengen volgens mij.

Een alliantiecap met 5 spelers zou inderdaad heel wat verandering brengen. Kwaliteit zou naar boven drijven.
Het enige nadeel is dan wel dat er sowieso tienduizenden allianties, wings en BG's zullen zijn.
In dat geval denk ik dat je dan gewoon x aantal wings gaat hebben die samenwerken.
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Je vergeet een klein detail. Ook de anderen hebben een kleine ally van 5

Je bedoelt dus dat je graag eens een wereld met uitzonderlijk lage alliantielimiet wilt zien, Sopheus? Of heb ik het verkeerd op?
Indien dit echt je bedoeling is... dan weet ik nog niet of dat zo handig is... hoe kleiner de limiet, hoe meer massa-ally's die bestaan uit meerdere onderdelen (als je begrijpt wat ik bedoel). Zulke ally's kunnen best vervelend zijn.
 

DeletedUser20736

Gast
een alliantie van 5 vind ik veel te weinig, als er 2 of meer spelers op vakantie zijn verlies je al heel veel steden
 

DeletedUser

Gast
Een alliantiecap met 5 spelers zou inderdaad heel wat verandering brengen. Kwaliteit zou naar boven drijven.
Het enige nadeel is dan wel dat er sowieso tienduizenden allianties, wings en BG's zullen zijn.
In dat geval denk ik dat je dan gewoon x aantal wings gaat hebben die samenwerken.

Ik denk dat die vele allianties niet zo'n probleem zijn. Of er nu 100 of 1000 zijn, maakt op zich niet zoveel uit.

Wel zal er harder en eerlijker geknokt worden voor de top plaatsen. Zoals het nu is, ligt na een maandje of 2 alles min of meer vast. De enige verschuivingen gebeuren door fusies en implosies.

Misschien is het wel slim om op dit type wereld het aantal BG's ook te beperken. Goed, I know, je kan ook samenwerken met allianties die geen BG's zijn (doen ze nu ook). Maar je weet ook dat het allemaal lastiger is. Vooral de doorstroming van communicatie is niet evident, ook al heb je een shared tabje.



Je vergeet een klein detail. Ook de anderen hebben een kleine ally van 5

Je bedoelt dus dat je graag eens een wereld met uitzonderlijk lage alliantielimiet wilt zien, Sopheus? Of heb ik het verkeerd op?
Indien dit echt je bedoeling is... dan weet ik nog niet of dat zo handig is... hoe kleiner de limiet, hoe meer massa-ally's die bestaan uit meerdere onderdelen (als je begrijpt wat ik bedoel). Zulke ally's kunnen best vervelend zijn.

Yups, dat is wat ik wel eens wil zien. Ja dat kan, dat 10 allianties gaan samenklonteren om één grote pseudo ally te vormen, maar eerlijk gezegd weten we dat niet zeker als het nooit eerder is uitgeprobeerd.

Ik denk dat het wel zal meevallen. Er zullen allianties dit wel gaan doen, maar veel anderen weer niet. Met hoe meer allianties je moet samenwerken (en of deze nu groot of klein zijn doet er niet zo toe), des te lastiger wordt de onderlinge communicatie en afspraken. Daarom dat vooral de allianties met ervaren spelers hun BG's eerder beperken tot een klein aantal.

Simpel gezegd: één ally met 10 personen communiceert stukken makkelijker dan 10 allianties met 1 persoon. Daarom verwacht ik niet dat iedereen naar die pseudo giga allianties zal grijpen.

een alliantie van 5 vind ik veel te weinig, als er 2 of meer spelers op vakantie zijn verlies je al heel veel steden

Misschien. Vraag is of dit erg is, want met dat gegeven zit dus iedereen. Jij kan mss in week 1 met je ally relatief verliezen omdat er 2 op vakantie zijn, maar in week 2 weer sterk winnen omdat de allianties in jouw buurt met jouw probleem van vorige week zaten.

Ik verwacht dus dat het inderdaad allemaal wat meer dynamisch en minder statisch zal zijn. Is dat net niet plezant?
 

DeletedUser

Gast
Open gewoon een wereld met allicap 25 en zonder mogelijkheden om fora te delen en bg's te maken.
 

DeletedUser13380

Gast
We zouden het kunnen testen:

Net als de uitdaging kunnen we op het forum iets organiseren voor de volgende wereld om een massa-alliantie te vormen. Eens zien of we het goed bijhouden. Maar dan doel ik wel op 100+ ACTIEVE leden. Ik wil het wel eens zien.
 
Bovenaan