• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

in opstand tegen een opstand?

DeletedUser

Gast
Ook als de opstand loopt kun je OS krijgen, maar ik zou zorgen dat je het zo snel mogelijk krijgt.
 

DeletedUser

Gast
ok dat is een duidelijk antwoord.. je kan de wiki op meer dan een manier interpreteren daar staat dat je 12 uur hebt voor OS en dat dan de opstand begint, dus wekt de suggestie dat het dan niet meer kan...

eeh die opstand? dat duurt 12 uur?? en alleen in die 12 uur kan er een kolo komen? maar als die komt kan ik hem zien bij de aanvallen? klopt dat?? en is een kolo echt 3x zo langzaam als andere schepen? want als dat zo is kan ik dus nu al bijna geen kolo meer verwachten het is nog 2 uur tot de opstand begint, en de schepen bij de aanval waren transport en bireem die er 12 uur over deden om bij me te komen.... ik weet niet wat ik nou moet verwachten
 

DeletedUser

Gast
In die 12 uur dat de opstand er is kan er een kolo komen ja. Of er bij een aanval een kolo zit is redelijk gemakkelijk te checken:
1. Kijk bij de binnenkomende aanval uit welke stad hij komt.
2. Open het schermpje om aan te vallen.
3. Vul 1 kolonisatieschip in.
4. Kijk hoe lang de reistijd is.

Houd er wel rekening mee dat hij zijn kolonisatieschip misschien stuurt uit een stad die dichterbij ligt dan de stad waarmee hij de opstand startte. Daardoor kan hij je misschien verrassen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
In die 12 uur dat de opstand er is kan er een kolo komen ja. Of er bij een aanval een kolo zit is redelijk gemakkelijk te checken:
1. Kijk bij de binnenkomende aanval uit welke stad hij komt.
2. Open het schermpje om aan te vallen.
3. Vul 1 kolonisatieschip in.
4. Kijk hoe lang de reistijd is.

Houd er wel rekening mee dat hij zijn kolonisatieschip misschien stuurt uit een stad die dichterbij ligt dan de stad waarmee hij de opstand startte. Daardoor kan hij je misschien verrassen.

Maar als hij er met zijn normale schepen al 11 tot 12 uur over deed en al zijn steden liggen op die afstand? kan ik dan nog een kolo verwachten of niet??
 

DeletedUser

Gast
als een gewoon schip er 12 uur over doet doet de kolo er minimaal 24 uur over tenzij hij nog sten dichter bij jou heb liggen dan de stad van waar jij bent aangevallen
 

DeletedUser

Gast
Dat klot niet echt, want het duurt meer dan 2 keer zo lang als een gewone trans zeg maar 2,66 keer zo langzaam als een transport boot tenzij hij cartografie jheeft gedaan, dan is het ongeveer 2,3 keer zo langzam als een transportboot
 

DeletedUser

Gast
Dat klot niet echt, want het duurt meer dan 2 keer zo lang als een gewone trans zeg maar 2,66 keer zo langzaam als een transport boot tenzij hij cartografie jheeft gedaan, dan is het ongeveer 2,3 keer zo langzam als een transportboot

de opstand duurt nog ruim elf uur, dat betekend dan dat ik veilig zou zijn nu??

haha dat zou een opluchting zijn zeg
 

DeletedUser

Gast
volgens mij de 2de, eerst was er de aanval en daarna was het 12 uur tot de opstand begon... nu is die begonnen en duurt ie nog 11 uur. Dus de 2de neem ik aan
Als die blauwe vuist er staat is het de 1e 12 uur, als die rode vuist er staat is het de 2e 12 uur (het zal wel de 2e zijn).

Maar als zijn meest dichtbije stad op 12 uur varen ligt met transportboten hoef je geen kolo meer te verwachten. Al vanaf het begin niet, omdat de kolo dan meer dan 24 uur moet varen om bij je stad te komen. Dat betekent dat hij de kolo al moest sturen toen de opstand nog niet eens aangekomen was. En dat is riskant omdat als de opstand niet lukt hij helemaal niks aan de kolo heeft. Verder heb jij dan ruim tijd om OS te vragen. Waarschijnlijk was het nooit zijn intentie om je stad over te nemen (anders had hij een kolo gestuurd) en viel hij enkel aan voor gevechtspunten en grondstoffen. Hij deed daarbij een opstand omdat het geen kwaad kan om de aanval als opstand te verzenden.
Alhoewel, als je zegt dat al zijn steden aanvielen wijst dat toch op een overnamepoging. Ik weet het niet, in ieder geval ben je veilig voor nu ;)
 

DeletedUser

Gast
pffff ik was idd veilig ivo, maar ik moet zeggen ik heb wel behoorlijk gezweet haha
 
Bovenaan