• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Instant buy

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Instant buy


Beste spelers,

Graag informeren we jullie over een nieuwe spelelement waar we een tijdje aan gewerkt hebben in plaats van de huidige bouwtijd halvering. Momenteel is het mogelijk om bouwtijden meerdere keren te halveren totdat het bijna voltooid is. Op deze manier zijn spelers dus altijd bijna aan de eindstreep van voltooing, maar nooit helemaal - wat uiteindelijk erg duur kan uitpakken in goudmunten (vooral in latere stadiums).

Om die reden hebben wij gewerkt aan een nieuw concept genaamd 'instant buy' (direct kopen).

Wat is instant buy?

Met instant buy kun je bouwtijden of rekruteringen direct afkopen (en dus voltooien) in plaats van meerdere malen halveren. In plaats van meerdere keren betalen voor halveringen, wordt de prijs bij instant buy berekend aan de hand van de resterende tijd van een bouw- of rekruteertijd. Langere resterende tijd zal dus duurder zijn dan wanneer de timer bijna afloopt.

ib1.png

Daarnaast willen we graag nog een extraatje aanbieden: de laatste 5 minuten van bouwtijden zal gratis direct af te ronden zijn met instant buy. Dit hangt samen met verschillende veranderingen aan de bouwtijden van verscheidene gebouwen als onderdeel van verbeteringen aan de inleidingsopdrachten, die al zijn doorgevoerd.

ib2.png

We zijn van plan dit nieuw spelelement te lanceren en testen vanaf 4 november a.s. op onze beta community en we nodigen jullie graag uit om dit samen met ons te testen (vooral met de inleidingsopdrachten).

Laat ook je mening achter in dit feedback topic.

Met vriendelijke groet,
Het Grepolis team
[gpfooter][/gpfooter]
Jullie mening is zeer waardevol!
 

DeletedUser22140

Gast
Jullie mening is zeer waardevol!
dus met andere woorden je geeft de goudgebruikers nog meer voordelen! Good job! Grepolis gaat erop vooruit... en zeker voor degene die er veel geld in kunnen steken in een hobby... waardoor het op den duur onmogelijk wordt nog een vijandelijke staat te clearen of over te nemen... of zelfs iemand in te halen qua punten.
 

DeletedUser

Gast
Ik weet nu al dat er veel geklaag gaat komen hieronder, en veel discussies over dat goud te OP wordt.
Maar voordat we daaraan gaan beginnen als ik zo even de prijs in het voorbeeld zie voor 52 seconden 65 goud betalen dan denk ik niet dat veel mensen het gaan gebruiken. Alleen iemand die niet anders weet dan zijn maandsalaris om te zetten in goud hier.

4f11da36e08cefb456d242d5e6e8e0f6.png

Denk eerder dat Inno goud inkomsten gaat verliezen met zulke prijzen. Dus een tip van mij, wil je meer gaan verdienen moeten die prijzen drastisch omlaag.
 

DeletedUser

Gast
Blegh. Een van de mooie dingen van het halveren was juist dat het meerdere keren halveren klauwen vol met geld ging kosten, en daarom niet zo vaak gebeurde. Nu zal je zien dat de goudspelers bij elke opstand no matter what altijd die muur omhoog gooien met goud, en nog vele malen goedkoper uit zijn dan eerst.
 

DeletedUser

Gast
Blegh. Een van de mooie dingen van het halveren was juist dat het meerdere keren halveren klauwen vol met geld ging kosten, en daarom niet zo vaak gebeurde. Nu zal je zien dat de goudspelers bij elke opstand no matter what altijd die muur omhoog gooien met goud, en nog vele malen goedkoper uit zijn dan eerst.

Denk het niet als ik zo naar de prijzen kijk
 

DeletedUser22140

Gast
Ik weet nu al dat er veel geklaag gaat komen hieronder, en veel discussies over dat goud te OP wordt.
Maar voordat we daaraan gaan beginnen als ik zo even de prijs in het voorbeeld zie voor 52 seconden 65 goud betalen dan denk ik niet dat veel mensen het gaan gebruiken. Alleen iemand die niet anders weet dan zijn maandsalaris om te zetten in goud hier.

4f11da36e08cefb456d242d5e6e8e0f6.png

Denk eerder dat Inno goud inkomsten gaat verliezen met zulke prijzen. Dus een tip van mij, wil je meer gaan verdienen moeten die prijzen drastisch omlaag.
het is toch voor alle 26 dat het MAAR 65 goud kost.
 

DeletedUser

Gast
Denk het niet als ik zo naar de prijzen kijk

Beter kijken zou ik zeggen. 65 goud om direct 26 godsgezanten klaar te hebben, die 52 seconden zal de tijd zijn die over is om de volgende godsgezant klaar te hebben. Tenzij jij een methode weet om nu elke 2 seconden een godsgezant te rekruteren natuurlijk.
 

DeletedUser

Gast
ow ik keek niet goed ja,
dan zeg ik die prijzen mogen drastisch omhoog :D
 

DeletedUser22140

Gast
vind het jammer, nou ja goed voor de mensen die hun geld eraan willen geven.
 

DeletedUser22575

Gast
Wauw, wanneer stoppen jullie eens, Innogames? :/

En waarom vragen ze uberhaupt nog naar onze meningen? Volgens mij word er geen fuck mee gedaan. (Maar kan ook aan mij liggen :p)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Gollum Returns

Manticore
Zie bij een ander spel dit ook voorbij komen, onder een bepaalde bouwtijd kan je de gebouwen eigenlijk gratis versnellen. En zolang je maar genoeg GS hebt, kan je snel groeien met weinig tijd. (wat toch wel prettig is, want dan heb je tijd over voor andere dingen)

Maar boven die bouwtijd wordt het al snel duurder om de gebouwen af te ronden. Wat dus de meesten dan ook niet meer doen. Dit zorgt ervoor dat je de eerste week al redelijk snel opgebouwd raakt, zowel met troepen als met stadje en dat je na de BB meteen kan deelnemen in het spel.

Ik hoop dat het na testen een goede balans komt met hoeveel iets moet kosten. Verkorten mag van mij echt wel duurder worden, niet goedkoper. (al zal innogames het juist andersom willen zien om goudgebruik laagdrempeliger te maken)

Niet alleen rekening houden met nieuwe werelden, maar ook met oudere servers waar GS meestal geen factoor meer is omdat de meesten daar 100+ steden hebben en dus ruimschoots voldoende GS voor handen hebben.

Ben dus niet per direct negatief.
 

DeletedUser

Gast
arch komop zeg.....

spelers als dreemersen etc zijn nu helemaal binnen ...... wat een verrot idee
 

DeletedUser22821

Gast
ik denk dat dit best veel zal kosten als je veel ineens bouwt (lange bouwtijden) dus ik denk dat we nog moeten wachten om een oordeel te vellen tot de prijs bekend is
 

DeletedUser

Gast
Als dit op het ideeënforum door een speler zou worden voorgesteld, met dezelfde redenatie:

Op deze manier zijn spelers dus altijd bijna aan de eindstreep van voltooing, maar nooit helemaal - wat uiteindelijk erg duur kan uitpakken in goudmunten (vooral in latere stadiums).

Zou dit idee volledig afgefikt worden.

Wat is dan de volgende stap? "Er komen wat veel aanvallen op m'n kolo, dat gaat wellicht erg duur uitpakken qua troepen", dus Instant-Buy, belegering gedaan?"
 

Concealed

Harpij
Dit is een heel slecht plan!
Als ik 30 VS in de wachtrij zet duurt dat (op Knossos) ~ 30 uur.
Met 1x halveren nog 15 uur wat best acceptabel is..
Zelfde als Academie naar level 30+ gaat duurt dat uren beslag op de wacht rij 1x halveren is dan best handig.
Ik wil niet enorme bak goud geven om het direct te hebben, dat is vaak niet nodig, met 1x halveren schiet het lekker op.

Door instand buy ben je het voordeel kwijt van redelijke wachttijden, direct beschikbaar is leuk, maar vaak niet nodig en veel te duur!

ZEKER NIET DOEN OF HALVEREN OPTIE LATEN BESTAAN!!
 

DeletedUser23053

Gast
Beter kijken zou ik zeggen. 65 goud om direct 26 godsgezanten klaar te hebben, die 52 seconden zal de tijd zijn die over is om de volgende godsgezant klaar te hebben. Tenzij jij een methode weet om nu elke 2 seconden een godsgezant te rekruteren natuurlijk.

Bij de beloning van de beginnersopdracht "bouw een kazerne" is het bouwen van een godsgezant 2 seconden per stuk.
 

DeletedUser22651

Gast
Als Innogames nou de ideeën die positief waren bij de community volgens peilingen zou invoeren, en geen idee waarvoor er eigenlijk nog geen voorstander zich heeft getoond, zou het allemaal een stuk prettiger zijn.
Wat wouter zegt, er zit een beginnersbeloning in van troepen in een paar secondes. Flink wat goud ertegenaan en je hebt zo hele legers binnen een minuut.

Schandelijk
 

DeletedUser

Gast
Laatste 5 minuten gratis? Met ander woorden, aan het begin van het spel zou je direct vrijwel alles meteen kunnen bouwen, mits genoeg GS. Geinig. :p
 

DeletedUser23448

Gast
lol... ik kan dus voor een inkomende kolo ff birren ervoor smijten, wat de prijs is zullen mensen vast wel doen... denk es aan hoe snel een leger gemaakt wordt, boem instant buy hoppa leger binnen notime klaar
 
Bovenaan