• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

inwoneraantal voor bouw muur incorrect

Lemmod

Hopliet
Ik heb gezocht maar misschien heb ik de verkeerde zoekopties gebruikt dus vandaar dit topic :)

Spelwereld: Op meerdere werelden gezien in dit geval gaat het om een stad op Githion

Browser: Niet relevant, gezien in zowel Opera, Chrome, Firefox als IE

Gebruikte scripts/extensies: Niet relevant maar DIO, GRCT en Quack

Omschrijving: Inwonersaantal voor bouw muur is niet correct
Het probleem: Sinds de laatste update zie ik regelmatig dat wanneer ik een aardbeving heb gehad dat ik mijn muur niet meer kan opbouwen zonder eerst troepen weg te moeten doen. Bij de aardbeving gaat er 1 level van de muur (van 25) af wat resulteert in 3 vrije inwoners. Wil ik level 25 weer bouwen dan moet ik eerst 1 landeenheid kwijt raken doordat level 25 ineens 4 inwoners nodig heeft. Als ik de bouw heb gestart heb ik echter weer 1 inwoner over
smiley_emoticons_panik4.gif

Is er soms ergens een herbalancering van gebouwen en benodigde inwoners per level doorgevoerd die ik gemist heb?

Hoe het zou moeten: De vrije inwoners die er aangegeven worden die nodig zijn moeten overeenkomen met de inwoners die vrij komen door de aardbeving en als je de bouw start moeten die ook weer gebruikt worden.

Screenshot(s) vd fout :
De aardbeving is gedaan en ik heb al 1 vrije inwoner geregeld. De bouwopdracht geeft aan dat ik 4 vrije inwoners nodig heb:
bouw_muur_level_1.png


De bouwopdracht is gegeven en ik heb weer 1 vrije inwoner
bouw_muur_level_2.png
 

Lemmod

Hopliet
Is het dan niet vreemd dat dat niet overal goed berekend wordt. Als ik 4 vrije inwoners nodig heb om level 25 van de stadsmuur aan te zetten dan verwacht ik geen vrije inwoners over te houden (als ik slechts 4 vrije inwoners heb). Niet dat ik level 25 ga bouwen en ineens van de 4 vrije inwoners er nog steeds 1 overhoudt. Dat er dus slechts 3 gebruikt zijn om de muur te bouwen.
De gevraagde vrije inwoners en de vrije inwoners die gebruikt worden komen niet overeen wat vervelend kan zijn als je een stad volledig uitbouwt.
 

Arsenal

Quality Assurance
Grepolis Team
De aanpassing is gedaan om te voorkomen dat spelers op een begin van een wereld bijvoorbeeld niet in de min kunnen komen met inwoners.

Als het gebouw 3,7 inwoners nodig heeft wordt dit gezien als 4 (ook weer gegeven als benodigde inwoners), Je behoud uit eindelijk wel 1 inwoner over. En in andere gevallen kom je precies op 0 uit.

Bijna alle gebouwen zijn erop aangepast. Ik snap je verwarring, kan er verders niet veel aan veranderen.
 

Lemmod

Hopliet
Ik begrijp dat die aanpassing daarvoor is gedaan maar als een bouwopdracht een bepaald aantal inwoners vraagt (in dit geval 4) en er worden er minder gebruikt (in dit geval 3) is de verwarring dan niet veel groter? Of zit ik er nu veel te moeilijk tegenaan te kijken?
 

DeletedUser9089

Gast
ik vind dit vreselijk irritant..

loop regelmatig tegen dit probleem op:
beving muur van 25-> 24 vrije aantal inwoners 3!
benodigd om lvl 25 te bouwen is 4
ergo ik kan die muur niet opbouwen..
smiley_emoticons_hust.gif


Als ik van een lvl2 kazerne een level sloop heb ik 1 inwoner meer dus 4 inwoners..
-> muur opbouw naar 25.. over 1 poppetje
smiley_emoticons_irre.gif

kazerne weer naar lvl 2..-> tada mijn stad staat -1

WAAR is de logika achter dit verhaal.. gewoon "hele" inwoners nemen lost dit probleem toch op???

PS. voor de beving stond de stad op 0 vrije inwoners
 

Arsenal

Quality Assurance
Grepolis Team
ik vind dit vreselijk irritant..

loop regelmatig tegen dit probleem op:
beving muur van 25-> 24 vrije aantal inwoners 3!
benodigd om lvl 25 te bouwen is 4
ergo ik kan die muur niet opbouwen..
smiley_emoticons_hust.gif


Als ik van een lvl2 kazerne een level sloop heb ik 1 inwoner meer dus 4 inwoners..
-> muur opbouw naar 25.. over 1 poppetje
smiley_emoticons_irre.gif

kazerne weer naar lvl 2..-> tada mijn stad staat -1

WAAR is de logika achter dit verhaal.. gewoon "hele" inwoners nemen lost dit probleem toch op???

PS. voor de beving stond de stad op 0 vrije inwoners

Als Grepolis weer terug zou gaan naar hele inwoners, dan ontstaat het probleem weer dat men in de beginfase van een wereld een min populatie kan krijgen. Dit is aangepast omdat te voorkomen. Al begrijp ik je frustraties.

Om terug te komen op je melding.

Stel je heb voor je muur 3.7 inwoners nodig om dat level te bouwen. Maar je hebt 4.4 vrije je inwoners. Zal je altijd 1 inwoner overhouden.
4.4 - 3.7 = 0.7 inwoner > wordt dus 1 inwoner.
 

DeletedUser26146

Gast
Dus om een probleem op te lossen dat zich voor doet in de eerste 2-3 weken? van een account maken jullie een fix dat voor problemen zorgt tijdens het verdere verloop het spel, 2-3 jaar?

Zijn toch een bende idioten daar in Duitsland ze.
 

DeletedUser9089

Gast
Als Grepolis weer terug zou gaan naar hele inwoners, dan ontstaat het probleem weer dat men in de beginfase van een wereld een min populatie kan krijgen. Dit is aangepast omdat te voorkomen. Al begrijp ik je frustraties.

Om terug te komen op je melding.

Stel je heb voor je muur 3.7 inwoners nodig om dat level te bouwen. Maar je hebt 4.4 vrije je inwoners. Zal je altijd 1 inwoner overhouden.
4.4 - 3.7 = 0.7 inwoner > wordt dus 1 inwoner.

Het blijft onlogisch!
Als van mijn muur een lvl 25 wordt gesloopt , moet ik toch met de daardoor vrijgekomen poppetjes deze toch ook weer opkunnen bouwen? ( logisch zou zijn

En ja dit probleem heb je met een jong account ook.
Negatief inwoners kun je nog steeds krijgen.. ik heb voor de grap diverse keren met deze lage kazerne levels. geexperimenteerd. Kazerne lvl 1 :Over 1 poppetje.. kazerne lvl2 .. -1 volgens jullie rekening kan dit dus niet?
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Gezien dit in eerste instantie 'bewust' is, kan ik me voorstellen dat het niet logisch overkomt.
Ik heb dit topic verplaatst naar speldiscussies om een verdere discussie en feedback toe te staan en het geen echte bug betreft.
 

DeletedUser9089

Gast
Gezien dit in eerste instantie 'bewust' is, kan ik me voorstellen dat het niet logisch overkomt.
Ik heb dit topic verplaatst naar speldiscussies om een verdere discussie en feedback toe te staan en het geen echte bug betreft.

Dank.. de bug is er echter wel
tussen +1 inwoner en -1 inwoner zitten volgens mijn begrip 2 inwoners verschil??

Dus als ik een gebouw met 1 inwoner neerzet zou ik niet in de min mogen komen.
 

Lemmod

Hopliet
Ondanks dat ik deze discussie wou laten rusten omdat iets wat gebruikers logisch vinden schijnbaar niet logisch genoeg is wou ik toch nog even 1 ding delen
smiley_emoticons_smilenew.gif


Ik heb van de week op de app een bouwopdracht gegeven waarbij ik 3 inwoners vrij had en de bouwopdracht koste ook 3 inwoners zoals te zien is in de rode vierkantjes:
grepo_kazerne.png


Zoals te zien, de laatste 3 vrije inwoners dus als ik de bouwopdracht geef dan hou ik dus 0 inwoners over. Drie minus drie is wiskundig gezien namelijk NUL

Wat schets mijn verbazing. Bij grepo geldt dat drie min drie gelijk staat aan min één
smiley_emoticons_irre4.gif

grepo_kazerne_2.png


Ik zal het er bij laten en zorg er voortaan wel voor dat ik een 2tal vrije inwoners over hou. Dan kan ik in elk geval al mijn bouwopdrachten geven zonder dat ik eerst op het forum moet kijken waarom ik meer inwoners moet investeren dan de bouwopdracht vraagt.
 
Bovenaan