• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Klant is koning?

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Dat is inderdaad de afweging, als je de klanten dom houdt komen ze terug, maar als je de klanten niet dom houdt zit je niet meer opgescheept met domme klanten...

Het probleem is dat er tegenwoordig veel te veel, veel te domme mensen zijn en dat je er praktisch afhankelijk van wordt.

Hier sluit ik me bij aan.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Dat is inderdaad de afweging, als je de klanten dom houdt komen ze terug, maar als je de klanten niet dom houdt zit je niet meer opgescheept met domme klanten...

Het probleem is dat er tegenwoordig veel te veel, veel te domme mensen zijn en dat je er praktisch afhankelijk van wordt.

dit is je rijnste onzin.het heeft niks met je klanten dom te houden maar met klant vriendelijkheid. of wil je zeggen dat jij gaat eten in het restaurant waar ze zeggen dat je een domme sukkel ben en waar ze op de grond spugen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Je haalt twee dingen door elkaar. Als ik in een restaurant ga eten, en mensen maken mij uit voor sukkel, dan zou ik daar niet blij mee zijn.

Als ik naar een restaurant ga, eten bestel, krijg wat ik wilde, zie dat ik per ongeluk het verkeerde gerecht besteld heb, en vervolgens ga lopen schelden en tieren op het personeel dat ze het verkeerd hebben gedaan, en vervolgens wordt er gezegd dat ik dan maar gewoon op moet rotten, dan zou ik dat zeer terecht vinden.

Het gaat er niet om dat je niet vriendelijk moet zijn tegen je klanten, het gaat erom dat je vriendelijk moet zijn tegen je klanten zolang je klanten ook vriendelijk zijn tegen jou. Het moet van twee kanten komen, en het moet niet zo zijn dat de klant jou uit staat te schelden en van jou verwacht wordt dat je hem vriendelijk probeert te helpen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Je haalt twee dingen door elkaar. Als ik in een restaurant ga eten, en mensen maken mij uit voor sukkel, dan zou ik daar niet blij mee zijn.

Als ik naar een restaurant ga, eten bestel, krijg wat ik wilde, zie dat ik per ongeluk het verkeerde gerecht besteld heb, en vervolgens ga lopen schelden en tieren op het personeel dat ze het verkeerd hebben gedaan, en vervolgens wordt er gezegd dat ik dan maar gewoon op moet rotten, dan zou ik dat zeer terecht vinden.

Het gaat er niet om dat je niet vriendelijk moet zijn tegen je klanten, het gaat erom dat je vriendelijk moet zijn tegen je klanten zolang je klanten ook vriendelijk zijn tegen jou. Het moet van twee kanten komen, en het moet niet zo zijn dat de klant jou uit staat te schelden en van jou verwacht wordt dat je hem vriendelijk probeert te helpen.

en daar verschillen wij nu net van mening. ook als een klant jou uitscheld zullen daar andere klanten omheen staan. als jij nu gaat lopen tieren dan zal je een slechte naam krijgen wand klanten praten altijd over zulke dingen. of je nu wel of geen gelijk heeft maakt niet uit in zoon geval zul je altijd de verliezer zijn. het beste wat de winkel medewerker had kunnen doen was haar naam en tel noteren en de winkel eigenaar terug kunnen laten bellen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Ja dat is ook het hele probleem, dat dat het beste is. Dat klanten altijd gelijk de kant kiezen van andere klanten, in plaats van beseffen dat die andere klant een domme trut was. Als ik zie dat een klant in een winkel de wind van voren krijgt omdat ze zich als een muts gedraagd, dan denk ik bij mezelf "zo, die pakken dat tenminste goed aan." en dan zie ik dat als een pluspunt van zo'n winkel.

Het is zonde dat niet meer mensen dat doen, dan hoeven winkeliers niet zo ontzettend voorzichtig te doen met hun achterlijke klanten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

ik denk dat wij hier niet uit komen we hebben alle 2 een andere mening over wat belangrijk is qwa klanten binding.ik vind uit ervaring dat het nooit goed is om een klant slecht te behandelen. ook wij hebben wel eens een boze klant dat hou je nou eenmaal maar als je je best doet voor zoon klant om hem/haar tog goed tehelpen dan komt zoon klan terug ook als het niet helemaal naar hun zin is gegaan. en mond op mond reclame doet meer voor je bedrijf dan 1000 reclame spotjes op tv of in de krant.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Er is een verschil tussen een boze klant (zeer begrijpelijk) en een onredelijke of ronduit domme klant. Mensen kunnen best terecht boos worden om iets dat niet goed gaat, en soms zelfs onredelijk worden om terechte redenen (en zelfs dan zou je ze nog moeten helpen) maar mensen die gewoon echt te dom zijn of te onredelijk zou je geen moeite in moeten steken.

Ik ben over het algemeen ook heel vriendelijk tegen klanten, maar er is een bepaalde categorie die over een grens gaat en van mij dan ook gewoon een hele beschaafde dikke vinger en rot lekker op krijgt.

Is goed voor de algehele sfeer, geloof het of niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

ik doe het toch liever anders. als een klant zonder reden boos of onbeschoft is en hij loopt weg met een goed gevoel. zal het een trouwe en vaste klant worden. ( mits je natuurlijk ook concurrerend kan prijzen). het blijven Nederlanders :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Vergeet je niet dat je werknemer ook met een goed gevoel weg moet lopen? :p
Die hebben er vaak na zo'n klant geen zin meer in namelijk, en dat doet veel meer schade dan zo'n waardeloze klant goed maakt meestal.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Vergeet je niet dat je werknemer ook met een goed gevoel weg moet lopen? :p
Die hebben er vaak na zo'n klant geen zin meer in namelijk, en dat doet veel meer schade dan zo'n waardeloze klant goed maakt meestal.

ik moet je heel eerlijk zeggen dat wij daar nooit last van hebben. wij zijn een familie bedrijf en zien het zo, als een klant weg loopt met een goed gevoel en ook nog eens een product heeft gekocht bij ons is het een win win situatie toch?
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Hm, ja voor een familiebedrijf werkt het misschien zo :)

Als je mensen inhuurt werkt het zo zeker niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Dat neemt niet weg dat mensen gewoon lomp zijn af en toe.

Het basisprincipe van handel is dat zowel klant als verkoper op gelijke voet staan.
Ook geld is gewoon een ruilmiddel
 
Bovenaan