• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Klant is koning?

DeletedUser

Gast
Ik zal een voorbeeld geven.Vorige week donderdag ging ik naar de stad om cadeaubonnen in te leveren die mijn dochter voor haar verjaardag had gekregen. Die bonnen waren van Villa Happ. Villa Happ is failliet. Op de deur stond vermeld dat we naar een ander filiaal in een andere wijk van dezelfde stad konden gaan (niet omdat ze failliet zijn, maar wegens omstandigheden). De volgende dag weer 15 km gereden (ik woon niet in de stad) om naar dat ander filiaal te gaan. Daar kreeg ik te horen dat Villa Happ failliet is en dat cadeaubonnen gekocht in een ander filiaal daar niet verzilverd konden worden.

Ik uitgelegd dat een ander filiaal dat al dicht was klanten doorverwees naar dit filiaal. Er stond nog steeds Villa Happ op de deur, de medewerksters hadden nog steeds t-shirts aan van Villa Happ. Villa Happ is Villa Happ en ik wil of mijn bonnen inleveren, of het geld terug. Er werd mij op niet zo'n vriendelijke wijze duidelijk gemaakt dat ze dat niet deden. Ze dachten absoluut niet mee en konden me niet vertellen hoe ik dan dat geld terug kon krijgen. Toen ik boos werd vonden ze me nog onbeschoft ook. ja deeuh.

Waar is de tijd dat de klant koning was, dat er meegeleefd werd door mensen en vooral ook meegedacht. Ben ik dan de enige debiel die er nog zo over denkt?
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

lekker aso van villa happ,
zonder klanten krijgen hun geen loon en staan ze op straat dus k weet niet waar die winkelbediende met zijn hoofd zat.
Heb je al contact opgenomen met het hoofdkantoor?

Ik vindt het knap van je dat je alleen boos bent geworden en deze winkelbediende niet voor het bedrag op de waardebon aan klappen hebt gegeven.

Als ik vragen mag in welke stad zit deze vestiging?
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Als Villa Happ failliet is zijn de waardebonnen waardeloos. Als er een ander bedrijf/vestiging is dat ook Villa Happ is, maar niet van die waardebonnen is, dan kun je ze daar niet inwisselen.

Ik zie niet in waar deze winkelbediendes de fout in gaan, eerlijk gezegd. En ik zie al helemaal niet in waarom het hun probleem is dat jij je geld niet terug krijgt, als zij die dingen niet accepteren.

En al helemaal niet waarom jij het probleem legt bij de winkelbediendes, die ook nog eens helemaal niks te zeggen hebben in dit hele proces. Als je een probleem hebt dan zou je dat op zijn minst bij de manager moeten leggen.

Het enige waar ik vind dat hier iets fout gaat is dat die andere vestiging mensen doorverwijst naar een plek waar ze helemaal niet terecht kunnen, maar dat kun je de ontvangende partij niet kwalijk nemen.
(En het feit dat je hier onterecht uitvalt tegen mensen die er niks mee te maken hebben, maar daar zullen we het maar niet over hebben)
 

DeletedUser199

Gast
AW: Klant is koning?

Een helehoop winkels huren alleen maar de naam ;).
De kans is dus redelijk groot dat die een andere eigenaar had die geen zin had om geld te geven voor iets dat ze niks heeft opgeleverd ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Franchising heet dat, en dat is inderdaad wat Villa Happ doet. Dat betekend dat als de ene failliet verklaard wordt, de anderen daar weinig mee te maken hebben, aangezien het allemaal losse bedrijven zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Sorry hoor pluisjen, dan hadden ze net wat ze zegt even mee moeten denken en moeten begrijpen dat zij een gedupeerde is.of een nummer moeten geven van een hoofdkantoor, want die hebben ze wel.
Het is toch logisch dat ze er boos om word aangezien de ,medewerkers haar niet aardig behandelde.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Als Villa Happ failliet is zijn de waardebonnen waardeloos. Als er een ander bedrijf/vestiging is dat ook Villa Happ is, maar niet van die waardebonnen is, dan kun je ze daar niet inwisselen.

Ik zie niet in waar deze winkelbediendes de fout in gaan, eerlijk gezegd. En ik zie al helemaal niet in waarom het hun probleem is dat jij je geld niet terug krijgt, als zij die dingen niet accepteren.

En al helemaal niet waarom jij het probleem legt bij de winkelbediendes, die ook nog eens helemaal niks te zeggen hebben in dit hele proces. Als je een probleem hebt dan zou je dat op zijn minst bij de manager moeten leggen.

Het enige waar ik vind dat hier iets fout gaat is dat die andere vestiging mensen doorverwijst naar een plek waar ze helemaal niet terecht kunnen, maar dat kun je de ontvangende partij niet kwalijk nemen.
(En het feit dat je hier onterecht uitvalt tegen mensen die er niks mee te maken hebben, maar daar zullen we het maar niet over hebben)

Villa Happ is Villa Happ, franchise of niet. Villa Happ in heel Nederland is failliet, dus die ene vestiging had niet eens open mogen zijn (lijkt mij). Bij elke andere franchiser (ook andere winkelketens) kun je de bonnen gewoon uitgeven die onder dezelfde naam handelt. Als het eruit ziet als een koe en loeit als een koe, dan is het voor mij een koe en geen konijn.

Waar ik uiteindelijk boos om werd is het feit dat er niet meegedacht werd. Als antwoord kreeg ik:"Nee, dat doen we niet". Verder dan dat kwam het niet. Geen uitleg, helemaal niks. Ik ben een klant die daar geld komt uitgeven (of bonnen, maar je koopt altijd meer dan op de bonnen staat). Als dat dan niet kan om en of andere reden, jammer (hoewel ik daar ook zeker niet blij mee was), maar probeer een beetje mee te leven en mee te denken.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Als Villa Happ failliet is zijn de waardebonnen waardeloos. Als er een ander bedrijf/vestiging is dat ook Villa Happ is, maar niet van die waardebonnen is, dan kun je ze daar niet inwisselen.

Ik zie niet in waar deze winkelbediendes de fout in gaan, eerlijk gezegd. En ik zie al helemaal niet in waarom het hun probleem is dat jij je geld niet terug krijgt, als zij die dingen niet accepteren.

En al helemaal niet waarom jij het probleem legt bij de winkelbediendes, die ook nog eens helemaal niks te zeggen hebben in dit hele proces. Als je een probleem hebt dan zou je dat op zijn minst bij de manager moeten leggen.

Het enige waar ik vind dat hier iets fout gaat is dat die andere vestiging mensen doorverwijst naar een plek waar ze helemaal niet terecht kunnen, maar dat kun je de ontvangende partij niet kwalijk nemen.
(En het feit dat je hier onterecht uitvalt tegen mensen die er niks mee te maken hebben, maar daar zullen we het maar niet over hebben)

Hij legt het probleem niet bij de verkopers, maar is boos op het feit dat er niets uitgelegd werd. ;) En dat hoor je als verkoper uiteraard wel te doen. Omdat het nu waarschijnlijk meer geld zou gaan kosten dan opbrengen, was het voor de verkopers opeens niet meer belangrijk om hem te woord te staan. Daar mag je natuurlijk best boos om worden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Er zijn nog wel winkels waar de klant koning is, alleen zul je die niet vinden bij de multinationals en grote bedrijven.
De consument (iedereen die wat koopt in een winkel) is een schaap al verkopen ze het niet aan jou dan verkopen ze het wel aan 10 anderen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Er zijn nog wel winkels waar de klant koning is, alleen zul je die niet vinden bij de multinationals en grote bedrijven.
De consument (iedereen die wat koopt in een winkel) is een schaap al verkopen ze het niet aan jou dan verkopen ze het wel aan 10 anderen.

Das waar, maar als klant zijnde wil je toch goed behandeld worden of niet? Mond-op-mondreclame is nog steeds de beste reclame geloof ik. Zou het dus niet andersom moeten zijn? Dat de klant bepaald naar wie hij toe gaat om zijn geld uit te geven. Nu is dat het bedrijf, want inderdaad, de grote kopen toch alles op. Zodat de kleine niet meer kan bestaan. en juist de kleintjes hechten nog waarden aan goeie klanten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

het is een afweging die iedere consument voor zichzelf maakt, de prijs geeft voor de meesten de doorslag in plaats van de service, dus in feite heeft de consument zelf deze situatie gecreeerd en houdt deze ook in stand met zijn consumeergedrag dat voornamelijk prijsgedreven is ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Welkom in de wereld van het kapitalisme, enjoy your stay.


En grote kans dat die verkopers niet eens weten wat je met die bonnen moet doen. Waarom ze open zijn weet ik verder niet, maar je vraagt allerlei dingen van ze die niet bij hun baan horen, dat mag best, en daar mogen ze best vriendelijk op reageren, maar het is niet terecht als je boos wordt als ze het niet doen, want ze hoeven het niet te doen.

En inderdaad, grote bedrijven hebben net zoveel schijt aan hun klanten als aan hun personeel, dus op goodwill hoef je bij grote ketens niet te rekenen, het boeit de cassieres net zomin als het de managers boeit of jij wel of niet geld uitgeeft.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Das waar, maar als klant zijnde wil je toch goed behandeld worden of niet? Mond-op-mondreclame is nog steeds de beste reclame geloof ik. Zou het dus niet andersom moeten zijn? Dat de klant bepaald naar wie hij toe gaat om zijn geld uit te geven. Nu is dat het bedrijf, want inderdaad, de grote kopen toch alles op. Zodat de kleine niet meer kan bestaan. en juist de kleintjes hechten nog waarden aan goeie klanten.



Als klant zijnde wil je inderdaad goed bedient worden:), Ik werk zelf al kleine 1.5jaar in een supermarkt en weet ondertussen hoe je mensen iets kan vertellen...

Wat die winkel bediende eventueel had kunnen zeggen was;

Het spijt me mevrouw/meneer Maar helaas zijn we falliet en kan ik u hier niet verder mee helpen

Ik heb laatst ook zo iets gehad met een mevrouw die Mosselen kwam kopen..

Liep ze naar me toe; Pardon, heb je nog mosselen ergens?
Dus ik andwoord gewoon normaal, Nee sorry mevrouw ze zijn niet binnen gekomen..

Dan krijg ik als eerste al; ''GVD'' Altijd het zelfde..
Mijn Andwoord; Sorry maar het is niet anders..

Ja mag ik NU je baas spreken? want ik wil benzine vergoeding.
(aangezien ze van andere stad kwam en voor niets was gekomen)

Dus ik andwoord er gewoon op.. Nou mevrouw.. waarom heeft u dan niet gebeld? want ik kan u nu al vertellen dat je geen benzine vergoeding hiervoor gaat krijgen..

JA DAT INTRESSEERD ME NIKS en ze loopt weg..

Daarmee wil ik zeggen.. dat Prince Of Darkness ook zelf even op internet had kunnen kijken over hoe en wat voordat je er helemaal heen rijdt:)

Fouten komen altijd van 2 kanten he..

Groetjes.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Als klant zijnde wil je inderdaad goed bedient worden:), Ik werk zelf al kleine 1.5jaar in een supermarkt en weet ondertussen hoe je mensen iets kan vertellen...

Wat die winkel bediende eventueel had kunnen zeggen was;

Het spijt me mevrouw/meneer Maar helaas zijn we falliet en kan ik u hier niet verder mee helpen

Ik heb laatst ook zo iets gehad met een mevrouw die Mosselen kwam kopen..

Liep ze naar me toe; Pardon, heb je nog mosselen ergens?
Dus ik andwoord gewoon normaal, Nee sorry mevrouw ze zijn niet binnen gekomen..

Dan krijg ik als eerste al; ''GVD'' Altijd het zelfde..
Mijn Andwoord; Sorry maar het is niet anders..

Ja mag ik NU je baas spreken? want ik wil benzine vergoeding.
(aangezien ze van andere stad kwam en voor niets was gekomen)

Dus ik andwoord er gewoon op.. Nou mevrouw.. waarom heeft u dan niet gebeld? want ik kan u nu al vertellen dat je geen benzine vergoeding hiervoor gaat krijgen..

JA DAT INTRESSEERD ME NIKS en ze loopt weg..

Daarmee wil ik zeggen.. dat Prince Of Darkness ook zelf even op internet had kunnen kijken over hoe en wat voordat je er helemaal heen rijdt:)

Fouten komen altijd van 2 kanten he..

Groetjes.

Met de opmerking dat ze eerst had moeten bellen, zeg je eigenlijk tegen de klant dat ze een domme trut is en dat het haar eigen schuld is. Als je de fout bij jezelf neerlegt (ook al is het niet jouw fout) gaat de klant in ieder geval met een tevreden gevoel de deur uit en komt wellicht nog eens terug.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Ik zal een voorbeeld geven.Vorige week donderdag ging ik naar de stad om cadeaubonnen in te leveren die mijn dochter voor haar verjaardag had gekregen. Die bonnen waren van Villa Happ. Villa Happ is failliet. Op de deur stond vermeld dat we naar een ander filiaal in een andere wijk van dezelfde stad konden gaan (niet omdat ze failliet zijn, maar wegens omstandigheden). De volgende dag weer 15 km gereden (ik woon niet in de stad) om naar dat ander filiaal te gaan. Daar kreeg ik te horen dat Villa Happ failliet is en dat cadeaubonnen gekocht in een ander filiaal daar niet verzilverd konden worden.

Ik uitgelegd dat een ander filiaal dat al dicht was klanten doorverwees naar dit filiaal. Er stond nog steeds Villa Happ op de deur, de medewerksters hadden nog steeds t-shirts aan van Villa Happ. Villa Happ is Villa Happ en ik wil of mijn bonnen inleveren, of het geld terug. Er werd mij op niet zo'n vriendelijke wijze duidelijk gemaakt dat ze dat niet deden. Ze dachten absoluut niet mee en konden me niet vertellen hoe ik dan dat geld terug kon krijgen. Toen ik boos werd vonden ze me nog onbeschoft ook. ja deeuh.

Waar is de tijd dat de klant koning was, dat er meegeleefd werd door mensen en vooral ook meegedacht. Ben ik dan de enige debiel die er nog zo over denkt?


ik snap jouw frustratie. je heb ook helemaal gelijk dat er in winkels vaak geen of heel weinig klant vriendelijkheid is. maar in dit geval had ik ook jou tegoed bonnen niet verzilvert en wel hierom alle Villa Happ zijn franchise winkels dus als de winkel medewerker hem had verzilvert had de winkel eigenaar kunnen fluiten naar zijn geld.ik denk dat we dat allemaal niet hadden gedaan hoe vervelend het ook voor jou is de winkel eigenaar is ook een gedupeerde in dit hele verhaal.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Ik zal een voorbeeld geven.Vorige week donderdag ging ik naar de stad om cadeaubonnen in te leveren die mijn dochter voor haar verjaardag had gekregen. Die bonnen waren van Villa Happ. Villa Happ is failliet. Op de deur stond vermeld dat we naar een ander filiaal in een andere wijk van dezelfde stad konden gaan (niet omdat ze failliet zijn, maar wegens omstandigheden). De volgende dag weer 15 km gereden (ik woon niet in de stad) om naar dat ander filiaal te gaan. Daar kreeg ik te horen dat Villa Happ failliet is en dat cadeaubonnen gekocht in een ander filiaal daar niet verzilverd konden worden.

Ik uitgelegd dat een ander filiaal dat al dicht was klanten doorverwees naar dit filiaal. Er stond nog steeds Villa Happ op de deur, de medewerksters hadden nog steeds t-shirts aan van Villa Happ. Villa Happ is Villa Happ en ik wil of mijn bonnen inleveren, of het geld terug. Er werd mij op niet zo'n vriendelijke wijze duidelijk gemaakt dat ze dat niet deden. Ze dachten absoluut niet mee en konden me niet vertellen hoe ik dan dat geld terug kon krijgen. Toen ik boos werd vonden ze me nog onbeschoft ook. ja deeuh.

Waar is de tijd dat de klant koning was, dat er meegeleefd werd door mensen en vooral ook meegedacht. Ben ik dan de enige debiel die er nog zo over denkt?
Ik zie het probleem niet. De wereld tikt ook maar door en toevallig kom jij als mens niet eens in de buurt van het belang dat één tandwieltje in de wekker heeft. Je kunt van alles wel zeggen dat het er eens geweest is - ik zal het je niet ontkennen, als is dat maar omdat ik om vermeende ontbrekende kennis en het hebben van een andere visie daar geen uitspraken over doe.

Ga, in navolging van alle oude vrouwtjes sinds 1200 en eerder, gerust verder met je te beklagen over wat er zoal ontbreekt, "tegenwoordig". Vroeger immers was alles beter, al is er nooit verschil geweest ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Met de opmerking dat ze eerst had moeten bellen, zeg je eigenlijk tegen de klant dat ze een domme trut is en dat het haar eigen schuld is. Als je de fout bij jezelf neerlegt (ook al is het niet jouw fout) gaat de klant in ieder geval met een tevreden gevoel de deur uit en komt wellicht nog eens terug.

Soms moet mensen ook gewoon duidelijk gemaakt worden dat ze zich achterlijk gedragen, dat zou wat vaker gedaan moeten worden.

Voor de winkel is het misschien fijn om de klant dom en tevreden te houden, maar voor de mensheid in het algemeen is het beter als je ze haar er gewoon even op wijst dat ze inderdaad een domme trut is en in het vervolg na moet denken voor ze wat doet.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Soms moet mensen ook gewoon duidelijk gemaakt worden dat ze zich achterlijk gedragen, dat zou wat vaker gedaan moeten worden.

Voor de winkel is het misschien fijn om de klant dom en tevreden te houden, maar voor de mensheid in het algemeen is het beter als je ze haar er gewoon even op wijst dat ze inderdaad een domme trut is en in het vervolg na moet denken voor ze wat doet.

als je een serieus bedrijf heb mag je nooit een klant er op wijzen dat ze een trut/zeiker enz enz is. mits je een succesvol bedrijf wil hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

Met de opmerking dat ze eerst had moeten bellen, zeg je eigenlijk tegen de klant dat ze een domme trut is en dat het haar eigen schuld is. Als je de fout bij jezelf neerlegt (ook al is het niet jouw fout) gaat de klant in ieder geval met een tevreden gevoel de deur uit en komt wellicht nog eens terug.

hij geeft netjes aan dat er van te voren al een manier was om te weten of de goederen er waren.
dit betekent niet meteen dat je iemand een domme trut etc vind, je geeft gewoon aan dat het ook anders kan....
 

DeletedUser

Gast
AW: Klant is koning?

als je een serieus bedrijf heb mag je nooit een klant er op wijzen dat ze een trut/zeiker enz enz is. mits je een succesvol bedrijf wil hebben.

Dat is inderdaad de afweging, als je de klanten dom houdt komen ze terug, maar als je de klanten niet dom houdt zit je niet meer opgescheept met domme klanten...

Het probleem is dat er tegenwoordig veel te veel, veel te domme mensen zijn en dat je er praktisch afhankelijk van wordt.
 
Bovenaan