• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Kleuren codes achtergrond

DeletedUser

Gast
Wat zijn de gebruikte kleuren codes voor de achtergrond op het veld waar je je alliantie afbeelding kan plaatsen? Ik krijg deze maar niet overeenkomen :O
 

DeletedUser9429

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

Deze kan je zien in het lijstje BB-codes hoor, bij dat icoontje met 9 gekleurde vakjes ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

uuuu... ik vind ze niet...
Heb zitten kijken bij de BB-codes via hulp (ingame als forum)
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

Euhm, ik weet niet of ik je goed begrijp, maar zou het #D0BE97 kunnen zijn? Maar je kan ook een plaatje gewoon doorzichtig maken he ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

Als je transparantie wil gebruiken moet je GIF gebruiken en deze laat enkel 256 kleuren toe. Bij PNG neemt hij bij het plaatsen automatisch een witte achtergrond.

Ik zal D0BE97 even proberen. Dacht dat ik 'm gevonden had in FFE9B9 :mad:
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

Als je transparantie wil gebruiken moet je GIF gebruiken en deze laat enkel 256 kleuren toe. Bij PNG neemt hij bij het plaatsen automatisch een witte achtergrond.

Ik zal D0BE97 even proberen. Dacht dat ik 'm gevonden had in FFE9B9 :mad:

fail

.png ondersteund JUIST transparantie. wss gebruik je tinypic (die alles .jpg maakt)
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

Hmmm... origineel gebruikte ik transparante PNGs maar deze gaven bij het uploaden een witte achtergrond. Zal nog eens een poging ondernemen :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

Heb een voorbeeld:
http://users.telenet.be/Ocean32/imagegallery/non-content/1.png

Van het moment dat je deze transparante PNG upload als alliantie profiel afbeelding vervormt ie. Vermoed dat het met de manier waarop Photoshop PNGs behandeld. De transparantie gaat ook verloren wanneer ik de afbeelding in andere photo editors open (snagit bv).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

heb ze opgezocht


header.png


even.png


odd.png


brown.png


links;


http://static.grepolis.com/images/game/border/brown.png

http://static.grepolis.com/images/game/border/even.png

http://static.grepolis.com/images/game/border/header.png

static.grepolis.com/images/game/border/odd.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

Bedankt, zo ben ik ook aan de FFE9B9 gekomen (odd.png), maar omdat ik een colorpicker gebruik om de code eruit te halen verschilt die steeds iets.

Maar goed, ik heb er nu eentje die goed overeen komt ^^
Bedankt voor alle hulp ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

het plaatje dat ik je gaf word ingame gebruikt. copy paste het op je hele achtergrond, dan krijg je precies hoe je het wilt (aangezien het niet 1 kleur is, maar een soort mix tussen meerdere kleuren)
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

Het is inderdaad een mix. Heb net even #FFE9B9 geprobeert en bekeken via verschillende PCs, het verschil is negeerbaar.

Mag ik je vragen welke app jij gebruikt om je PNGs te maken?
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

goh >.<

Maar ik gebruik geen app, ik sla gewoon op als .png o_O
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

uuuhhh... welke software gebruik je om je afbeeldingen te maken? (Photoshop, Fireworks, Paint.NET)? ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

Ah zo,
GIMP

En als het een werkje van niks is (screenshot bewerken) gewoon paint. :)
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

Wat ook een mogelijheid is, is dat je een screenshot neemt en van de kleur die je nodig hebt een kleine afbeelding te maken (10 op 10 bijvoorbeeld)
Dit opslaan als patroon en bij de rest van je patronen zetten (bij Gimp werkt het in ieder geval)
 

DeletedUser

Gast
AW: Kleuren codes achtergrond

Als je een screenshot neemt bepaalt de kleurenconfig van je videokaart de kleur, deze zal verschillen van computer tot computer.

Ik heb nu Skully's voorstel genomen en de achtergrond png zitten knippen/plakken om een 240x180 pixel veld te krijgen. Stretchen kon niet omdat het geen solide kleur is.

Blijkbaar is het een gekend probleem met 8-bit transparante PNGs in Photoshop. Denk dat ik me GIMP ook maar eens eigen zal maken :p

Knappe "silly walk" btw :)
 
Bovenaan