• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Koloniseren

DeletedUser

Gast
Stel: Je hebt 2 dorpen (A en B(A heeft kolo + overname)), je hebt een stad op het oog (C) en er is een andere speler met een dorp (D).

Je kan max 2 dorpen stichten op dat moment. (zoals helemaal aan het begin)
Speler uit dorp D neemt om 10.00 stad B van jou over. Maar om 09:00 stuur jij een kolo op weg naar stad C die om 11.00 aankomt. (opstand is al ontketend en in gang). Dan heb je om 10:01 de mogelijkheid om weer een nieuwe stad te stichten. Maar om 09:00 had je de kolo al verstuurd. Neemt de kolo dan de stad over? Of gaat hij gewoon aanvallen en daarna weer terug?
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Koloniseren

de eerste mislukt al want als ik een stad wil veroveren en mijn eigen stad word veroverd dan mislukt die meteen.

verder snap ik je verhaal niet dus moet iemand anders maar antwoorden
 

DeletedUser

Gast
AW: Koloniseren

Stad a verzorgt opstand + overname. Je hebt ook nog stad b. Je kan geen nieuwe steden meer overnemen. Je weet dat b wordt overgenomen. Je stuur een kolo die een uur later aankomt dan dat b wordt overgenomen. Kan de kolo ten eerste al een nieuwe stad stichten zonder dat er een plekje vrij is bij de cultuurpunten, maar er wel eentje vrijkomt?
 

DeletedUser9211

Gast
AW: Koloniseren

ik weet allesins dat als je een stad wil stichten dit niet lukt tot je genoeg CP hebt behaalt, of je nu weet wanneer of niet, je kan hem pas versturen wanneer je genoeg CP hebt...
met een overname denk ik persoonlijk wel dat dit zou lukken, natuurlijk rekening houdende met de anti-timing regel dan...

ofwel gaat je kolo niet op pad voor een overnamen maar wel een gewone aanval
 

DeletedUser10010

Gast
AW: Koloniseren

Hoeveel cultuurpunten heb je nodig om een nieuwe stad te stichten
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Koloniseren

als jij max. 2 steden kan. dan moet stad b eerst veroverd zijn. de stad blijft van jou zolang jij kan zien wat erin staat.
nog nooit meegemaakt dus weet het niet echt.
maar dat eerste is zeker.
gewoon altijd minstens 1 punt teveel hebben is het makkelijkst voor het geval er ineens iemand verdwijnt
 

DeletedUser

Gast
AW: Koloniseren

Op het moment van aanmeren van de kolo moet je genoeg cp hebben.
 

DeletedUser

Gast
AW: Koloniseren

Als je kolo om 11 uur aankomt en je een stad kwijt bent om 10 uur, start de overname als het goed is gewoon.
 
Bovenaan