• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Konijnenspelen III - 1. Infotopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Konijnenspelen III

Hoi, vreemdeling, spellenforumganger, nieuwerd of andere avonturier. Binnenkort gaat de 3e editie van de Konijnenspelen van start. En het zou echt gewoon fantastisch zijn mocht jij daar ook aan deelnemen. De Konijnenspelen is open voor iedereen en het is natuurlijk veel leuker om het te spelen met velen. Wat de Konijnenspelen echt is, is eigenlijk vrij moeilijk om uit te leggen, maar ik zal het hieronder toch proberen.

De KonijnenSpelen

Wat zijn de Konijnenspelen? De Konijnenspelen is een forumwedstrijd waarbij het gaat om forumspellen. Het is dus eigenlijk een bundeling van verschillende spellen, die vlak na of tijdens elkaar gespeeld worden. Tijdens deze leuke spellen, kan je punten verdienen. En wie op het einde, de meeste punten, verspreid over de spellen, heeft verzameld wint, zo simpel is het. Het komt dus allemaal neer op de forumspellen, die samen de Konijnenspelen maken.

Wat is een forumspel?

Een forumspel is, zoals de naam het zegt een spel dat op het forum wordt gespeeld. Er zijn verschillende soorten forumspellen, echt voor verschillende liefhebbers. Maar meestal draait het rond dat er info op het forum wordt gezet en iedere speler iets moet insturen. Het draait dan vooral rond samenwerken, tactiek, hier en daar ook wat geluk en bluf. En al bij al is het gewoon een spel waarbij je moet proberen te winnen en ervoor te zorgen dat de ander niet moet winnen, vooral door dingen te posten op het forum en berichten te sturen naar elkaar of de spelleider. Probeer gerust eens mee te doen, waarschijnlijk vind je het wel leuk !

Hoe kan ik meedoen?

Meedoen is niet zo heel moeilijk. Er volgt een eerste introductiespel, om jullie wat vertrouwt te maken met de spellen, de soorten handelingen en de activiteit. Eens je dat spel door bent, ben je officieel ingeschreven in de Konijnenspelen. Je kan dit spel ook overslaan, maar ik zou dit niet doen want dan kan je geen punten krijgen voor de spellen die je speelt/wint. Dus, eerste het introductiespel spelen, dan pas de andere spellen. Mocht je het introductiespel gemist hebben, geen probleem. Je kan ook gewoon met de andere spellen meespelen, je zult jammer genoeg geen punten kunnen winnen, maar je kan wel meedoen met een hele reeks super leuke spellen!

Hoelang duurt de Konijnenspelen?

De Konijnenspelen duurt wel een tijdje, tot in november. Maar natuurlijk hoef je niet elk spel mee te spelen. Hieronder vind je een lijst met alle spellen en hun data. Je rekent best 7 dagen voor een spel. Natuurlijk, niet elk spel duurt zo lang en soms val je al eerder uit het spel dan dat het gedaan is. Maar als je dit inrekent, denk ik dat je een redelijk goed beeld hebt over de spelen. Toch nog vragen, stel ze gerust.

Hoe worden de punten verdeeld?

In het infotopic zullen alle spellen mooi opgelijst zijn met daarbij ook meer informatie over alle spellen apart. Ook zal bij sommige spellen de puntenverdeling staan (niet overal). De punten zijn door mij op voorhand gekozen. Deels uit persoonlijke interesse en hoe belangrijk ik het ene of het andere spel vind. Anderzijds kan je op verschillende criteria beoordeeld worden. Niet enkel winnen, maar een leuk spel spelen, het spel goed meedoen, actief zijn en anderen helpen kan je ook punten opleveren. Gewoon meespelen en je best doen is dus de boodschap. De winnaar is uiteindelijk degene die het verst geraakt op het algemeen scorebord, dit scorebord kan je ook terugvinden in het infotopic.

Kan ik ook dingen winnen als ik echt goed ben?

Ja hoor. Er is kans op een beetje goud, gesponserd door ons geliefde team. Verder natuurlijk ook een mooie titel voor de eerste prijs. Verder spelen we natuurlijk voor de roem en eer, hoe leuk is het wel niet dat je kan zeggen dat je aan een echte konijnenspelen hebt meegedaan en natuurlijk is het gewoon zo plezierig en tof dat je bijna geen redenen meer kunt verzinnen om niet mee te doen!

Zijn er nog dingen die ik moet weten?

Ja, en hier sluit ik deze post mee af. Lees zeker hieronder de algemene regels nog door, vragen mogen altijd gesteld worden. Als je je hier niet aan houdt, gooi ik je uit de spelen, dus alsjeblieft toch een beetje aandacht aan geven.

  1. Je mag niet valsspelen. Een gat of fout in het spel misbruiken mag ook niet, het gewoon aan mij melden is het beste. Als ik later merk dat je opzettelijk zo'n foutje hebt misbruikt, kan het zijn dat je uit het spel wordt gegooid.
  2. Geen screens van mij laten zien om eender welke reden, spreekt voor zich. Indien je dit toch wilt doen, vraag dan zeker aan mij nog eens of het mag. Het antwoord is waarschijnlijk: nee.
  3. Je mag maar met 1 account meespelen aan de KonijnenSpelen. Dus niet met 2 verschillende accounts en al zeker niet aan hetzelfde spel.
  4. In elke situatie heeft de spelleiding altijd gelijk, en moet je je altijd naar zijn/haar wil schikken. Hij/Zij heeft het beste zicht op de situatie en we vertrouwen op elkaar dat iedereen dit doet ten voordele van het speelplezier. Dus gewoon luisteren, en niet tegenspreken. Vragen waarom iets gebeurd is, mag wel.
  5. Als je een deadline niet haalt, ga dan niet zagen. Dit soort dingen ligt volledig in jouw verantwoordelijkheid, hier heb ik niets mee te maken.
  6. Hou het plezierig voor iedereen. Iemand totaal uitsluiten is niet leuk voor die persoon en je zou het zelf het liefst ook niet hebben.
  7. Als ik je vraag om iets geheim te houden als ik me bijvoorbeeld heb versproken en iets heb verklapt, dan doe je dat ook. Ik zal zelf wel inschatten wat er daarna mee gebeurt.
  8. Je bent ook verplicht het aankondigingentopic te lezen, dit topic(= het algemeen infotopic) is niet verplicht, wel aangeraden.
  9. Grepolis.nl-teamleden mogen meespelen maar niet voor het goud. We geven de andere spelers ook een kans om eens wat goud te krijgen.
  10. Het is verboden je niet naar je rol te gedragen. Als je een bepaald doel hebt in een spel, moet je proberen dat doel ook te bereiken en niet gewoon uit vriendschap iets anders gaan doen. Probeer dit zo goed mogelijk te doen, en speel om te winnen, niet om iemand anders te laten winnen, dat verpest namelijk het spel echt hard.
  11. De Spelleiding heeft ten allen tijde het recht je uit zijn spel te schrijven indien dat hem/haar nodig lijkt.
  12. Deze regels mogen natuurlijk altijd worden aangepast, gebeurt dit, dan wordt dit ook met een post vermeld.

Nog veel speelplezier,
Rabbid
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Goed, geen tijd meer te verliezen. De KonijnenSpelen bestaan uit spellen natuurlijk. En hieronder staat even mooi opgelijst welke spellen wanneer plaatsvinden. Zo kan je snel even kijken aan welke spellen jij mee wilt spelen en op welke data jij aanwezig wilt zijn. Verder, de data kunnen hier en daar misschien een beetje afwijken, maar toch zullen ze vrij accuraat is. Hieronder vind je dus alle spellen, met daaronder de nodige informatie. Mocht er een vraag zijn over een specifiek spel, dan mag je altijd mij contacteren. Altijd en overal.

Labyrinth
Uitleg: Spel waarin je uit het Labyrinth moet ontsnappen.
Start inschrijvingen: 5 oktober
Start spel: 8 oktober

Pocket War
Uitleg: Spel waarin iedereen een leger heeft en door tactiek moet proberen de troepen van de andere spelers uit te schakelen en te winnen.
Start inschrijvingen: 5 oktober
Start spel: 8 oktober

Treasure Hunter
Uitleg: Spel waarin iedereen schatten probeert te verzamelen. Je schattenjagerploeg goed opdelen en verspreiden maar ook tactiek zijn belangrijk.
Start inschrijvingen: 12 oktober
Start spel: 18 oktober

Weerwolven van Wakkerdam
Uitleg: Spel waar je de wolven moet vinden en doden of als wolf de rest moet doden.
Start inschrijvingen: 14 oktober
Start spel: 19 oktober

Death Trap
Uitleg: Spel waarbij je probeert niet te sterven. Meer info is niet gegeven.
Start inschrijvingen: 18 oktober
Start spel: 21 oktober

Wie is de vos?
Uitleg: Spel waarin je moet samenwerken om zo veel mogelijk punten te verdienen en uit te zoeken wie de vos (saboteur) is.
Start inschrijvingen: 18 oktober
Start spel: 21 oktober

Claimed
Uitleg: Spel waarin iedereen gebied moet veroveren, om ter meest.
Start inschrijvingen: 20 oktober
Start spel: 23 oktober

Ridders van Rome
Uitleg: Spel waarin iedereen een eigen doel heeft en dat moet proberen te bereiken door middel van aankopen, aanvallen en anderen.
Start inschrijvingen: 20 oktober
Start spel: 23 oktober

Archery
Uitleg: Spel waarin je met een flinke dosis geluk, netwerken, nadenkwerk en berekeningen moet proberen andere spelers te elimineren.
Start inschrijvingen: 24 oktober
Start spel: 27 oktober

Presidenten
Uitleg: Spel waar je door middel van stemmen moet verkozen worden en winnen.
Start inschrijvingen: 27 oktober
Start spel: 30 oktober

Wie van de Drie
Uitleg: Quiz waarin je telkens uit meerkeuzevragen het juist antwoord moet kiezen.
Start inschrijvingen: 27 oktober
Start spel: 30 oktober
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Dus, ik heb geen idee of jullie de rest hebben doorgelezen en weten hoe het scorebord werkt. Maar we spelen dus eigenlijk ganzenbord. Maar niet zomaar ganzenbord. Door het spelen van spellen kunnen jullie sprongen winnen. Elke sprong brengt je een aantal stappen vooruit. Zo moet je dus om ter verst geraken op het ganzenbord. Degene die het verst geraakt wint dus. Nuja, laten we het erop houden dat je dus om ter meeste punten moest verzamelen om zo ver mogelijk te geraken. Het punt is dat ik er normaal allerlei geheime shit in zou steken die BOOM doen enzo, maar ik het voor nu achterwege heb gelaten. Dus zeg maar dankjewel Rabbid voor deze nobele gift. Ik weet het. Hieronder vind je dus het scorebord met de huidige tussenstand. Weet dat deze dagelijks kan veranderen en er dus nog niets vast staat. Maar weet ook wel dat het best slim kan zijn degene met de meeste punten te *****n.

ouskzr.png

Maar goed, nu verder over de puntenverdeling. Deze keer gaan we met een soort prestatie-systeem werken. Er zijn per spel enkele prestaties die je kan leveren. Deze liggen allemaal op voorhand vast, dus je kan perfect zien welke prestaties te behalen vallen en welke dingen de moeite waard zijn. Hou vooral in je achterhoofd dat het belangrijkste plezier is in het spel, maar ook wel dat dit een belangrijke 2e plaats krijgt. Onderaan deze post zullen alle prestaties ook opgesomd staan, met erbij de mensen die deze hebben voltooid (nadat de betreffende spellen zijn afgelopen). Verder krijg je indien je level 2 van een prestatie hebt, natuurlijk enkel de punten van die prestatie, niet de som van beide.
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Zo, dit is alle info die jullie nu krijgen. Vragen zijn altijd welkom, verder gaat dit topic op slot. Discussiëren kunnen jullie in het discussietopic. Eventueel wordt er later nog iets aan toegevoegd hier. Maar misschien ook niet. De tijd zal het uitwijzen.

In ieder geval veel speelplezier,
Rabbid
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Wat valt er nog te verdienen?

De laatste spellen zjin nu bezig en de eerste blik op de uitslag kan men nu al werpen. Maar er kan nog geen veranderen. Er zijn nog vele punten te verdienen. Voordien was het niet echt heel zichtbaar waar je overal punten op kon verdienen. En sommige info krijgen jullie nu pas, volledig mijn fout van mijn traagheid en lak aan discipline. Maargoed, hier dus de laatste puntenverdelingen. Veel succes met punten sprokkelen.

Ridders van Rome

Deze staan hier opgelijst.

Claimed

Tijdens de Voorrondes:
Winnaar van de poule krijgt 3 punten.
2e Plaats van de poule krijgt 1 punt.
Bij gelijkstand op positie 1 & 2, 2 punten per persoon.
Als je alle deadlines hebt ingestuurd, krijg je ook nog 2 punten.

Tijdens de Finale:
Grootste gebied: 5 punten
2e Grootste gebied: 4 punten
3e Grootste gebied: 3 punten
4e Grootste gebied: 2 punten
Kleinste gebied: 1 punt

Per 5 vakjes krijg je ook nog 4 punten.

Als je 75% van de deadlines instuurde, krijg je een puntje.
Stuurde je elke deadline in, krijg je zelfs 3 punten.

Death Trap
Onbekend

Wie is de Vos
De spelers krijgen punten gegeven. Dit aantal punten is recht evenredig met de pot die behaald is, ten opzichte van de maximale pot, vermenigvuldigd met hun positie van hoelang ze hebben meegespeeld.

De mol krijgt punten recht evenredig met de pot die behaald is, ten opzichte van de maximale pot.

Exacte aantallen volgen aan het eind van het spel.

Archery
Je krijgt punten op basis van:
1. Kills
2. Hoe lang je in leven blijft.
3. Aantal keer geteleporteerd.
4. Activiteit.
(1 = Meeste punten, 4 = Minste punten)

Presidenten
Je krijgt punten op basis van hoeveel stemmen je hebt gekregen, in vergelijking met de totale hoeveelheid stemmen die gegeven zijn over heel het spel.

Vervolgens ook extra punten voor activiteit, en het aantal keer je een toppositie hebt bekleed in 1 van de categorieën.

Wie van de Drie
Je krijgt 3 punten per dag dat je het overleeft.(Max. 10)
 
Laatst bewerkt:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
45 Dagen geleden. 11 Spellen geleden. Een tweeduizendtal pm's geleden. Talloze doden geleden. Vele uren no-life geleden. Het lijkt wel een eeuwigheid. Het opstaan, KonijnenSpelen, naar school vertrekken, KonijnenSpelen, gaan slapen-ritme was voor een lange tijd, niet alleen voor mij denk ik het dagelijks leven. Dag in, dag out bezig met de spellen, het spel proberen te vatten, de tegenspelers te slim af te zijn. Maar het stopt, het is gedaan. Het laatste spel wordt vandaag vervroegd beëindigd en hiermee eindigt ook deze konijnenspelen. Ik dank jullie voor jullie moeite. Iedere, elke speler. Alle veertig, allemaal dank ik jullie uit het diepst van mijn hart. Zonder jullie waren er geen spellen, was er geen grepolisforum en was ik er niet. Dank jullie dat ik een dikke maand mijn hobby op een versnelling hoger op jullie heb mogen uitvoeren. Het was me een eer. Ik hoop dat jullie er evenveel als mij van hebben genoten maar twijfel daar niet te hard over. Het was een lange tijd, maar een hele leuke. En nu, is het tijd om af te sluiten. En om de winnaars aan te duiden. Goed, here we go ^^.

Hieronder alle spelers die punten hebben vergaard maar niet in de top 5 zijn geraakt. Dank jullie voor jullie activiteit en tot de volgende Konijnenspelen. Helaas hebben jullie niets gewonnen, maar we weten beiden dat jullie al met de hoofdprijs zijn gaan lopen, het plezier van het spelen!

87 HernamewasAlice
83 Ydeger
70 Stanjanssen22
57 Lightpolis
52 Dusdavid2
49 Initia
44 Longtimeago
41 Labr
37 TheRealVip
20 Kykloops
19 Heartlion
15 Bertceyssens
14 Imra
9 Aeneas
6 Wouter
5 Alvin44
5 Xavierf
4 Rutger101
3 Gekko
3 Sammy
2 Marcoknight
2 NoMercyNL

De oplettende spelers onder jullie zullen door hebben dat er nog 5 mensen ontbreken. Hieronder nog even alle 5 op een rij, zodat de rest ook kan aanschouwen welke titanen dit jaar met de prijzen gaan lopen.
Heir of Carthago
Jaspenia
Kyra
Nissassa
Sanhal
Goed, hier stonden ze dus alfabetisch. Nu is de vraag, wie vergaarde hoeveel punten, hieronder de tussenstand:

169 1e plaats
134 2e plaats
123 3e plaats
115 4e plaats
113 5e plaats
Gefelictieerd alle winnaars, jullie hebben het dubbel en dik verdiend!

169 Nissassa
134 Heir of Carthago
123 Sanhal
115 Jaspenia
113 Kyra

Prijzen mogen geïnd worden in de loop van deze week. Liefst zo snel mogelijk.

Nissassa 1500 goud + titel
Heir of Carthago 1250 goud + titel
Sanhal 1000 goud + titel
Jaspenia 750 goud
Kyra 500 goud
HernamewasAlice 400 goud
Ydeger 300 goud
Stanjanssen22 200 goud
Lightpolis 100 goud
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan