• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Kwantummechanica relativiteitstheorie en snaartheorie

DeletedUser21751

Gast
Er is geen enkel betere formule ooit dan die van de kwantumfysica. Maar het is tot nu toe nog steeds niet gevonden hoe de kwantumfysica te kunnen koppelen aan de relativiteitstheorie. Wat is jullie mening over deze theorieën.
 

DeletedUser20542

Gast
Het spijt me vreselijk, maar al bij het lezen van de naam van dit topic word ik onwel. Bedankt voor het begrip.
 

DeletedUser199

Gast
Er is geen enkel betere formule ooit dan die van de kwantumfysica. Maar het is tot nu toe nog steeds niet gevonden hoe de kwantumfysica te kunnen koppelen aan de relativiteitstheorie. Wat is jullie mening over deze theorieën.

Weet je überhaupt wat deze termen betekenen, want wat je nu zegt raakt kant nog wal :')
 

DeletedUser21751

Gast
Om het kort even uit te leggen kwantumfysica gaat over alles kleiner dan een atoom. Relativiteitstheorie over alles groter dan een planeet en snaartheorie om deze 2 theorieën te kunnen verenigen. Alleen kunnen we die niet bewijzen want een snaar is 1 dimensionaal.
 

DeletedUser

Gast
Een korte uitleg is bij mij nog steeds niet duidelijk waar je het over hebt en waar je over wilt discussiëren. Ik vrees dat je hier geen heftige discussie krijgt en beter een eh.. ja.. in iedergeval een ander forum misschien moet bezoeken :p
 

DeletedUser20542

Gast
Om het kort even uit te leggen kwantumfysica gaat over alles kleiner dan een atoom. Relativiteitstheorie over alles groter dan een planeet en snaartheorie om deze 2 theorieën te kunnen verenigen. Alleen kunnen we die niet bewijzen want een snaar is 1 dimensionaal.

Kwantumfysica: draait om alles < atoom
Relativiteitstheorie: draait om alles > planeet

Snaartheorie: verbindende factor tussen twee bovengenoemden

Interpunctie en een schema zijn altijd handig als je iets wilt uitleggen aan iemand die het niet snapt (zoals ik). Verder ben ik het met Nikitirana eens over het feit dat hier geen snars over te discussiëren valt.
 

DeletedUser

Gast
beste prodomoi,
dit is een gameforum eh :p. serieuze praat kan je best zien als actualiteit :) (en ik moet zelf nog een paar jaren gaan om aan die dingen te komen)
 

DeletedUser13727

Gast
Hele geleerde mensen die bij elkaar ruim 100.000 jaar langer hebben gestudeerd als ik, snappen er nog geen bal van en zijn eigenlijk nog steeds op "ontdekkingsreis" , hoe willen Grepolis-spelende sukkels zoals ik daar iets zinnigs over kunnen bijdragen.
 

DeletedUser

Gast
Er is geen enkel betere formule ooit dan die van de kwantumfysica. Maar het is tot nu toe nog steeds niet gevonden hoe de kwantumfysica te kunnen koppelen aan de relativiteitstheorie. Wat is jullie mening over deze theorieën.

't Zijn mijn favoriete theorieën. Vooral de snaartheorie vind ik geweldig.
 

DeletedUser20896

Gast
ik heb het niet zo op de snaartheorie, er zijn even veel snaartheoriën als er wetenschappers zijn die ze onderzoeken :p, en er is tot nu toe geen enkel bewijs voor gevonden.

ik denk dat de oplossing in de veldentheorie ligt.
 

DeletedUser11295

Gast
Dit is eigenlijk een van de weinige natuurkundige topics waar ik helemaal niets vanaf weet :s. Ik zal binnenkort eens gaan kijken :)
 

DeletedUser

Gast
Er is geen enkel betere formule ooit dan die van de kwantumfysica. Maar het is tot nu toe nog steeds niet gevonden hoe de kwantumfysica te kunnen koppelen aan de relativiteitstheorie. Wat is jullie mening over deze theorieën.
Ik vind ze tof!!
 

DeletedUser21466

Gast
Snaartheorie, veldentheorie, multiversa..., allemaal theorieën waar geen enkel bewijs voor is. Laten we eerst maar eens uitvinden wat donkere materie en donkere energie is. We weten dat het bestaat, maar niemand weet wat het is...
 

DeletedUser21018

Gast
by the way, ik denk dat ik na dit filmpje wel een redelijk beeld heb van kwantummechanica.
 
Bovenaan