• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Leden en allianties: De grens.

DeletedUser20125

Gast
Beste allemaal.
Binnen Grepolis bestaat er zoiets als allianties.
We kennen het waarschijnlijk wel: Er komt een fusie met een andere alliantie, soms zelfs vroegere vijanden.
Mensen die bij jou zaten worden plots bg's, maar geef toe: Een bg met iemand is niet hetzelfde als erin zitten samen.
Jij voelt je, als kleiner lid, 'gedropt', ook al zorgen ze ervoor dat je met hun contact houdt.

Wat vinden jullie? Kan je dit zomaar doen als alliantie, om enkele beste leden in een top-ally te krijgen, en de anderen gaan naar een 'flop'.
 

DeletedUser9708

Gast
zolang het gehele forum gedeeld wordt is er toch geen probleem? dan is het eigenlijk in grote ally die opgesplitst wordt voor wss een gemiddelde ofzo...
hoewel ik over het algemeen niet voor fusies ben.
 

DeletedUser20125

Gast
Ja ;)

Wat ik bedoel is dat, ookal is het grote forum gedeeld, je toch nog steeds niet samen in een ally zit.
Je bent apart, en als het aankomt op ww's is de ally waar ik nu inzit kansloos... :(
 

DeletedUser

Gast
maar corinte, het duurt nog 12 maanden voor de Ww's

in die tussentijd zal half orange brain zijn gestopt, en kunnen jij en ik gewoon in de hoofdally
 

DeletedUser20125

Gast
I hope it for you ;)
Maar dit gaat niet over de aanleiding tot deze discussie.
Het gaat over wat jullie vinden vam fusies, en leden achterlaten, en halve oplossingen zoeken.
 

DeletedUser9708

Gast
ik zie dit niet als achterlaten, als die ww's nog 12 maanden ver zijn moet je je er zeker niet druk om maken, misschien is je alliantie al weg tegen dan. en gezien een grote fusie is die kans zeer reëel. en mijn ervaring met opleidingen is dat de meesten het toch zien als 1 grote ally. en er geen verschil in maken dus in praktijk zit je toch bij elkaar ;).
kortom: maak je er niet druk om.
 

DeletedUser19577

Gast
Een wereld met een alliantielimiet van 10 spelers lijkt me ook wel bijzonder...Krijg je een hoop elite-allianties.
 

DeletedUser

Gast
Opzich ben ik tegen opleiding allianties, als je een leden limiet hebt van 40, dan heb ik liever een zuster alliantie dan een opleidings alliantie.
Dit aangezien je leden demotiveerd als ze opeens naar een opleiding moeten, een zuster alliantie is een gelijkwaardige alliantie en dus zul je de leden niet demotiveren..

De reden dat ik zelf geen opleiding alliantie zal starten, is omdat ik zelf ook nooit in een opleiding wou zitten, dus waarom zou ik andere spelers dat wel aandoen?
 

DeletedUser19577

Gast
Ik heb inderdaad ook amper gezien dat een opleiding het lang volhield...
 

DeletedUser20125

Gast
Het is ook geen opleidingsally.
Meer een tijdelijke 'dropping'.
Per speler die er in de grote ally afvalt, komt er een van ons bij.
 

DeletedUser20688

Gast
Dan moet je gewoon beter je best doen puntjes pakken en hopen dat iemand moet stoppen van ze moeder of ouders of vrouw dan ga je lekker door naar je main chapter
 

DeletedUser13380

Gast
Opzich ben ik tegen opleiding allianties, als je een leden limiet hebt van 40, dan heb ik liever een zuster alliantie dan een opleidings alliantie.
Dit aangezien je leden demotiveerd als ze opeens naar een opleiding moeten, een zuster alliantie is een gelijkwaardige alliantie en dus zul je de leden niet demotiveren..

De reden dat ik zelf geen opleiding alliantie zal starten, is omdat ik zelf ook nooit in een opleiding wou zitten, dus waarom zou ik andere spelers dat wel aandoen?

Toch. Er is altijd wel 1 van de 2 ally's die wat de 'leiding' neemt, en dan wordt de andere automatisch een soort van opleiding... Kijk maar naar WI/WI II/WI III
 

DeletedUser

Gast
Een wing is in mijn ogen geen opleiding ally.
Bijv. je spreekt met 60 man af om op 1 wereld te spelen en er is maar plek voor 40 ofsoo.
Dan is het woordt opleiding ally gewoon een bechouwing want je vraagt elkaar mee naar een andere wereld omdat je weet dat het toppers zijn ?
 

DeletedUser

Gast
Een wereld met een alliantielimiet van 10 spelers lijkt me ook wel bijzonder...Krijg je een hoop elite-allianties.

dat lijkt me alleen leuk als je al een tijd meedraait en met een groepje naar die wereld gaat ,als je nieuw in die wereld komt is de kans dat je in een actieve ally zit klein neemt het plezier van spelen af, dit had ik met tribalwars
 

DeletedUser

Gast
Je speelt met een groep samen.
Als die groep erg groot wordt is het voor sommige lastig.
Vaak zie je dat er een deel gelijkgestemde samen klonteren.

Een wing ally is altijd ondergeschikt aan de hoofd ally en dus in mijn mening denigrerend.
Je frustreert "kleinere" spelers en waarom? Omdat jij groter bent?
Dat is alleen omdat je meer tijd hebt, eerder begonnen bent op die wereld en /of omdat je goud inzet (los van ervaring en geluk).

Dat werkt niet is mijn ervaring.

Op Kappa heb ik de #1 ally verlaten omdat die 50 leden had en een wing met 50 leden alle in OC45.

Ik heb toen de top 20 van OC45 aangeschreven en gevraagd of ze iets nieuws wilde proberen, dat waren vrienden, vijanden en vreemde.
Wat bleek, 18 van die 20 hadden er wel zin in.. was moeilijk want je oude vrienden moet je du opgeven, iedereen werd target en er was maar een doel de "Nieuwe" ally.. moeilijk maar het creëerde ook wel een band.

Later hebben we ook leuke actieve kleine spelers opgenomen om van ons "te leren" en mee te doen in het "grote spel" heb veel plezier gehad van die toegewijde kleinere spelers met name omdat we ze ook als volwaardige speler behandelde ongeacht grote.

Dus terug naar de originele vraag.. nee een wing is niet bevorderlijk voor het spelplezier en eigenlijk een beschermingsscherm voor de zwakke en een belemmering voor je sterkere leden... dit gaat altijd tot gezeur leiden. De oplossing, kies je eigen weg, maak desnoods een eigen ally met wat leden die je liggen of die een gelijk spel doel hebben ongeacht wat het doel is.
Dan heb je het spel in de hand en heb je spelplezier. Als je dat goed duidelijk maakt aan de rest (ex-ally, vriend en vijand) dan zul je verbaasd zijn van de sympathie en steun die je kunt krijgen.
 
Bovenaan