• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wedstrijd Maandelijkse Community Wedstrijden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Maandelijkse Community Wedstrijden!
Beste spelers,

Tijd voor een nieuwe community wedstrijd! Of beter gezegd een reeks van wedstrijden!

De community wedstrijd die vandaag van start gaat is het begin van een reeks community wedstrijden! Vanaf nu zullen we ongeveer elke maand (ja, je leest het goed) een nieuwe community wedstrijd organiseren.

Voor deelname is het dus van groot belang dat je dit nieuwe forumdeel, speciaal geopend voor community wedstrijden, in de gaten blijft houden voor de laatste ins and outs.

Het plan is om een zo gevarieerd mogelijk aanbod aan wedstrijden te organiseren, zodat iedereen de kans krijgt om goud te winnen! Op dit moment hebben we al verschillende wedstrijden bedacht en op het programma staan t/m eind 2015!

Wij hebben er in ieder geval veel zin in om de wedstrijden te organiseren en hopen dat jullie ernaar uitkijken om deel te nemen aan de wedstrijden. Na afloop van elke wedstrijd willen we jullie graag uitnodigen om deel te nemen aan een enquête, zodat wij onze wedstrijden kunnen verbeteren.

Met vriendelijke groet,
Namens het Grepolis.nl team

Kleiduif, Relax & Kroenuh
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Community Wedstrijd - September 2014
Maak de beste meme!
Beste spelers,

Vanaf vandaag kun je deelnemen aan de september wedstrijd; een meme contest!


Graag wens ik jullie namens het Grepolis.nl team veel succes en plezier toe en vergeet niet je feedback achter te laten in het forumdeel.

Met vriendelijke groet,

Kroenuh
Community Manager Grepolis.nl
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
De winnaars van de Meme wedstrijd zijn bekend!

Hieronder staan de winnaars van de Meme wedstrijd 2014!

  1. aktaioon
    500 goudmunten + forumtitel: "Winnaar Meme wedstrijd 2014"

  2. Demelza Grepolis
    250 goudmunten

  3. TheDutchZeus
    100 goudmunten

Hieronder de Meme's van de winnaars:

Aktaioon
Meme winnaar Aktaioon.png


Demelza Grepolis
Meme 2 Demelza Grepolis.jpg


TheDutchZeus
Meme 3 TheDutchZeus 2.jpg


Van harte gefeliciteerd met jullie prijzen!
Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen met de winnaars om te bespreken op welk account het goud mag worden bijgeschreven.

Wij willen iedereen bedanken voor hun deelname en creativiteit.
Eventuele feedback over deze wedstrijd kan worden gegeven in dit topic.

Zoals beloofd in de aankondiging zullen wij elke maand een wedstrijd organiseren. De volgende wedstrijd zal starten op 11 oktober! Hou het forum dus goed in de gaten om te weten te komen wat je voor de volgende wedstrijd moet doen.

We zien jullie graag terug bij de volgende wedstrijd! Graag wensen we jullie nog veel plezier toe met het spelen van Grepolis.

Met vriendelijke groet,
Namens het Grepolis.nl team,

Kleiduif, Relax & Kroenuh.
 

DeletedUser

Gast
Community wedstrijd - Oktober 2014

Community Wedstrijd - Oktober 2014
Grepolis on the Road!
Beste spelers,

Vanaf vandaag kun je deelnemen aan de oktober wedstrijd; een foto contest!


Graag wensen wij jullie namens het Grepolis.nl team veel succes en plezier toe en vergeet niet je feedback achter te laten in het forumdeel.

Met vriendelijke groet,

Kroenuh en De Bezem
Wedstrijdleiders Grepolis on the Road
 

DeletedUser

Gast
KonijnenSpelen II - De Wraak van Koning Konijn

Gegroet Stervelingen en ander gepeupel,

Vandaag is de dag dat jullie mensenras onder de voet zal gelopen worden, wij konijnen komen jullie namelijk eens leren hoe je echt forumspellen moet spelen. Wij zullen van jullie een koekje bakken en dat vervolgens voor de ogen van de rest opeten. Jullie zullen verpulverd worden door de fantastische tactieken en inzichten van ons superieur ras. Maak je borst dus maar nat, want we komen eraan. Denk je nog steeds je zielige mensenras te kunnen verdedigen en zelfs maar enigszins in de buurt te komen van ons, dan mag je nog steeds proberen de strijd aan te gaan door deelname aan de KonijnenSpelen, alhoewel, ik kan je alvast zeggen, heb niet te veel hoop, want je zult niets anders tegenkomen dan vernedering en verlies.
Dus, voor de dapperen, we zien jullie op het spellenforum! De strijd is begonnen, en het is alvast duidelijk wie er gaat winnen.

Toedels,
Koning Konijn



Ja, hoor je leest het goed. Het is alweer tijd voor een nieuwe Community Wedstrijd. Om de traditie van vorig jaar door te zetten, zal ook dit jaar een KonijnenSpelen worden georganiseerd. Dit jaar zijn jullie uitgedaagd door Koning Konijn, en zullen jullie hard je best moeten doen hem te verslaan in de forumspellen.

Wat?​
De KonijnenSpelen zijn een soort van community-wedstrijden op het forum, waarin verschillende forumspellen zullen worden gespeeld. Het is de bedoeling om zo goed mogelijk te spelen en zo veel mogelijk punten te verdienen over deze spellen.

Wie?​
Iedereen mag meedoen, het enige wat je wel moet doen is tijdig inschrijven. Er zijn veel verschillende spellen, voorieder wat wils. Als je niet goed weet welk spel je leuk zou vinden, kan je het altijd eens vragen aan een forummoderator.

Wanneer?​
De KonijnenSpelen zullen starten op de 15e van oktober, na ongeveer 2 maanden spelplezier zal er een einde komen aan de wedstrijd. Op reguliere tijdstippen zullen er spellen starten, hou het deelforum in de gaten om te kijken wanneer welke spellen starten.

Meer Info?​
Voor meer info, kan je naar dit infotopic gaan, of naar dit discussietopic om alvast wat te discussieren over de naderende wedstrijd.

Veel Speelplezier,
Het Grepolis.nl-team
 

DeletedUser

Gast
Grepolis On The Road - Uitslag

De winnaars van de Grepolis on the Road wedstrijd zijn bekend!

Hieronder staan de winnaars van de Grepolis on the Road wedstrijd 2014!

  1. Bobthetank
    1000 goudmunten + forumtitel: "Winnaar GOTR wedstrijd 2014"

  2. McMariska
    750 goudmunten

  3. Tumtummeke
    500 goudmunten

  4. Matthijskee
    250 goudmunten

  5. Initia
    100 goudmunten

De deelnemers die niet in de top 5 zijn beland krijgen allen 50 goud voor hun deelname.

Hieronder de foto's van de winnaars:

Bobthetank
2gv28ba.jpg


McMariska
8b5b5af8f0.jpg


Tumtummeke
wbz8zn.jpg


Matthijskee
30njgno.jpg


Initia
v5kad4.jpg


Van harte gefeliciteerd met jullie prijzen!
Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen met de winnaars om te bespreken op welk account het goud mag worden bijgeschreven.

Wij willen iedereen bedanken voor hun deelname en creativiteit.
Eventuele feedback over deze wedstrijd kan worden gegeven in dit topic.

Zoals beloofd in de aankondiging zullen wij elke maand een wedstrijd organiseren. De volgende wedstrijd zal starten op 1 december! Hou het forum dus goed in de gaten om te weten te komen wat je voor de volgende wedstrijd moet doen. Ondertussen kun je deelnemen aan de Konijnen Spelen.

We zien jullie graag terug bij de volgende wedstrijd! Graag wensen we jullie nog veel plezier toe met het spelen van Grepolis.

Met vriendelijke groet,
Namens het Grepolis.nl team,

Kroenuh & De Bezem
Wedstrijdleiders Grepolis on the Road
 

DeletedUser

Gast
De winnaars van de Konijnenspelen zijn bekend!

Hieronder staan de winnaars van de Konijnenspelen 2014!

  1. HernamewasAlice
    1200 goudmunten + forumtitel: "Winnaar KonijnenSpelen 2014"

  2. Jaspenia
    1000 goudmunten + forumtitel: "2e plaats KonijnenSpelen 2014"

  3. Marcoknight
    700 goudmunten + forumtitel: " 3e plaats KonijnenSpelen 2014"

  4. PartOfTheGame
    600 goudmunten

  5. Ydeger
    500 goudmunten

  6. Rutger101
    400 goudmunten

  7. Ijzervreter
    300 goudmunten

  8. Genius0615
    200 goudmunten

  9. Sanhal
    200 goudmunten

  10. Pacmega999
    200 goudmunten

Klik hier voor een volledig overzicht van alle deelnemers en hun punten.


Van harte gefeliciteerd met jullie prijzen!
Wij zullen zo snel mogelijk contact opnemen met de winnaars om te bespreken op welk account het goud mag worden bijgeschreven.

Wij willen iedereen bedanken voor hun deelname en enthousiasme
Eventuele feedback over deze wedstrijd kan worden gegeven in dit topic.

Op 2 december zal de volgende wedstrijd starten! Hou het forum dus goed in de gaten om te weten te komen wat je voor de volgende wedstrijd moet doen.

We zien jullie graag terug bij de volgende wedstrijd! Graag wensen we jullie nog veel plezier toe met het spelen van Grepolis.

Met vriendelijke groet,
Namens het Grepolis.nl team,

Het Konijnenspelen-team
Imrahil, Kleiduif, De Bezem, Relax en RabbidRobin
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Community Wedstrijd - December 2014
Adventskalender quiz!
Beste spelers,

Vanaf vandaag kun je deelnemen aan de december wedstrijd; een adventskalender quiz!


Graag wensen wij jullie namens het Grepolis.nl team veel succes en plezier toe en vergeet niet je feedback achter te laten in het forumdeel.

Met vriendelijke groet,

RabbidRobin, Screeny, Kleiduif en Kroenuh
Wedstrijdleiders Adventskalender 2014
 

DeletedUser20905

Gast
Uitslag Adventskalender

Advent 2.jpg

Adventskalender 2014


De uitslag!


Beste spelers,

De uitslag van onze adventskalender is bekend! Hieronder de winnaars:

1. CityofMadness - 1250 goudmunten
2. le sigh - 1000 goudmunten
3. lizie - 750 goudmunten
4. joris1309 - 500 goudmunten
5. roda46 - 250 goudmunten
6. EricIII - 100 goudmunten
7. Marlas - 100 goudmunten
8. Arthurd - 100 goudmunten
9. wouterjs - 100 goudmunten
10. -BLC- - 100 goudmunten

Wij feliciteren CityofMadness met het winnen van de adventskalender. Alle winnaars zullen een bericht krijgen met de vraag op welk account het goud mag worden bijgeschreven. Zodra wij van alle winnaars een antwoord hebben ontvangen, zal het goud zo snel mogelijk worden bijgeschreven.

Wij willen iedereen bedanken voor deelname aan deze wedstrijd. Met 182 deelnemers was het weer een geslaagde wedstrijd. Aan iedereen die heeft deelgenomen willen wij graag vragen om hun mening achter te laten in dit feedbacktopic.

  • Wat vond je van de wedstrijd?
  • Was de aankondiging duidelijk genoeg?
  • Vond je de vragen duidelijk genoeg?
  • Vond je de vragen te moeilijk, te makkelijk of goed?
  • Vond je de puntendeling eerlijk of hadden wij dit beter anders kunnen doen?
  • Heb je nog andere opmerkingen?

Deze punten zullen wij dan meenemen voor een eventuele volgende wedstrijd. Alvast bedankt voor jullie feedback op deze wedstrijd! Op 8 januari zal de volgende wedstrijd alweer worden aangekondigd. Hou het forum dus in de gaten!

Met vriendelijke groet,
Namens het Grepolis.nl team

Screeny, RabbidRobin, Kleiduif & Kroenuh
Wedstrijdleiders Adventskalender 2014
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Community Wedstrijd - Januari 2015
Verhalenwedstrijd!
Beste spelers,

Vanaf vandaag kun je deelnemen aan de januari wedstrijd; een verhalenwedstrijd!


Graag wensen wij jullie namens het Grepolis.nl team veel succes en plezier toe en vergeet niet je feedback achter te laten in het forumdeel.

Met vriendelijke groet,

Kleiduif, Iljavelissa en Kroenuh
Wedstrijdleiders Verhalenwedstrijd 2015
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Community Wedstrijd - Februari 2015
Bingo wedstrijd!
Beste spelers,

Vanaf vandaag kun je deelnemen aan de februari wedstrijd; een bingo!


Graag wensen wij jullie namens het Grepolis.nl team veel succes en plezier toe en vergeet niet je feedback achter te laten in het forumdeel.

Met vriendelijke groet,

Screeny, Bosmeester en RabbidRobin
Wedstrijdleiders Bingo wedstrijd 2015
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Winnaars verhalenwedstrijd bekend!​
Beste spelers,

Het heeft even geduurd, maar de uitslag van de verhalenwedstrijd is bekend! Wij werden bedolven onder de goede verhalen, het was daardoor niet makkelijk voor ons om de winnaars aan te wijzen. Hieronder de prijswinnaars:

  1. Firebloem
  2. Flip8412
  3. Kyraco

Verhaal van Firebloem

Melpomene de Zingende: Muze van tragedie

Als musicus was het leven niet altijd makkelijk. Het geld stroomde zelden binnen voor genoeg eten en drinken te kopen om rond te komen. Het weer zat vaak tegen. Hevige regens en stormen teisterden het land maar vooral mijn schaars geklede lichaam trilde en leidde onder de koude. Toch waren dat de mooiste tijden die ik mij herinnerde. Het strelen van de regen over mijn wangen, het gedruppel van het water langs mijn lange haren en de lach op de gezichten van de mensen die voorbijkwamen wanneer ze mijn liederen hoorden. Noch de koude, noch het natte weer hield mij tegen om te zingen en mijn droom waar te maken. Ik wou de beste musicus worden van heel Griekenland, ik zou bekend staan als een muze. Ik wou… Ik zou…

“Sta op!” riep een luide stem. Het zwiepen van de zweep klonk als een donderslag in de oren. Een pijnscheut tot diep in mijn merg ging door mij heen. Tranen mengde zich met het alreeds opgedroogde bloed op mijn wangen. De zoute smaak van tranen vermengd met een vleugje metaal van het bloed sijpelde in mijn mond. Uit angst voor nog een zweepslag stond ik zo snel ik kon op samen met de anderen slaven. Een slaaf, dat is wat ik sinds een maand was en een slaaf had niets te willen. Een slaaf wachtend op de dag dat ik geleid zou worden naar mijn dood. Een dood die ik niet verdiende. Strompelend liep ik de slecht verlichte gang in. Het geschreeuw van de andere slaven duidelijk hoorbaar terwijl ik voet voor voet telkens een stap dichter naar mijn dood toe liep. Hun geschreeuw doofde stilaan uit met elke stap die ik zette, maar het lukte mij niet de gedachte aan wat er met hen gebeurde achter mij te laten, het trok mij aan als een magneet. Ze worden gemarteld, ik weet het zeker. Waarom doen ze ons dit aan? Waaraan hebben we dit verdiend? De martelingen waren verschrikkelijk. Je kon geen kant op terwijl ze je vingers braken, je met de zweep de rug open haalde, een mes zeer langzaam je huid in boorde en dat allemaal onder het mom dat je iets voor hen verborgen hield of dat je stout geweest was en gestraft diende te worden. Het ergste was nog wel, hoe harder je schreeuwde en spartelde hoe meer plezier ze er aan beleefden.

De rij slaven voor mij kwamen tot stilstand voor een grote deur. Wanneer de bewaker de deur opende, stokte mijn adem voor even. Een moment van stilte en verbazing. Ik had mij verwacht aan het schavot. Eventueel aan een ophanging. Maar niet dit. Niet dit…

Rijen tafels met dolken, zwaarden, lansen en nog meer wapens lagen opgesteld, daarnaast stond er een enkele tafel met enkele kleine schilden, waaronder beukelaars. Velen waren geschokt, maar allen beseften we dit: er werd van ons verwacht dat we gingen vechten voor ons leven en zelfs al waren er net genoeg wapens voor iedereen, er waren nooit genoeg schilden. De hel barstte los. Ik wierp me naar voren in de hoop een schild te bemachtigen. Hier en daar een trap en een slag uitdelend, hier en daar een slag incasserend. Een slaaf, bijna een kop groter als mij, wierp mij op de grond en deelde mij een mokerslag van een slag uit op mijn hoofd. De pijn was niet te houden en alles werd wazig, de hoop op een schild de kop ingedrukt. Een dolk. Het was het enige wapen dat ik wist te bemachtigen nadat ik bijkwam van de aanval.

“De regels zijn simpel.” Begon de bewaker. “Je doodt of je wordt gedood. Zodra jullie de arena betreden vechten jullie niet voor jullie leven! Jullie leven is niets waard! Jullie zijn een stelletje beesten, slaven zijn jullie en jullie vechten voor het vermaak van het publiek! Dood of levend, het maakt niemand uit wie van jullie straks terug kan wegrotten in hun cel.” Hij liet zijn blik rondgaan om te zien of hij ieders individuele aandacht nog had. Met een mildere stem ging hij verder. “ Als je naam geroepen word betreed je de arena en er is geen terug keren meer. In de arena is alles toe gestaan, er zijn geen regels. Succes.” Sloot hij af met een grijns.

Namen werden afgeroepen, soms duurde het lang en soms was het al in een oogwenk voorbij, alsof de man of vrouw nooit de arena was binnengetreden. Elke seconde vreesde ik voor mijn leven.
Een oude man kwam mijn richting uit gelopen en legde zijn dolk naast mij neer. “Deze zal ik niet nodig hebben.” Fluisterde hij simpelweg voordat zijn naam afgeroepen werd en hij de arena betrad, ongewapend. Dacht hij dat ik een kans zou maken met twee dolken? Nee, dat is niet wat hij dacht, Hij wist dat hij geen kans zou maken, hij wist ook dat ik geen kans maakte maar hij hoopte het wel.
Ik dankte de man in stilte voordat mijn naam afgeroepen werd. “Slaaf Melpomene!”

Ik stond op en bewoog me naar de poort dat mij scheidde van de arena. Een dunne wand tussen mij en de dood dat op mij wachtte. Wanneer ik de arena betrad werd ik verblind door de zon en overviel de hitte me. Het gebrul van de menigte, hun schreeuw om bloed, joeg me angst aan maar tegelijkertijd voelde ik nog meer walging voor hen, hoe konden ze dit laten gebeuren? De loge was versierd met lange zwarte gorden en alle hoogstaande heren van het rijk verzamelde zich hier om zich te goed te doen aan het bloedbad dat wij hen zouden schenken. Mijn tegenstander kwam van tegenovergestelde richting naar het midden toe en ik volgde zijn voorbeeld. Aan de buitencirkel van de arena stonden wachters met brandpoken voor als we zouden aarzelen. Een brandmerk voordat ik doodga kan ik wel missen. Hij was gewapend met enkel een zwaard, geen schild en ook niet gepantserd. Misschien maakte ik toch nog een kans, misschien.

Er ging geen intense, ingehouden kracht van mij uit, maar ik weigerde te buigen zonder een strijd geleverd te hebben. We cirkelden om elkaar heen. Bijna simultaan sprongen we op elkaar af. Het scheelde heel weinig maar Aristo, mijn tegenstander, was net iets eerder. Er ontstond een heftige schermutseling dat ons liet denken aan in de lucht vechtende vogels. Om ons heen stoof het zand in dichte wolken op. Het eerste kletteren van staal op staal bracht me terug tot de werkelijkheid. Hij is sterk, zeer sterk. Even plotseling namen we weer afstand. Een snijdende pijn kwam op in mijn zij. Een straaltje bloed sijpelde langs mijn lichaam en druppelde op de grond. Het rood straalde in het zonlicht. Hoe kon zoiets pijnlijks zoiets mooi achterlaten?

Ik veranderde van richting en weer kwam er een aanval op mij af. Ik zette mijn knie stevig in de grond en hield mijn dolken gekruist over elkaar boven mijn hoofd om een neerwaartse slag af te weren. De enkele slag die ik opving liet mijn botten kraken alsof ze elk moment onder het gewicht van zijn slag kon breken. Aristo bestookte me opeen volgend met enkele korte schijnbewegingen die ik ternauwernood wist te ontwijken. Slechts één keer wist ik hem te raken toen hij struikelde in zijn pas. Mijn dolk in zijn zij. Ik gebruikte mijn dolk om hem te verblinden met de zon en tegelijkertijd trapte ik hem onderuit, mijn dolk rustend op zijn blote hals. Eén haal en het is over. Eén haal en ik heb gewonnen. Eén haal en ik heb gedood...

Ik haalde mijn dolk van zijn hals en wachtte tot hij overeind ging staan mijn hand uitgestrekt om hem overeind te helpen. Ik kon hem niet doden, ik was niet zoals hen en zo zou ik ook nooit worden. Hij nam mijn hand, zette zijn voet achter mijn voet. Ik struikelde en viel, zijn zwaard langs mij heen scharend. Een plas bloed spreidde zich uit over de grond met het verstrijken van elke seconden. Pijn. Steeds maar weer pijn. Zijn ogen priemend in de mijne, zijn zwaard boven zijn hoofd geheven met een gezicht verwrongen van pijn en een lach van triomf en mijn laatste momenten voordat de dood over mij heen zou dalen.

Zou sterven pijn doen? Was er iets na de dood? Het antwoord ging niet lang meer op zich laten wachten. Het gebrul van de menigte om mijn dood plaatsmakend voor eeuwige stilte, voor rust, dat ik in jaren niet meer gekend had, een wrede wereld achterlatend. Ik zal niet terugkijken, noch spijt hebben als ik kon, het leven was wreed en kort geweest maar er waren mooie momenten. Momenten van vrede, stilte maar vooral van muziek.

Na al het lijden, verlost van dit leven. Een traan gleed mijn wang af. Het is voorbij, laat de goden nu over mij waken. Het zwaard daalde neer en mijn laatste adem werd uitgeblazen, plaatsmakend voor een allerlaatste gedachte:

“Een muze zal ik nu nooit meer worden…”

Verhaal van Flip8412

Het Offer

Ploeterend op het akkerbouwveld keek ik naar de berg Olympus, waar het laatste zonlicht door de wolken brak. De vogels floten voor de laatste keer en de noorderwind raasde voor het laatste maal. De avond zou spoedig vallen. Ik keek naar de hemel en zag dat de lucht rood was gekleurd en dat kon maar één ding betekenen; er zouden slachtoffers vallen.
Ik kwam aan bij mijn hut. Ondertussen was de zon uit het zicht en plofte ik uitgeput op mijn bed neer. Ik zie nog net de rode gloed aan de hemel staan eer ik mijn ogen sluit.
‘Patronum, open uw ogen! Haast u, uw lotsbestemming wacht,’ riep een vrouwenstem paniekerig. Verschrikt doe ik mijn ogen open. Ik werp een versnelde blik door mijn hut, maar er is niemand te zien. Het was gewoon een droom, dacht ik bij mezelf en besloot mijn ogen weer te sluiten.
‘Als u de zon ooit nog wilt laten rijzen, moet u mijn stem volgen,’ klonk opnieuw de ijzige, kille vrouwenstem. Alsof ik werd voortgetrokken door onzichtbare touwen verliet ik mijn hut richting de berg. Een wandeling die uren zou moeten duren, ging in een oogwenk voorbij. Daar stond ik dan, voor de poorten van het almachtige paleis op de berg van Olympus. De thuisplek van de Goden. Twee Godsgezanten bewaakten de ingang naar het Godenrijk. Zonder een vleugje angst liep ik steeds dichter naar de poort toe. Tot mijn verbazing stapten de wachters opzij en verleenden mij doorgang. Geen enkele sterveling mocht ooit voet zetten in het rijk van de Goden. Wat was hier aan de hand? Wiens stem hoorde ik? Ik verloor mijn concentratie en viel verslagen op de grond. Er volgde een pijnscheut door mijn lichaam en alle angst was terug. Ik voelde me als een kat in een pakhuis. Helemaal onthutst door wat er gebeurd was; een simpele slaaf op het grondgebied van de almachtige Griekse Goden. Zonder enig besef, liep ik resoluut op de tempel van Zeus af. Het was een kille avond geworden, maar de kou leek me niet te deren. Voor ik de duisternis verliet en het paleis in ging, keek ik nog eenmaal naar de rode gloed aan de hemel die fel brandde.
Ik bevond me in een grote zaal. Pilaren waren versierd met tierelantijnen, het dak was bezaaid met kleurrijke figuren en in het midden van de zaal stonden grote zetels waarop alle goden en godinnen zaten. Ze waren druk in discussie en ik kon slechts vlagen van woorden onderscheppen. ‘Rol van de mensheid’, ‘hebben nooit wat misdaan’, ‘uitroeiing’. Niemand leek er erg in te hebben dat ik in hun aanwezigheid was. Tot er plotseling een vrouw oogcontact maakte. Ik herkende haar als de Godin Athene. Vlug volgde er meerdere blikken en werd het stil in de zaal. Het voelde alsof mijn maag een salto maakte. De kou van de duisternis was terugkomen en ik zat aan de grond vastgenageld, terwijl ik werd aangestaard door tientallen ogen. Eén voor één leken ze me te doorboren en ik wist me geen raad meer. Wat deed ik ook hier? Iedereen weet dat een mens niet op de heilige gronden mag staan.
Een groot gedaante stond op uit zijn zetel. Een God met lang wit haar en lange witte baard liep langzaam in mijn richting; het was Zeus. Angst stroomde door mijn bloed en even dacht ik dat ik weer op de grond zou vallen, maar ik bleef staan, wachtend op mijn noodlot.
‘Sterveling, roep uw naam en doel,’ zei Zeus op kordate toon. Hij was kalm, maar straalde een ongekende kracht uit.
‘Oh, almachtige Zeus,’ zei ik terwijl ik een buiging maakte. Ik keek weer op en vervolgde: ‘Mijn naam is Patronum, ik kom uit het nabij gelegen dorp Theysas. Geleid door de stem van een vrouw heb ik mijn weg hiernaartoe gevonden. Ik wenste u niet te storen,’ zei ik op kalme toon. De angst leek verdwenen, maar kwam al snel weer terug.
‘Geen sterveling heeft ooit voet gezet op deze plek. Daar staat de ultieme prijs op. Hoe bent u langs de Godsgezanten gekomen?’ vroeg Zeus, terwijl hij me verwonderd aankeek.
‘Uw wachters maakten baan voor mij,’ zei ik zo nederig mogelijk.
In zichzelf mompelend liep Zeus terug naar zijn zetel. Hij leek geen erg meer te hebben van mijn aanwezigheid in het vertrek,
‘Zusters en broeders, we waren gebleven bij het vaststellen van de toekomst van de mensheid in onze wereld,’ zei hij tegen de andere Goden en Godinnen. ‘Hades, jij was aan het woord.’
‘De mensheid verdient het niet om een plek naast ons te krijgen in deze wereld. Het is een machtsbeluste beschaving die hun imperium wil uitbreiden. Het zal van korte duur zijn voor ze zich tegen hun Goden keren en wat gebeurt er dan? Ze stormen de berg op met hun leger. Ik wil geenszins verantwoordelijk zijn voor het verlies van onze dochters en zonen,’ zei een God met zwartgrijs haar gekleed in een zwart gewaad. Het was Hades, God van de onderwereld.
Ik kon mijn oren niet geloven en voelde de woede in me opborrelen. Natuurlijk was de situatie alles behalve perfect in de wereld; slaven moesten werken voor de machthebbers. Maar dit betekende nog niet dat heel de mensheid moest worden gestraft.
Een God met grijs haar stond op. Hij wierp een ijzige blik naar Hades en zei: ‘De mensheid heeft zijn gebreken, maar het is een vredig volk. Ik verwacht niet dat ze zich tegen ons zullen keren’.
‘Mijn lieve broer, altijd maar geloven in de goedheid van de mens,’ mompelde Hades in zichzelf. ‘En wat als ze je twee lieve dochters ombrengen,’ zei Hades nu luider met een gemeen lachje.
Als een vuurpijl stond Poseidon woedend op uit zijn zetel. Er verscheen een vloedgolf aan water richting Hades. Nog geen seconde later was ook Hades uit zijn zetel gesprongen en riep demonen op die op Poseidon afstormde en hem vastgrepen. Dit maakte Poseidon alleen maar kwader en als gevolg raasde een tornado aan water door het paleis. De andere Goden en Godinnen begonnen zich ook met de strijd te bemoeien. Ik zocht snel dekking achter een pilaar toen demonen mijn kant opkwamen. Het dak van de zaal werd open geblazen en de Goden en Godinnen vervolgden de strijd buiten. Aan de ene kant had je voorstanders van de mensheid en tegenover hen de tegenstanders. De uitkomst van deze Godenstrijd zou bepalen wat er met de mensheid zou gebeuren.
Ik liep naar buiten om het gevecht te aanschouwen die mijn toekomst zou bepalen. Poseidon had zijn drietand opgeroepen en ging Hades te lijf. Hij had zijn tweetand al paraat om Poseidon te pareren. Het gekletter van metaal klonk als een mokerslag door mijn oren. Overal waren Goden en Godinnen met elkaar aan het strijden.
Er kwam een vrouw de tempel uitgelopen. Ze leek zich geheel geen zorgen te maken om geraakt te worden door het Godengevecht. Steeds dichter kwam ze naar me toe en ik leek haar vaag te herkennen als een herinnering. Ze was op gehoorafstand gekomen en zei zachtjes: ‘Patronum, alleen jij hebt de macht om dit gevecht te stoppen en je bloedverwanten te beschermen’. Ik herkende de ijzige, kille vrouwenstem. Het was dezelfde stem die ik eerder deze nacht had gehoord. Ik keek haar verslagen aan. Hoe kon ik, een simpele sterveling, ooit het gevecht tussen de Goden stoppen. Blijkbaar kon de vrouw mijn gedachte lezen, want ze zei: ‘Je weet wat je moet doen. Dit is je lotsbestemming. Het is geen toeval dat je hier staat als sterveling’.
Ik probeerde alle hoop in te ademen en liep het gevecht binnen en riep zo hard als ik kon: ‘STOPPEN!’. Maar niemand leek ik er ook maar erg in te hebben dat ik me in het gevecht had gemengd. Ik moet de Goden ervan overtuigen dat de mensheid een goede beschaving is.
Plotseling werd de hemel verlicht door een fel wit licht. Zeus, die eerder niet aan het gevecht meedeed, stond nu met een bliksemflits achter me. Het gevecht werd gestaakt door de aanwezigheid van de oppergod.
‘Volgens mij wil onze sterveling iets kwijt,’ zei Zeus kalm alsof het Godengevecht nooit had plaatsgevonden.
Ik raapte al mijn moed bij elkaar en zei: ‘Ik weet dat jullie twijfels hebben om in de goedheid van de mensheid te geloven. Maar ik geloof in een veilige wereld voor mensen en Goden. Neem mijn leven als bewijs voor het geloof in dit bestaan’.
‘Enkel een sterveling van zuiver hart, wordt door de Godsgezanten toegang verleend tot ons rijk. Er is hoop voor uw soort, Patronum. Als dit uw wens is, zullen wij deze vervullen,’ zei Zeus. Er werd instemmend geknikt door alle Goden en Godinnen. De wapens werden opgeborgen.
Een lichtflits raakte me en ik viel achterover op mijn rug. Ik zag de rode gloed aan de hemel staan, die eerder deze avond de hemel verlichtte. Naarmate het bloed mijn lichaam verliet, verdween de rode gloed. Een bewind van vrede en voorspoed zou verzekerd zijn.

Verhaal van Kyraco

A warrior's call

De kust van Troje, 1184 v. Chr.
Woest kijk ik de koning van Mycene, en tevens aanvoerder van de vloot, aan. Een reeks Griekse scheldwoorden verlaat mijn mond, deze keer laat ik het er echt niet bij zetten. De soldaten, die ondertussen meer meubilair van Agamemnon's vertrek lijken dan mannen, doen een stap naar voren, hun zwaarden klaar om toe te slaan op zijn teken. Agamemnon komt niet eens van zijn stoel af voor me, en maakt een handgebaar naar de soldaten dat ze niet hoeven in te grijpen. Achter me hoor ik gegil, en zie ik hoe mijn mooie slavin, Briseis, het vertrek wordt binnengesleept, letterlijk gesleept. Woede borrelt in me op, en luid roep ik dat ik Agamemnon uitdaag tot een gevecht, zodat iedereen het hoort. Het duurt echter niet lang voor ik besluit dat het leven van het meisje dat van de koning niet waard is. Ik mompel iets dat lijkt op "Laat ook maar", en stamp dan het vertrek uit, terug naar mijn hutje op het strand. Hij kan het bekijken. Dat Agamemnon zijn slaaf terug moest geven aan een priester om de goden gunstig te stemmen, geeft hem niet het recht mijn slaaf ervoor in de plaats te eisen. Als hij het zo gaat spelen, mag hij zijn oorlog ook zelf uitvechten, denk ik beledigd.
De volgende ochtend al hoor ik het wapengekletter, en ik draai me nog eens om op mijn dekens. Ze zullen zelf wel ondervinden dat ik onmisbaar ben. Wat denken ze nu? Dat ze een oorlog kunnen winnen zonder mij, Achilles? Dit alles wordt bevestigd als ik een paar dagen later Agamemnon op mijn hutje zie afstevenen, met aan zijn zijde mijn Briseis. "Wat kom je doen? Je prijs laten zien?", vuur ik op hem af. "Achilles", spreekt hij, "We hebben je nodig. Vecht mee in deze strijd. Denk erover, om je beslissing wat te vergemakkelijken schenk ik je bij deze Briseis terug." Ik lach schamper. De koning komt met hangende pootjes terug, denk ik bij mezelf. Ik draai me om, en loop terug mijn hut in. Door de spleet tussen de lappen stof voor mijn hutje zie ik hoe Agamemnon zich omdraait en wegloopt. Briseis komt even later mijn hutje ingelopen, ze heeft overal verwondingen. Nog altijd zwijgend kniel ik bij haar neer met een lap en wat water, en begin ik haar te verzorgen. Dat hij het lef heeft mijn slavin zo te behandelen. Nee, mij zal hij in deze strijd niet zien.
Ochtendlicht valt op mijn gezicht als de lappen stof voor mijn hut opzij worden gehouden, en een man mijn hutje binnentreedt. "Ah, Patrokles, mijn vriend. Wat brengt jou hier?", vraag ik hem. "Ik kan niet aanzien hoe de Trojanen steeds meer terrein winnen, terwijl ik hier niets zit te doen, Achilles. Laat mij meevechten in de strijd! Desnoods met jouw wapenuitrusting aan, zodat de Trojanen denken dat jij het bent!", roept hij uit. Ik twijfel even, maar kom dan tot de conclusie dat het zijn eigen keuze is als hij toch wil deelnemen aan de strijd, en als blijk van vriendschap geef ik hem toestemming mijn wapenuitrusting aan te doen, en help ik hem hierbij. Ik wens hem succes, en ga dan weer bezig met het scherper maken van mijn zwaard, ik moet toch iets doen om de tijd te doden.
Verveeld zit ik voor mijn hutje, als er opeens een krijger op me af komt gesneld, en voor me komt staan met zijn ogen op de grond gericht. "Achilles.. Er is mij gevraagd u in te lichten.. Het betreft Patrokles.. Hij.. Hektor.. Hij heeft de strijd niet overleefd.." Radeloos voel ik mij, en ik grijp de brenger van dit slechte nieuws naar de keel, en houd hem zo een stukje in de lucht. Ik moet mijn woede uiten, en hij is op dit moment het meest geschikt hiervoor. Ik verstevig mijn grip net weer een beetje, als ik achter mij gegil hoor dat ik hem los moet laten, dat het niet zijn schuld is. Toch een beetje geërgerd laat ik de man los, waarna deze snel wegstrompelt. Zwijgend stap ik mijn hut weer binnen, om er niet veel later volledig in wapenuitrusting weer uit te komen. Dan stap ik met stevige tred het strijdveld op, om als eerste op zoek te gaan naar mijn manschappen. "Waarom hebben jullie hem niet geholpen? Waarom hebben jullie hem niet gered?" Ik wijs ze één voor één aan. "Jullie allemaal hadden nog beter kunnen sterven dan hij!" Allemaal kijken zwijgend ze naar de grond, tot ik mijn zwaard op de borst van een van ze zet. Deze begint stotterend zijn verklaring; "Sorry Achilles.. We.. We dachten dat u het was.. Hij droeg uw wapenuitrusting, we zagen pas dat het Patrokles was toen zijn helm afviel, maar toen was het al te raad.. Toen had Hektor hem al gedood.." Ik voel de adrenaline in mijn lichaam toenemen, ik zin op wraak. Een strijdkreet verlaat mijn mond, welke al snel wordt overgenomen door alle manschappen. Zij aan zij met mijn mannen storm ik naar voren, elke Trojaan die zich tussen mij en Hektor bevindt dodend. Dan sta ik plots recht voor Hektor, aan zijn zwaard kleeft nog het bloed van mijn dierbare vriend. Kwaad hak ik op hem in, maar hij verdedigt zich uitmuntend, je kan zien dat hij een echte krijger is. Maar één ding is hij niet; onkwetsbaar. Met deze gedachte breng ik de genadeslag uit; mijn zwaard boort zich diep in zijn borst. Vrijwel onmiddellijk klinkt er aan de Trojaanse kans "terugtrekken!", het lijk van Hektor wordt achtergelaten. Maar dit is niet genoeg om mijn woede te koelen, deze dood. Ik sein een van mijn soldaten om mijn strijdwagen en een stuk touw te halen. Twijfelend kijkt deze mij aan, waarna ik hem toesnauw "Nou? Waar wacht je op?", en hij meteen wegsnelt. Niet veel later komt hij terug met de strijdwagen en een stuk touw, waarop ik het stuk touw om het hoofd van de dode Hektor doe, en vastbind aan mijn strijdwagen. Ik ga op mijn strijdwagen staan, en spoor met een zweepslag mijn paarden aan om in beweging te komen. Langzaam rijd ik voor de stadsmuren van Troje langs, het lichaam van de dode prins achter me aan slepend. Dan zie ik dat de zon bijna ondergaat, en roep ik mijn manschappen terug en verdwijn zelf ook van het strijdtoneel. De oorlog neemt namelijk altijd een pauze in tussen zonsondergang en zonsopkomst, zodat de lijken geborgen kunnen worden, en iedereen wat slaap kan krijgen.
Die avond zit ik voor mijn hutje, als er opeens een man naar me toe komt gelopen, zijn kap doet hij af als hij voor me staat, en ik zie dan dat ik tegenover de Trojaanse koning, Priamos, sta. "Jij hebt lef", begin ik. "Je zo in het hol van de leeuw vertonen." De koning haalt van achter zijn rug een grote zak met geld tevoorschijn, en begint zijn smeekbede; "Achilles, ik smeek je, niet als vijand maar als medemens, laat mij het lichaam van Hektor meenemen, zodat ik hem waardig kan begraven. Ik heb hier veel geld voor over." Even twijfel ik, maar het geld is aanlokkelijk, en het lichaam had nu toch geen waarde meer voor me, het zou alleen maar gaan stinken. En dus stemde ik ermee in, en liet ik hem het lichaam van zijn gevallen zoon meenemen, waarna ik de zak met geld in een hoek van mijn hutje gooi.
De dagen die erop volgen zijn dagen vol met strijdkreten, bloed en bovenal doden, veel doden. Langzaam maar zeker winnen we terrein, wat te danken valt aan mijn terugkeer en de dood van Hektor. Op een zekere middag zijn mijn manschappen ik bij de stadspoorten van Troje aangekomen. We gaan even aan de kant om plaats te maken voor de stormram, waar we ons dan omheen verzamelen, en op de deur beginnen te beuken. Rondom ons vallen mannen neer door de boogschutters die zich op de stadsmuur hebben verzameld, maar ik heb geen angst, ik ben immers onkwetsbaar op een klein plekje op mijn hiel na. Ik hoor de deur in zijn voegen kraken, op het moment dat ik een pijnscheut door mijn hiel voel gaan. Ik stort ter aarde, en hoor hoe iedereen om me heen ook stopt met het openkrijgen van de stadspoorten. Het laatste wat ik zie is het gezicht van de jonge prins Paris, broer van Hektor die door mijn zwaard is gestorven, boven me op de stadsmuur, zijn boog steekt hij net weg.

Wij feliciteren Firebloem met het winnen van de wedstrijd. Via het supportsysteem zullen wij contact opnemen met alle winnaars. Vervolgens zal het goud zo snel mogelijk worden bijgeschreven.

Iedereen bedankt voor de deelname. Wij hebben enkel de verhalen gedeeld van de winnaars, uiteraard is het vrij om je verhaal te plaatsen als je deze met de rest wilt delen.

Met vriendelijke groet,
Namens het Grepolis.nl team,

Kleiduif & Iljavelissa
Wedstrijdleiders
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Uitslag Bingo wedstrijd 2015
Beste spelers,

Helaas is de bingowedstrijd niet verlopen zoals wij gehoopt hadden. Hierdoor zijn wij organisatorisch gezien waardevolle leermomenten rijker geworden. Omdat de wedstrijd nog maar weinig animo heeft en bingoballen willekeurig gepost werden, hebben we besloten de wedstrijd te beëindigen.

Uiteraard willen wij wel de fanatieke deelnemers belonen voor hun inzet. Wij hebben hiervoor gekeken naar de spelers die nog de minste ballen nodig hadden om de kaart vol te krijgen.

Aangezien er 2 spelers op de eerste plaats zijn geëindigd zullen wij deze beiden de kalender toesturen.

De winnaars zijn als volgt:

Gedeelde eerste plaats
Silverfire55 & Archer of Doom - 1000 goud + InnoGames kalender!

Overige winnaars
Matsiemenno, Allamogana, Wolfling5, AmieX, Lightpolis, Silboy123 & Ceylan537 - ieder 500 goud!

Wij willen iedereen bedanken voor het deelnemen en de bovenstaande spelers feliciteren met hun gewonnen prijs. In de loop van deze week zullen wij contact opnemen met de winnaars om het goud op de juiste accounts te plaatsen en om de adressen te verzamelen voor het versturen van de InnoGames kalenders.

Begin april volgt een nieuwe wedstrijd, hou het forum dus in de gaten!

Met vriendelijke groet,
Namens het Grepolis.nl team,

Screeny, Bosmeester en RabbidRobin
Wedstrijdleiders Bingo wedstrijd 2015
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Community Wedstrijd - Juni/Juli 2015
Tour de France!
Beste spelers,

Vanaf vandaag kun je deelnemen aan de juni/juli wedstrijd; Tour de France!


Graag wensen wij jullie namens het Grepolis.nl team veel succes en plezier toe en vergeet niet je feedback achter te laten in het forumdeel.

Met vriendelijke groet,

Screeny en Bosmeester
Wedstrijdleiders Tour de France 2015
 

DeletedUser20905

Gast
Uitslag Tour de France 2015


Beste spelers,

De tour de France zit er inmiddels op. De ronde van dit jaar was weer spannender dan voorgaande jaren met Chris Froome als uiteindelijke winnaar. De renners hebben zware dagen achter de rug. Voor ons is het nu tijd om te kijken wie het beste team heeft samengesteld tijdens de afgelopen Tour de France.

De wedstrijd had in totaal 72 deelnemers. Een mooi aantal deelnemers al zeggen wij het zelf. De speler die het beste team heeft weten samen te stellen is Brave Hendrik! Inmiddels heeft Brave Hendrik de forumtitel ontvangen. Hieronder een overzicht met spelers die prijzen hebben gewonnen:

  1. Brave Hendrik (2000 goud)
  2. Rubinho (1500 goud)
  3. the-double-ff (1000 goud)
  4. Onbemind maakt onbekend (500 goud)
  5. Black White (250 goud)

Wij willen iedereen bedanken voor de deelname en de winnaars feliciteren met hun prijs. Wij zullen morgen via de support contact opnemen met de winnaars. Wij horen daar graag van jullie op welk account jullie het goud bijgeschreven willen krijgen.

Met vriendelijke groet,
Namens het Grepolis.nl team,

Bosmeester & Screeny
Wedstrijdleiders
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Community Wedstrijd - September 2015
Simulator spel!
Beste spelers,

Vanaf vandaag kun je deelnemen aan de september wedstrijd; Simulator spel!


Graag wensen wij jullie namens het Grepolis.nl team veel succes en plezier toe en vergeet niet je feedback achter te laten in het forumdeel.

Met vriendelijke groet,

DonFrank, SignLady & Screeny
Wedstrijdleiders Simulator spel 2015
 

DeletedUser10470

Gast
Winnaars Simulator Spel
Hieronder staan de winnaars van het Simulator Spel!
1. Xevar
750 goud + Versnelde rekrutering
2. Jaspenia
500 goud + Verbeterde troepenbeweging
3. Berend1000
300 goud + Verhoogde bouwsnelheid
4. Longtimeago
100 goud + Pakket met gemengde grondstoffen
5. Acmml
50 goud + Gunstpakket

Wij willen alle 109 deelnemers bedanken voor de inzet die getoond is en de winnaars feliciteren met hun prijs! Wij horen graag van de winnaars via de support (klik) op welk account jullie het goud en de extra beloning willen ontvangen. (type Forum)

De antwoorden op de vragen:
Vraag 1 ? = 58
Vraag 2 A: Wel aan, B: Niet aan, C: Wel aan, D: Niet aan
Vraag 3 A: 250, B: 5
Vraag 4 ? = 11
Vraag 5 A: 24, B: 47, C: 12
Vraag 6 A: Niet aan, B: Wel aan, C: Wel aan, D: Wel aan
Vraag 7 ? = 25
Vraag 8 A: 0, B: 76, C: 34, D: 135
Vraag 9 A: Niet aan, B: Wel aan
Vraag 10 A: Wel aan, B: 225
Schiftingsvraag 16.111
Met vriendelijke groet,

DonFrank, SignLady & Screeny
Wedstrijdleiders Simulator spel 2015
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Konijnenspelen III

Community Wedstrijd - Oktober 2015
De KonijnenSpelen III

Beste spelers,

Vanaf vandaag heb jij, een van de vele spelers van Grepolis de eer om mee te doen met wat nu ondertussen alweer de 3e editie is van een community wedstrijd vol spektakel. Gedurende de rest van de maand nemen jullie, konijnen, het op tegen de rest. In een poging al de anderen te verslaan en één voor één de forumspellen te winnen. Dat klopt, het domein waarop jullie elkaar zullen bevechten, dat zal het domein van het spellenforum zijn. Voor sommigen een vertrouwd knus plekje, voor anderen een nog onbekend forumdeel, dat ze misschien op deze manier zullen ontdekken. Haal het konijn in jou boven en neem deel aan de enige echte konijnenspelen!


Ik wens jullie heel veel speel- en ander plezier. Veel succes met de Spelen en hopelijk tot daar ;)
Met vriendelijke groet,

RabbidRobin
Opperkonijn 2013, 2014 en 2015
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Community Wedstrijd - December 2015
Adventskalender!
Beste spelers,

Vanaf vandaag kun je deelnemen aan de december wedstrijd; Adventskalender (quiz)!


Graag wensen wij jullie namens het Grepolis.nl team veel succes en plezier toe en vergeet niet je feedback achter te laten in het forumdeel.

Met vriendelijke groet,

Kleiduif, Artifex, Arsenal & DonFrank
Wedstrijdleiders Adventskalender 2015
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan