• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Guides -Maken van een alliantie plaatje |TUTORIAL|-

DeletedUser

Gast
Hi iedereen.

Ik zag dat er veel leiders zijn die vragen aan een ander om hun alliantieplaatje te maken. Om dat ik vind dat dit iets persoonlijks is, heb ik deze tutorial gemaakt.
Enkel voor WINDOWS-




WIJZE (1) easy

1) zoek een plaatje dat past bij je alliantie of dat je aanspreekt en sla hem op.(rechterklik->opslaan als)

2) ga naar paint en open je afbeelding

3) klik op "formaat wijzigen" boven in de menubalk en kies voor horizontaal max. 240 en voor verticaal max. 180

4) zet je gewenste tekst erop



WIJZE (2) professioneler

1) zoek een plaatje dat past bij je alliantie of dat je aanspreekt en sla hem op.(rechterklik->opslaan als)

2)open "microsoft office picture manager"en kiest je gewenste afbeelding.

3) ga naar afbeelding bewerken en kiest dan 'formaat wijzigen' rechts op je scherm

4) zorg nu dat de hoogste resolutie 240x180 is en sla dan op.

5) open dan je afbeelding in picasa of paint en zet de gewenste tekst erop. sla opnieuw op.

6)nu kun je de afbeelding als alliantieplaatje gebruiken;


|voor een profielplaatje die je net het zelfde maar pas je gewoon de resolutie aan|

ik hoop dat dit enkelen onder jullie geholpen heeft.
gr,ashton zendesk​
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20232

Gast
Voor een alliantieplaatje is de maximum resolutie 240x180.
Ook moet je ervoor zorgen dat je geen afbeelding op Google kiest die onder deze afmeting vallen. Anders moet je de afbeelding groter maken waardoor je afbeelding geen correcte resolutie meer heeft (slechte kwaliteit, afbeelding in blokjes weergegeven)

Dit hoort eerder bij de Beeldentuin geloof ik.
 

DeletedUser

Gast
Voor een alliantieplaatje is de maximum resolutie 240x180.
Ook moet je ervoor zorgen dat je geen afbeelding op Google kiest die onder deze afmeting vallen. Anders moet je de afbeelding groter maken waardoor je afbeelding geen correcte resolutie meer heeft (slechte kwaliteit, afbeelding in blokjes weergegeven)

Dit hoort eerder bij de Beeldentuin geloof ik.

het is niet noodzakelijk om deze afbeelding te vergroten, gelukkig zijn er niet veel afbeeldingen onder deze resolutie. maar je opmerking is correct, ik heb de resolutie ook aangepast naar 240x180 ipv enkel 240. thx

ik heb getwijfeld tussen beeldentuin en hulp&antwoorden. Als dit hier toch helemaal niet thuishoort zal de staff zijn werk wel doen.

gr, ashton zendest
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3865

Gast
Het is trouwens nog makkelijker dan je zegt ;)
In Paint kan je namelijk ook gewoon de grootte van het plaatje aanpassen. Dus dan kan je eerst het plaatje bewerken, en vervolgens de grootte aanpassen naar maximaal 240x180. Hierdoor zie je ook minder snel dat het aangepast is (als je eerst aanpast, en dan verkleind).
 

DeletedUser

Gast
Het is trouwens nog makkelijker dan je zegt ;)
In Paint kan je namelijk ook gewoon de grootte van het plaatje aanpassen. Dus dan kan je eerst het plaatje bewerken, en vervolgens de grootte aanpassen naar maximaal 240x180. Hierdoor zie je ook minder snel dat het aangepast is (als je eerst aanpast, en dan verkleind).

ah oke =), ik ben niet zo vertrouwt met paint. bij deze dus gewoon veranderen in paint :)
ik pas het even aan. bedankt :). al vind ik het leuker in picasa, dan voelt het wat professioneler aan xp

-az-
 
Bovenaan