• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Meisje (13) pleegt zelfmoord om 'Banga'-lijst

DeletedUser14965

Gast
Hoi allemaal,

Vanmiddag hoorde ik het nieuws over een meisje uit Pijnacker dat zelfmoord pleegde vanwege geruchten op het internet (lees hier het artikel). Het viel me op dat dit nog niet was gepost en ik zou dit graag onder jullie aandacht willen brengen.

Ik vind het echt erg. Zelf heb ik nog nooit van zo'n 'Banga'-lijst gehoord.
Groet,

Militem
 

DeletedUser

Gast
Tja, wat moet je hier nou op zeggen. Is natuurlijk erg dat dit is gebeurd. Ik weet alleen niet de precieze situatie, misschien gedroeg het meisje zich er naar. Als je weet hoe sommige kinderen er op die leeftijd bijlopen, dan vraag je er eigenlijk zelf wel een beetje om. Neemt natuurlijk niet weg dat het erg is wat er is gebeurd.
 

DeletedUser

Gast
Zelf had ik ook nog nooit van zo een lijst gehoord. Het is natuurlijk heel erg maar ik weet er niet alles van. Wat janiculus zegt is waar.
 

DeletedUser12982

Gast
Ik ben zelf ook 13 en mijn mentor (=debiel) heeft het ook over die bangalijstjes gehad ;)

Maar het is vooral in Alkmaar bezig. Niet echt bij ons.
Ik zag ook een paar twitter berichten van het meisje dat zelfmoord heeft gepleegd!
 

DeletedUser9104

Gast
Ik vind het absurd. Ik kan best begrijpen dat je zo'n banga lijst maakt, maar je gaat dat toch niet rond twitteren of facebooken?
Ik hoop daarom dan ook dat de jongeren die dit soort lijsten posten aangepakt worden. Ze weten niet wat ze doen.
 

DeletedUser9011

Gast
Wat ik nog het raarste vind is dat ze vanochtend nog 1000 volgers op twitter had en nu zijn het er over de 10.000......
..
 

DeletedUser

Gast
Zo'n bangalijstje ken ik helemaal niet, doen wij hier niet aan...
Maar ik vind het heel vreemd dat iemand zelfmoord pleegt, om zo'n lijstje. Hier is meer aan de hand, denk ik.
 

DeletedUser

Gast
Zo'n bangalijstje ken ik helemaal niet, doen wij hier niet aan...
Maar ik vind het heel vreemd dat iemand zelfmoord pleegt, om zo'n lijstje. Hier is meer aan de hand, denk ik.
Dat dacht ik ook toen ik het las inderdaad. Het zal wel de aanleiding zijn, maar dat het de enige oorzaak is lijkt me sterk...
 

DeletedUser

Gast
Wat ik nog het raarste vind is dat ze vanochtend nog 1000 volgers op twitter had en nu zijn het er over de 10.000......
..
D'r twitter bestaat niet meer atm...

Maar rare zaak, tot ik een paar dagen geleden iets over die bangalijstjes hoorde via de media, kende ik het niet eens.
 

DeletedUser

Gast
''Twitteraar en blogger Andrei Vreeling werd donderdag opgepakt na het plaatsen van een grap over de zelfmoord van Livia. Onder de naam Hans Wiegel Jr. twitterde hij 'Even mijn bangalijst updaten. Iemand viel af.' Het kwam hem, naast de arrestatie, op een stortvloed aan verontwaardige reacties te staan.''

Dit verontrust mij meer.

Hebben die politiemannetjes niet iets beters te doen?
 

DeletedUser9011

Gast
Hij is echt niet de enige die zoiets tweet hoor.

Ik heb al veel meer van die tweets gelezen en die hebben er geen problemen van gehad.
 

DeletedUser12982

Gast
Hij is echt niet de enige die zoiets tweet hoor.

Ik heb al veel meer van die tweets gelezen en die hebben er geen problemen van gehad.

Idd!
Ik zag ook reactie's zoals:
"ons Bangalijstje heeft de eerste slagtoffer gemaakt"
Enzovoort
 

DeletedUser

Gast
Ten eerste, Wij hebben ook een banga lijst...

Ten tweede, Ik snap niet dat iemand dit zo serieus kan nemen dat hij/zij zelfmoord pleegt.

Wij hebben hier ondanks die lijst gewoon respect voor elkaar. Maarja.... Je hebt mensen.
respect voor elkaar als je iemand op de banga lijst zet........
mij lijkt het meer een grote belediging

en dat iemand zo van slag is dat ze op de lijst staat de ze zelfmoord pleegt!!!
dat is heel erg!

ik dacht toen ik het voor het eerst hoorde wat een banga lijst is: wat hebben ze nou weer bedacht :rolleyes:
toen ik er meer van hoorde vond ik het maar idioot.
 

DeletedUser

Gast
respect voor elkaar als je iemand op de banga lijst zet........
mij lijkt het meer een grote belediging

en dat iemand zo van slag is dat ze op de lijst staat de ze zelfmoord pleegt!!!
dat is heel erg!

ik dacht toen ik het voor het eerst hoorde wat een banga lijst is: wat hebben ze nou weer bedacht :rolleyes:
toen ik er meer van hoorde vond ik het maar idioot.

Wij hebben er al 2 jaar een :|

Ennuh, Ooit van een grap gehoord? En van mensen die die te serieus nemen? Ze had beter hulp kunnen zoeken ;)
 

DeletedUser

Gast
respect voor elkaar als je iemand op de banga lijst zet........
mij lijkt het meer een grote belediging
Op de ene school hechten ze er nou eenmaal meer waarde aan dan op de andere school he.

en dat iemand zo van slag is dat ze op de lijst staat de ze zelfmoord pleegt!!!
dat is heel erg!
Tsja, het is erg uiteraard erg vervelend, maar dat is waarschijnlijk nooit de bedoeling geweest van de oprichters van die lijst.
Als je zoiets bedenkt verwacht je heus niet dat er iemand zelfmoord gaat plegen vanwege zoiets.
En ik ben heet eens met Rutger en *ivo*, dit is vast niet allen vanwege die lijst.
 

DeletedUser

Gast
je komt heus niet zomaar op zo'n lijst waarschijnlijk had het met iets te maken dat ze er op kwam en niet met die lijst zelf.
 

DeletedUser

Gast
Euhm, het is al bekend dat de oorzaak niet een bangalijst is hoor ;)
 

DeletedUser

Gast
Wat dan wel?

In ieder geval moet je oppassen met zo een lijstjes. Sommige mensen zien het als een grap andere als een grote belediging. Onder vrienden kan je het doen maar om het nu heel de school rond te sturen...
 
Bovenaan